Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kopen 2de hands auto tijdens stage
Op basis van mijn ervaringen in San Diego van de afgelopen 6 maanden: om een auto te kopen heb je geen enkel papier nodig. Om erin te mogen rijden moet je verzekerd zijn. Een verzekering kun je krijgen met je Nederlands rijbewijs, maar aanbeveling verdient het om een Californisch rijbewijs te halen. Dit kun je halen zonder ss#. Omdat je een NL rijbewijs hebt, krijg je direct na het halen van je theorie-examen een tijdelijk Californisch rijbewijs. Als je in de week na aankomst je auto koopt, kun je m verzekeren met je NL rijbewijs. Als je zegt dat je dezelfde maand je Cali rijbewijs haalt, krijg je een voordeligere prijs voor je verzekering (ik heb GEICO). Als je na verzekeren dan je auto registreert kun je gelijk je theorie even halen (boek + oefenmateriaal op http://www.ca.dmv.gov - new to california). Het nummer van je cali-rijbewijs heb je dan meteen, en kun je direct doorbellen naar de verzekering. De rijd-test kun je gewoon later een keer doen (als je gewend bent aan het rijden hier).
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- Felipe9255
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik weet niet of het in California anders is dan in Texas, maar het papierwerk is in Texas een ramp. Zonder SSN kom je niet ver, dus ook geen rijbewijs, een SSN aanvragen met een Visum, in ons geval een E2 is ook niet makkelijk, kan wel 1 1/2 maand duren totaal. Mijn auto is verzekerd op naam van een Amerikaanse vriend, geeft mij de tijd om een SSN te halen en een Texaans rijbewijs, De verzekering was ook een stuk goedkoper. 125 dollars per 1/2 jaar voor een Chevy Silverado uit 1996, ojaah de auto staat op naam van diezelfde vriend, wel ze makkelijk, want nogmaals, zonder SSn gaan de meeste deuren gelijk dicht, ook bij clubjes zoals Geico, duur trouwens.
In Cali heb je 100% zeker geen ss# nodig. Zonder lange no-claim en kort in het bezit zijn van je rijbewijs is verzekering een stuk duurder. Die 125 per 6 mnd ga je vast niet halen met je eigen rijbewijs. Hier in SD zijn de verzekeringskosten sowieso aanzienlijk hoger (makkelijk 3 a 4x meer), en dat zal voor LA niet veel beter zijn. Voor je begroting kun je bijv rekenen op een auto van $3000.-, verzekering van $80.-/maand, wat kleine reparatiekosten, en tegen de $100 kosten bij DMV. Benzine is gelukkig wel goedkoop in vergelijking met NLa4plus schreef:Ik weet niet of het in California anders is dan in Texas, maar het papierwerk is in Texas een ramp. Zonder SSN kom je niet ver, dus ook geen rijbewijs, een SSN aanvragen met een Visum, in ons geval een E2 is ook niet makkelijk, kan wel 1 1/2 maand duren totaal. Mijn auto is verzekerd op naam van een Amerikaanse vriend, geeft mij de tijd om een SSN te halen en een Texaans rijbewijs, De verzekering was ook een stuk goedkoper. 125 dollars per 1/2 jaar voor een Chevy Silverado uit 1996, ojaah de auto staat op naam van diezelfde vriend, wel ze makkelijk, want nogmaals, zonder SSn gaan de meeste deuren gelijk dicht, ook bij clubjes zoals Geico, duur trouwens.

"You're drunk again."
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kon mij 12 jaar geleden verzekeren via triple a
Die heb ik nog steeds.
Verzekeren is duur. Neem geen sportwagen achtige!!!!!
150-200 per maand is heel normaal
Ik betaalde 12 jaar geleden 100 dollar per maand voor een oude caprice die ik voor 500 dollar gekocht had
Nu is dat natuurlijk heel anders
Die heb ik nog steeds.
Verzekeren is duur. Neem geen sportwagen achtige!!!!!
150-200 per maand is heel normaal
Ik betaalde 12 jaar geleden 100 dollar per maand voor een oude caprice die ik voor 500 dollar gekocht had
Nu is dat natuurlijk heel anders
Dit staat er op de web site van de CA DMV.
Je hebt of een SS nummer nodig, of dokumentatie van legaal verblijf in de US (dus je visum).
Social security number (SSN) requirement:
The Social Security Act allows any state to use the SSN to establish the identification of an individual. The California Vehicle Code requires the collection of the social security number.
All applicants must submit to DMV their social security number. (.....)
The SSN is electronically verified with Social Security Administration while you are in the DMV office for all DL transactions, if it has not already been verified.
The only documents acceptable for SSN verification are originals of the following:
* Social Security Card (cannot be laminated)
(.....)
Exception to the SSN requirement:
If you are legally present in the US, but ineligible for an SSN, you are exempt from SSN requirements. However, you must still provide an acceptable birth date/legal presence document for any DL application.
Je hebt of een SS nummer nodig, of dokumentatie van legaal verblijf in de US (dus je visum).
Social security number (SSN) requirement:
The Social Security Act allows any state to use the SSN to establish the identification of an individual. The California Vehicle Code requires the collection of the social security number.
All applicants must submit to DMV their social security number. (.....)
The SSN is electronically verified with Social Security Administration while you are in the DMV office for all DL transactions, if it has not already been verified.
The only documents acceptable for SSN verification are originals of the following:
* Social Security Card (cannot be laminated)
(.....)
Exception to the SSN requirement:
If you are legally present in the US, but ineligible for an SSN, you are exempt from SSN requirements. However, you must still provide an acceptable birth date/legal presence document for any DL application.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het duurt overigens een jaar na het halen van je am rijbewijs voordat je daar financieel voordeel van hebt.
Het kost je 3 punten op je rijbewijs die na een jaar eraf gehaald worden.
Zo snel mogelijk dus je rijbewijs halen!
Overigens was dit 10 jaar geleden. Het kan nu anders te zijn.
Ik begon ooit met een Ford Bronco II, 9 jaar oud en 140000 mijl op de teller, full coverage voor $165 per maand!!!!
Nu 10 jaar later rij ik in een bijna nieuwe VW touareg met een sticker prijs van $55000 en mijn verzekering daarvoor(bij dezelfde maatschappij) Full coverage is nu $60 per maand.
Na het eerste jaar zakte hij al met 40% Er is dus hoop.
Mijn verzekering is een stuk goedkoper zelfs dan in nederland.
Mijn Vader die nooit schade heeft, heeft een peugeot 307 en betaalt 50% meer dan ik
Het kost je 3 punten op je rijbewijs die na een jaar eraf gehaald worden.
Zo snel mogelijk dus je rijbewijs halen!
Overigens was dit 10 jaar geleden. Het kan nu anders te zijn.
Ik begon ooit met een Ford Bronco II, 9 jaar oud en 140000 mijl op de teller, full coverage voor $165 per maand!!!!
Nu 10 jaar later rij ik in een bijna nieuwe VW touareg met een sticker prijs van $55000 en mijn verzekering daarvoor(bij dezelfde maatschappij) Full coverage is nu $60 per maand.
Na het eerste jaar zakte hij al met 40% Er is dus hoop.
Mijn verzekering is een stuk goedkoper zelfs dan in nederland.
Mijn Vader die nooit schade heeft, heeft een peugeot 307 en betaalt 50% meer dan ik
Wat bedoel je met: het kost je drie punten ? Had je minder punten om mee te beginnen als net-aangekomene ? Heb ik nooit van gehoord, maar goed kan best bij ons ook het geval geweest zijn.
Wij betaalden aanzienlijk meer toen we hier net waren aangezien de Ford Mustang als 'high powered' werd (en wordt) gezien.
Overigens baseren verzekeringsmij.en zich als het om de hoogte van de premie gaat ook op de zip-code van de area waarin je woont. (Al gaat dat nu hier en daar veranderen heb ik begrepen).
Die VW Touareg is populair bij Ned. expats !
Wij betaalden aanzienlijk meer toen we hier net waren aangezien de Ford Mustang als 'high powered' werd (en wordt) gezien.
Overigens baseren verzekeringsmij.en zich als het om de hoogte van de premie gaat ook op de zip-code van de area waarin je woont. (Al gaat dat nu hier en daar veranderen heb ik begrepen).
Die VW Touareg is populair bij Ned. expats !
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha oortjes. Ik ben geen expat hoor maar vindt het gewoon een mooie auto
Met die punten bedoel ik dit
Als je een speeding ticket krijgt krijg je een strafpunt op je rijbewijs, wat weer gevolgen kan hebben op je verzekeringspremie.
Als je minder dan een jaar een amerikaans rijbewijs hebt of een buitenlands rijbewijs geven ze je ook strafpunten. In mijn geval 3.
Daar door is je premie dus hoger. Daar bij had ik nog een extra punt voor een speeding ticket dat ik gekregen had toen ik er twee jaar daarvoor stage liep. Na mijn eerste jaar in de states was ik dus gelukkig al mijn punten kwijt.
Toen ging de premie van 165 naar 100 dollar per maand
Met die punten bedoel ik dit
Als je een speeding ticket krijgt krijg je een strafpunt op je rijbewijs, wat weer gevolgen kan hebben op je verzekeringspremie.
Als je minder dan een jaar een amerikaans rijbewijs hebt of een buitenlands rijbewijs geven ze je ook strafpunten. In mijn geval 3.
Daar door is je premie dus hoger. Daar bij had ik nog een extra punt voor een speeding ticket dat ik gekregen had toen ik er twee jaar daarvoor stage liep. Na mijn eerste jaar in de states was ik dus gelukkig al mijn punten kwijt.
Toen ging de premie van 165 naar 100 dollar per maand
-
- Amerika-expert
Wellicht een beetje off topic, maar in NL heb ik dus bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. En ook in de auto verzekering. Ik sta hier elke keer te kijken, hoe anders het hier werkt.
Voorbeeld 1
Wij hadden twee auto's op 1 polis verzekerd (op zich al anders dan in NL). Prijs van de verzekering $ 140,- per maand. Daarna kochten we een Kawasaki motor en die moest op diezelfde polis mee verzekerd worden. Dus dacht groter risico, dan gaat de premie omhoog. Niet waar dus, de premie ging met $ 10,- per maand naar beneden????
Voorbeeld 2
Een collega van mijn man kreeg laatst een brief van zijn auto verzekering. Zij hadden geconstateerd dat hij nu al 7 jaar schade vrij had gereden en zijn premie ging daarom omhoog. Huh? Dat zou naar beneden moeten in mijn optie, maar een belletje naar de maatschappij verklaarde waarom. Die zeven jaar was al zo lang, dat de risico berekenaar bedacht had dat dat nooit lang meer zou gaan duren eer dat hij wel schade zou gaan rijden. Echt ongelooflijk..... Is over gestapt naar een andere maatschappij trouwens hoor.
Voorbeeld 3
Als je een huurauto huurt kan je de verzekering van je eigen auto gebruiken voor je huurauto. Snap daar nog steeds helemaal niks van. Heb altijd nog een beetje het "als het te mooi is om waar te zijn" gevoel bij.
Voorbeeld 1
Wij hadden twee auto's op 1 polis verzekerd (op zich al anders dan in NL). Prijs van de verzekering $ 140,- per maand. Daarna kochten we een Kawasaki motor en die moest op diezelfde polis mee verzekerd worden. Dus dacht groter risico, dan gaat de premie omhoog. Niet waar dus, de premie ging met $ 10,- per maand naar beneden????
Voorbeeld 2
Een collega van mijn man kreeg laatst een brief van zijn auto verzekering. Zij hadden geconstateerd dat hij nu al 7 jaar schade vrij had gereden en zijn premie ging daarom omhoog. Huh? Dat zou naar beneden moeten in mijn optie, maar een belletje naar de maatschappij verklaarde waarom. Die zeven jaar was al zo lang, dat de risico berekenaar bedacht had dat dat nooit lang meer zou gaan duren eer dat hij wel schade zou gaan rijden. Echt ongelooflijk..... Is over gestapt naar een andere maatschappij trouwens hoor.
Voorbeeld 3
Als je een huurauto huurt kan je de verzekering van je eigen auto gebruiken voor je huurauto. Snap daar nog steeds helemaal niks van. Heb altijd nog een beetje het "als het te mooi is om waar te zijn" gevoel bij.
He Ned. in MO - Ik dacht dat je Ned. was in Missouri, ben je dan Ned. in Middelbaar Onderwijs ? Nu snap ik er niks meer van !
En ben je de blije bezitter van een VW Touareg of (nog) niet ?
Dat men punten aftrekt als je net je rijbewijs hebt, dat is nieuw voor mij.
Of misschien is het per staat anders ?
Mijn man had ook meteen een prent te pakken meteen nadat hij zijn CA rijbewijs had gekregen had - speeding- max snelheid was toen nog 55 op de highways hier. We passeerden een auto met politie erin, niet zo slim nee. Maar door extra te betalen en een dag traffic school te doen werd de bon ge-expunged meteen. Tegenwoordig is het iets ingewikkelder geloof ik. Al kan traffic school nu on-line, mijn man moest nog een hele dag er naar toe. In CA worden bijna alle traffic schools gegeven door werkloze acteurs en vooral komieken.
Staceybeesie, sommige dingen zijn hier inderdaad met heel eigen logica geregeld ! Ik heb nog een voorbeeld: Wat ook je premie kan verhogen - bij een nieuwe verzekeraar - is als je vaak belt om info ofzo. Veel verzekeraars turfen de telefoontjes en geven die door aan een centrale registratie. Het idee is dat mensen die veel bellen ook vaak/veel zullen claimen.
Hoe dat zit met die huurauto heb ik nog steeds niet goed begrepen. Er schijnt een klein stukje toch onverzekerd te blijven ? Ik betaalde nog 10 dollar per dag daarvoor toen we een vervangende auto hadden.
En ben je de blije bezitter van een VW Touareg of (nog) niet ?
Dat men punten aftrekt als je net je rijbewijs hebt, dat is nieuw voor mij.
Of misschien is het per staat anders ?
Mijn man had ook meteen een prent te pakken meteen nadat hij zijn CA rijbewijs had gekregen had - speeding- max snelheid was toen nog 55 op de highways hier. We passeerden een auto met politie erin, niet zo slim nee. Maar door extra te betalen en een dag traffic school te doen werd de bon ge-expunged meteen. Tegenwoordig is het iets ingewikkelder geloof ik. Al kan traffic school nu on-line, mijn man moest nog een hele dag er naar toe. In CA worden bijna alle traffic schools gegeven door werkloze acteurs en vooral komieken.
Staceybeesie, sommige dingen zijn hier inderdaad met heel eigen logica geregeld ! Ik heb nog een voorbeeld: Wat ook je premie kan verhogen - bij een nieuwe verzekeraar - is als je vaak belt om info ofzo. Veel verzekeraars turfen de telefoontjes en geven die door aan een centrale registratie. Het idee is dat mensen die veel bellen ook vaak/veel zullen claimen.
Hoe dat zit met die huurauto heb ik nog steeds niet goed begrepen. Er schijnt een klein stukje toch onverzekerd te blijven ? Ik betaalde nog 10 dollar per dag daarvoor toen we een vervangende auto hadden.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Oortjes
Ned in MO staat voor Nederlander in MIssouri. De staat waar ik sinds emigratie al weer 10 jaar woon. Het is hier heel fijn wonen
Je vraag over mijn auto. Ja ik ben reeds 9 maanden eigenaar van het ding. Hij rijdt heel fijn maar had nogal wat kinderziekten, die door de dealer goed worden opgelost. Ik heb nog twee auto's die op de nominatie staan om te worden verkocht.
Een daar van is in zeer goede conditie en geschikt voor een nieuwe emigrant met een beperkt budget. Liefhebbers?
Elke staat doet en regelt alles weer anders en dat vind ik nog steeds raar. Het is toch de UNITED States?
Ned in MO staat voor Nederlander in MIssouri. De staat waar ik sinds emigratie al weer 10 jaar woon. Het is hier heel fijn wonen
Je vraag over mijn auto. Ja ik ben reeds 9 maanden eigenaar van het ding. Hij rijdt heel fijn maar had nogal wat kinderziekten, die door de dealer goed worden opgelost. Ik heb nog twee auto's die op de nominatie staan om te worden verkocht.
Een daar van is in zeer goede conditie en geschikt voor een nieuwe emigrant met een beperkt budget. Liefhebbers?

Elke staat doet en regelt alles weer anders en dat vind ik nog steeds raar. Het is toch de UNITED States?
Dus toch, maar dan ben je toch een expat ?! Of is dat iemand die terug gaat uiteindelijk ?
Heb je de VW tweedehands gekocht ? Wij hebben de onze nu drie jaar, we hadden hem al snel na introduktie hier aangeschaft. De eerste produkties hadden nogal wat kinderziektes inderdaad. Op het momen gaat het goed - afkloppen - maar het voiture heft aardig wat keren bij de dealer gestaan de afgelopen jaren en aldoor drie, vier, vijf dagen, soms nog langer !
We kregen eerst ook nu en dan van die bulletins van VW-US, dat er iets was en dat je naar de dealer moest voor aanpassing.
En ik maar roepen: it's not a beetle, how can it have so many bugs !
Maar lekker rijden inderdaad, een hele fijne auto.
Ja ze zijn united, maar niet gelijkgeschakeld ! Iedere staat heeft een eigen bestuur, eigen wetten, net zoals de EU landen. Al heeft de Federale overheid hier natuurlijk meer bevoegdheden. Ik ben een aantal keer verhuisd, en er zijn in alle opzichten verschillen tussen de staten heb ik gemerkt.
Heb je de VW tweedehands gekocht ? Wij hebben de onze nu drie jaar, we hadden hem al snel na introduktie hier aangeschaft. De eerste produkties hadden nogal wat kinderziektes inderdaad. Op het momen gaat het goed - afkloppen - maar het voiture heft aardig wat keren bij de dealer gestaan de afgelopen jaren en aldoor drie, vier, vijf dagen, soms nog langer !
We kregen eerst ook nu en dan van die bulletins van VW-US, dat er iets was en dat je naar de dealer moest voor aanpassing.
En ik maar roepen: it's not a beetle, how can it have so many bugs !
Maar lekker rijden inderdaad, een hele fijne auto.
Ja ze zijn united, maar niet gelijkgeschakeld ! Iedere staat heeft een eigen bestuur, eigen wetten, net zoals de EU landen. Al heeft de Federale overheid hier natuurlijk meer bevoegdheden. Ik ben een aantal keer verhuisd, en er zijn in alle opzichten verschillen tussen de staten heb ik gemerkt.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
oortjes schreef:Dus toch, maar dan ben je toch een expat ?! Of is dat iemand die terug gaat uiteindelijk ?

emi•grant (de ~ (m.), ~en)
1 landverhuizer die zijn land verlaat om zich ergens anders te vestigen => uitwijkeling; <=> immigrant
ex•pat (de ~, ~s)
1 expatriate
ex•pa•tri•ate (de ~, ~s)
1 iem. die gedurende langere tijd in het buitenland verkeert, m.n. werknemer die door een internationaal opererende organisatie in het buitenland is gestationeerd => expat
Ned in MO en ik zijn dus geen expats, maar emigranten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoi Petra ! Mijn woordenboek zegt:
"expatrieeren' - uit het vaderland gaan (ex patria), zich in den vreemde vestigen.
Dus niks van voor hoe lang en ga je wellicht terug ?
En het is echt een heel goed woordenboek ! uitgegeven door Elsevier in 1901, met plaatjes ! en het weegt een paar kilo.
(Ik gebruik het regelmatig - want zeker als emigrant (of expat) moet je je moedertaal bijhouden lijkt me zo, en wat als ik geen woorden meer heb als 'rakklootje' en 'rakleuver' om er maar eens een paar te noemen.)
"expatrieeren' - uit het vaderland gaan (ex patria), zich in den vreemde vestigen.
Dus niks van voor hoe lang en ga je wellicht terug ?
En het is echt een heel goed woordenboek ! uitgegeven door Elsevier in 1901, met plaatjes ! en het weegt een paar kilo.
(Ik gebruik het regelmatig - want zeker als emigrant (of expat) moet je je moedertaal bijhouden lijkt me zo, en wat als ik geen woorden meer heb als 'rakklootje' en 'rakleuver' om er maar eens een paar te noemen.)
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
1901?
Ik denk, dat de taal veranderd is, en daardoor het gebruik van het woord "expat", in 1901 werd men nog niet zo snel (of zelfs helemaal niet) door een bedrijf naar het buitenland gestuurd. Tegenwoordig wordt met "expat" toch echt iemand bedoeld, die tijdelijk is uitgestuurd naar het buitenland.
En we raken nu wel erg off topic, maar ik kan het niet laten (natuurlijk
), als slechte emigrante, het Nederlands niet meer machtig zijnde: wat is een "rakklootje" of een "rakleuver"? 

En we raken nu wel erg off topic, maar ik kan het niet laten (natuurlijk

De VOC stuurde mensen op pad, naar 'het rijk van Insulinde'. De Kon. Bieb in Den Haag heeft de kasboeken met de betalingen aan deze expats. Meestal stopten die na een paar jaar aangezien deze werkers dan aan een of andere tropische ziekte waren beweken. Dus echte ex-pats.
En later gingen er toch veel mensen naar 'ons Indie' voor het beheren van plantages enzo voor Ned. moederbedrijven.
Ik dacht dat een emigrant iemand is die bewust voor een ander land kiest om te wonen/werken en uiteindelijk de nationaliteit ervan aanneemt; en dat een expat iemand is die dan wel in een ander land woont/werkt maar altijd naar kroketten, patatjes met en gevulde koeken blijft verlangenen mede daarom terugkeer niet wil uitsluiten.
Klaarblijkelijk is mijn man een emigrant en ben ik de expat.
(Geintje....)
Inderdaad of topic, hoewel: het is en blijft emigratie enz. !
'kloot' is zo leuk: het was ooit een langwerpige bal, waarmee gespeeld werd. Dus: Jantje zat zo leuk met zijn klootje te spelen, wat is het toch een braaf ventje.
'kloot' kon ook lomp of vod betekenen, vandaar 'klootjesvolk'.
Rakkloot en rakleuf zijn woorden uit de scheepvaart, houten dingsies waarmee lijnen aan zeilen en masten werden vastgezet - als ik de beschrijvingen goed begrijp.
En later gingen er toch veel mensen naar 'ons Indie' voor het beheren van plantages enzo voor Ned. moederbedrijven.
Ik dacht dat een emigrant iemand is die bewust voor een ander land kiest om te wonen/werken en uiteindelijk de nationaliteit ervan aanneemt; en dat een expat iemand is die dan wel in een ander land woont/werkt maar altijd naar kroketten, patatjes met en gevulde koeken blijft verlangenen mede daarom terugkeer niet wil uitsluiten.
(Geintje....)
Inderdaad of topic, hoewel: het is en blijft emigratie enz. !
'kloot' is zo leuk: het was ooit een langwerpige bal, waarmee gespeeld werd. Dus: Jantje zat zo leuk met zijn klootje te spelen, wat is het toch een braaf ventje.
'kloot' kon ook lomp of vod betekenen, vandaar 'klootjesvolk'.
Rakkloot en rakleuf zijn woorden uit de scheepvaart, houten dingsies waarmee lijnen aan zeilen en masten werden vastgezet - als ik de beschrijvingen goed begrijp.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In mijn geval gaat dat dus op, of dat voor Ned in MO ook zo is, weet ik natuurlijk niet.oortjes schreef:Ik dacht dat een emigrant iemand is die bewust voor een ander land kiest om te wonen/werken en uiteindelijk de nationaliteit ervan aanneemt;
Maar misschien wel waar? Ik vind Nederlandse etenswaren nog wel lekker, hoor, maar in Nederland wonen zie ik niet meer zitten. Maar ja, zeg nooit "Nooit", want wat de toekomst zal brengen weet ik natuurlijk net zo min als ieder ander.en dat een expat iemand is die dan wel in een ander land woont/werkt maar altijd naar kroketten, patatjes met en gevulde koeken blijft verlangenen mede daarom terugkeer niet wil uitsluiten.
(Geintje....)
De vroegere emigranten bleven ook vasthouden aan hun favoriete etenswaren en dergelijke, getuige plaatsen als Holland, Michigan en Pella, Iowa.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht