Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.

Bij welke wisselkoers overweeg je om niet meer naar de USA op vakantie te gaan?

Met de huidige koers overweeg ik al om naar een andere bestemming te gaan.
2
2%
De dollar is meer dan 20% duurder geworden in het afgelopen jaar: als de euro nog verder zakt ga ik niet meer.
3
3%
Als 1 dollar 1 euro kost ga ik nog, maar daarna niet meer.
13
13%
Een vakantie mag geld kosten. De wisselkoers is daarom voor mij niet van belang: ik ga sowieso naar de USA.
80
78%
Een ander antwoord (graag toelichten)
5
5%

Totaal aantal stemmen: 103

recidivist
Amerikafan

Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?

Bericht door recidivist »

De Dollar is in 1 jaar tijd meer dan 20% duurder geworden t.o.v. de euro. Op vakantie gaan naar de Verenigde Staten is daarmee ook duurder geworden. Daarom een polletje...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
FloridaFabian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Bij welke wisselkoers ga jij nog naar Amerika?

Bericht door FloridaFabian »

Ik zal sowieso naar de US blijven gaan. Ik pas mijn uitgaven er op aan en onthoud dat ik ooit in 2010 een koers van bijna 1.50 had. Soms zit het mee en soms zit het tegen maar het land is te mooi om links te laten liggen. :thumbup:
Klik https://www.youtube.com/watch?v=EAk46A2LiaA voor het eerste deel van onze NIEUWE reeks vlogs over onze West Amerika roadtrip in 2019!
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ik pas mijn uitgaven aan. Voorheen kocht ik mij blauw aan kleding en schoenen, nu veel minder. Ik blijf dus gewoon gaan.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Ik vermoed dat je op een forum over reizen naar Amerika overwegend 1 antwoord zal krijgen :lol:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Daar lijkt het echt wel op.
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Souraia schreef:Ik pas mijn uitgaven aan. Voorheen kocht ik mij blauw aan kleding en schoenen, nu veel minder. Ik blijf dus gewoon gaan.
ja inderdaad, je kijkt qua spullen gewoon of dingen nog steeds een goede deal zijn, en zo niet, dan koop je ze gewoon niet.

Qua normale vakantie uitgaven kun je eventueel wat beter opletten (bv lunch en drankjes tussendoor in supermarkt halen ipv "uit eten" of op een terras).

Vakantie (reizen in het algemeen) is gewoon super gaaf en als je daar geld voor over hebt, dan moet je andere dingen in je level maar eventueel wat minder doen als dat nodig is.
Holland
Amerika-newbie

Bericht door Holland »

Enkele weken terug een ticket geboekt naar de VS, ik heb er echter geen moment aan gedacht dat de wisselkoers wel eens ongunstig zou kunnen zijn :o Met nog enkele maanden voor vertrek, hoop ik maar dat het nog wat herstelt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die koers is al een hele tijd ongunstig. Ik zou me er niet te druk over maken, maar zoals hierboven ook aangegeven wordt evt. op sommige zaken als bv kleding wat besparen. In een supermarkt brood en beleg kopen voor tussen de middag ipv een subway op te zoeken...mocht je daarop willen besparen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Toen we zo'n 15 jaar geleden 90 dollar cent voor elke euro kregen gingen we ook, de reis voor volgend jaar is al geplant, of we nu 1,50 of 90 cent voor elke euro krijgen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zolang we het kunnen betalen zullen we nog gaan. Klein probleem is dat Ko volgend jaar met pensioen is en we daardoor minder inkomen zullen hebben. Wij gaan dus volgend jaar voor het eerst niet meer met de camper. De huurprijzen zijn met de huidige dollarkoers, zelfs met vroegboekkorting, echt niet leuk meer. Ook niet in het hoogseizoen.
Het plan nu is om dus volgend jaar een auto te huren en dan afwisselend in de tent en hotels te slapen. Eens kijken of dat de kosten wat kan drukken :mrgreen:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vanaf welke sigarettenprijs stopt een rookverslaafde met roken :wink: ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toch ken ik mensen die echt gestopt zijn omdat ze het te duur vonden worden...En die hebben dat geld wat normaal aan sigaretten opging opgespaard en zijn naar Amerika op vakantie gegaan :D
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:lol: :lol: :lol: :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Een Amerikaverslaving is heviger dan een nicotineverslaving! :mrgreen:
Groetjes,
Daniel
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Bij ons ligt de grens wel rond de euro.
Maar wij zijn ook niet zo USA verslaafd als de rest hier :wink:
Op onze manier reizen is gewoon vrij prijzig en dat hebben we er niet ieder jaar voor over. Griekenland is ook prachtig :lol:
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Harry schreef:Toen we zo'n 15 jaar geleden 90 dollar cent voor elke euro kregen gingen we ook, de reis voor volgend jaar is al geplant, of we nu 1,50 of 90 cent voor elke euro krijgen.
De euro is pas in 2002 ingevoerd?

Ik heb me er zelf ook niet door laten tegen houden, maar ik moet zeggen dat ik een paar jaar geleden toen de koers wat gunstiger was toch met een wat fijner gevoel ging shoppen. :D Ach, zolang het niet onder 1-1 gaat vind ik het prima.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Op 1 januari 1999 werd de euro als rekeneenheid ingevoerd. In tegenstelling tot de meeste mensen rekende ik de gulden vanaf toen al om naar euro. :wink:
schrijvert
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door schrijvert »

Het scheelt dat de olieprijs en dus de prijs voor benzine aan de pomp in de USA ook flink gedaald is in dezelfde periode. Dat drukt dan nog enigszins de kosten ;).

In september voor de eerste keer naar de VS (Florida). Dus we hebben ook geen ervaring met de luxe die je had toen de wisselkoers op 1/1.30 stond.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

De echte luxe wa in de zomer van 2008: toen stond hij op 1,60 :thumbup:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Wij waren voorjaar 2008 in the States op 1,56. We hebben ons echt suf geshopt. Je mocht toen ook nog standaard 2 koffers pp meenemen. Dat waren nog eens tijden :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer