Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Spaulding: LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Spaulding
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Spaulding: LA - LA

Bericht door Spaulding »

Hallo!

Ik zou graag met mijn vriendin volgend jaar voor het eerst naar Amerika op vakantie willen en dus hebben we het Zuidwesten uitgekozen (volgens mij wel redelijk standaard ;) )

We willen dit doen in Mei/Juni 2016.

Ik heb me al wel redelijk ingelezen maar ik zit toch nog met een heleboel vragen. Ik ben ook nog puur aan het oriënteren en heb dus wat vragen over wat haalbaar is en of jullie nog tips hebben waar ik langer kan/moet verblijven en waar juist niet.

Mijn geplande route is ongeveer :

Dag 1 : Amsterdam - LA
Dag 2 : LA - Pismo Lake
Dag 3 : Pismo Lake - Monterey
Dag 4 : Monterey - SF
Dag 5 : SF
Dag 6 : SF - Yosemite Park
Dag 7 : Yosemite Park
Dag 8 : Yosemite Park - Death Valley
Dag 9 : Death Valley - LV
Dag 10 : LV
Dag 11 : LV - Zion
Dag 12 : Zion
Dag 13 : Zion - Page of Bryce
Dag 14 : Page of Bryce - Monument Valley (haalbaar of te ver?)
Dag 15 : Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16 : Grand Canyon
Dag 17 : Grand Canyon - Kingman
Dag 18 : Kingman - LA
Dag 19 : LA
Dag 20 : LA
Dag 21 : LA - Amsterdam

Ik heb de parken en steden die ik wil zien al ingevuld maar ik weet bijvoorbeeld niet of Monument Valley een beetje haalbaar is om te rijden. Ook weet ik na Las Vegas niet zo goed welk park nou een beetje het mooist is om te bezoeken.

Qua dagen heb ik in elke grote stad tenminste 1 volle dag die ik wil besteden, LA iets meer maar dat komt ook omdat ik hier een familielid heb wonen.

Ik wil dit doen in ongeveer 23-25 dagen totaal.

We twijfelen nog tussen een camper of huurauto, maar ik neig zelf meer naar een auto gezien dit makkelijker is in de steden.

Hoop dat jullie wat aanbevelingen/commentaar kunnen geven op mijn voorlopige planning.

Alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Spaulding

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het AllesAmerika forum!
(volgens mij wel redelijk standaard ;) )
Vergis je niet in de aantallen mensen die alleen New York aandoen of naar Florida gaan hoor, dan zijn er ook heel veel :wink: .

Ik vind dat je een leuke reis hebt. Een paar dingetjes. Als je 23-25 dagen hebt, dan zou ik die ook inzetten. Er zitten een paar dingen in die misschien wat te veel zijn namelijk in de 21 dagen. Hou er ook altijd rekening mee dat als je op dag 21 uit Amerika vertrekt, je op dag 22 pas thuis aankomt. Verder is het wel van belang wanneer je wilt gaan. In het hoogseizoen of ervoor/erna? Dat kan bij 8 namelijk nogal uitmaken.

Zet ipv Pismo Lake in google maps Pismo Beach neer. Of je daar zit, of in Grover Beach, dat maakt niet erg veel uit.

Dag 8 is erg ver. Als de Tioga pass open is zou ik altijd die route pakken, maar toch nog een overnachting ertussen zetten in bv Mammoth Lakes of Bishop. Je kan dan deze dag op je gemak de tioga pass doen, bodie ghost town en mono lake en evt een wandeling bij Mammoth Lakes.

Verder is het de vraag wat je bij de Grand Canyon wilt doen? Als je niet omlaag wilt wandelen kun je aan 1 nacht al wel voldoende hebben.
Dan zou je dit kunnen doen:

Dag 13 : Zion - Bryce
Dag 14 : Bryce - Page
Dag 15 : Page - Monument Valley
Dag 16 : Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 : Grand Canyon - Kingman

Wat je nu zelf op dag 14 hebt ingegeven is te veel voor 1 dag. Bij Page wil je wel even stoppen bij de dam en lake powell Verder de horseshoe bend en antelope canyon doen.

Ik zou zelf dus een extra nacht tussen Yosemite en Death Valley zetten en persoonlijk ook 1 bij San Francisco en Las Vegas en dan heb je de 25 dagen incl. terugvluchtdag wel rond en een zeer mooie trip :thumbup:

Je zou ook kunnen kijken naar een trip waar je geen retourvlucht maar een multicity vlucht boekt. Bv beginnen in LA en eindigen in Las Vegas of Phoenix of andersom.
Spaulding
Amerika-ontdekker

Re: Reis Spaulding

Bericht door Spaulding »

PSVwally schreef:Hallo en welkom op het AllesAmerika forum!

Verder is het wel van belang wanneer je wilt gaan. In het hoogseizoen of ervoor/erna? Dat kan bij 8 namelijk nogal uitmaken.
Ik heb mijn post later geedit, was het namelijk vergeten erbij te zetten ;). Maar ik denk dat we ergens in Mei/Juni willen.
PSVwally schreef:Zet ipv Pismo Lake in google maps Pismo Beach neer. Of je daar zit, of in Grover Beach, dat maakt niet erg veel uit.

Dag 8 is erg ver. Als de Tioga pass open is zou ik altijd die route pakken, maar toch nog een overnachting ertussen zetten in bv Mammoth Lakes of Bishop. Je kan dan deze dag op je gemak de tioga pass doen, bodie ghost town en mono lake en evt een wandeling bij Mammoth Lakes.
Goede tip, thanks. Ik zet deze er bij op!
PSVwally schreef:Verder is het de vraag wat je bij de Grand Canyon wilt doen? Als je niet omlaag wilt wandelen kun je aan 1 nacht al wel voldoende hebben.

Ik zou zelf dus een extra nacht tussen Yosemite en Death Valley zetten en persoonlijk ook 1 bij San Francisco en Las Vegas en dan heb je de 25 dagen incl. terugvluchtdag wel rond en een zeer mooie trip :thumbup:

Je zou ook kunnen kijken naar een trip waar je geen retourvlucht maar een multicity vlucht boekt. Bv beginnen in LA en eindigen in Las Vegas of Phoenix of andersom.
Grand Canyon zouden we graag een helikopter vlucht willen doen, en ik denk gewoon de rest langs de route een beetje rijden.

Las Vegas hebben we denk ik wel genoeg aan een hele dag. Stad trekt me ook weer niet zo dat ik hier veel langer hoef te zijn denk ik..

In ieder geval bedankt voor je reactie! Ik ga er even verder naar kijken en me er in verder verdiepen :)
Laatst gewijzigd door PSVwally op 12 aug 2015, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Spaulding: LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hou rekening met het Memorial Day weekend eind mei. Dan wil je zeker niet in Yosemite zitten.
De rit van Yosemite naar DV is te lang vind ik; er is zo ontzettend veel te zien onderweg, zowel in het park als daarbuiten, dat een extra nacht wel nodig is. En extra tijd voor Yosemite in die periode is ook niet verkeerd. Zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag voor ons bezoek begin juni.
Page en Bryce zijn niet te vergelijken; Bryce is een park, Page een plaats met een aantal geweldige bezienswaardigheden. Voor Bryce zou ik zeker een overnachting plannen. Als je in tijdnood komt zou je bijvoorbeeld Antelope Canyon en Horseshoe Bend bij Page onderweg kunnen bezoeken.
Grand Canyon zouden we graag een helikopter vlucht willen doen, en ik denk gewoon de rest langs de route een beetje rijden.
Vanuit de auto zie je daar niets. Ik zou zeker een paar wandelingen maken, zoals een stuk langs de rim in combinatie met de shuttlebus naar Hermits rest. En een stuk naar beneden lopen is ook wel een must. Zie ook hiervoor ons 2013-verslag.

Marianne
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

Bedankt, ga ook zeker een extra nacht plannen tussen Yosemite en DV.

Grand Canyon Park is één hele dag toch wel voldoende?

Raden jullie een camper of auto aan? Zoals gezegd reis ik persoonlijk liever in een auto ook gezien de steden die we moeten aandoen, maar in de parken is een camper natuurlijk weer handiger..
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 13 aug 2015, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Camper of auto is voornamelijk een gevoelsmatige afweging. Het kan allebei met jouw route. Wat spreekt je het meeste aan? Een camper is in de parken niet echt handiger, maar als je in de parken wilt overnachten is dat wel goedkoper dan een cabin of lodge in het park.
Is een auto met tent wellicht een optie? Dat is zeker de goedkoopste manier van reizen; in de parken kun je dan goedkoop overnachten, en in de steden neem je een hotel.
Als je met een camper gaat zou je kunnen overwegen om in SF te beginnen en eindigen; je kunt SF goed met het OV bezoeken en je hebt dan de gelegenheid om in de stad te overnachten.

Voor de Grand Canyon is 1 dag (dat is dus 2 nachten) zeker voldoende. Als je bedoelt of 1 nacht voldoende is, is het afhankelijk van hoelang de dag ervoor en erna moet rijden. Of het voldoende is, is ook afhankelijk van wat je er wilt doen. Kijk voor een bezoek van 2 nachten eens in mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag. Dan krijg je een idee van wat je allemaal kunt doen met een volle dag.

Voor informatie en activiteiten in de parken is www.ontdek-amerika.nl een handige site. En kijk ook eens op de NPS-sites. Voor de Grand Canyon is dat www.nps.gov/grca. Het Plan your visit-deel is nuttig, net als de kaart van het park die je daar kunt vinden (links, onder park tools).

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het heeft beide z'n charme. Ik zou zelf zo'n trip met een camper veel korter houden en wat vaker ergens een aantal dagen in de natuur willen blijven staan ipv (bijna) elke dag rijden. Daarom kies is voor zo'n reis als dit liever een auto. Met de camper ben je over het algemeen ook trager en vooral in de steden is het niet overal even handig.

De Grand Canyon is in één dag goed te bekijken afhankelijk waar je vandaan komt en mits je dus niet helemaal naar beneden wilt wandelen.
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

Bedankt weer voor de reacties. Weet vrijwel zeker dat we met de auto gaan, voor die afstanden is dat toch wel veel relaxter denk ik.

Op dit moment heb ik het er ongeveer zo opstaan :

Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA - Pismo Beach
Dag 3 Pismo Beach - Monterey
Dag 4 SF - Monterey
Dag 5 SF
Dag 6 SF - Yosemite Park
Dag 7 Yosemite Park
Dag 8 Yosemite Park - Mammoth Lake - Bishop
Dag 9 Bishop - Death Valley
Dag 10 Death Valley - LV
Dag 11 LV
Dag 12 LV - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 19 Grand Canyon - Kingman
Dag 20 Kingman - LA
Dag 21 LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 LA - Amsterdam

LA heb ik teveel dagen staan maar ik ga even kijken waar ik dan wat extra dagen ga pakken, misschien SF of LV en anders wel een park maar dat komt wel goed denk ik.

Ik ga even verder informatie zoeken over de verschillende parken etc.

Denken jullie dat dit een mooie haalbare route is die ook goed te doen is met een auto?

Alvast bedankt voor jullie hulp tot zover!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In mei/juni natuurlijk een extra dag Yosemite. :wink: Echt, met de watervallen, Glacier Point, sequoia's, Tioga road etc is 2 dagen niet veel.
Ik zou in Lee Vining of Mammoth Lakes overnachten, niet in Bishop. Dat geeft je meer tijd voor eventueel Bodie en voor Mono Lae.
Wij zaten dit jaar in de Tioga Pass Resort (zie ons 2015-verslag). Is ons erg goed bevallen. Moet tijdig gereserveerd worden.
Ook voor Yosemite kun je al boeken zodra je de data weet; in het park is het snel vol.

MArianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Het is een mooie route geworden. :thumbup:

Een extra dag SF of Yosemite zou ik zeggen, en een dag LA minder.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

Hallo,

Ik heb de route iets aangepast, momenteel heb ik hem er zo opstaan :

http://www.mapquest.com/?version=1.0&hk ... bc3d166b8c

(dan moet bestemming H even veranderd worden in Springdale, UT.)

Dit is een rondje van ongeveer 4000 km. in ruim 3 weken tijd. Dit wil ik doen in een SUV.

Alle belangrijke dingen die ik wil zien staan hierin, maar ik twijfel nog een beetje over Monument Valley. Zonder deze bestemming bespaar ik heel wat km.'s.

Is 4000 km. een beetje te doen in 22 dagen? Gemiddeld 200 km per dag. Ik heb zelf niet zoveel ervaring met zulke km's dus vandaar dat ik het even na vraag :D
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

4000 km is zeker te doen, maar dan wel niet langs Arkansas rijden hé :lol:

Ik zag dat je nu via Palm Desert en Scottsdale rijdt.
Dan is je route gewijzigd?

Het is makkelijker als je het aantal dagen even uitschrijft, zo'n kaartje is wel handig maar het is moeilijk inschatten hoeveel tijd je nu overal voor uittrekt.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja haha, wat ga je doen in Fayetteville? :mrgreen:

Wat ga je overigens ineens in Phoenix doen?
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

ingrid14 schreef:4000 km is zeker te doen, maar dan wel niet langs Arkansas rijden hé :lol:

Ik zag dat je nu via Palm Desert en Scottsdale rijdt.
Dan is je route gewijzigd?

Het is makkelijker als je het aantal dagen even uitschrijft, zo'n kaartje is wel handig maar het is moeilijk inschatten hoeveel tijd je nu overal voor uittrekt.

Groetjes,

Ingrid
Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA - Palm Desert
Dag 3 Palm Desert - Phoenix
Dag 4 Phoenix
Dag 5 Phoenix - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7 Monument Valley - Page/Lake Powell
Dag 8 Page/Lake Powell - Bryce
Dag 9 Bryce - Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion - Las Vegas
Dag 12 LV
Dag 13 LV - Death Valley
Dag 14 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF
Dag 20 SF - Santa Barbara
Dag 21 Santa Barbara - LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 LA - Amsterdam

Dit is de route een beetje uitgetekend.. Heb het gevoel dat ik misschien bij sommige dingen te kort ben..

Phoenix hoef ik niet perse, maar meer gedaan omdat de route vanaf Palm Desert naar Grand Canyon zo groot is..

Kan jij misschien aantekeningen maken bij de dagen waar ik misschien wel te kort ben en wat ik wel over kan slaan?

is bijv. een volle dag Death Valley aan te raden? Ik heb er nu in principe 1 nacht op, dus 's middags kom je aan en de volgende ochtend vertrek je weer. Is dat dan te kort?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Phoenix hoef ik niet perse, maar meer gedaan omdat de route vanaf Palm Desert naar Grand Canyon zo groot is..
Ja maar via Phoenix is dat toch nog verder?? :blink:

Dag 1 Amsterdam - LA
Dag 2 LA - Palm Desert
Dag 3 Palm Desert - Kingman
Dag 4 Kingman - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 LV
Dag 12 LV - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF
Dag 17 SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF - Monterey/Big Sur
Dag 20 Monterey/Big Sur - Santa Barbara (dit is wel wat ver voor 1 dag, ik zou niet verder gaan dan Morro Bay/Pismo Beach)
Dag 21 Santa Barbara - LA
Dag 22 LA
Dag 23 LA
Dag 24 LA - Amsterdam

Vanaf dag 3 zijn bijna alle dagen verschoven, dus je moet even kijken welke dagen je nu bv in Las Vegas zit (beter niet op vrijdag en zaterdag) en Yosemite (daar wil je in het weekend liever ook niet zitten). Als je Monument Valley eruit haalt zou ik of een extra nacht bij de Grand Canyon of Page doen, of een extra nacht Las Vegas of Yosemite.

Vergis je niet in Monterey - Santa Barbara. Daar ga je de google maps tijden echt niet halen. SF - Santa Barbara op 1 dag zou ik je echt afraden op deze mooie route.

Dag 2 op het gemakje LA verlaten en naar Palm Desert. Evt al Joshua Tree bezoeken en de Aerial Tramway bij Palm Springs. De volgende dag door Joshua Tree naar Amboy en dan via route66 naar de snelweg en bij Topock route66 via Oatman naar Kingman. Evt. deze dag al doorrijden naar Williams. Je zou ook op dag2 al door kunnen rijden naar Kingman, maar als je het enorm relaxt wilt houden kan het zo ook.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je niet echt naar Phoenix wilt, waarom dan daar 2 nachten?
De route van Paul is mooi. Ik zou zelf een stop tussen LA en de GC voldoende vinden en dan 2 nachten GC nemen. Dat geeft je wat meer rust want je rijdt anders bijna elke dag weer verder.
de route van Paul is bijna hetzelfde als je eerdere voorstel maar nu met een dag SF meer. Ik zou die dag bij Yosemite zetten omdat je daar in die tijd van het jaar erg veel kunt doen. Kijk zelf waar je voorkeur naar uitgaat.
Voor Yosemite in die periode zie ons 2013-verlsag.

Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen en in LA eindigen, dat scheelt je een dag.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Spaulding schreef:Dit is de route een beetje uitgetekend..
Veel beter leesbaar zo.

De route zoals PSVwally die voorstelt, is goed te doen.
Maar zoals Marianne zei, met een vertrek in Phoenix zou je tijd kunnen winnen. Palm Desert en route 66 via Oatman naar Kingman kunnen dan niet.

Groetjes,

Ingrid
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

Hallo!

Zo, de reis, vervoer en de hotels zijn al geboekt! ESTA is ook al aangevraagd en geaccepteerd dus ik zit er nu echt aan vast :thumbup: !

Zo heb ik hem nu vast gelegd :

Dag 1 Amsterdam - LA - Auto ophalen, naar hotel rijden.
Dag 2 LA - Palm Desert - Joshua Tree bezoeken
Dag 3 Palm Desert - Kingman - Stukje over Route 66
Dag 4 Kingman - Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Helikoptervlucht
Dag 6 Grand Canyon - Page - Lake Powell, Antelope Canyon, Horsehoe Bend
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - LV - Valley Of Fire
Dag 11 LV
Dag 12 LV - Death Valley - Dante's View, Zabriskie Point, Badwater
Dag 13 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 14 Mammoth Lakes - Yosemite - Bodie
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - SF
Dag 17 SF - Alcatraz
Dag 18 SF - Fiets huren
Dag 19 SF - Monterey - 17 Mile Drive
Dag 20 Monterey - Pismo Beach
Dag 21 Pismo Beach - LA - Mulholland Drive, Hollywood Blvd.
Dag 22 LA - Universal Studios
Dag 23 LA - Venice Beach
Dag 24 LA - Amsterdam

Ik heb achter de route even de activiteiten dikgedrukt gezet die we willen zien/doen. Hebben jullie verder nog tips wat we niet mogen missen of op en of aanmerkingen ergens op?

Denk dat het schema al wel aardig vast staat en dat het allemaal goed te doen is. Hebben er in ieder geval vreselijk veel zin in!
Laatst gewijzigd door Spaulding op 06 okt 2015, 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kun je uitleggen waarom je via Phoenix gaat en niet via de route die Paul aangaf? Je zou vanuit LA ook al verder kunnen rijden dan Palm Desert natuurlijk, of heb je een reden voor die stop?
Ik zou die dag liever voor Yosemite gebruiken. Heb je al gekeken wat je daar wilt doen en of je daar zo wel voldoende tijd voor hebt?

Wanneer vertrek je, valt het Memorial Day weekend in de reis?

Marianne
Spaulding
Amerika-ontdekker

Bericht door Spaulding »

Hallo Marianne,

Je reageert iets te vroeg, drukte namelijk op verstuur voordat ik mijn post had aangepast. Zie mijn post nu voor de definitieve route :).

Vertrek is 30-05-2016. Dus ik kom volgens mij op Memorial Day aan in LA.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 07 okt 2015, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer