Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zomervakantie: 2 weken NYC hoeveel $$$ moet ik verw8en

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Vince
Amerika-newbie

Zomervakantie: 2 weken NYC hoeveel $$$ moet ik verw8en

Bericht door Vince »

Hi,

Ik ben van plan om in Juni op vakantie te gaan naar NYC met nog 3 vrienden van me en ben eeen beetje aan het uitzoeken hoeveel geld ik hiervoor moet uittrekken. Ik heb al wel vliegtickets gezien voor 320 euro wat me een redelijk bedrag lijkt. Ik heb alleen geen id wat ik moet verw8en met de hotels. Het gaat er vooral om dat het niet al te duur is.
Iemand info of ervaringen dan hoor ik het graag :)

Groetjes,

Vincent
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Vincent,

NYC is redelijk prijzig. Reken voor een reis naar de VS doorgaans 100 dollar per dag. Voor NYC zou ik uitgaan van 150, misschien nog iets meer. Helemaal afhankelijk van wat je gaat doen.
Juni valt in het hoogseizoen wat betreft de vluchten, dus ik denk dat je met 320 euro een goede deal hebt.

Hotels zijn duurder naarmate je dichter bij Manhattan komt. Ik ben geen New York expert, maar doorgaans wordt afgeraden om niet noordelijker dan 105th street te gaan zitten. Check websites als hotels.com, priceline.com, expedia.com en travelocity.com. Zij hebben goede deals. Bovendien zijn er vaak reviews van bezoekers op de sites te vinden, die je een goed beeld kunnen geven van het hotel. Ik denk dat je voor de goedkoopste hotelovernachting zo'n 80 dollar zult betalen. Daar komt dan ook nog tax bij. Misschien kun je een jeugdherberg/dorm vinden. Deze zijn goedkoper (Google it).

Huur geen auto, maar gebruik het openbaar vervoer. Metro- en bussysteem zijn geweldig, en ontzettend goedkoop. Ik geloof dat je voor 21 dollar een 5 of 7-dagen kaart kunt kopen waarmee je onbeperkt van het openbaar vervoer gebruik kunt maken. Van JFK-airport kun je makkelijk met de metro naar Manhattan. Een taxirit kost je 35 dollar (excl. tip).
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Leon
Amerika-ontdekker

Bericht door Leon »

Beste Vincent,

Ikzelf heb New York voor 40-50 dollar per dag kunnen 'doen'. Je kunt het dus zo duur mogelijk maken als je wil. Ikzelf heb overnacht in in het Chelsea Hostel overnacht wat erg goed bevallen is, gezien de lage prijs ($27 per nacht in een slaapzaal of voor $65 dollar een tweepersoonskamer) maar verwacht geen luxe. De openbaarveroerkaart is inderdaad een aanrader omdat je overal razendsnel naar toe kan. Een andere budgettip is de Staten Island Ferry. Deze gratis veerboot brengt je vanaf Manhattan naar Staten Island maar vaart pal langs het vrijheidsbeeld wat je weer een duur ritje op een toeristenboot bespaart.
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
Vince
Amerika-newbie

Bericht door Vince »

bedankt voor alle info heeft me goed geholpen dank u
Hydrotherion
Amerikafan

Bericht door Hydrotherion »

nojz zegt:

Van JFK-airport kun je makkelijk met de metro naar Manhattan
bwa makkelijk zou ik nie echt zeggen vooral als je koffers meeneemt! :wink: Vooral als je nog nooit in New York bent geweest en ook de subway nog nooit hebt gebruikt kan het soms verwarrend zijn.
De beste vervoer is de taxi maar duur dan de Bus maar deze maand gaat normaal gezien de Airtrain in gebruik genomen worden wat een min of meer rechtstreekse verbinding maakt met de manhattan subway.

Zoals nojz zegt is New York idd zeer prijzig en ik ga elk jaar in de zomer ook voor drie en half week naar New York. Eten in New York is nie echt goedkoop te noemen tenzij je naar de fastfoodketens ga of naar bv. Tad's steaks(De vreselijkste steaks dat ik ooit hebt gegeten maar je kunt bv een T bone steak eten voor 11.99$!! :wink: ) Dat zal ik dus ten zeerste afraden(heb ook ooit is bij Wendy's(ik was nieuwsgierig naar de vierkante hamburgers vandaar!)gegeten en ik moest daarna meteen overgeven!!)
Vergeet niet dat de meeste prijzen zonder belastingen zitten en bij het eten de fooi absoluut nie vergeten wat aardig kan oplopen zeker voor twee weken.

nojz zegt:
maar doorgaans wordt afgeraden om niet noordelijker dan 105th street te gaan zitten

Bwa dat valt reuze mee hoor! Deze jaar zat ik rond 98th street en heb ik regelmatig rond 103th street rond gehangen en het is misschien vroeger het geval geweest maar nu geldt dat zeker nie meer. Je zit wel vrij ver van de toeristische attracties maar als je bv de Newton Hotel neemt(wat ik volgend jaar ook ga doen) dan zit je bv 1 block van een subway station die ook wordt aangedaan door de express subway waardoor je binnen 6 minuten bv.op Times Square staat!
Hydrotherion
Amerikafan

deel 2: :wink:

New York op een budget is zeker te doen maar de verleidingen die je rond je ziet om je geld uit te geven is zeer groot!Ik reken altijd op rond de 100$ per dag om toch vrij gulzig New York te bezichtigen! Met gulzig bedoel ik dan dat zeker in de zomer je veel moet drinken en je waarschijnlijk niet de hele dag met een fles water ga rond zeulen maar toch meestaal wel een bistro of koffiehuis aandoet of even te pauzeren en wa te drinken natuurlijk.Ook goed eten is aan te raden omdat je in een stad bent met bijna alle landenkeukens vertegenwoordigt. Mongools of Afgaans de verleiding is groot zeker wanneer je een budget hebt! Om geld te besparen moet je vooral gaan lunchen omdat hier de prijs vrij laag ligt.En nog een tip probeer weg te blijven van die karretjes met shiskebab want hoewel het lekker naar een barbecue ruikt ben ik bezorgd over wat voor vlees ik eigenlijk heb gegeten! :lol:

Ga je wa kleren kopen dan is natuurlijk Century 21 een absolute aanrader maar je moet ook eens Burlington Coat factory eens proberen waar je ook veel merk kledij vindt aan spotprijzen. Dave's new york is een instituut en verkoopt Levi's,Schott,Lee en Dickies aan prijzen die hier soms drie dubbel zijn!

touristische attracties tip:

Neem een citypass die je bij je reisbureau kunt kopen waardoor je grote kortingen krijgt voor bepaalde attracties!
http://citypass.net/cgi-bin/citypass/ci ... &rand=7307
Leon
Amerika-ontdekker

Bericht door Leon »

Hydrotherion schreef:nojz zegt:

Van JFK-airport kun je makkelijk met de metro naar Manhattan
bwa makkelijk zou ik nie echt zeggen vooral als je koffers meeneemt! :wink: Vooral als je nog nooit in New York bent geweest en ook de subway nog nooit hebt gebruikt kan het soms verwarrend zijn.
De beste vervoer is de taxi maar duur dan de Bus maar deze maand gaat normaal gezien de Airtrain in gebruik genomen worden wat een min of meer rechtstreekse verbinding maakt met de manhattan subway.
Ben ik niet met je eens. Er rijden vanaf elke terminal bussen naar het metrostation en de metro neemt je voor maar $1.50 rechtstreeks in Manhattan. Alles staat goed aangegeven en mocht je er niet uit komen kun je het altijd aan iemand vragen
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
Hydrotherion
Amerikafan

Leon zegt:
Ben ik niet met je eens. Er rijden vanaf elke terminal bussen naar het metrostation en de metro neemt je voor maar $1.50 rechtstreeks in Manhattan. Alles staat goed aangegeven en mocht je er niet uit komen kun je het altijd aan iemand vragen

Dat lijkt makkelijk maar ik betwijfel of nieuwe bezoekers naar New York zo makkelijk met behulp van de openbare transport in Manhattan raken en ik ga meestaal met twee reiskoffers naar daar om flink wat spullen te gaan kopen en dan kan ik niet echt de subway aanraden .

De Howard beach subway ligt enorm ver van Manhattan en dan moet je nog hopen dat er een express rijdt en weet te herkennen want met de stop trein duurt het echt wel 75 minuten of meer voordat je in Manhattan bent en dan moet je dus ook nog op zoek gaan naar je hotel wat voor nieuwe(maar ook ervaren hebben soms probs! :wink: ) bezoekers ook niet echt simpel is.

Mijn beste advies is om via de reisbureau of online een wagen met chauffeur te huren want met vier vrienden kun je makkelijk de kosten delen en is echt veel makkelijker en comfortabeler en echt niet duur. Plus dan ben je(afhankelijk van verkeer en aankomstuur) binnen een uur in Manhattan en dan krijg je ook de eerste kennismaking met NYC die je in vele films en televisieseries zie
Afbeelding

Serieus, de eerste keer dat je dat voor de eerste maal zie dan pink je bijna een traantje weg van blijdschap en ontroering van dat je het eindelijk in levende lijve NYC zie! :D
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Wauw, dat zijn zeer handige tips die je geeft, Hydrotherion. Thx!!
Hydrotherion
Amerikafan

Tom zegt:
Wauw, dat zijn zeer handige tips die je geeft, Hydrotherion. Thx!!

You're welcome! :D Nog vragen? stel ze dan hier! :wink:
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Heb je misschien nog tips voor leuke betaalbare restaurantjes??
Hydrotherion
Amerikafan

bwa er zijn er zoveel! :D Enkele favo's zijn:

Big Nick's Burger and Pizza Joint
at 77th street and Broadway

Absoluut de beste hamburgertent van New YOrk(mijn bescheiden mening! :wink: ) Tis een 24 uren zaak dus je kunt er altijd terecht! Probeer zeker de Sumo burger! De grootste en sappigste hamburger en van je frieten zal je niet veel meer binnen krijgen na het eten van deze burger! Verkoopt ook zeer lekkere pizza's! Een aanrader! :D

Chirpin' Chicken at 77th and Amsterdam

Dit is ook 1 van mijn favo's wat betreft kip aan de spit!! De ribs in deze zaak zijn ook aan te raden want ze doen zo een milde huis gemaakte barbecuesaus !!! De kippen worden ook anders gebakken dan hier in Europa! Op zo een gigantische grill waar de vlammen de kip lekker aanbranden! :D

Empire Szechuan at 97th and Broadway
Mijn favo chinese restaurant! Zeker eens proberen op zondag waar ze dus met van die karretjes rijden met de dim sum gerechten! Een instituut in de Upper West Side.

Penang(240 Columbus Ave) rond 71th street en amsterdam ave
Dit is een Malaysische restuarant met enorm lekkere Sate's en dito malaysisische gerechten!

Maar meestaal ga ik naar een willekeurige restaurant die wij op ons wandeltochten tegenkomen en gewoon eens proberen!!! 8)
sara
Amerika-newbie

Bericht door sara »

Ben in juli 2002 een week naar New York geweest. Heb een goedkoop hotel in de 47th/ 7th gehuurd voor $300 per week voor een 2persoonskamer badkamer wel delen met 2 anderen. Verder vond ik de subway weel erg makkelijk en goedkoop. Ook de prijzen van eten vond ik erg meevallen al zij drankjes wel duurder dan hier. Al met al heb ik dat soort dingen weinig uitgegeven. Excursies zoals empire state building, Ellis island zijn wel redelijk duur. Wel is de verleiding om kleding, schoenen e.d. te kopen groot.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer