Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Juiste camerainstellingen voor (lower) Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Juiste camerainstellingen voor (lower) Antelope Canyon

Bericht door Jrabakker »

Ik had eerder al een soortgelijke leidraad gegeven:
2. een leidraad voor je sluitertijden om te zorgen dat je foto's niet 'bewogen' zijn (als je 'uit de hand' schiet): zorg dat de sluitertijd nooit langer is dan de lensopening die je gebruikt. Voorbeeld: als je met je 18-55 op de wijdste stand schiet (18), dan moet je sluitertijd nooit langer zijn dan 1/18 (praktisch: 1/20). Schiet je op 55, dan niet langer dan 1/55 (praktisch: 1/100). Hoe korter de sluitertijd hoe kleiner de kans op bewogen fotos.
:)

Als ze camera niet volledig onder controle hebben is het inderdaad het beste om de hele camera op auto te zetten. De software tegenwoordig herkent zoveel verschillende licht- en omgevingssituaties dat er een geschikt programma wordt gekozen om acceptabele fotos te creeeren. Maar als je een dlsr hebt, wil je juist controle hebben over het soort foto dat je wilt maken.

De standard kit lens is inderdaad iets lichtsterker, maar veel kitlenzen geven niet de mooiste fotos bij de grootste f-stop, meestal moet je op zn minst 1 stap kleiner werken voor betere fotos. Ik ken de 10-18 niet, maar het lijkt me waarschijnllijker dat deze van iets betere kwaliteit zal zijn en dus ook op grootste f-stop geode fotos maakt.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
vienneke84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door vienneke84 »

Ik bezocht in 2011 reeds beide canyons... De lower was sowieso mijn favoriet.. Gewoon supermooi én... toen we tickets kochten en de verkoper zag dat ik spiegelreflex + statief mee had kregen wij een vippasje en waren we niet verplicht om de gids te blijven volgen. We moesten er enkel voor zorgen dat we na 2u terug waren... We konden er toen dus op ons gemakje ronddwalen en genieten en veel foto's nemen... Hadden we toen gewoon geluk dan? Ik ga volgende maand opnieuw die richting uit en had gehoopt opnieuw die vippas te kunnen bekomen :D :blink:
2009: New York
2011: South West
2015: South West
2016: North East

https://evyontheroad.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, dat werkt niet meer zo. Er zijn wel speciale fototours, maar dat is volgens mij nog maar op 1 tijd. Het is de afgelopen jaren heel veel drukker geworden bij de Antelope Canyons
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Ik heb een olympus omd em5 mark2.
Welk objectief kan ik het beste er op zetten voor lower?
Ik heb een 20 mm 1.7, dus lichtsterk.
Of toch de groothoek, 9-18 mm 4.0-5.6.
Ik heb begrepen dat er geen statief mee mag?
Ben nog niet zo lang bezig met fotografie dus tips zijn welkom!!
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

-
hallo,
misschien rekening houden met de weersomstandigheden :

- zonnig : veel licht, zou ik de 9-18 nemen
- bewolkt : minder licht, de 20 mm

Jacques
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Dan maar hopen op veel zon! Groothoek lijkt me mooier.
Hopen dat het lukt uit de hand!
Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Als het bewolkt is dan is het amper de moeite waard voor fotografie (wel voor een gewoon bezoek natuurlijk). Vroeg in de ochtend, als de zon laag staat krijg je schitterende kleurschakeringen, die worden hoe later het wordt steeds minder en zullen er amper tot niet zijn als de zon niet in de canyon valt, bewolkt dus.
Beide lenzen zou je nodig kunnen hebben, ,aar pas wel op met lenzen wisselen, het kan daar behoorlijk stoffig zijn!

Suc6

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

We hebben gereserveerd voor de eerste tour in de ochtend. Half september.
Lenzen wisselen vind ik toch wel een groot risico met al het stof.

Of topic, prachtige foto's maak je Henk!!!
Floydian
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Dat ben je daar op een perfecte tijd, nu maar hopen dat de zon volop in de canyon straalt.
Ik weet de sensor grootte niet van die Olympus, ik weet ook de verlengingsfactor niet, dus geen idee hoe 20mm zich verhoudt met een full-frame sensor. Ik heb altijd tussen de 14mm en 70mm gebruikt op een full-frame sensor. Al met al zit je tussen de 18mm en 40mm op full-frame redelijk safe voor goede fotografie, dus toch maar die zoom er op?

Dank voor de mooie woorden!

Suc6

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Als ik het goed heb is de 9 mm op de olympus ongeveer 18 mm op fullframe.
Haha je maakt het me moeilijk, toch maar voor groothoek gaan dan? Heb evtentueel ook nog kitlens, die is 12-50 mm.
Heb nu 2 cursussen achter de rug, wordt steeds leuker maar soms ook moeilijker.
Floydian
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Floydian »

Ik heb net even gekeken, het klopt, het is keer 2, dus je hebt minimaal 18mm, dat is mooi!
12 wordt al 24, dat kan soms echt even teveel zijn.
Goed fotograferen is inderdaad erg moeilijk en hoe kritischer je wordt, hoe moeilijker het ook wordt ;-)

suc6,

Henk
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Dank voor de adviezen!! Ik ga hier nog veel oefenen, we vertrekken over kleine 4 weken.
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

We zijn net in de Upper geweest en met een kajak naar het einde van de lower. In de upper zijn we met gids Nick mee geweest en hij heeft fotografie als hobby. Naast het instellen van de camera gaf hij de volgende tip. Ga in de schaduw staan, zorg dat je GEEN lucht op je foto ziet en speel met je belichting, probeer het licht te "vangen".
We hebbe de mooiste foto's gemaakt
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer