Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AIRBNB.... doen of niet doen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: AIRBNB.... doen of niet doen?

Bericht door Yuur »

Ik heb vaak het idee dat ze ook gewoon kijken naar je reactie. De laatste keer vroegen ze waarom ik in 1 jaar tijd 2x naar Chicago kwam. Ik antwoorde: mijn nichtje woont hier. Hij vroeg naar haar naam en wat ze deed. Ik noemde alleen haar voornaam en dat ze voor een Duits bedrijf werkte. Daarmee was de kous af. Het antwoord kon hem niet zoveel schelen denk ik, puur hoe ik reageerde en hoe snel ik er op kon antwoorden. Als je begint te zweten en te stamelen wordt het een ander verhaal misschien :wink: .

Wat me ook opviel:
Als je eenmaal in de VS bent en met de auto heen en weer gaat tussen Canada en de VS, dan lijken ze iig veel relaxter aan de grens. :D
Die Canadezen helemaal.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

EvelienK. schreef:Ik ben een soort verbaasd over het illegaal zijn van hotels op airbnb. Gisteren heerlijk gezocht naar hotel, bijzondere plekjes, etc. Via die site en nooit geweten...!!
@EvelienK, het zijn ook geen hotels die aangeboden worden via Airbnb (althans dat is mijn idee, but correct me if I'm wrong :roll: ) maar ruimte die particulieren zelf te huur aan bieden, je komt de leukste mogelijkheden tegen op de site, van boomhutten, tot een jacht of een penthouse of een piep klein kamertje , tis maar net wat je zoekt, maar daardoor ook reuze leuk ook om op de site rond te kijken.

Wel ook bij de douane vragen gekregen over mijn verblijf in 2011 van 6 weken in San Diego wat ik daar ging doen, toen ik vertelde dat ik op talencursus ging, gefronste wenkbrauwen, (mijn Engels/Amerikaans is redelijk goed tot goed te noemen) maar was mijn manier om ook een beetje het Amerikaanse leven mee te maken (zat nl in een gastgezin, erg leuk)
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

JimiW schreef:In San Fran is het volgens mij illegaal. Zo ver ik weet in de rest van USA niet. Maar hoop dat iemand hier meer over kan vertellen
AirBnB? Ik heb vorig jaar oktober nog een AirBnB in San Francisco gedaan. Was goed te doen
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Big_Mo schreef:Ik heb vorig jaar oktober nog een AirBnB in San Francisco gedaan. Was goed te doen
Da's niet hetzelfde als dat het legaal is ....
In NYC is het meestal ook goed te doen, maar het blijft er illegaal, met alle risico's van dien .....
:mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Als het in San Francisco illegaal is waarom staat er dan bij elke AirBnB prijsbepaling in SF "*Toeristenbelastingen zijn inclusief San Francisco Accommodations Tax." bij? Na 1 google search "San Francisco is one of the first cities in the world to make short-term rentals legal. Last October the city passed a law that lets people rent their rooms or homes for up to 90 days per calendar year. And hosts present during home-stays can lease rooms year round."
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

maar het blijft er illegaal, met alle risico's van dien
Wat is/zijn het risico('s) dan precies?
buiten het feit dat je je air-bnb onderkomen niet in mag (waarvoor air-bnb zich overigens garant stelt om een alternatief te vinden).
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik heb mijn link horror verhalen van AirBnB op een andere pc staan .... maar ze bestaan wel ...
al zal het 9 van de 10 keer prima verlopen en kom ik zeker zelf ook wel eens in de verleiding om iets via hen te boeken.
Ik ben niet bekend met de garanties van AirBnB
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Wat zijn de risicos die ik als klant van AirBnB mee te maken krijg dan? Nooit geweten dat het illegaal is in San Francisco denk dat een gemiddelde tourist het zelfde probleem heeft.
Als het illegaal is waarom blokkeerd AirBnB deze rentals dan niet? Ze hebben de technologie er voor en lijkt mij stug dat er niet een team van mensen achter AirBnB staat om te kijken of een posting legit is of niet. En ga niet zeggen dat het AirBnB alleen om het geld doet, als zij aangeklaagd worden zal het hen ook flink wat geld kosten niet waar?

Edit -
Ik vroeg het me toch af of het waar is dat het illegaal is om te huren in San Fransisco en heb contact opgenomen met AirBnB. Er is geen OFFICIEEL uitkomst nog of het legaal is of illegaal is om te huren in San Francisco. AirBnB is nog gaande met een rechtzaak betreft het verhuren van huizen etc. Als advies kreeg ik om contact met de verhuurder op te nemen en de disctrict advisor.
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Ach tegenwoordig mag je ook niets ;p. Vorig jaar ook in SF AirBnB gedaan, idd niet bij nagedacht of het dan wel legaal was.
In NYC / NY state doet de overheid ook moeilijk, maar er zijn nog steeds 1000n AirBnB's en Roomorama's te vinden (ook VRBO en Homestay).
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Volgens mij is het in NYC niet illegaal zolang de bewoner er zelf ook woont. Wij hebben in een heerlijke Brownstone in Brooklyn gezeten vi AIRNB. Ik was er heel blij mee dat we niet in Manhattan zaten met al die drukte, maar dat is een ander verhaal.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Airbnb is sowieso nooit illegaal voor de huurder; het kan dat mogelijk wél zijn voor de verhuurder van de kamer of het huis.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
EvelienK.
Amerikakenner

Bericht door EvelienK. »

Ingrid1958 schreef:
@EvelienK, het zijn ook geen hotels die aangeboden worden via Airbnb (althans dat is mijn idee, but correct me if I'm wrong :roll: ) maar ruimte die particulieren zelf te huur aan bieden, je komt de leukste mogelijkheden tegen op de site, van boomhutten, tot een jacht of een penthouse of een piep klein kamertje , tis maar net wat je zoekt, maar daardoor ook reuze leuk ook om op de site rond te kijken.
@Ingrid1958, zou je het wel aanraden om het te doen? Ik heb zulke leuke plekjes gevonden... :) Het gaat bij mij om een rondje Salt Lake City met o.a. Denver, Moab, Yellowstone, Grand Teton, etc.
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Ik zou gewoon AirBnB gebruiken. Voor mijn Denver reis in Aurora een leuk apartementje gehad. Ik zag in Florida een poos terug een leuke woonboot.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hier een link over een niet zo'n leuke ervaring: http://www.nytimes.com/2015/08/15/your- ... 34957&_r=0
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

is meer een "horror" story over het risico dat je overal kan lopen,
verkeerd moment, verkeerde tijd, en het treffen van een lunatic.
Ditzelfde verhaal hadden ze waarschijnlijk ook 1000-den keren kunnen schrijven, over mensen die na een avondje stappen met de verkeerde "date" mee naar huis gingen.
Neemt niet weg dat Airbnb, in dit geval wel slecht reageerde.
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Dat overkomt mij dus nooit niet, 4 van mijn 5 hosts dit jaar waren vrouwen.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook vrouwen kunnen vals en gemeen zijn. :wink:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik heb nu driemaal met Airbnb in de VS gehuurd - tweemaal in NM en eenmaal in Colorado. Mijn vader heeft volgens mij al vijf of zes keer via Airbnb een kamer/huisje gehuurd. Alle ervaringen waren positief, al was er een van wat mindere kwaliteit.

Zoals anderen al hebben aangegeven heeft Airbnb goede garanties, zowel voor de huurder als de verhuurder. Echt aan te raden!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik zit met hetzelfde dilemma. Mijn man gaat in april met 3 vrienden naar NY. Wij maken vaak gebruik van Airbnb en altijd naar tevredenheid (op één keer na maar dat is heel netjes opgelost!).

Zijn vrienden willen nu ook weer een Airbnb boeken maar we hebben uitgelegd dat dat dus eigenlijk niet mag. Zij willen het risico nemen, want vragen zich af: wat is dan het risico? En daar zit ik zelf ook een beetje mee. Voor de huurder is het volgens mij allemaal OK, maar voor de verhuurder niet? Risico is dus dat mocht je host vlak voor verblijf een boete krijgen dan trekt hij misschien zijn app. terug?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Airbnb is niet verboden in NYC: het is alleen een heel select groepje dat het legaal kan doen. Namelijk: het is alleen toegestaan als je een eigen huis hebt (zonder VVE/board, of met toestemming daarvan) en je er als eigenaar ook zelf woont tijdens de airbnb-verhuur.

Maar het risico ligt bij de verhuurder, niet bij jou als toerist. Mocht het geboekte appartement niet beschikbaar blijken, dat zorgt Airbnb voor een extra budget waarmee je snel iets nieuws kunt regelen.

NB In Amsterdam is Airbnb ook alleen toegestaan als het geen sociale huur is, als je toestemming van je eigen verhuurder hebt en voor maximaal twee maanden per jaar. Geen hond die zich eraan houdt natuurlijk (heel irritant voor de buren, lees: ik), maar dat maakt het fenomeen op zich nog niet 'verboden'.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer