Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Manhattan - Newark Airport

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bollin
Amerika-ontdekker

Manhattan - Newark Airport

Bericht door Bollin »

Hallo,

kan er met de metro vanuit Manhattan naar Newark airport gereden worden? Of is het beter met de taxi?
Ons vliegtuig vertrekt 's morgens om 7u15 richting Salt Lake City.
Wat is de vlugste manier volgens jullie?

alvast bedankt.
Bollin
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Er gaat een trein daarheen. New Jersey Transit richting Hamilton, Princeton, etc.
maar als je vliegtuig al om 7 uur vertrekt. dan denk ik niet dat de 1e trein op tijd gaat.
Er gaat geen metro die kant op.
Dus dat zal dan denk ik met de taxi worden. Of de laatste trein rond 3 uur? nemen.
Bollin
Amerika-ontdekker

Bericht door Bollin »

dat zal een vroege taxi worden denk ik,...
hoe lang doe je erover met de taxi?
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Hier kan je kijken of je er met de trein heen kan. Vertrek is New York Penn Station en aankomst uiteraard Newark Airport.

Wat een taxi kost durf ik zo niet te zeggen, maar ik zou uitgaan van ongeveer $50 en dat is dan zonder tol.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

NJ Transit van New York Penn Station naar Newark Liberty International Airport Train Station. Gaat buiten de spitsuren ongeveer drie maal per uur, dag en nacht. De taxi kan ook, maar dat is uiteraard duurder (ik schat $50 -$60), en er zijn vaak opstoppingen bij de tunnels.

http://www.njtransit.com/

--john
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De NJ Transit kost overigens ongeveer $12 voor een enkele reis.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

De taxi in Newyork heeft een Vast Tarief van Manhattan naar Newark Airport...$45.00 ... dat was 2 maand geleden.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

JohnNJ schreef:NJ Transit van New York Penn Station naar Newark Liberty International Airport Train Station. Gaat buiten de spitsuren ongeveer drie maal per uur, dag en nacht. De taxi kan ook, maar dat is uiteraard duurder (ik schat $50 -$60), en er zijn vaak opstoppingen bij de tunnels.

http://www.njtransit.com/

--john
kijk dat had ik dan verkeerd gezien.
Wij hebben vrienden in Trenton/Hamilton/East en West Windsor zitten.
En de laatste trein terug richting NYC was toch echt om 1 uur ongeveer en dan pas 's ochtends vroeg weer.

Maar goed, als die trein dus al 's ochtends rijdt dan gewoon gebruiken.
Je bent in 20 minuutjes bij het treinstation Newark Airport en daar dan met de airtrain naar de juiste hal. Heel makkelijk
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Bbuurt schreef:Wij hebben vrienden in Trenton/Hamilton/East en West Windsor zitten. En de laatste trein terug richting NYC was toch echt om 1 uur ongeveer en dan pas 's ochtends vroeg weer.
Dat kan wel kloppen. Het is dezelfde lijn (Northeast Corridor Line), maar die trein gaat 's nacht maar tot Princeton Junction dacht ik.

Wat vond je overigens van Trenton? Het is de hoofdstad, maar verder een nogal naargeestige provincieplaats.

--john
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

Ik vond het inderdaad niet echt bijzonder. Maar goed ook maar 1 keer daar geweest op een beetje regenachtige dag. Dat werkt ook mee.

We hebben meer tijd doorgebracht in East Windsor omdat onze vrienden daar in de Rescue Squad zitten en een andere vriend bij brandweer Hamilton.
Maar die groep liet ons meer van Jersey zien en hadden ons ook meegenomen naar Philly, Baltimore en D.C
AnneNY
Amerika-ontdekker

Bericht door AnneNY »

Je kan ook een shuttle bus bestellen (vanaf hotel word je opgehaald), neem wel een kots zakje mee (de heenrit ging wel, maar de terugrit was echt vreselijk een echte NY taximan zal ik maar zeggen!)
Het is geloof ik $20,- maar de precieze prijs moet je even navragen. als het goed is kan je hotel vertellen hoe je een shuttle kan bestellen.....
Eindelijk een reden om 30 te worden
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

op dat tijdstip zou ik zeker voor een taxi kiezen....alleen al vanwege hetcomfort

Misschien is de SuperShuttle nog een idee?
die kost 25 p.p dus als je met z'n tweeen bent is de taxi een betere optie maar in je eentje is de shuttle goedkoper.
Het is een busje die je reserveert en die je dan op komt halen bij je hotel op een afgesproken tijd. Vaak haal je ook nog andere mensen op
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

wij hebben toen de bus genomen, die vertrok op newark en ging manhattan in en stopte 1 block vanaf ons hotel. ideaal was geloof ik 12 dollar voor een retourtje.
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer