Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Journalist Washington Post bekritseert NRC over racisme

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Fellow2012

Re: Journalist Washington Post bekritseert NRC over racisme

Bericht door Fellow2012 »

Jrabakker schreef: Het is niet zozeer niets meer 'mogen' zeggen, maar dat je niets meer kunt zeggen zonder dat iemand offended is. Mensen moeten soms een beetje eelt op hun ziel kweken ipv gelijk gepikeerd raken.
Helemaal mee eens. Als ik aan publieke debatten meedoe heb ik slechts invloed op mijn woorden en uitdrukkingen naar mijn best geweten en verder kan ik geen invloed hebben hoe anderen zich daarbij zouden voelen. Dat moet ook geen maatstaf zijn anders belemmeren we vrijheid van mening. Ik zou toch tenminste op de hoogte moeten zijn van de historische achtergrond over de zaken waar ik over schrijf/discussieer en gezonde dosis ‘cultural sensitivity”. Er was een lange discussie hierover op de NYT naar aanleiding van artikel dat “college kids” van tegenwoordig zo heftig reageren op alles wat ze kwetsend vinden… erg interessant om te lezen.

Overigens, Ik begrijp volkomen waarom de Amerikaanse journalist zo heeft gereageerd. Ik vind het niet overdreven dat zwarte Amerikanen een museum hebben die ze de ‘Black Holocaust Museum’ noemen, want wat ze meegemaakt hadden is natuurlijk heel wat.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer