Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mooie autohuurtarieven!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een SUV slurpt over het algemeen wel meer dan een Compact. Ze zijn namelijk een stuk zwaarder.
Een Chevrolet Cobalt haalt 25 MPG City/34 MPG Highway
Een Chevrolet Equinox haalt 19 MPG City / 26 MPG Highway
Een Chevrolet Trailblazer haalt 16 MPG City / 22 MPG Highway
(dit komt van de Chevrolet Fuel Economy site)
We hebben de afgelopen keer met een SUV gereden en dit is toch wel erg goed bevallen. We reden grote afstanden (totaal 4500 km) en dan is het toch wel lekker zitten. Je hebt meestal ook wat meer kofferruimte zodat je niet hoeft de proppen met je koffers.
Lekker hoog zitten geeft ook een stuk meer overzicht.
We hebben de afgelopen keer met een SUV gereden en dit is toch wel erg goed bevallen. We reden grote afstanden (totaal 4500 km) en dan is het toch wel lekker zitten. Je hebt meestal ook wat meer kofferruimte zodat je niet hoeft de proppen met je koffers.
Lekker hoog zitten geeft ook een stuk meer overzicht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mijn voorkeur gaat sinds de afgelopen 2 vakanties duidelijk uit naar een cabrio!Iris_1982 schreef:Waar rijden jullie het liefste mee in the states?

Ik vond het echt geweldig om dagelijks lekker met de kap naar beneden te rijden. Gaf een heerlijk gevoel van vrijheid.
De huurprijs is natuurlijk wel (een stuk) hoger dan een gewone auto maar vaak niet meer dan een SUV.
Roland
- Color01
- Amerika-expert
Het benzine verbruik die de fabrikanten doorgeven kloppen niet...dat werden de mensen hier al verteld afgelopen jaar....ook onze jeep verbruikt toch heel wat meer benzine dan dat de fabrikant door geeft.Njit schreef:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ooit al eens een lijstje op het forum gezet van het gemiddelde verbruik van de auto's die ik de afgelopen jaren in Amerika gehuurd heb.
Hier is het lijstje nogmaals:
Van de laatste vijf auto's (waaronder 2 keer een 4x4) die ik in Amerika gehuurd heb, heb ik het verbruik bijgehouden. Hieronder staat het verbruik in mile/gallon en km/liter.
2004 - Jeep Grand Cherokee (4x4): 18,50 mile per gallon / 7,77 km per liter
2005 - Dodge Durango (4x4): 17,87 mile per gallon / 7,59 km per liter
2004 - Ford Taurus (full size): 26,99 mile per gallon / 11,47 km per liter
2005 - Ford Mustang (cabrio): 23,40 mile per gallon / 9,95 km per liter
2006 - Ford Mustang (cabrio): 24,20 mile per gallon / 10,29 km per liter
Roland
Hier is het lijstje nogmaals:
Van de laatste vijf auto's (waaronder 2 keer een 4x4) die ik in Amerika gehuurd heb, heb ik het verbruik bijgehouden. Hieronder staat het verbruik in mile/gallon en km/liter.
2004 - Jeep Grand Cherokee (4x4): 18,50 mile per gallon / 7,77 km per liter
2005 - Dodge Durango (4x4): 17,87 mile per gallon / 7,59 km per liter
2004 - Ford Taurus (full size): 26,99 mile per gallon / 11,47 km per liter
2005 - Ford Mustang (cabrio): 23,40 mile per gallon / 9,95 km per liter
2006 - Ford Mustang (cabrio): 24,20 mile per gallon / 10,29 km per liter
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet van te voren eigenlijk een (ruime) schatting maken hoeveel mijlen je denkt te rijden. Aan de hand daarvan kun je voor jezelf uitmaken of je veel meer kwijt bent aan brandstof.
Toen ik de Dodge Durango huurde in 2005 was ik ruim $ 800 (!) kwijt aan brandstof. Ik heb toen wel meer dan 6.600 mijl gereden. Met een gewone auto (full size) was ik denk ik rond de $ 500 tot $ 550 kwijt geweest.
Roland
Toen ik de Dodge Durango huurde in 2005 was ik ruim $ 800 (!) kwijt aan brandstof. Ik heb toen wel meer dan 6.600 mijl gereden. Met een gewone auto (full size) was ik denk ik rond de $ 500 tot $ 550 kwijt geweest.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 03 jan 2007, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Color01
- Amerika-expert
het ligt er gewoon aan wat voor motor in in zit....je kunt wel een klein SUV hebben, maar de motor inhoud kan wel weer groter zijn. ...onze jeep is ook niet groot maar hij zuipt meer dan onze vorige SUV ( Dodge Durango met een 4.7 liter motor.)Iris_1982 schreef: Denk ook dat een midsize SUV weer minder benzine slurpt dan een fullsize?
- BaconPopper
- Amerikafan
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ging mij ook niet om de exacte getallen. De verhouding tussen de verschillende modellen zal ongeveer wel hetzelfde zijn gok ik zo...Color01 schreef:Het benzine verbruik die de fabrikanten doorgeven kloppen niet...dat werden de mensen hier al verteld afgelopen jaar....ook onze jeep verbruikt toch heel wat meer benzine dan dat de fabrikant door geeft.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
bij usareisen wil ik via Alamo een auto huren.
Hierbij nemen we maar meteen het super inklusiv plus plan dan zijn we iig goed verzekerd.
Is dit hetzelfde als Alamo Gold?
En zit hier nou wel een extra bestuurder bij? Dat kan ik namelijk niet vinden (hoewel mijn duits ook niet erg sterk is, maar het meeste snap ik wel).
Hierbij nemen we maar meteen het super inklusiv plus plan dan zijn we iig goed verzekerd.
En zit hier nou wel een extra bestuurder bij? Dat kan ik namelijk niet vinden (hoewel mijn duits ook niet erg sterk is, maar het meeste snap ik wel).
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Iris,Iris_1982 schreef:bij usareisen wil ik via Alamo een auto huren.
de extra bestuurder is inberepen:
Gebühr = kosten, toeslag.Gebühr für alle zusätzlichen Fahrer über 25 Jahr
Echter, volgens mij heb jij voldoende aan het Super-Spar-Plus pakket. Jullie willen vliegen op Los Angeles. Als ik het goed gelezen heb, betaal je bij het Super-Spar-Plus pakket geen toeslag voor een extra bestuurder als je een auto huurt in Californië of Nevada (ongeacht of 'm dan in een andere staat inlevert).
Bij het Super-Inklusiv-PLUS pakket zit CPP erbij in. Dit is een inzittenden en bagageverzekering die je niet nodig hebt als je hier in Nederland een goede reisverzekering afsluit. Ik heb mij deze verzekering 1x laten aanpraten door Hertz, was de eerste keer dat ik zelf een auto huurde. Achteraf kwam ik erachter dat deze verzekering eigenlijk helemaal niet nodig is.
Wat je wel hebt is een volle tank, je hoeft de auto niet afgetankt in te leveren. Voor een langere huurperiode is dat echter ook niet zo noodzakelijk. Een volle tank kost tegenwoordig iets van $ 30 tot $ 40 en dat weegt volgens mij ook niet op tegen de extra kosten voor de gehele huurperiode.
Ik zou er nog eens goed naar kijken. Het kan toch al gauw EUR 5 of meer per huurdag schelen. Geld waar je andere leuke dingen van kunt doen in Amerika!

Roland
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
AAH is dat wat "gebuhr" betekend
thanks
hmm dus je denkt dat t Super Plus pakket ook wel genoeg is?
ja ik heb echt geen verstand van die verzekeringen in amerika en ik lees hier vaak dat mensen voor de hoogste optie gaan zodat je iig overal voor gedekt bent.
Maar ik heb hier in nederland inderdaad al een goede reisverzekering lopen en voor de ene gratis tank hoef je het idd ook niet te doen.
Is dus het overwegen waard.
Meer mensen hier die het Super Plus pakket nemen en niet het Super Inklusiv Plus plan?

hmm dus je denkt dat t Super Plus pakket ook wel genoeg is?
ja ik heb echt geen verstand van die verzekeringen in amerika en ik lees hier vaak dat mensen voor de hoogste optie gaan zodat je iig overal voor gedekt bent.
Maar ik heb hier in nederland inderdaad al een goede reisverzekering lopen en voor de ene gratis tank hoef je het idd ook niet te doen.
Is dus het overwegen waard.
Meer mensen hier die het Super Plus pakket nemen en niet het Super Inklusiv Plus plan?
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
PS. Roland, misschien lees ik het verkeerd maar het lijk er op dat er in het Super Plus plan geen extra bestuurder zit als je de auto in Californie of nevada huurt, of snap ik dat nou weer verkeerd? (zo vloeiend als m'n engels is, zo beroerd is echt m'n Duits
)
Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien und Nevada
of nee, dit betekent waarschijnlijk geen toeslag
Dus een extra bestuurder kost niks.....hmm oke. Niks gezegd

Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien und Nevada
of nee, dit betekent waarschijnlijk geen toeslag
Dus een extra bestuurder kost niks.....hmm oke. Niks gezegd

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vrij vertaald lees ik het volgende:Iris_1982 schreef:Keine Gebühr für zusätzliche Fahrer über 25 Jahre bei Anmietung in Kalifornien und Nevada
Geen toeslag voor extra bestuurders ouder dan 25 jaar als de huurperiode start in Californië of Nevada.
Als iemand dat anders ziet/leest, dan hoor ik dat graag.

Roland
Edit: je zag het zelf ook al zie ik nu.

-
- Amerikafan
- Contacteer:
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, dan moet je het pakket voor bestuurders ONDER de 25 jaar afsluiten.
Lijkt me vrij logisch..
http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... u25_so.htm
Lijkt me vrij logisch..
http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... u25_so.htm
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
De laatste keer dat ik een auto huurde dacht ik hetzelfde. Alleen ik heb de volle tank direct zelf betaald bij Alamo als je de auto komt huren. Dus je betaalt hem dan zelf en mag hem dan leeg inleveren. Op zich nog steeds niet echt een nadeel, alleen de benzineprijs per gallon die Alamo levert is VEEL hoger, het was bij mij wel $ 3,50 was. En een Chevrolet Trailblazer heeft 25 gallon tank, verder kwam er nog 8% tax bij, dus volle tank kostte mij bij $ 100 ! Dan is het verschil nog maar erg klein.Coyote schreef: Wat je wel hebt is een volle tank, je hoeft de auto niet afgetankt in te leveren. Voor een langere huurperiode is dat echter ook niet zo noodzakelijk. Een volle tank kost tegenwoordig iets van $ 30 tot $ 40 en dat weegt volgens mij ook niet op tegen de extra kosten voor de gehele huurperiode.
Ik zou er nog eens goed naar kijken. Het kan toch al gauw EUR 5 of meer per huurdag schelen. Geld waar je andere leuke dingen van kunt doen in Amerika!![]()
Roland
Dus inderdaad, even goed alles afwegen. Als je een korte periode gaat, is het verschil meestal niet zo groot. Als je 4 weken huurt, dan weer wel. Maar als je een korte periode gaat, en je rijdt maar heel weinig, dan is het ook niet nodig.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afgelopen zomer toen ik de auto ophaalde bij Hertz in Phoenix kreeg ik ook "het aanbod" om de auto leeg af te leveren. Hiervoor moest ik dan ook een volle tank van Hertz kopen.MattRob schreef:De laatste keer dat ik een auto huurde dacht ik hetzelfde. Alleen ik heb de volle tank direct zelf betaald bij Alamo als je de auto komt huren. Dus je betaalt hem dan zelf en mag hem dan leeg inleveren. Op zich nog steeds niet echt een nadeel, alleen de benzineprijs per gallon die Alamo levert is VEEL hoger, het was bij mij wel $ 3,50 was. En een Chevrolet Trailblazer heeft 25 gallon tank, verder kwam er nog 8% tax bij, dus volle tank kostte mij bij $ 100 ! Dan is het verschil nog maar erg klein.
Dus inderdaad, even goed alles afwegen. Als je een korte periode gaat, is het verschil meestal niet zo groot. Als je 4 weken huurt, dan weer wel. Maar als je een korte periode gaat, en je rijdt maar heel weinig, dan is het ook niet nodig.

Volgens mij kan zoiets nooit uit. Ik rijd zelf nooit een benzinetank helemaal leeg. Meestal tank ik als ie half leeg of driekwart leeg is. Koop je vantevoren een volle tank dan zul je het precies zo uit moeten kienen dat je op de laatste druppels benzine de auto weer inlevert. En dan nog betaal je per gallon veel meer dan bij een benzinestation in de buurt.
Ik tank daarom vlak voordat ik de auto weer inlever nog eens. Dat kan altijd wel binnen een paar mijl afstand van de verhuurlocatie. De brandstofmeter zal dan altijd het niveau vol aangeven als je de auto inlevert.
Roland
Aangezien er bij de hoofdbestuurder duidelijk bij vermeld wordt dat de toeslag voor 21-24 is inbegrepenDries Molemans schreef:Jah, ik heb het over die U25, maar de vraag was of daar 1 bestuurder onder de 25 of meerdere bestuurders inbegrepen zijn... Wil nl. 3 bestuurders onder de 25j.
en bij de overige bestuurders niet, denk ik dat dit alleen de toeslag is voor medebestuurders en niet zozeer medebestuurders van 21-24
tenminste zo lees ik het

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1367 Weergaves
-
Laatste bericht door Estragon112
-