Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AIRBNB.... doen of niet doen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Cheranos
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

AIRBNB.... doen of niet doen?

Bericht door Cheranos »

Hallo allemaal

Ik zit erg te twijfelen tussen een hotel en een Airbnb, ik heb namelijk een kamertje kunnen vinden in Oktober
inclusiv. service kosten etc. voor 580 Euro dat voor 7 dagen. Dit is voor mij veel goedkoper dan een hotel, maar nu weet ik nu
niet of dit legaal of illegaal is. De ene raad het af en de ander prijst het aan..., wie kan mij hiermee helpen?
Degene zet in de beschrijving dat hij vaak weg is maar als degene het alleen verhuurt is het illegaal en dat weet ik dus niet.

Waar ik bang voor ben is dat als ik de ESTA aanvraag en daar bij de douane kom dat ze moeilijk gaan doen omdat ik die
persoon daar niet ken, iemand ervaring met dit? En hoe gaat dit verder ter werk? Halen ze je op het vliegveld op?

Thanks!
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: AIRBNB.... doen of niet doen?

Bericht door JimiW »

In San Fran is het volgens mij illegaal. Zo ver ik weet in de rest van USA niet. Maar hoop dat iemand hier meer over kan vertellen.

Verder over AIRBNB kan ik niks dan positiefs melden. Heb nu 4x Airbnb trips gedaan: Denemarken, 2x Cote d' Azur en Orlando.
Orlando gewoon op mijn ESTA dat adres opgegeven en geen enkel probleem.

Zorg wel (net als met alles op internet) dat je iets zoekt met goede reviews. Ik heb op deze manier echt al veel geld bespaard en veel leukere plekjes bezocht dan de standaard toeristen plekken vooral in Frankrijk was het fantastisch om echt tussen de mensen te zitten.

Ophalen van vliegveld zou ik niet op rekenen. Heb eigenlijk elke keer gehad dat een buurvrouw de sleutel overhandigd en naderhand de boel schoon maakt. Mijn ervaringen waren het mensen die lange tijd relatie hebben maar wel ieder eigen woning hadden en om extra inkomen te genereren even 1 van de woningen verhuurden en dus die week samen zijn. Andere keer was het een man die meerdere woningen had als investeringen en een keer in Denemarken een psychologe die haar eigen woning verhuurde voor extra inkomen en dan gewoon bij de studio aan haar praktijk sliep als iemand anders erin zat.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

In New York is het ook "verboden".
Alleen toegestaan als de eigenaar van de woning, ook op hetzelfde adres verblijft (dus soort van kamerverhuur).
Hoe en wat qua sleuteloverdracht en dergelijke regel je zelf met verhuurder.
PS: ik zou het wel doen als je een goed gevoel (goede reviews) heb bij de verhuurder.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

AirBNB is in NY ook verboden, althans hele woningen/appartementen verhuren. Een extra kamer onderverhuren mag wel. Ik heb nog geen verhalen gelezen dat het mis is gegaan (je staat op de stoep en hebt geen slaapplaats), maar er is een risico wat neemt.

Wij hebben juist meerdere keren via de aanbieder een aanbod gekregen om (betaald) opgehaald te worden. Soms net wat duurder dan een taxi, maar dan hoefde je geen late-incheck-fee te betalen. En het is dan wel gemakkelijk want de chauffeur weet precies waar het is. Soms staat het in de tekst erbij, soms krijg je een mailtje van de verhuurder met de mogelijkheden.
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Ik maak er ook regelmatig gebruik van maar de laatste tijd gebeurt er veel fraude mee (kom je aan op het adres en is er niets te zien).
Dit kan perfect vermeden worden door enkel op plaatsen te verblijven die al een rating meekregen.

Ik heb ook een vriend, die echt op een smerige plek terechtkwam, maar dat valt opnieuw te omzeilen door locatie met rating te kiezen.

Gewoon doen dus.
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Is het tegenwoordig niet meer zo dat je direct betaald maar dat het geld door Airbnb in bewaring word gehouden tot het verblijf beeindigd is?
Dat was altijd wel zo, daarmee kon je indien iets niet goed was snel beklag doen bij Airbnb en was je je geld niet kwijt en de "oplichter" in ieder geval niks rijker.
Cheranos
Amerika-newbie

Bericht door Cheranos »

Ja zover ik weet betaal je en krijgt de verhuurder pas het bedrag als je de eerste nacht hebt overnacht.

Maar nu hoor ik verschillende reacties, kijk ik wil sowieso alleen boeken bij iemand in NYC die veel goede reviews heeft
maar wat ik me dus afvraag is of je geen problemen krijgt bij de douane, je moet de ESTA invullen en het adres opgeven maar
als ze me gaan vragen waar ik verblijf, bij wie en hoe ik degene ken dan ben ik bang dat ik problemen krijg of maak ik me druk om niets?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

De douane (customs) is geïnteresseerd in wat jij in je koffer hebt zitten, niet waar je overnacht. En zelfs immigrations zal het niets kunnen schelen hoe (il)legaal jouw hotel is. Alleen jouw verhuurder kan in de problemen komen, net zoals een hoteleigenaar beboet kan worden als hij zijn vergunningen niet op orde heeft: een klant heeft daarmee niets van doen.

Er gaan altijd horrorverhalen rond over dienstverleners als taxi's, hotels, restaurants, autoverhuurders, luchtvaartmaatschappijen, VRBO, Home Away en nu ook Airbnb, maar ik ben een tevreden gebruiker. Ik heb het nog niet bij de hand gehad, maar mocht je voor een gesloten deur komen te staan, dan is dat net als bij een overboekt hotel heel irritant, maar is Airbnb behulpzaam bij het regelen van nieuwe accomodatie. Je geld ben je in elk geval nooit kwijt. Bron: Guest Refund Policy.

Maar hé, als de hele reis al wat te avontuurlijk is, zou ik gewoon via Booking.com een hotel met goede recensies kiezen en de meerprijs ten opzichte van particulier huren slikken.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Vooral doen. Wij hadden onze eerste nacht in Anchorage ook een airbnb en dat adres gewoon door gegeven. Geen enkele vraag over gehad.
Als je de reviews goed leest haal je de 'illegale' hotels er vaak zo uit omdat er dan altijd wel iemand een opmerking over maakt.
Het voordeel van airbnb tov vrbo? Ze betalen je host pas 24 uur na jouw aankomst. Dus als het appartement er niet is, er een hond op je bed ligt of Nog 15 andere toeristen dan bel je ze. Van vrienden weet ik dat ze dan heel snel met een goed alternatief komen.
Nog een advies dan: laat je niet verleiden tot betaling buiten airbnb om omdat dat kosten spaart. Dan gelden de garanties nl niet en vaak zijn het dan wel oplichters.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Het gevoel lig geheel bij jezelf, wij zouden niets anders meer willen.
Lees de recenties goed door en probeer via de aangeleverde foto's een match te vinden met streetview.
Als je vragen heb, gewoon stellen aan de eigenaar. Aan de recties en snelheid is ook veel uit te halen.
Van de 22 nachten dit jaar waren er 2 niet AirBnB (housekeepingcamp Yosemite).
Hebben in prachthuizen gezeten in LA (Holywood Hills), Cayucos en Monterey. SF en NY (Brooklyn) gewoon goed.
Hadden ivm dochter van 15 steeds 2 slaapkamers.
Adress gewoon invullen, en zoals al aangegeven alleen via AirBnB betalen.
Veel plezier met de voorpret.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hier ook nog een reactie van een tevreden Airbnb klant, Nu voor de 2e keer geboekt en prima bevallen en in NYC een hoop geld bespaart althans op slaapplaatsen, uitgegeven is het toch wel :lol:
Nergens geen problemen mee gehad , ook niet bij de douane en bij mij/ons was de verhuurder ook in de woning aanwezig. Sliepen in 125th street Harlem, erg leuke buurt. ($$ 600 voor 7 nachten voor 2 pers) Goed de reviews gelezen en daaruit een keuze gemaakt.
De 1e keer was in Marina in de buurt van San Francisco, geweldig mooi huis met een prima host en zijn moeder, die zelfs zorgden voor een goed ontbijt (incl)
Vervoer zelf geregeld, in Cali omdat we een auto hadden en route Highway 1 reden e in Nyc met de taxi af laten zetten.

Ik zeg: doen!
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Rachel.
Amerikakenner

Bericht door Rachel. »

Ik vind AirBnB ook een aanrader! Hoewel het qua comfort wel echt een treetje lager ligt dan een hotel, maar soms kom je juweeltjes tegen.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Rachel. schreef: Hoewel het qua comfort wel echt een treetje lager ligt dan een hotel.
Wordt qua charme meer dan goed gemaakt, laatste keer zat ik midden in Queens (NY) in zo'n appartementcomplex zoals je ziet op TV (brandtrappetjes aan de buitenkant) 's avonds biertje drinken met de buren, om 20:00 komt de ijscokar de bocht om met een "allervrolijkst" deuntje, geweldig zo'n Airbnb :-)
Ayse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ayse »

Met enkele vrienden hebben wij een airbnb appartement voor oktober geboekt. De eigenaar woont in hetzelfde gebouw in Harlem. De host is heel behulpzaam en antwoordt direct op onze vragen. Er zijn heel wat reviews beschikbaar van andere reizigers. Ik maak mij daar geen zorgen over.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Ook hier een zeer tevreden AirBnB gebruiker!
in Washington en in NY (Brooklyn)..we waren met zijn 4'n, hebben in Washington en ook in Brooklyn zelf een keer gekookt, gewoon omdat het kan..
En in Brooklyn hadden we een keukentafel waar we met 6 aan konden zitten dus wat vrienden die (toevallig) ook in de buurt waren op bezoek gehad..Daar de wijntjes uit het lake district mee genuttigd..Doe dat maar is in een hotel..
Dus, idd ratings lezen, contact zoeken per mail en je een beeld vormen maar zeker een aanrader!
Grote Amerika fan
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Hier nog een tevreden AirBnB gebruiker, SF/Boston/NYC, allemaal prima bevallen!
Het gevoel van 'thuis komen' in een vreemde stad vind ik zelf heerlijk. :thumbup:
Cheranos
Amerika-newbie

Bericht door Cheranos »

jullie hebben mijn overtuigd!! Ik ga een AIRBNB doen..., ik maakte me meer zorgen wat de douane/immigration gaat zeggen
maar als jullie aangeven dat dat geen probleem is dan doe ik dit ipv hotel! Thx!
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Ze zijn toch meer geïnteresseerd in wanneer je weer weg gaat ;).
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ze hebben mij eerlijk gezegd nog nooit gevraagd waar ik overnacht? Alleen wat je komt doen (vakantie of werk), wat je allemaal gaat doen, wat voor werk je doet en inderdaad wanneer je weer vertrekt. Bij mij hebben ze ook wel eens gevraagd of dat genoeg verdiend om 2jaar achter elkaar naar Amerika te komen. Maar meestal zijn het net robots die steeds de zelfde vragen herhalen en dan vingerafdrukken en foto's en dan is het doorlopen. Meestal heb ik overigens mijn roadbook in de handbagage en die leg ik op de balie. Soms bladeren ze er even in. Misschien is het dan wel handig om geen foto van de straat van je airbnb overnachtingen erbij te zetten.
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Ik ben een soort verbaasd over het illegaal zijn van hotels op airbnb. Gisteren heerlijk gezocht naar hotel, bijzondere plekjes, etc. Via die site en nooit geweten...!!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht