Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route vraag
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Route vraag
Hallo allemaal,
Over 2 weken stappen wij het vliegtuig in voor 4 weken USA west-kust.
We hebben het reisschema vorig jaar al hier gepost, en ik zit nog met een aantal vragen.
1. Mooiste weg om te rijden van Joshua NP naar Kingman
2. Wat is de mooiste weg om door Death Valley te rijden? (Komen vanaf Pahrump richting Mammoth lakes)
Alvast bedankt!
Groeten Gerrie
Over 2 weken stappen wij het vliegtuig in voor 4 weken USA west-kust.
We hebben het reisschema vorig jaar al hier gepost, en ik zit nog met een aantal vragen.
1. Mooiste weg om te rijden van Joshua NP naar Kingman
2. Wat is de mooiste weg om door Death Valley te rijden? (Komen vanaf Pahrump richting Mammoth lakes)
Alvast bedankt!
Groeten Gerrie
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Route vraag
1) eigenlijk via Amboy- Essex- Needles - Topock - Oatman- Kingman, maar volgens mij is die weg op dit moment op bepaalde plaatsen gesloten vanwege onderhoud. Waarschijnlijk zullen ter plekke omleidingsborden staan en ik weet eerlijk gezegd niet wat er nou wel en niet bereikbaar is.
Wat ik nu kan vinden: http://www.nps.gov/moja/current-conditions.htm
2) als je van Pahrump komt zou ik eerst naar Dantes View rijden, dan Zabriskie point. Dan naar Badwater, dan terugrijden richting Furnace Creek, maar de artist drive pakken (is 1 richting). Dan de highlights langs de weg die door het park naar de westkant loopt.
Bij Death Valley heb je geen ingangspoortjes. Je zal het parkkaartje en krantje bij Furnace Creek of Stovepipe Wells moeten halen.
Wat ik nu kan vinden: http://www.nps.gov/moja/current-conditions.htm
http://www.sbcounty.gov/dpw/operations/Route66.aspThe eastbound Essex Road exit from Interstate 40 is CLOSED due to ongoing road work. The westbound exit remains open. A detour is available and directs visitors to travel to the next exit to the east and get back on Interstate 40 westbound to exit at Essex Road.
Route 66 from Ludlow to Kelbaker Road is now open. Kelbaker Road to 140 at Mountain Spring Road remains closed.
2) als je van Pahrump komt zou ik eerst naar Dantes View rijden, dan Zabriskie point. Dan naar Badwater, dan terugrijden richting Furnace Creek, maar de artist drive pakken (is 1 richting). Dan de highlights langs de weg die door het park naar de westkant loopt.
Bij Death Valley heb je geen ingangspoortjes. Je zal het parkkaartje en krantje bij Furnace Creek of Stovepipe Wells moeten halen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De werken aan Essex zijn op de interstate zelf, volgens mij is de weg zelf geheel en al open.
De weg in Oatman is gedeeltelijk vernieuwd maar was open.
De weg in Oatman is gedeeltelijk vernieuwd maar was open.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bedankt voor jullie reactie's. Hier heb ik veel aan!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Routevraag
Overnachten jullie in Pahrump? Misschien is het een idee om in DV zelf te overnachten? Dan kun je een zonsondergang en -opkomst meemaken.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan DV in september.
De route van Paul is mooi. Langs de Badwater Road kun je ook nog de korte dirt road naar Devil's Golfcoarse inrijden. Vlak voor Stovepipe Wells heb je de Sand Dunes.
Je zou ook vanuit Pahrump via Shoshone het park in kunnen rijden. Ik vind dat een mooie route. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Op de NPS-site (http://www.nps.gov/deva/index.htm) kun je een kaart vinden van het park, bekijk die alvast eens voor ligging van de bezienswaardigheden. En zie hier voor een aantal routes van LV naar DV.
Hebben jullie nog andere bezienswaardigheden op de planning staan? Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills, en ook het Ancient Bristlecone Pines Forest is de moeite waard.
Misschien kan dit naar het zuidwesten-forum verplaatst worden, dan zullen er nog veel meer reacties komen.
Marianne
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan DV in september.
De route van Paul is mooi. Langs de Badwater Road kun je ook nog de korte dirt road naar Devil's Golfcoarse inrijden. Vlak voor Stovepipe Wells heb je de Sand Dunes.
Je zou ook vanuit Pahrump via Shoshone het park in kunnen rijden. Ik vind dat een mooie route. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Op de NPS-site (http://www.nps.gov/deva/index.htm) kun je een kaart vinden van het park, bekijk die alvast eens voor ligging van de bezienswaardigheden. En zie hier voor een aantal routes van LV naar DV.
Hebben jullie nog andere bezienswaardigheden op de planning staan? Bij Lone Pine kun je naar de Alabama Hills, en ook het Ancient Bristlecone Pines Forest is de moeite waard.
Misschien kan dit naar het zuidwesten-forum verplaatst worden, dan zullen er nog veel meer reacties komen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik zit ook met dezelfde vraag over een route in Death Valley. Wij komen vanuit Las Vegas en overnachten in Lone Pine. Is de Route die Paul noemt dan ook haalbaar of is hiervoor te weinig tijd?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Routevraag
Brigitte: Je kunt het eens op googlemaps bekijken. Als je het zelf eens uitzet in googlemaps dan weet je wat de reistijd is en weet je hoeveel tijd je overhoudt bij de viewpoints. Je krijgt dan meteen ook een beeld van de ligging van de bezienswaardigheden.
Wij deden dit jaar DV op weg van Lone Pine naar LV. We hebben alleen een bezoek gebracht aan Dante's View en Zabriskie Point omdat we de overige viewpoints al eerder bezocht hadden. We hadden daarnaast ook nog tijd voor de Alabama Hils in Lone Pine. Zie ons 2015-verslag voor het verslag van die dag.
In welke tijd van het jaar gaan jullie?
Marianne
Wij deden dit jaar DV op weg van Lone Pine naar LV. We hebben alleen een bezoek gebracht aan Dante's View en Zabriskie Point omdat we de overige viewpoints al eerder bezocht hadden. We hadden daarnaast ook nog tijd voor de Alabama Hils in Lone Pine. Zie ons 2015-verslag voor het verslag van die dag.
In welke tijd van het jaar gaan jullie?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor de tip Marianne, dat ga ik zeker doen! Wij gaan volgende week dinsdag al 1 september.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die route die ik aangaf is makkelijk doenbaar op één dag. Vertrek niet te laat uit Las Vegas en neer voldoende drinken mee voor onderweg. Ik koop zelf altijd een 12 of 24 pack water. En kijk als je via de 160 de heuvels inrijd een kleine 20min buiten Las Vegas eens achterom. Dan zie je wat de mensen die de route andersom rijden op zien doemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 610 Weergaves
-
Laatste bericht door Jacque73
-
- 3 Reacties