Als je voor public school gaat kun je idd pas inschrijven wanneer je een huurcontract in handen hebt. Dus dan heeft het vooraf bezoeken van scholen niet zo heel veel zin, tenzij je al een heel duidelijk beeld hebt van waar je van plan bent te gaan wonen. Maar als je weet in welk schooldistrict je gaat wonen zou je misschien wel een school daar kunnen bezoeken om een beeld te vormen.
Wat inentingen betreft, ik denk dat littlePhioenix waterpokken/chicken pox bedoelt, dat is inderdaad zo'n onhandig issue als je uit NL komt. Kijk
hier eens voor de eisen op Texaanse scholen, dan kun je je alvast voorbereiden.
Wij hebben in Sugar Land gewoond, gaar er waarschijnlijk ergens in het komende jaar weer wonen (of er net buiten, we neigen nu naar Richmond vanwege de huizenprijzen), en vonden het er heerlijk met kinderen (de onze zijn een stuk jonger, maar volgens mij is het er ook met tieners prima). Maar afhankelijk van waar je werkt kan het ver weg zijn, al kan dat voor Cyprus ook gelden, en zeker voor de Woodlands. Waar gaat je vrouw werken, downtown? Kijk dan eens in google maps naar de reistijden tijdens de spits, dat kon wel eens tegenvallen. Kijk trouwens ook eens naar Katy, ook een goede suburb voor gezinnen met goede scholen, en soms net wat kortere reistijd. Ik ben verder niet zo goed bekend met de wijken in Houston zelf en dichter bij downtown, maar volgens mij worden memorial en energy corridor wel genoemd als goede wijken voor gezinnen, met vaak goede scholen. Maar natuurlijk veel prijziger (en vak oudere huizen) dan de suburbs. Het kan al veel schelen als je vrouw flexibele werktijden heeft en het geen probleem vindt om bijvoorbeeld heel vroeg te beginnen, dat maakt de commute denk ik al makkelijker. Houdt ook rekening met de kosten van tolwegen, of betaald gebruik van de HOV (carpool) baan (als er maar 1 persoon in de auto zit), dat loopt denk ik ook aardig op als je dat dagelijks moet betalen.
Let er goed op dat ook binnen 1 schooldistrict of stad de scholen sterk in kwaliteit kunnen verschillen. Je zou eens op greatschools.org of schooldiggers.com kunnen kijken voor beoordelingen etc.