Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC - huurauto of openbaar vervoer?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
mennoa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

NYC - huurauto of openbaar vervoer?

Bericht door mennoa »

Nou, de titel verraad het al...

In September ga ik voor een weekje naar NYC toe, van zondag tot zondag.

Nu zijn wij tijdens onze drie vorige USA trips altijd gewend geweest een fly&drive te boeken en dat was in het Westen ook absoluut op geen andere wijze te doen.

Nu de vraag, is het OV in NYC werkelijk zo goed, frequent (en niet al te duur) dat je alles goed zonder auto kunt doen? Is er altijd drukte? Hoe zit het met parkeergelegenheid en -kosten mocht ik toch een auto huren?
Ik ben normaal zeer mobiel, ik gebruik overal de auto voor...

Kan iemand mij ervan overtuigen dat ik met OV alleen mobiel genoeg kan zijn? (ik ben van veel zien in weinig tijd)
Het motel waar we plannen om te overnachten is in South Hackensack, NJ (de site v/h motel zegt dat een bustrip naar Times Square slechts 15 minuten duurt)...
Kent iemand de buurt van South Hackensack toevallig? Is het een buurt om uberhaupt op de bus te willen stappen w.b. veiligheid, etc.?

Ik hoop dat iemand wat tips heeft...

Much appreciated in advance!!

-Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA

Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

in newyork heb je niks aan een auto....parkeer tarieven zijn heel duur en de parkeer gelegenheid is krap....het openbaar vervoer is in newyork heel goed geregeld.. en om ergens te komen heb je geen eigen vervoer nodig.
JohnNJ
Amerikakenner

Re: NYC - huurauto of openbaar vervoer?

Bericht door JohnNJ »

mennoa schreef:Nu de vraag, is het OV in NYC werkelijk zo goed, frequent (en niet al te duur) dat je alles goed zonder auto kunt doen? Is er altijd drukte?
Men heeft jarenlang weinig geinvesteerd in het openbaar vervoer in NYC, maar het is niet echt slecht. Er zijn ook maar weinig alternatieven. Je kunt ook lopen of een taxi nemen. Taxi's zijn in NYC goedkoper dan in Amsterdam, vermoed ik.
Hoe zit het met parkeergelegenheid en -kosten mocht ik toch een auto huren?
Dat is prima geregeld, want het is vrijwel geheel geprivatiseerd en het kost de belastinbetaler dus bijna niets. Voor het parkeren van een auto in NYC overdag en op werkdagen betaal je tussen $10 en $30 per uur, afhankelijk van de locatie. Zonder een speciale ontheffing kun je het parkeren op straat eigenlijk wel vergeten. Op vele plaatsen mag je ook niet op straat parkeren.
Kan iemand mij ervan overtuigen dat ik met OV alleen mobiel genoeg kan zijn? (ik ben van veel zien in weinig tijd)
In NYC? Je kunt met het openbaar vervoer overal komen en het is vele malen sneller dan een auto.
Het motel waar we plannen om te overnachten is in South Hackensack, NJ (de site v/h motel zegt dat een bustrip naar Times Square slechts 15 minuten duurt)...
Normaal 30 tot 45 minuten denk ik, tenzij er opstoppingen zijn.
Kent iemand de buurt van South Hackensack toevallig? Is het een buurt om uberhaupt op de bus te willen stappen w.b. veiligheid, etc.?
Dat is een redelijk veilige buurt. Je hoeft je geen zorgen te maken.

--john
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De ondergrondse in New York is de laatste jaren flink opgekuist. Je kunt tegenwoordig zelfs meestal verstaan wat de conducteur door de luidsprekers roept. En de graffiti is ook voor het grootste deel verdwenen.

Ik zou gewoon het OV nemen. En pak eens een bus (gaan de boulevards op en af, dus weinig kans op verdwalen. Is niet de snelste manier van vervoer, maar je ziet nog eens wat.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mennoa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

thanks!

Bericht door mennoa »

Dankjulliewel voor jullie tips en adviezen! Ik denk dat jullie mij al overtuigd hebben om openbaar vervoer te verkiezen boven autohuur... meer tips en adviezen zijn zeer zeker welkom. Dus.. anyone??

Fijne dag allemaal!

Groeten,
Menno
2000: 3 wkn: BC,WA
2002: 3 wkn: NV,AZ,CA,OR,WA,BC
2004: 3 wkn: NV,CA,AZ,UT,ID,WY,MT,AB,BC
2007: 11 dgn NYC (NY,NJ)
2008: Vancouver Island - BC,AB,WA
2010: 3 wkn: SD,WY,MT,AB,BC,WA

Foto's op http://www.mennoalberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Koop een 7-Day Unlimited Ride MetroCard en je kunt voor $24,- de hele week met de subway en local bus.
En voor de rest zou ik heel veel lopen! Man wat ben ik jaloers, ik wil ook weer naar NYC!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Emenem schreef:
En voor de rest zou ik heel veel lopen! Man wat ben ik jaloers, ik wil ook weer naar NYC!
ik ben pas nog terug gekomen van NewYork ... wat was het koud :shock:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

NY is de perfecte stad om geen auto in te hebben :D
De metro brengt je werkelijk overal, en als je daar geen zin in hebt zijn er altijd nog de taxi's
Autorijden in NY lijkt me een ware nachtmerrie en je kan m nergens kwijt.

Die metropas is idd een goeie deal, je haalt die 24 dollar er makkelijk uit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Auto stallen wordt onwijs duur. We zijn een paar jaar geleden naar het Museum of Natural History geweest (overigens een eechte aanrader!) Een twee uur parkeren was zoiets van $30, de hele dag was meer dan $50. En dat zal nu nog wel duurder zijn.

Ik zeg altijd: als je in New York alleen maar naar een parkeergarage KIJKT, kost je dat al $20!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Color01 schreef:
Emenem schreef:
ik ben pas nog terug gekomen van NewYork ... wat was het koud :shock:
Okay, dan wil ik nu nog even niet! Maar zodra het weer wat aangenamer is :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer