Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York oktober 2007

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
marieke1985
Amerika-ontdekker

invoeren

Bericht door marieke1985 »

Natuurlijk ben ik wel van plan flink te gaan winkelen in New York.. Hoe weet ik hoeveel ik mee mag nemen weer naar Nl toe, zonder invoerrechten te hoeven betalen? Ik bedoel qua souvenirs enz, kleding, tassen (neppe).. Ik heb ooit eens zo'n lijst gezien.. maar kan hem nergsn meer vinde.. Ik weet in ieder geval dat er tot 2 namaaktassen op stond.. maar nu begin ik te twijfelen..

als iemand iets weet ;)
xxx
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Kijk maar eens op deze site, daar staat het precies uitgelegd.

http://www.douane.nl/particulier/reizig ... ge-06.html

Enne .... die neptassen mag je uiteraard niet invoeren :wink: ! Kijk maar op deze site:

http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P220_20790
marieke1985
Amerika-ontdekker

dus.. als ik het goed begrijp... kan ik niet eens lekker uitbundig winkelen in NY zonder er invoerrechten over te betalen??
En als k nou de kaartjes van de kleding afhaal?? :lol:
En die mooie nieuwe tas direct al in gebruik neem?? wie weet nou dat ik die in Amerika heb gekocht?? :P

maar ff , dat zou echt jammer zijn want NY blijft natuurlijk DE winkelstad...
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Tja, je hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je het in NY gekocht hebt :wink: ! Ik denk niet dat er iemand op het forum is die dat doet :lol: ! Maar ik ben er wel eens door de douane uitgepikt. Twee keer zelfs. Gelukkig geen 1 keer, alhoewel meer dan 175 euro aan kleding :oops: , iets hoeven betalen. Maar ik schrok me wel een ongeluk ....
marieke1985
Amerika-ontdekker

O ik kan echt niet wachten tot ik daar ben... Ik verheug me vooral op Century 21 :D:D

En die spullen gaan gewoon mee naar Nederland.. ik verzin wel een manier... gnagna.. :twisted:
gent
Amerika-ontdekker

Bericht door gent »

hey marieke,
wat is je vertrek en terug datum?
ik en enkele vrienden gaan ook voor onze eerste maal naar new york binnen dit en een goeie maand(28ste dec tot 5jan), wens je nog veel geluk met alles goed teregelen!

groeten gent boy
marieke1985
Amerika-ontdekker

Haha, bij mij duurt het helaas nog even... volgend jaar Okotber zijn wij aan de beurt.. :lol:
Maar voorptret is ook leuk.. :roll:
Argonath
Amerika-newbie

Bericht door Argonath »

Ik ga ook naar New York in de herfstvakantie!

:D

;)
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

New York is een super stad. Ik ben er nu 3x geweest en ik blijf me verbazen hoe snel die stad verandert.

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is de hop-on hop-off bus (lekker toeristisch) daarmee kan je zelf bepalen welke delen van de stad je wilt bezoeken en je kan in en uitstappen waar je zelf wilt. Kijk alleen even goed welke organisatie je hiervoor kiest want er zijn er meerdere die verschillende routes aanbieden en bij sommige mag je alle routes doen en bij andere moet je per route een kaartje kopen.

Als je het vrijheidsbeeld wilt zien zou ik je aanraden de Staten Island ferry te nemen. Die gaat niet naar Libby, maar komt er langs en zoals gezegd is gratis. Ik heb zelf de trip naar Libby nooit gedaan, ten eerste omdat het mij veel te lang duurt en ik die tijd beter kan gebruiken en ten tweede omdat ik vind dat je vanaf een afstand meer van het beeld ziet als dat je er vlak onder staat.

Wat eigenlijk niet mag ontbreken is een bezoek aan Ground Zero. Ik vind dit nog steeds een heel indrukwekkende plaats en je begrijpt eigenlijk pas goed hoe groot de impact is als je er bent geweest. Hou er rekening mee dat er in de directe omgeving van GZ geen foto's mogen worden gemaakt. Ze zijn nog steeds bang dat er een volgende aanslag op dezelfde lokatie plaats vindt. Wij wisten dit ook niet totdat een aardige politieagente ons vroeg geen foto's meer te maken en legde ons heel netjes uit waarom dit zo is.

De eerste keer dat ik in NY was stonden de torens er nog (6 weken erna niet meer) en we besloten toen ze te bewaren voor onze volgende trip. Nu natuurlijk gigantische spijt, maar wie had verwacht dat ze in zouden storten?

Als je een show wilt gaan zien kan je op Times Square kaartjes regelen (vaak goedkoper op de dag van de show), maar hier is het wel altijd druk dus neem hier de tijd voor.

Als je vragen hebt kan je me pm-en.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

mirdj schreef:Hou er rekening mee dat er in de directe omgeving van GZ geen foto's mogen worden gemaakt. Ze zijn nog steeds bang dat er een volgende aanslag op dezelfde lokatie plaats vindt. Wij wisten dit ook niet totdat een aardige politieagente ons vroeg geen foto's meer te maken en legde ons heel netjes uit waarom dit zo is.
Is dat van de laatste jaren?

Ik ben in 2003 bij Ground Zero geweest en ik heb toen van alle kanten foto's gemaakt. Niemand die er toen ooit iets van gezegd heeft.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Coyote schreef:
mirdj schreef:Hou er rekening mee dat er in de directe omgeving van GZ geen foto's mogen worden gemaakt. Ze zijn nog steeds bang dat er een volgende aanslag op dezelfde lokatie plaats vindt. Wij wisten dit ook niet totdat een aardige politieagente ons vroeg geen foto's meer te maken en legde ons heel netjes uit waarom dit zo is.
Is dat van de laatste jaren?

Ik ben in 2003 bij Ground Zero geweest en ik heb toen van alle kanten foto's gemaakt. Niemand die er toen ooit iets van gezegd heeft.

Roland
Eind november 2005. We zijn toen helemaal rondom gelopen en mijn vriendin liep foto's te maken toen ons dat verteld werd. Van GZ zelf bij de hekken kan je wel foto's maken, maar als je bij wijze van spreken de straat oversteekt mag het niet meer. Staat overigens voor zover wij hebben kunnen zien niet aangegeven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hebben de afgelopen vakantie gewoon overal foto's gemaakt. Niemand erover gehoord..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Njit schreef:Wij hebben de afgelopen vakantie gewoon overal foto's gemaakt. Niemand erover gehoord..
Het geldt ook alleen in het gebied rondom GZ, verder kan je gewoon overal fotograferen. Wij wisten het ook niet totdat we door die agente aangesproken werden. Het gaat dus ook voornamelijk om de omliggende gebouwen op GZ, niet om GZ (de bouwput zeg maar) zelf. Het wil natuurlijk niet zeggen dat je geen foto's kan maken rondom GZ, zorg alleen dat je niet gezien wordt ;)
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Je mag nu van allekanten foto's maken, maar er is geen 1 plek waar je een fatsoenlijke overzichts foto kunt maken. Overal zit fijn gaas voor.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Duck schreef:Je mag nu van allekanten foto's maken, maar er is geen 1 plek waar je een fatsoenlijke overzichts foto kunt maken. Overal zit fijn gaas voor.
Vanuit het World Financial Center2 heb je wel een overzicht, maar ja dan zit je weer achter glas!

Afbeelding
marieke1985
Amerika-ontdekker

We hebben geboekt :D

18 tot en met 26 oktober zijn we in NYC!

Met op maandag een Sex and The City Tour.. :lol:

Bedankt nog voor alle reacties!!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Duck schreef:Je mag nu van allekanten foto's maken, maar er is geen 1 plek waar je een fatsoenlijke overzichts foto kunt maken. Overal zit fijn gaas voor.
Precies. Wij vonden één plekje waar je een foto kon maken zonder gaas ervoor. Verder overal gaas. Maar het mag wel gewoon.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest mbt het foto's maken op GZ. Van GZ zelf mag je foto's maken, geen probleem. Het gaat om de gebouwen die rondom GZ staan waar geen foto's van gemaakt mogen worden. Omdat wij aan de overkant van de straat liepen en foto's aan het maken waren werden we daarover aangesproken. Verder niets bijzonders, alleen het verzoek geen foto's meer te maken van het gebied rondom GZ.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Als je opzoek bent naar nep tassen/horloge's, dan moet je opzoek naar dit soort mannetjes.

http://bp1.blogger.com/_fS_PGe5ThgQ/RZ5 ... G_0639.JPG

sorry, foto is te groot en ik krijg 'm niet kleiner gemaakt. Dus daarom alleen de link.
Laatst gewijzigd door Duck op 05 jan 2007, 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Duck, je moet je foto eerst ergens op internet zetten voordat je er een link naartoe kan maken. Je kan geen foto's linken die op je pc staan ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer