Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Family5 Florida 3 wk juli 2016

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Rondreis Family5 Florida 3 wk juli 2016

Bericht door Family5 »

Hallo allemaal,

Ruim een jaar heb ik met veel plezier meegelezen met de reisvoorstellen en verslagen van forumleden. Nooit gedacht dat wij ook weer de Oceaan zouden oversteken volgend jaar, maar dankzij de mooie ticketprijzen van Air Europa is dat nu mogelijk. We gaan in de zomer van 2016 naar Florida voor drie weken :P De voorpret is begonnen met het opstellen van een planning. Tips & Tricks zijn van harte welkom.
concept rondreis Florida 2016.jpg
concept rondreis Florida 2016.jpg (38.31 KiB) 3005 keer bekeken
Dag 1 Amsterdam - Miami
Dag 2 Miami (Coconut Grove)
Dag 3 Miami - Cape Canaveral (Kennedy Space Center)
Dag 4 Cape Canaveral - Daytona Beach (blijven daar 2 nachten)
Dag 5 Daytona Beach - st Augustine (surfen)
Dag 6 Daytona - Orlando
Dag 7 t/m 12 Villa in Kissimmee (met o.a. bezoek aan Disney Epcot en beide Universalparken: The Wizarding World of Harry Potter)
Dag 13 Orlando - Tampa (Manatee Viewing Center, Lettue Lake SP)
Dag 14 Tampa - st. Petersburg (Salvador Dali Museum)
Dag 15 st. Petersburg - Sarasota (Ringling Museum, Myakka River SP) - Naples
Dag 16 Naples (Corkscrew Swamp Sanctuary)
Dag 17 Naples (Sanibel & Captiva Islands)
Dag 18 Naples - Everglades NP (Tamiami Trail, Anhinga Trail)
Dag 19 Everglades - Key West (Dolphin Watch en snorkelen)
Dag 20 Key West (Old Town, Fort Zachary Taylor)
Dag 21 Key West - Key Largo - Miami Beach
Dag 22 Miami (Ocean Drive) en ’s avonds vertrek naar Amsterdam

Tot slot heb ik de volgende vraag: de Everglades en Keys zijn in mijn reis opgenomen, maar nu zie ik op Youtube een filmpje waarin een ranger van de Everglades zegt dat je het beste het park kunt bezoeken in de periode november - april. Is het dan wel de moeite waard om hartje zomer te gaan? Of kunnen we beter ons verblijf verlengen in Orlando? Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Family5 op 31 aug 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Rondreis Family5 Florida 3 wk juli 2016

Bericht door Louise vo »

Wauw wat een mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht.
Net al even gespiekt of ze bij Air Europa voor ons ook nog een leuke deal hadden maar helaas.
Ach ja gewoon blijven zoeken.

Jullie hebben een mooie route in elkaar geknutseld, niet zo'n heel hoog reis tempo :D
Ik heb ook veel reisverslagen gelezen maar iedereen geniet ook in Juli wel van de Everglades.
Waarschijnlijk zullen door de temperaturen de dieren misschien wat rustiger zijn maar of het echt verschil maakt
met bijv in het voorjaar weet ik niet. Zijn zelf een keer in Mei geweest maar toen was het ook erg warm en droog waar door
de dieren rustig waren en we geen airboat tour konden doen.

Verblijven jullie in Miami Beach de eerste dagen?
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Geen ervaring met Florida dus ik kan jullie niet helpen :mrgreen:
Wel fijn dat jullie nu toch weer kunnen gaan!
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Louise vo schreef:Wauw wat een mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht.
Net al even gespiekt of ze bij Air Europa voor ons ook nog een leuke deal hadden maar helaas.
Ach ja gewoon blijven zoeken.
Welke staat willen jullie precies bezoeken? De tickets voor Florida zijn er nog steeds. Misschien kunnen jullie vanuit Miami een binnenlandse vlucht boeken naar de gewenste reisbestemming?
tickets Air Europa.jpg
Onze reistempo is inderdaad niet zo hoog deze keer, maar we zijn door schade en schande wijzer geworden en het is daar dan zo warm hè :lol: We logeren de eerste twee dagen in Miami Old Town. Op de terugreis slapen we in een Art Deco hotel vlak achter Ocean Drive, South Beach. Goed om te horen dat het weer in Florida niet altijd zo voorspelbaar is. Laten we de gok maar wagen en hopen op kwieke en actieve dieren in de Everglades.
Laatst gewijzigd door Family5 op 02 sep 2015, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Marenko schreef:Geen ervaring met Florida dus ik kan jullie niet helpen :mrgreen:
Wel fijn dat jullie nu toch weer kunnen gaan!
Dank je, maar je weet niet wat je mist hoor Marja. En ik weet wel wat ik mis, want hoe kom ik nu aan mooie, professionele foto's van de flora en fauna in de Everglades? Hoogste tijd dat jij er dus heen gaat. Dan publiceer ik jouw foto's wel in ons reisverslag :wink:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

:lol:
Jouw iPhone fotos' zijn anders helemaal niet verkeerd :thumbup:
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Nee, ik ben bloedserieus. Die foto van die overvliegende vogel op jullie blog is echt schitterend. Er valt in Florida heel wat vast te leggen wat dat betreft.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

euhm welke blog (reis of fotografie?) en welke vogel (heb er zoveel gefotografeerd ;) )
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Deze...
Camperreis Marenko Las Vegas.jpg
Geweldige eigenwijze vogel toch? Ik zeg: het nieuwe logo voor een vliegmaatschappij :thumbup: :clap:
Louise vo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Nee de ticket prijs gaat voor ons niet op omdat wij normaal in Mei gaan (we gaan ook naar Florida zoals het er nu uitziet). Maar goed zoeken lekker verder kom vast wel iets tegen.

Heb met ook gelijk aangemeld voor jullie weblog :D

Het is zeker leuk om Ocean Drive te bezoeken en heet het hotet toevallig suites on south beach?
Wij hebben in Miami zowel in south beach als old town de big bus tour gedaan. Erg leuk! Je kunt overal op en afstappen erg handig.
En natuurlijk foto's maken van alle mooie strandhuisjes :lol:

Hebben jullie al een villa geboekt voor Orlando of ook nog zoekende?
Gaan jullie alleen Epcot bezoeken van Disney of ook de andere parken?
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt voor de tip van de big bus tour. Die hebben we ook eens in San Francisco gedaan, ga meteen zoeken naar kortingscoupons :wink:
In Orlando willen we in ieder geval Disney Epcot en de Universal parken bezoeken. We hebben al een villa in Orlando gevonden en geboekt via Home Away, prima communicatie en veilige betaalmethode, we zien het helemaal zitten. Jullie willen een meivakantie met villa in Florida? Soms kan een reisorganisatie ook met leuke prijzen komen. Bij WRC reizen hebben wij ooit een flydrive met villa gekozen in de maand mei, die beter betaalbaar was dan het zelf regelen van de tickets, de auto en de villa. Veel plezier in ieder geval met de voorbereidingen!
Louise vo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

De planning (haha) is om 5 mei richting new york te vliegen en dan 8 mei een binnenlandse vlucht naar Orlando/Miami en dan 26 mei vanaf Orlando retour naar bijv Amsterdam of dusseldorf.
Zal van de week eens kijken bij WRC reizen :wink:

Ik weet eigenlijk niet of er kortingscoupons zijn voor de Big Bus tour.... er is ook nog een andere bus maatschappij die hetzelfde aanbiedt, deze is goedkoper maar die bussen komen 1 per anderhalf uur langs een op en uitstap locatie en dat vonden wij te lang duren.

Zijn jullie op weg of terug weg van de keys al eens gestopt bij Robert is here? Hier kun je lekker fruit kopen en heerlijk smoothies en milkshakes :thumbup: https://robertishere.com/

En wat wij afgelopen jaar erg leuk vonden was het Turtle hospital geweest dit was erg leuk!!! http://www.turtlehospital.org/
Je kunt er ook een rondleiding/tour krijgen waarbij je de dieren van dichtbij kunt zien. En alles wat ze doen kunnen ze doen door giften.
Afbeelding
2014 Florida
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

In de everglades is de looproad ook erg leuk, tenminste als je de tijd ervoor hebt en voldoende muggenspray mee neemt. Wij hebben er vorig jaar behoorlijk wat beesten kunnen spotten. Helaas zonder muggen spray :blink:
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Louise vo schreef: Zijn jullie op weg of terug weg van de keys al eens gestopt bij Robert is here? Hier kun je lekker fruit kopen en heerlijk smoothies en milkshakes :thumbup: https://robertishere.com/
En wat wij afgelopen jaar erg leuk vonden was het Turtle hospital geweest dit was erg leuk!!! http://www.turtlehospital.org/
Je kunt er ook een rondleiding/tour krijgen waarbij je de dieren van dichtbij kunt zien. En alles wat ze doen kunnen ze doen door giften.

Leuke tips, bedankt, ga ik opnemen in ons roadbook :thumbup:
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Richard033 schreef:In de everglades is de looproad ook erg leuk, tenminste als je de tijd ervoor hebt en voldoende muggenspray mee neemt. Wij hebben er vorig jaar behoorlijk wat beesten kunnen spotten. Helaas zonder muggen spray :blink:
Haha herkenbaar. Zelf heb ik er minder last van, maar mijn man heeft kennelijk 'zoet bloed'. Heb ergens nog een foto liggen, die ik gemaakt heb van zijn onderarmen tijdens onze camperreis door de Great Smoky Mountains. Nauwelijks normale huid over, alleen maar rode bulten. Die loop road zal ik hem maar besparen :)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Family5 schreef:Tot slot heb ik de volgende vraag: de Everglades en Keys zijn in mijn reis opgenomen, maar nu zie ik op Youtube een filmpje waarin een ranger van de Everglades zegt dat je het beste het park kunt bezoeken in de periode november - april. Is het dan wel de moeite waard om hartje zomer te gaan? Of kunnen we beter ons verblijf verlengen in Orlando? Alvast bedankt voor het meedenken.
Everglades zou ik absoluut doen als je van natuur en wildlife houdt.
Wij hebben vorig jaar hartje zomer 10 dagen Florida gedaan als onderdeel van een grotere tour en dit jaar wegens suc6 weer 2 weken tijdens de meivakantie. Er was nauwelijks verschil m.b.t. de Everglades, als je alligators wilt zien dan zijn het Big Cypress visitor center en de Anhinga trail toppers (meer dan 15 alligators op beide plakken gezien, ook pal langs de weg). Met een airboat tour zagen we er veel minder.
Als je de keus ter plaatse hebt: Vlak na een bui (in de zomer bijna dagelijks de loop van de middag/begin van de avond) heb je veel meer kans op wildlife.

Ik zou wat tijd voor de stranden bij Fort Myers of Naples inplannen als je dat nog niet gedaan hebt, vonden wij geweldig, hoewel wij geen strandgangers zijn. Kun je ook onderweg een stop maken.
Laatst gewijzigd door harryh op 02 sep 2015, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt voor de tip Harry om na de regen pas op pad te gaan in de Everglades, dat sluit ook goed aan bij ons normale dagritme :lol:
De stranden rond Naples en de schelpeneilanden heb ik in het reisplan opgenomen. :thumbup:
cgboogaard
Amerika-ontdekker

Bericht door cgboogaard »

Leuk vooruitzicht! mocht je nog wat ervaringen willen lezen hieronder zie je de link naar ons blog. wij vonden zwemmen met zeekoeien en Everglades erg leuk
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Bedankt voor het linkje. Je blog is erg mooi geworden, zie ik, en de rij bezochte landen wordt steeds groter. Het verslag over Australië werkt aanstekelijk :thumbup: Dat wordt nog even doorsparen. :mrgreen:
anoukb
Amerika-ontdekker

Bericht door anoukb »

Louise vo schreef:De planning (haha) is om 5 mei richting new york te vliegen en dan 8 mei een binnenlandse vlucht naar Orlando/Miami en dan 26 mei vanaf Orlando retour naar bijv Amsterdam of dusseldorf.
Zal van de week eens kijken bij WRC reizen :wink:
Louise vo, is het al gelukt met je tickets?

ik heb zelf namelijk eenzelfde ticket geboekt voor ongeveer dezelfde periode (28 april-19mei) voor EUR 510pp met BA via Tix.
Je moet ze alleen even bellen om de binnenlandse vlucht in het reisschema te laten plaatsen en zij vertellen je dan ook gelijk wat deze vlucht kost. Bij mij was dat maar EUR 5 meer :lol:
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer