Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bobbyjean: 2016 Zuidwesten met 3 jongens

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Bobbyjean: 2016 Zuidwesten met 3 jongens

Bericht door PSVwally »

Leuke trip.
Denk dat ik dit binnenkort ga boeken.
Let op dat die prijzen zelfs per dagdeel kunnen verschillen he. Dat binnenkort boeken kan betekenen dat de prijzen alweer flink zijn gestegen/gedaald.
Ik ben weer aan het omzetten geweest, maar nu komen we op zaterdag in las Vegas aan, zal niet echt voordelig zijn, maar ja, keuzes, keuzes.....
In navolging van de post van SpaceAge is het wel belangrijk dat je je datums echt goed voor elkaar hebt, of dat je daar echt geen fouten mee maakt mocht je zaken gaan boeken. Je geeft aan dat je op zaterdag in Las Vegas aankomt, maar in je planning kom je er op Vrijdag al aan. Niet dat je straks iets fout boekt. Vrijdag en Zaterdag zijn de hotels in Vegas idd duurder, maar bij hotels als Luxor, Excalibur, Flamingo, Stratoshphere hoeft dit nog niet persé te betekenen dat je de hoofdprijs betaald. Goed blijven kijken naar aanbiedingen? En evt. zelfs kijken of je niet op de strip, maar rond Fremont Street kunt zitten bij bv de Golden Nugget ofzo. Of je moet gewoon bereid zijn om wat meer te betalen, dat kan ook natuurlijk.

Verder leuke planning. Ga je veel plezier mee hebben, vooral als het goed weer is.
Niekie66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Niekie66 »

Wij zitten in dezelfde periode ook te kijken voor tickets. Heb je rechtstreekse vluchten gevonden voor die prijs? Ik vind sowieso weinig rechtstreekse vluchten.
Ik zit ook eindeloos te puzzelen op de route, waarbij ouders en 3 puberzonen allemaal blij zijn. De oudste wil (waarschijnlijk door mijn enthousiaste verhalen :P ) graag naar San Diego; snorkelen met de luipaardhaaien! Dan is het daar het beste om in augustus te zijn. Maar dan kloppen dagen weer niet... pffff. To be continued.
Anyway; bij Bryce zit ook een leuke rodeo 's-avonds. Misschien is dat nog een leuk lokkertje voor de kinderen?
En bij San Diego, maar misschien ergens anders ook, zijn paardenrennen. Dat leek mij wel een leuk alternatief voor een sportwedstrijd en ook heel Amerikaans. De colleges hebben volgens mij geen wedstrijden en ijshockey ook niet. Basketball en ijshockey kon ik ook niet vinden, maar misschien baseball wel.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ijshockey gaat tegenwoordig ook al best lang door, maar Juli/Augustus zijn toch niet echt wintersportmaanden :mrgreen:
NFL is een echte herfst/wintersport. NBA loopt ook van de herfst tot ongeveer het einde van de lente.
Dus blijft eigenlijk alleen Baseball eigenlijk over.
Ik vind sowieso weinig rechtstreekse vluchten.
Amsterdam - LA(LAX) en Amsterdam - San Francisco(SFO) zijn rechtstreekse vluchten. Verder zijn er dus combinaties te verzinnen voor korte vluchten met overstappen in bv Düsseldorf, Frankfurt, Parijs of London, Stockholm of Oslo om vanaf daar rechtstreeks naar een plaats aan de oostkust in Amerika te vliegen. Wat langer dan vlieg je via Reykjavik. Maar dan is je 2e vlucht weer een stuk korter.
Madrid is redelijk vaak een overstap om bv naar Florida te vliegen, ik weet niet of je via daar ook veel vluchten naar het westen hebt. Maar Madrid is al weer een uur of 2.5 vliegen.
Cindysimone
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindysimone »

Echt een mooie trip wij waren dit jaar met drie tieners. Altijd met vijf op de kamer behalve in Las vegas. Kijk naar desert rose resort. Goedkoop en heel veel ruimte. Vraag gewoon om een roll away bed. Ter afwisseling hebben wij ook blokhutten geboekt. Zijn voor zes personen en gemiddeld 65 euro. Dat scheelt in de kosten. Bryce canyon vond mijn zoon van 16 het mooist (ik ook).
Yosemite waren we in het weekend en wat een verschrikking. Anderhalf uur in de file om in de village te komen. Meer dan een uur gewacht bij de incheck van curry en maar een boterham gesmeerd omdat de rij bij het eten ook richting de anderhalfuur ging. Dus als het even kan niet doen.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Hebben jullie Monument Valley er opzettelijk uitgehaald bij de laatste planning? Of is die gewoon vergeten? Vonden wij eigenlijk ook best mooi.
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Ja, keuzes maken. Ben eigenlijk nog op zoek naar een extra dag Las Vegas. Dat zullen we allemaal wel indrukwekkend vinden, vermoed ik.
Tickets nog niet geboekt.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Als jullie niet echt van plan zijn om lang te wandelen in Grand Canyon, zou daar een overnachting minder kunnen. Op een paar uur heb je het er wel gezien. Zeker na al die andere nationale parken.
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Ok, bedankt.
Zit toch nog met het volgende punt;
Het rondje LA-LA met de klok mee heeft in ons geval als voordeel dat we niet in het weekend in Yosemite zitten en als nadeel dat we in het weekend (zaterdag EN zondag) in Las Vegas zitten.

Kiezen tussen 2 mindere opties dus.
Mijn voorkeur gaat uit naar het rondje tegen de klok in, dan hebben we de laatste dagen aan het strand en langs de kust.
Dit lijkt ons relaxed aan het einde van de vakantie.

Wat heeft jullie voorkeur. In het weekend in Yosemite of in Las Vegas?
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Hoi,

Leuke reis hoop dat wij ook kunnen gaan in 2016. Ik wilde even reageren op 5 personen op een hotel kamer. Wij hebben dit
vaker gedaan en eigenlijk nergens problemen ondervonden. Je kan altijd een opklapbed erbij vragen, die zetten ze dan erbij op de kamer.

Wij hebben zelfs een paar keer met z'n 3-en het bed gedeeld :wink:
De bedden waren breed genoeg. Haha....
Maar een opklabed (rollaway) was nergens een probleem. Dus 1 kamer met 2 bedden en een rollaway.

Succes!

Mira
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Persoonlijk zou ik ook tegen de klok rijden omdat je dan idd strand op einde hebt en dan de uitkijkpunten aan de 'goede' kant hebt. Bovendien is het makkelijker om te stoppen ook dan. Verder is het beter om in het weekend in Yosemite te zitten dan in Las Vegas. In het weekend is Vegas ontzettend druk en ook duurder. Yosemite zal ook wel druk zijn, maar dat valt op zich nog mee ten opzichte van de week.
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Het rondje tegen de klok heeft, zoals gezegd, de voorkeur. Enige nadeel is op een zaterdag en zondag in Yosemite.
Dat is nog lastig, de dagen staan redelijk vast, maar nog niet geboekt. Dus wie weet verschuift er nog een dag.
Dit is nu de laatste versie van de routeplanning;
Zaterdag 9 juli Van A'Dam naar Los Angeles
Zondag 10 juli Van Los Angeles naar Kingman
Maandag 11 juli Van Kingman naar Grand Canyon
Dinsdag 12 juli Van Grand Canyon naar Page
Woensdag 13 juli Page (Lake Powell, boot huren)
Donderdag 14 juli Van Page naar Bryce Canyon
Vrijdag 15 juli Van Bryce Canyon naar Zion
Zaterdag 16 juli Zion (Narrows)
Zondag 17 juli Van Zion naar Las Vegas
Maandag 18 juli Las Vegas
Dinsdag 19 juli Las Vegas
Woensdag 20 juli Van Las Vegas naar Death Valley
Donderdag 21 juli Van Death Valley naar Mammoth Lakes
Vrijdag 22 juli Van Mammoth Lakes naar Yosemite
Zaterdag 23 juli Yosemite
Zondag 24 juli Yosemite
Maandag 25 juli Van Yosemite naar San Francisco
Dinsdag 26 juli San Francisco
Woensdag 27 juli San Francisco
Donderdag 28 juli Van San Francisco naar Monterey
Vrijdag 29 juli Monterey (Whale Watch)
Zaterdag 30 juli Van Montery naar Pismo
Zondag 31 juli Pismo (o.i.d.) Strand
Maandag 1 augustus Van Pismo naar Los Angeles
Dinsdag 2 augustus Los Angeles
Woensdag 3 augustus Los Angeles
Donderdag 4 augustus Van Los Angeles naar A'dam
Vrijdag 5 augustus Aankomst A'dam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yosemite zal ook wel druk zijn, maar dat valt op zich nog mee ten opzichte van de week.
Hier denkt echt niet iedereen hetzelfde als jij over hoor? Vooral in het hoogseizoen vinden velen dit denk ik erger dan Las Vegas in het weekend. Veel files, amper parkeerplek en aanschuiven bij de viewpoints. Het is wel, al bij zoveel parken dat als je echt de natuur wat inloopt je vaak al zo de kuddes mensen wat achterlaat. Dat is in Las Vegas moeilijker.

Met de route van bobbyjean zit het wel goed trouwens :thumbup:
Bovendien is het makkelijker om te stoppen ook dan
Spiegelen. Richtingaanwijzer aan, langzaam afremmen? Spiegelen en Afslaan? Beide kanten op hetzelfde lijkt mij. :wink:
catje1977
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door catje1977 »

die route ziet er goed uit!
Ik spiek even mee, wij gaan in 2017 iets verglijkbaars doen dus ben al benieuwd naar jullie ervaringen.
Tomjoad
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Tomjoad »

Die route ziet er zeker goed uit, mooie basis voor ons om mee verder te werken.
Ik wil er nog een dag of 4/5 New York, of eigenlijk beter gezegd New Jersey voor zetten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zit nu ook in het weekend in Zion. Parken die redelijk dicht bij grote steden liggen zijn in de weekenden altijd drukker, ook in de vakantieperiode. wij zijn eens in het weekend in Yosemite gewest, vanuit Mammoth Lakes het park ingereden, en we konden toen al geen parkeerplaats vinden bij de trailhead voor Dog Lake. Toch niet de meest bekende wandeling daar. In de vallei zal het nog veel erger zijn dan. Een overnachting in het park is dan wel handig maar ik zou sowieso eens kijken of je niet iets kunt schuiven.
Ik zou het niet erg vinden als Las Vegas druk is, en je zult moeten kijken of er dan nog betaalbare hotels zijn, en of het prijsverschil groot is met door de week. Je hebt het over zaterdag en zondag. Zijn dat dan de nachten van zaterdag op zondag en van zondag op maandag? Dan valt het nog wel mee. Als de nacht van vrijdag op zaterdag er ook in zit heb je twee dure nachten.

Beginnen in SF zou niet zo gek zijn, dan komt het aardig goed uit met de weekenden (en meer kans op voldoende water in de Merced river, krachtiger watervallen, etc):

Zaterdag 9-jul-16 Amsterdam - San Francisco
Zondag 10-jul-16 San Francisco
Maandag 11-jul-16 San Francisco
Dinsdag 12-jul-16 San Francisco - Yosemite
Woensdag 13-jul-16 Yosemite
Donderdag 14-jul-16 Yosemite
Vrijdag 15-jul-16 Yosemite - Mammoth Lakes
Zaterdag 16-jul-16 Mammoth Lakes - Death Valley
Zondag 17-jul-16 Death Valley - Las Vegas
Maandag 18-jul-16 Las Vegas
Dinsdag 19-jul-16 Las Vegas
Woensdag 20-jul-16 Las Vegas - Zion
Donderdag 21-jul-16 Zion
Vrijdag 22-jul-16 Zion - Bryce
Zaterdag 23-jul-16 Bryce - Page
Zondag 24-jul-16 Page
Maandag 25-jul-16 Page - Grand Canyon
Dinsdag 26-jul-16 Grand Canyon - Kingman
Woensdag 27-jul-16 Kingman - Los Angeles
Donderdag 28-jul-16 Los Angeles
Vrijdag 29-jul-16 Los Angeles
Zaterdag 30-jul-16 Los Angeles - Pismo Beach
Zondag 31-jul-16 Pismo Beach
Maandag 1-aug-16 Pismo Beach - Monterey
Dinsdag 2-aug-16 Monterey
Woensdag 3-aug-16 Monterey - San Francisco
Donderdag 4-aug-16 San Francisco - Amsterdam
Vrijdag 5-aug-16 Amsterdam

Ik zou zelf denk ik nog een nacht Monument Valley toevoegen, of nog wat meer ruimte rond de Grand Canyon, bijvoorbeeld om naar het Slide Rock SP te gaan. Voor de kust zou een nacht minder ook kunnen lijkt me. Kijk eens naar ons 2002-verslag voor onze kustroute met de kinderen.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Of je kan de dagen van LA op het einde toch aan het begin plaatsen en dan ben je ook niet in het weekend in Yosemite, Vegas of Zion. Opties genoeg :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij zit ze dan wel op een zaterdag en zondag (en maandag) in Las Vegas, maar ze kan alle kanten op inderdaad.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

PSVwally schreef:
Yosemite zal ook wel druk zijn, maar dat valt op zich nog mee ten opzichte van de week.
Hier denkt echt niet iedereen hetzelfde als jij over hoor? Vooral in het hoogseizoen vinden velen dit denk ik erger dan Las Vegas in het weekend.
In juli zal het inderdaad wel drukker zijn dan in het najaar.
PSVwally schreef:
Bovendien is het makkelijker om te stoppen ook dan
Spiegelen. Richtingaanwijzer aan, langzaam afremmen? Spiegelen en Afslaan? Beide kanten op hetzelfde lijkt mij. :wink:
Ik vond het toch lekker makkelijk dat het aan dezelfde kant was.
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Marianne, bedankt voor de tip. Dat was ook het oorspronkelijke plan.
Dus dat maar weer van stal gehaald.
Ik heb (weer) jouw verslag gelezen. In de nabeschouwing vermeldt je ook dat de kinderen wel behoefte hadden aan een dag rust.
Dat is ook 1 van de redenen dat we een dagje extra aan de kust hebben gepland + dat we van strand en zee houden. Dit gaat in deze planning ten koste van Monument Valley, alhoewel mij het persoonlijk wel mooi lijkt om daar rond te rijden. Maar ik wil niet teveel concessies doen aan het min of meer rustige reisschema en regelmatig ergens 2- of in de steden zelfs 3 nachten te zijn.
Tot zover een uitleg over de keuzes.

Toevallig zag ik gisteren redelijke vluchten A'dam - SF voor € 829,=, ik dacht bij Gate1. Na alles wat ik gelezen heb willen we wel bij een betrouwbare agent boeken ( en dus niet bij TravelGenio). Voor zover dat controleerbaar is.

De route ziet er nu zo uit:
Zaterdag 9 juli Amsterdam San Francisco
Zondag 10 juli San Francisco
Maandag 11 juli San Francisco
Dinsdag 12 juli Van SF naar Yosemite
Woensdag 13 juli Yosemite
Donderdag 14 juli Yosemite
Vrijdag 15 juli Van Yosemite naar Mammoth Lakes
Zaterdag 16 juli Van Mammoth Lakes naar Death Valley
Zondag 17 juli Van Death Valley naar Las Vegas
Maandag 18 juli Las Vegas
Dinsdag 19 juli Las Vegas
Woensdag 20 juli Van Las Vegas naar Zion
Donderdag 21 juli Zion (Narrows)
Vrijdag 22 juli Van Zion naar Bryce National Park
Zaterdag 23 juli Van Bryce naar Page
Zondag 24 juli Page (Boot huren Lake Powell)
Maandag 25 juli Van Page naar Grand Canyon
Dinsdag 26 juli Van Grand Canyon naar Kingman
Woensdag 27 juli Van Kingman naar Los Angeles
Donderdag 28 juli Los Angeles
Vrijdag 29 juli Los Angeles
Zaterdag 30 juli Van Los Angeles naar Pismo (bijv.)
Zondag 31 juli Pismo (dagje strand)
Maandag 1 augustus Van Pismo naar Monterey
Dinsdag 2 augustus Monterey Strand+ whale watch
Woensdag 3 augustus Van Monterey naar San Fransico
Donderdag 4 augustus San Francisco – A’dam
Vrijdag 5 augustus Amsterdam
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ziet er uit alsof het een hele mooie trip gaat worden :thumbup:

Als je in LA bij Santa Monica een hotel boekt kun je daar ook nog wat strand meepakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer