Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Angeleb: USA groentje

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Angeleb
Amerika-ontdekker

Re: Reis Angeleb: USA groentje

Bericht door Angeleb »

Ik heb begrepen dat als je via Bakersfield gaat, je langs Sequoia komt en dat willen we graag. We missen dan de Tiogapas wel maar dat is een keuze (zijn we nog niet helemaal over uit hoor).
@bello, ik heb begrepen dat Santa Monica duur is om te verblijven en dat je daar niet gewoon op het strand kunt liggen vandaar dat wij het advies Redondo beach hebben gekregen. Wat is jou ervaring? We hebben de mogelijkheid om er nog een nacht aan vast te plakken dus misschien moeten we dat dan maar doen.
Belegen outlets.....nee dt willen ze niet maar die Las Vegas ? Zijn die ook niet meer trendy, er zijn er twee toch?
Bolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bolle »

Ik zou ook een dag langer Zion doen. Ik zag dat je ook kijkt naar Airbnb overnachtingen en hierom dus de volgende tip:

https://www.airbnb.com/rooms/4379325 (Zij heeft ook nog andere kamers in het supergrote huis.)

Het is weliswaar in Kanab maar het was echt een fantastische en onze beste overnachting tijdens onze reis in Amerika, we zijn hier 3 nachten gebleven en hebben van hieruit ook Bryce bezocht en een dagje heerlijk gerelaxt en dit vonden wij prima te doen alhoewel er wel geadviseerd zal worden om in het park te zitten.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Angeleb schreef:Ik heb begrepen dat als je via Bakersfield gaat, je langs Sequoia komt en dat willen we graag. We missen dan de Tiogapas wel maar dat is een keuze (zijn we nog niet helemaal over uit hoor).
Dat klopt. Maar als je iets van Sequoia N.P. wilt zien, zul je een behoorlijke omweg door het park moeten maken en zal je tijd om iets te zien heel beperkt zijn. De trail naar de General Sherman Tree is niet lang maar wel steil en je bent er snel een uur of langer mee kwijt. Dat geldt ook voor Moro Rock. De rest van de lange rijdag lijkt me niet erg aantrekkelijk. Als je voor deze optie kies, mis je niet alleen de schitterende Tioga Pass maar je kunt ook niet naar Mono Lake en Bodie. Het moge dus duidelijk zijn; ik zou een andere keuze maken. :wink:

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom zou je bij Santa Monica Beach niet aan het strand kunnen liggen?? Plek genoeg hoor.
Afbeelding

Niet dat je niet op Redondo Beach kunt liggen, maar je zit wat verder van de bekende highlights van LA.

Je kan via Sequoia NP rijden, maar je hebt daar dan echt erg weinig tijd voor. Je zou daar dan minimaal 1 dag extra nog voor moeten nemen, dan kan je ook even Kings Canyon aandoen. Met maar 1 stop zou ik kiezen voor de Tioga Pass. (maar je kan ergens op je route makkelijk een dag vinden, zie onderaan).

Verder zou ik Zion en Bryce qua dagen omwisselen. Dus 2 nachten Zion en 1 Bryce.
Na Bryce rij je overigens eerst door Page, dus verander je route in Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon.

Wat wil je met die nacht Tuba City?? Daar wil je niet dood gevonden worden. Haal die dag eruit.

10. LV- Zion
11. Zion
12. Zion- Bryce
13. Bryce- Page
14. Page
15. Page - Monument Valley
16. Monument Valley - Grand Canyon
17. Grand Canyon - Las Vegas
18. winstdag voor Sequoia?

Je hebt dan nu evt. je extra dag die je bij Sequoia & Kings Canyon NP kan inzetten....
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik ben het eens met Old Faithfull.
En ik zou absoluut 2 nachten Zion doen en 1 Bryce.
Bryce is niet zo groot en met 1 wandeling in de middag of ochtend heb je een heel goed beeld.
Zion is veel gevarieerder en groter en zelfs onze niet graag wandelende pubers vonden de wandeling door The Narrows 1 van de hoogtepunten van de reis!

Groetjes
Monique
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Nou we zijn om wat betreft bakersfield, we gaan via de Mammoth Lakes naar Death valley. En we doen twee nachten Zion en 1 nacht Bryce. Tubacity zit erin omdat we nog aan het uitzoeken zijn om een nacht bij een Navajo familie in een tent te gaan slapen of daar paard te rijden of de Hopi mesa te bezoeken. Iemand zoekt dit voor ons uit.
Hoe zit het met de afstand GC Las Vegas is dat te lang om in 1 dag je rijden?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe zit het met de afstand GC Las Vegas is dat te lang om in 1 dag je rijden?
Grand Canyon - Las Vegas is 4u rijden? Zet dat eens in google maps (gebruik dan grand canyon village voor de GC). Dat is makkelijk te doen?

Ik heb dat in je andere topic niet vermeld, maar die hopi tochten doen ze als ik het goed heb alleen in het weekend.
Je zou ook kunnen kijken om bv een paardrijtocht bij Monument Valley zelf te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je twee keer langs Las Vegas willen?

Marianne
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

De tweede keer als tussenstop van GC naar LA, heb je een ander idee? De eerste keer LV willen we dan op de strip en de tweede keer in het oude gedeelte.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Las Vegas ligt niet op de route naar LA. Ik had in mijn vorige bericht al wat suggesties gegeven.

Marianne
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Ja klopt en ik heb nogeens gekeken, volgens mij hebben wij die suggestie via Las Vegas gekregen omdat die weg sneller zou zijn?
Kingman zou op de kaart Iogischer zijn inderdaad. Gaan we nog eens naar kijken, bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het ligt niet op de route, maar het kan in principe wel. Als je er een nacht blijft als je uit death valley komt en een nacht als je van de grand canyon komt. Niet ideaal, zeker niet, maar het kan wel....Persoonlijk vind ik Las Vegas dan veel leuker dan Needles of Kingman.
Hou er wel rekening mee dat je wrs niet gelijk 's ochtends bij de Grand Canyon weg wilt, dus dat je echt alleen maar het eind vd middag of de avonds hebt als je er de 2e keer komt.

EDIT:
hebben wij die suggestie via Las Vegas gekregen omdat die weg sneller zou zijn?
Nou, lekker advies dan, want dat is absoluut niet zo. Grand Canyon - Los Angeles via Kingman/Needles is zo'n 7u zonder stops. Via Las Vegas is het ruim 9u zonder stops. Kingman - Las Vegas is zonder opstoppingen en stoppen bij de Hooverdam zo'n 1.5u rijden
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Als ik het op de routeplanner gooi scheelt het elkaar niet zoveel zag ik. Kingman is toch bij route 66, is dat niet leuk om te zien?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, ik vond het stuk Seligman - Kingman niet heel erg interessant. Seligman zelf is nog wel leuk, maar verder vond ik alleen de dubbel lading van die megatreinen echt leuk. Hackberry misschien nog. Tussen Kingman en Needles via Oatman is al leuker om te rijden. Ik heb zelf het stuk tussen zeg Essex - Amboy nog niet gereden, dus dat durf ik niet te zeggen.
Als je echt optijd bij de Grand Canyon wegrijd zou je ook nog naar Laughlin kunnen rijden. Daar bij een megaresort aan het zwembad gaan liggen...allerlei keuzes mogelijk.
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Dankjewel Paul, we gaan er weer eens naar kijken.
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

We denken er nu toch over om Tubacity te laten vervallen maar zouden wel graag iets willen zien/ doen rondom indianen, iemand idee?
En is Laughlin een plek om twee nachten te blijven of beter na 1 nacht door naar LA?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Laughlin is geen plaats om 2 nachten te blijven. Die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
Misschien toch de kust doen? Of Sequoia? Waarom niet de route van Phoenix naar LA?
Ik vind het indianenverhaal wat lastig; wat stel je je daar precies bij voor? Misschien heb je iets aan deze site: http://www.visitarizona.com/things-to-d ... e-cultures

Marianne
Angeleb
Amerika-ontdekker

Bericht door Angeleb »

Ik merk wel dat er verschillend gedacht wordt hier op het forum, logisch maar als je nog nooit daar geweest bent ook wel zoeken. Ik heb bv. gehoord dat Phoenix niet echt een aanrader is om te bezoeken. Nou zijn wij met twee pubers ook wel voorstander om het wat rustiger aan te doen dus misschien gebruiken we die dag aan de kust om van daaruit nog dingen te bezichtigen. Ik heb net de wandelingen op jouw site bekeken Marianne, das heel duidelijk en informatief.
We hebben onze route soort van definitief:
1. .....- SF
2. SF
3. SF
4. SF - Yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite- Mammoth Lakes
7. Mammoth- Death valley
8. Death v- Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion
11. Zion
12. Zion- Bryce Canyon
13. Bryce- Lake Powell
14. Lake Powell
15. Lake Powell - Monument valley
16. Monument Valley- Grand Canyon
17. Grand Canyon - Laughlin
18. Laughlin - LA ( Santa Monica of Redondo)
19. LA
20. LA
21. LA
22. LA - Adam of.......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik bedoelde Phoenix alleen maar als startpunt; je gaat de stad zelf niet bezoeken. Maar je hebt dan wel een mooie route naar de Grand Canyon, met onderweg misschien Montezuma Castle, en je kunt de kustweg meenemen.
Maar SF-LA is ook prima natuurlijk. Het is een mooie route zo. Met alleen voor de GC niet heel veel tijd. Misschien al iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Kingman zodat je nog een ochtend voor het park hebt?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer