Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Angeleb: USA groentje
Reis Angeleb: USA groentje
Hoi allemaal, volgend jaar juli (2016) ga ik met mijn gezin, twee dochters dan 16 en 18 jaar naar West Amerika voor een rondreis. We hebben al een afspraak staan bij een reisbureaus maar omdat ik het leuk vind om dingen zelf uit te zoeken, heb ik nu bedacht dat maar eens te gaan proberen. Zelf de route plannen, tickets boeken en overnachtingsadressen zoeken via AirBnB.
Spannend maar wat kan er nou werkelijk misgaan? Ik ga me dus hier ook eens inlezen en mocht iemand dit lezen en de goude tip hebben dan hoor ik dat ook graag! Groet Angele
Spannend maar wat kan er nou werkelijk misgaan? Ik ga me dus hier ook eens inlezen en mocht iemand dit lezen en de goude tip hebben dan hoor ik dat ook graag! Groet Angele
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: USA groentje
Goed plan Angele!!
Ik vind het ook heerlijk om alles zelf uit te zoeken, je weet dan immers meteen veel van de omgeving. Je kent zelf jullie wensen in zo'n vakantie het beste, dus ook kun je het beste bepalen welke dingen jullie wel willen zien/doen en welke dingen niet. En daardoor goed bepalen waar je wat langer of korter wilt verblijven en in wat voor accomodatie. Als je alle overnachtingen boekt met gratis annuleer mogelijkheid kan er inderdaad niks mis gaan.
Wel een tip: plaats je voorstel route eerst op het forum voordat je de vliegtickets boekt. Die zijn immers niet meer wijzigbaar en vaak kom je op basis van adviezen toch op een dagje meer of minder in totaal, of bijvoorbeeld een one-way in plaats van een rondje.
Wij (met zoon en dochter van 18 en 16) gingen vorig jaar eigenlijk eenmalig, maar zijn nu verslaafd
Zoals velen hier.....
Dus weet waar je aan begint
Wij deden vorig jaar een rondje Las Vegas (meer het standaard rondje voor een eerste reis naar het westen) en dit jaar van Denver naar Las Vegas.
DE gouden tip is er denk ik niet, maar ik heb superveel gehad aan dit geweldige forum (zowel het volgen van topics van anderen die een zelfde soort reis gingen maken of hadden gemaakt) als aan het lezen van reisverslagen.
Dus dat zou ik je adviseren, veel lezen en op basis daarvan je eigen keuzes maken.
Bij veel forumleden zie je onder hun bericht een link naar hun blog, dus zo kom je al snel op veel zeer nuttige reisverslagen.
Succes met voorbereiden!
Ik vind het ook heerlijk om alles zelf uit te zoeken, je weet dan immers meteen veel van de omgeving. Je kent zelf jullie wensen in zo'n vakantie het beste, dus ook kun je het beste bepalen welke dingen jullie wel willen zien/doen en welke dingen niet. En daardoor goed bepalen waar je wat langer of korter wilt verblijven en in wat voor accomodatie. Als je alle overnachtingen boekt met gratis annuleer mogelijkheid kan er inderdaad niks mis gaan.
Wel een tip: plaats je voorstel route eerst op het forum voordat je de vliegtickets boekt. Die zijn immers niet meer wijzigbaar en vaak kom je op basis van adviezen toch op een dagje meer of minder in totaal, of bijvoorbeeld een one-way in plaats van een rondje.
Wij (met zoon en dochter van 18 en 16) gingen vorig jaar eigenlijk eenmalig, maar zijn nu verslaafd

Dus weet waar je aan begint

Wij deden vorig jaar een rondje Las Vegas (meer het standaard rondje voor een eerste reis naar het westen) en dit jaar van Denver naar Las Vegas.
DE gouden tip is er denk ik niet, maar ik heb superveel gehad aan dit geweldige forum (zowel het volgen van topics van anderen die een zelfde soort reis gingen maken of hadden gemaakt) als aan het lezen van reisverslagen.
Dus dat zou ik je adviseren, veel lezen en op basis daarvan je eigen keuzes maken.
Bij veel forumleden zie je onder hun bericht een link naar hun blog, dus zo kom je al snel op veel zeer nuttige reisverslagen.
Succes met voorbereiden!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo en welkom op het allesamerika forum.
Waarschijnlijk ga je de gouden tips hier wel vinden. Ik zou je hier inderdaad eens goed inlezen en ook de reisverslagen die mensen onder hun posts hebben staan doornemen. Verder is het handig om de http://www.allesamerika.com pagina en http://www.ontdek-amerika.nl te bekijken voor alles wat er in de steden en parken te doen is. Open dan een eigen topic in het zuidwestforum deel met al je vragen. Dan heb je alles bij elkaar staan.
Overigens is het soms voordeliger (soms ook niet) om bij het reisbureau bv de combinatie van auto en vliegtickets te boeken en de rest zelf. Kijk ook naar hotels/motels, want er is niet overal de mogelijkheid om via AirBnB te overnachten.
Succes met plannen
Waarschijnlijk ga je de gouden tips hier wel vinden. Ik zou je hier inderdaad eens goed inlezen en ook de reisverslagen die mensen onder hun posts hebben staan doornemen. Verder is het handig om de http://www.allesamerika.com pagina en http://www.ontdek-amerika.nl te bekijken voor alles wat er in de steden en parken te doen is. Open dan een eigen topic in het zuidwestforum deel met al je vragen. Dan heb je alles bij elkaar staan.
Overigens is het soms voordeliger (soms ook niet) om bij het reisbureau bv de combinatie van auto en vliegtickets te boeken en de rest zelf. Kijk ook naar hotels/motels, want er is niet overal de mogelijkheid om via AirBnB te overnachten.
Succes met plannen
Bedankt voor jullie reacties. Top dat het jullie zo goed bevallen is, ik heb nu ook al weer goede ideeen opgedaan hier op het forum. We willen inderdaad een Fly Drive boeken via reisbureau, hopelijk lukt dat dan ook met een andere afleverplek voor de auto. We gaan waarschijnlijk niet op dezelfde stad heen en terugvliegen.
Ik ben al weer de hele avond bezig ermee haha.
Ik ben al weer de hele avond bezig ermee haha.
Morgen gaan we naar het reisburo om te kijken wat zij ervan zeggen maar ik wil graag jullie deskundige mening weten over ons reisschema:
1. Amsterdam/ Brussel/ Duseldorf- Phoenix ( vertrek punt afh van prijs)
2. Phoenix- GC
3. GC
4. GC- Monument Valley
5. Monument Valley- Lake Powell/Page
6. Lake Powell/ Page
7. Lake Powell/ Page- Bryce Canyon/ Zion
8. Bryce Canyon- Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas- Death Valley
11. Death Valley- Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite- San Fransisco
14. San Fransisco
15. San Fransisco- Pismo Beach
16. Pismo- Santa Monica
17. Santa Monica- Palm Springs
18. Palm Springs/ Joshua Tree
19. Palm Springs
20. Palm Springs - LA
21. LA - Amsterdam of.....
Wij zijn geen mensen om lang en veel te wandelen (2 pubers) . We gaan 9/10 of 11 juli afh van vliegprijs. We hoeven niet persé naar Los Angeles.
Mijn vraag als NewBee, is dit haalbaar? Misschien te weinig tijd in de parken?
Alle tips zijn welkom!
1. Amsterdam/ Brussel/ Duseldorf- Phoenix ( vertrek punt afh van prijs)
2. Phoenix- GC
3. GC
4. GC- Monument Valley
5. Monument Valley- Lake Powell/Page
6. Lake Powell/ Page
7. Lake Powell/ Page- Bryce Canyon/ Zion
8. Bryce Canyon- Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas- Death Valley
11. Death Valley- Yosemite
12. Yosemite
13. Yosemite- San Fransisco
14. San Fransisco
15. San Fransisco- Pismo Beach
16. Pismo- Santa Monica
17. Santa Monica- Palm Springs
18. Palm Springs/ Joshua Tree
19. Palm Springs
20. Palm Springs - LA
21. LA - Amsterdam of.....
Wij zijn geen mensen om lang en veel te wandelen (2 pubers) . We gaan 9/10 of 11 juli afh van vliegprijs. We hoeven niet persé naar Los Angeles.
Mijn vraag als NewBee, is dit haalbaar? Misschien te weinig tijd in de parken?
Alle tips zijn welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Angeleb: USA groentje
Zelfs als je niet veel gaat wandelen zou ik toch meer tijd uittrekken voor Bryce (1 nacht) en Zion (1 of 2 nachten). Zoals je het nu hebt is dat deel echt te krap. Voor pubers is de Narrows in Zion echt heel leuk om te doen, maar we zijn ook andere wandelingen, zowel uitdagend (Angels Landing) als wat eenvoudiger (Canyon Overlook Trail). Zie voor bijvoorbeeld de Narrows en de Canyon Overlook Trail met onze kinderen ons 2008-verslag.
Tussen Death Valley en Yosemite is een extra overnachting niet verkeerd. Je hebt anders geen tijd voor bezienswaardigheden onderweg en voor het oostelijke deel van Yosemite.
Ik zou Palm Springs weglaten,het is te heet voor Joshua Tree en na al die andere parken is dat zeker voor tieners niet echt interessant.
Marianne
Tussen Death Valley en Yosemite is een extra overnachting niet verkeerd. Je hebt anders geen tijd voor bezienswaardigheden onderweg en voor het oostelijke deel van Yosemite.
Ik zou Palm Springs weglaten,het is te heet voor Joshua Tree en na al die andere parken is dat zeker voor tieners niet echt interessant.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ander opzetje.
01. Amsterdam/ Brussel/ Duseldorf- Phoenix ( vertrek punt afh van prijs)
02. Phoenix- GC
03. GC
04. GC- Monument Valley
05. Monument Valley - Page
06. Page
07. Page - Bryce Canyon
08. Bryce Canyon - Zion
09. Zion
10. Zion - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Mammoth Lakes
14. Mammoth Lakes - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach
20. Pismo Beach- LA
21. LA - naar huis
22. Aankomst Amsterdam of .....
Mocht je nou zwembad/stranddagen op het einde willen dan kun je in Santa Monica of net ten zuiden van LA goed terecht. Maar dan moet je nog wel die dagen ergens vandaan halen.
- Dit kan door bv die volle dag Grand Canyon te skippen. Afhankelijk van wat je op dag 2 allemaal van plan bent. Dag 4 heb je de hele voormiddag en het begin van de middag ook nog voor de Grand Canyon. Als je tegen een uur of 15 bij Monument Valley bent heb je daar tijd genoeg. Let wel op dat je een uur verliest ivm tijdzone. Die pak je als je naar Page rijd weer terug en verlies je weer als je naar Bryce gaat...en pak je weer terug als je naar Las Vegas rijd.
- Je kan er ook voor kiezen om en de GC en de volle dag Page te skippen...allemaal dus afhankelijk van wat je daar wilt doen.
- En/of je kan de rit Las Vegas - Yosemite korter maken door dit in 2 dagen te doen. Dan heb je wel geen overnachting in Death Valley, maar in Lone Pine of Bishop. En dan de dag erna door naar Yosemite Valley.
Persoonlijk zou ik mijn route aanhouden en zorgen dat je hotels met zwembad hebt waar je met de kids af en toe een plons kunt maken.
Op dag 2 via Slide Rock Park bij Sedona, even een duik nemen. Op dag 6 in Lake Powell. Verder kom je onderweg evt. genoeg shopmogelijkheden tegen als je dochters daar in geinteresseerd zijn.
01. Amsterdam/ Brussel/ Duseldorf- Phoenix ( vertrek punt afh van prijs)
02. Phoenix- GC
03. GC
04. GC- Monument Valley
05. Monument Valley - Page
06. Page
07. Page - Bryce Canyon
08. Bryce Canyon - Zion
09. Zion
10. Zion - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas - Death Valley
13. Death Valley - Mammoth Lakes
14. Mammoth Lakes - Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - Monterey
19. Monterey - Pismo Beach
20. Pismo Beach- LA
21. LA - naar huis
22. Aankomst Amsterdam of .....
Mocht je nou zwembad/stranddagen op het einde willen dan kun je in Santa Monica of net ten zuiden van LA goed terecht. Maar dan moet je nog wel die dagen ergens vandaan halen.
- Dit kan door bv die volle dag Grand Canyon te skippen. Afhankelijk van wat je op dag 2 allemaal van plan bent. Dag 4 heb je de hele voormiddag en het begin van de middag ook nog voor de Grand Canyon. Als je tegen een uur of 15 bij Monument Valley bent heb je daar tijd genoeg. Let wel op dat je een uur verliest ivm tijdzone. Die pak je als je naar Page rijd weer terug en verlies je weer als je naar Bryce gaat...en pak je weer terug als je naar Las Vegas rijd.
- Je kan er ook voor kiezen om en de GC en de volle dag Page te skippen...allemaal dus afhankelijk van wat je daar wilt doen.
- En/of je kan de rit Las Vegas - Yosemite korter maken door dit in 2 dagen te doen. Dan heb je wel geen overnachting in Death Valley, maar in Lone Pine of Bishop. En dan de dag erna door naar Yosemite Valley.
Persoonlijk zou ik mijn route aanhouden en zorgen dat je hotels met zwembad hebt waar je met de kids af en toe een plons kunt maken.
Op dag 2 via Slide Rock Park bij Sedona, even een duik nemen. Op dag 6 in Lake Powell. Verder kom je onderweg evt. genoeg shopmogelijkheden tegen als je dochters daar in geinteresseerd zijn.
Okee, bedankt voor jullie reactie . We willen bij Monument Valley ook een tocht maken naar de Hopi mesa's, is een extra dag dan handig? En bootje huren bij Lake Powell overwegen we ook, hoe zit dat met vaarbewijs of kan dat ook zonder?
Jullie skippen allebei Palm Springs, is die aireal tramway niet leuk of gaat het meer om de reistijd?
Is het te doen van SF naar Pismo? En dan daarna naar Santa Monica?
Ja twee dochters hè , die willen inderdaad ook shoppen.
Jullie skippen allebei Palm Springs, is die aireal tramway niet leuk of gaat het meer om de reistijd?
Is het te doen van SF naar Pismo? En dan daarna naar Santa Monica?
Ja twee dochters hè , die willen inderdaad ook shoppen.
Vergeet ik m'n nieuwe opzetje:
1. Adam - Phoenix
2. Phoenix - GC
3. GC- Monument V
4. MV
5. MV- Page
6. Page
7. Page- Bryce
8. Bryce- Zion
9. Zion
10. Zion- Las Vegas
11. LV
12.LV- Death Valley
13. DV- Mamoth Lakes
14. ML- Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - San Fransisco
17. SF
18. SF- Pismo
19. Pismo- Santa Monica
20. Santa Monica
21. SM - LA
22. LA -Adam
Is dit haalbaar?
1. Adam - Phoenix
2. Phoenix - GC
3. GC- Monument V
4. MV
5. MV- Page
6. Page
7. Page- Bryce
8. Bryce- Zion
9. Zion
10. Zion- Las Vegas
11. LV
12.LV- Death Valley
13. DV- Mamoth Lakes
14. ML- Yosemite
15. Yosemite
16. Yosemite - San Fransisco
17. SF
18. SF- Pismo
19. Pismo- Santa Monica
20. Santa Monica
21. SM - LA
22. LA -Adam
Is dit haalbaar?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel dagen kun je precies gaan, dat 'praat' makkelijker. Nu heb je namelijk 23 dagen in je laatste route he. Je komt pas op dag 23 in Amsterdam aan (of waar je op terugvliegt).
Het kan zoals je in je laatste route doet, maar dan zou ik niet in Pismo Beach stoppen maar al eerder in Cambria of San Simeon. Je hebt die dag verder geen tijd om bv een walvistocht oid te doen bij Monterey. Vergis je niet in die kustroutedagen. Vooral die 1e dag is het verder en langer dan dat je verwacht. Ik zou dag 20 en 21 overigens ook omdraaien. Al kun je best dag 19/20 en 21 in Santa Monica overnachten op 1 plek.
Je hebt op Lake Powell geen vaarbewijs nodig. Let er wel op dat het prijzig is, zo'n bootje en benzine. Maar wel een leuke ervaring.
Aerial Tramway is de moeite waard, maar het ligt niet op je route. En even op en neer vanuit LA naar Palm Springs is met de grote kans op files een risico. Verder heb je zeg maar tussen Palm Springs, Kingman en Las Vegas goede kans op temperaturen van 40 graden. En in Death Valley natuurlijk, maar daar verwacht je het ook.
Je kan o.a. op http://www.premiumoutlets.com/ eens kijken welke outlets op je route liggen. Ik zie nu zo al Zion Outlet in st. George, de north en south Outlets in Las Vegas. De outlet in Gilroy (al heb je daar die dag echt geen tijd voor, of je moet de kustroute echt afraggen zonder stops) en in Camarillo.
Het kan zoals je in je laatste route doet, maar dan zou ik niet in Pismo Beach stoppen maar al eerder in Cambria of San Simeon. Je hebt die dag verder geen tijd om bv een walvistocht oid te doen bij Monterey. Vergis je niet in die kustroutedagen. Vooral die 1e dag is het verder en langer dan dat je verwacht. Ik zou dag 20 en 21 overigens ook omdraaien. Al kun je best dag 19/20 en 21 in Santa Monica overnachten op 1 plek.
Je hebt op Lake Powell geen vaarbewijs nodig. Let er wel op dat het prijzig is, zo'n bootje en benzine. Maar wel een leuke ervaring.
Aerial Tramway is de moeite waard, maar het ligt niet op je route. En even op en neer vanuit LA naar Palm Springs is met de grote kans op files een risico. Verder heb je zeg maar tussen Palm Springs, Kingman en Las Vegas goede kans op temperaturen van 40 graden. En in Death Valley natuurlijk, maar daar verwacht je het ook.
Je kan o.a. op http://www.premiumoutlets.com/ eens kijken welke outlets op je route liggen. Ik zie nu zo al Zion Outlet in st. George, de north en south Outlets in Las Vegas. De outlet in Gilroy (al heb je daar die dag echt geen tijd voor, of je moet de kustroute echt afraggen zonder stops) en in Camarillo.
We zitten niet precies aan 21 dagen vast maar we kunnen ook weer niet 25 dagen ofzo dus deze planning zou wel moeten kunnen. Dus van SF naar San Simeon en dan naar Santa Monica. Is het wel raadzaam om in LA te overnachten als je van daaruit terug vliegt of kan dat ook vanaf SM?
Echt fijn die adviezen!
Echt fijn die adviezen!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoe mooi MV ook is, ik zou er niet 2 nachten verblijven. Aan 2 dagdelen (met name zonsopkomst en zonsondergang) heb je genoeg.
Varen op Lake Powell is super gaaf en mooi en zeker een goed plan met 2 pubers. Wij deden dat vorig jaar ook . Een vaarbewijs is niet nodig en het is zo rustig dat je zo veel ruimte voor jezelf hebt, dat je je ook niet druk hoeft te maken om regels op het water. Het enige waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de kant komt, omdat je in ondiepe stukken je schroef kapot draait. En dat is niet verzekerd, en kost veel geld. Maar zeker doen!
Wij reden vorig jaar ook van SF naar Pismo Beach. Wij vonden dat prima te doen (maar deden geen walvistocht in Monterey). Wij vonden ons hotel in Pismo Beach ook heerlijk!! Geweldig uitzicht en we zagen vanuit de hoteltuin nog orka's zwemmen. En al de wilde pelikanen die daar op de rotsen aan de zee zitten, super leuk! Je kunt het allemaal lezen in ons reisverslag mocht je willen.
van PB naar Santa Monica is prima te doen!
Je komt op voldoende goede shop plaatsen
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
Varen op Lake Powell is super gaaf en mooi en zeker een goed plan met 2 pubers. Wij deden dat vorig jaar ook . Een vaarbewijs is niet nodig en het is zo rustig dat je zo veel ruimte voor jezelf hebt, dat je je ook niet druk hoeft te maken om regels op het water. Het enige waar je op moet letten is dat je niet te dicht bij de kant komt, omdat je in ondiepe stukken je schroef kapot draait. En dat is niet verzekerd, en kost veel geld. Maar zeker doen!

Wij reden vorig jaar ook van SF naar Pismo Beach. Wij vonden dat prima te doen (maar deden geen walvistocht in Monterey). Wij vonden ons hotel in Pismo Beach ook heerlijk!! Geweldig uitzicht en we zagen vanuit de hoteltuin nog orka's zwemmen. En al de wilde pelikanen die daar op de rotsen aan de zee zitten, super leuk! Je kunt het allemaal lezen in ons reisverslag mocht je willen.
van PB naar Santa Monica is prima te doen!
Je komt op voldoende goede shop plaatsen

Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
Ha Monique, bedankt voor je reactie! Ik heb toevallig gisteren jouw blog gelezen, veel werk maar wel tof om te hebben nu denk ik
. En voor ons handig om te lezen, wij komen uit Tilburg dus das vlakbij haha. We hebben die extra nacht bij MV omdat we graag naar het Hopi reservaat willen gaan dus dan denk ik dat we het wel nodig hebben?
Wij gaan ook niet de walvistocht doen want ik ben al zeeziek op een rondvaartboot bij wijze van spreken

Wij gaan ook niet de walvistocht doen want ik ben al zeeziek op een rondvaartboot bij wijze van spreken

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ligt er op het stuk SF - Pismo gewoon aan hoe vaak je de auto uitstapt om rond te kijken. De 1 rijd van SF in één ruk door naar Los Angeles, terwijl een ander misschien zelfs wel een week over die kustroute kan doen. Het stuk Pismo - LA is lang niet zo mooi en loopt ook niet overal langs de kust.
Ik heb het nog niet helemaal zeker, maar er is iets met je hopi reservaat verhaal waar ik aan twijfel of dit wel bij Monument Valley is. Ik had het idee dat dit veel meer tussen kayenta en tuba city lag...
Santa Monica ligt tegen LA aan he, maar dan aan de kust. Over het algemeen is het sneller om vanuit Santa Monica naar LAX te rijden dan bv vanuit Hollywood of downtown LA. Als je niet naar Disney gaat zou ik gewoon 1 'uitvalsbasis' nemen zodat je de laatste dagen niet nog allemaal van hotel hoeft te wisselen.
Wat info over de kustroute: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183 en http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Ik heb het nog niet helemaal zeker, maar er is iets met je hopi reservaat verhaal waar ik aan twijfel of dit wel bij Monument Valley is. Ik had het idee dat dit veel meer tussen kayenta en tuba city lag...
Santa Monica ligt tegen LA aan he, maar dan aan de kust. Over het algemeen is het sneller om vanuit Santa Monica naar LAX te rijden dan bv vanuit Hollywood of downtown LA. Als je niet naar Disney gaat zou ik gewoon 1 'uitvalsbasis' nemen zodat je de laatste dagen niet nog allemaal van hotel hoeft te wisselen.
Wat info over de kustroute: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... te#p791183 en http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Ja klopt dat is bij Tubacity , lijkt dicht bij elkaar maar daar verkijk ik me waarschijnlijk nog op haha, misschien kunnen we dan beter daar overnachten dan 2 nachten in MV?
En dan is het idd handig om de laatste dagen in Santa Monica te blijven, bedankt.
En dan is het idd handig om de laatste dagen in Santa Monica te blijven, bedankt.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan wonen we vlak bij elkaar inderdaad
Dat hopi reservaat ken ik eerlijk gezegd niet, dus wat de beste overnachtingsplaats daarvoor is moet ik je ook verschuldigd blijven.
Jullie gaan in ieder geval een mooie reis tegemoet!

Dat hopi reservaat ken ik eerlijk gezegd niet, dus wat de beste overnachtingsplaats daarvoor is moet ik je ook verschuldigd blijven.
Jullie gaan in ieder geval een mooie reis tegemoet!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik vond Kayenta en Tuba City niet de meest gezellige plaatsen , maar kun je niet 1 nacht Monument Valley doen en vanuit daar naar waar je rond Tuba City moet wezen rijden en dan na die tour doorrijden naar Page?
Edit: ik zit nu eens te kijken naar die Hopi tours, maar bedoel je één van die tours die begint in Second Mesa? Dat ligt namelijk nog ruim 2.5u van Monument Valley. Ik kan overigens ook alleen maar weekend tours vinden?
Edit: ik zit nu eens te kijken naar die Hopi tours, maar bedoel je één van die tours die begint in Second Mesa? Dat ligt namelijk nog ruim 2.5u van Monument Valley. Ik kan overigens ook alleen maar weekend tours vinden?
Ben ik weer met nieuw schema. Na lang dubben hebben we besloten om de kust weg niet te doen, zodat we onderweg meer tijd hebben. komt ie:
1. ......- SAN Fransisco
2. SF
3. SF
4. SF- Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite- Bakersfield
7. Bakersfield- Death Valley
8. Death Valley- Las Vegas
9. Las Vegas
10. LV- Zion
11. Zion- Bryce
12. Bryce
13. Bryce- Monument Valley
14. MV- Lake Powell
15. Lake Powell
16. Lake Powell- Tuba city
17. Tuba city- grand Canyon
18. GC- Las Vegas
19. LV- LA ( Redondo Beach)
20. LA
21. LA- naar huis
Wat vinden jullie? Ik hoorde dat het heel persoonlijk is of je van wandelen in Bryce of Zion houdt dus daar denken we nog overname en horen graag jullie mening.
1. ......- SAN Fransisco
2. SF
3. SF
4. SF- Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite- Bakersfield
7. Bakersfield- Death Valley
8. Death Valley- Las Vegas
9. Las Vegas
10. LV- Zion
11. Zion- Bryce
12. Bryce
13. Bryce- Monument Valley
14. MV- Lake Powell
15. Lake Powell
16. Lake Powell- Tuba city
17. Tuba city- grand Canyon
18. GC- Las Vegas
19. LV- LA ( Redondo Beach)
20. LA
21. LA- naar huis
Wat vinden jullie? Ik hoorde dat het heel persoonlijk is of je van wandelen in Bryce of Zion houdt dus daar denken we nog overname en horen graag jullie mening.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom Bakersfield? Bedoel je niet Mammoth Lakes of Lee Vining?
Ik zou zelf 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Dan hou je voor Bryce nog voldoende tijd over voor een wandeling naar beneden. In Zion heb je wat meer variatie qua wandelingen. Kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
Op dag 18 zou ik een stop nemen op de route, zoals Kingman of Needles.
Marianne
Ik zou zelf 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce doen. Dan hou je voor Bryce nog voldoende tijd over voor een wandeling naar beneden. In Zion heb je wat meer variatie qua wandelingen. Kijk eens op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
Op dag 18 zou ik een stop nemen op de route, zoals Kingman of Needles.
Marianne
Als het om shoppen met tieners gaat: ik vind het aanbod in outlets veelal wat 'belegen' (dure merkspullen, maar niet van de 'goede' merken als je 16/18 bent)
Ik zou wat extra tijd uittrekken voor Santa Monica & Los Angeles. Wij zaten een paar jaar geleden een maand lang bij de Third Street Promenade in Santa Monica. Heel aardig openlucht winkelcentrum met terrasjes, vlakbij de oceaan, met zeg maar het Amerikaanse Kalverstraat aanbod.
Tien-vijftien minuten rijden vanaf de pier zit bovendien een grote overdekte mall waar alle lokale tieners naartoe gaan, met daarnaast de nodige restaurants en grote warenhuizen: Westside Pavillion.
En nog iets verderop zit natuurlijk The Grove LA. Dat openlucht winkelcentrum in een soort fake historische stijl is misschien niet de eerste keus om daadwerkelijk te winkelen, maar zeker 's avonds toch echt wel een leuk uitstapje op die leeftijd (en daarna ook
).

Ik zou wat extra tijd uittrekken voor Santa Monica & Los Angeles. Wij zaten een paar jaar geleden een maand lang bij de Third Street Promenade in Santa Monica. Heel aardig openlucht winkelcentrum met terrasjes, vlakbij de oceaan, met zeg maar het Amerikaanse Kalverstraat aanbod.
Tien-vijftien minuten rijden vanaf de pier zit bovendien een grote overdekte mall waar alle lokale tieners naartoe gaan, met daarnaast de nodige restaurants en grote warenhuizen: Westside Pavillion.
En nog iets verderop zit natuurlijk The Grove LA. Dat openlucht winkelcentrum in een soort fake historische stijl is misschien niet de eerste keus om daadwerkelijk te winkelen, maar zeker 's avonds toch echt wel een leuk uitstapje op die leeftijd (en daarna ook

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3621 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties