Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mascha76: Seattle - Las Vegas september 2016

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Mascha76: Seattle - Las Vegas september 2016

Bericht door Mascha76 »

Volgend jaar september gaan we (mijn man en ik) eindelijk onze 3e USA reis maken. De vorige reis hebben we het zuid-westen bezocht, van Phoenix naar LA. Dit keer willen we beginnen in Seattle en eindigen in Las Vegas. Het is de bedoeling de gehele maand september te gaan dus ruim 4 weken.
Ookal is het nog even weg ben ik toch al wat begonnen met nadenken over de route. We houden allebei van de afwisseling tussen steden en natuur en zijn niet echt wandelaars. We vinden een korte hike wel leuk, maar geen uren.
De route die ik op dit moment heb uitgestippeld is de volgende:

dag 1: Schiphol - Seattle
dag 2: Seattle
dag 3: Seattle
dag 4: Seattle
dag 5: Seattle - Vancouver, BC 229km
dag 6: Vancouver, BC
dag 7: Vancouver, BC -Victoria, BC 115km + ferry overtocht
dag 8: Victoria, BC - Forks (bezoek Olympic NP, bijv. Hurricane Ridge) 193km
dag 9: Forks - Olympic NP (overnachting onbekend)
dag 10: Olympic NP (Overnachting in Quinault gebied?)
dag 11: Olympic NP - Portland 292km
dag 12: Portland
dag 13: Portland
dag 14: Portland - Orofino, ID (via de Columbia River Gorge) 615km
dag 15: Orofino - Bozeman, MT 606km
dag 16: Bozeman - Cody, WY (wellicht bezoek Montane Grizzly Enounter) 329km
dag 17: Cody - Yellowstone NP (overnachten Old Faithfull?) 188 km
dag 18: Yellowstone (overnachten Mammoth of Canyon Village?) 82 of 150km
dag 19: Yellowstone (overnachten Grant Village) 136 km
dag 20: Yellowstone - Salt Lake City (via Grand Teton NP) 567km
dag 21: Salt Lake City - Torrey, UT 344km
dag 22: Torrey, Zion NP 312km
dag 23: Zion NP
dag 24: Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire en/of Hoover Dam) 425km
dag 25: Las Vegas
dag 26: Las Vegas
dag 27: Las Vegas
dag 28: Las Vegas
dag 29: Las Vegas
dag 30: Las Vegas

Ik ben benieuwd of dit een beetje haalbaar is en of de overnachtingen in Yellowstone een beetje in 'een goede volgorde' zijn. Alle tips en opmerkingen zijn welkom :) Er staat nog helemaal niets vast, maar gezien de beperkte vrije data in Yellowstone denk ik dat ik misschien de Yellowstone dagen zsm moet vastleggen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Mascha76: Seattle - Las Vegas september 2016

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn indruk is dat het relatief erg veel steden zijn. Ik vraag me af of 3 dagen Seattle en 2 dagen Portland niet wat veel is. En Las Vegas zal wel bewust zo lang zijn? :wink: Ik zou toch kijken of je niet een dag Grand Teton toe kunt voegen, je hebt daar nu geen tijd voor. Een extra dag Yellwostone zaou ik ook niet gek vinden.
Qua accommodatie in Yellowstone: pak er eens de kaart van het park bij (zie www.nps.gov/yell, links onder park tools). Wat je nu hebt kan wel maar je zou ook vanuit Cody eerst naar Lake kunnen gaan, dan naar Mammoth en dan naar Old Faithful. Canyon is al gesloten als jullie er zijn? Wij vonden de Roosevelt Lodge erg plezierig. Grant Village ziet er niet echt gezellig uit vind ik, maar ik heb er geen ervaring mee. Kijk eens in ons 2015-verslag voor onze accommodatie dit jaar en voor de kaartjes met onze routes per dag.

Bryce hebben jullie al bezocht?

Marianne
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Tussen Olympic NP en Portland heb je onder meer nog Mount Rainier en Mount St. Helens die de moeite waard zijn om te bezoeken. Daar zou ik een paar dagen voor uittrekken, ten koste van Vancouver. Zelf zou ik sowieso Victoria uit deze reis laten, want het is zonde om die hele oversteek naar Vancouver Island te maken en dan alleen maar Victoria te bezoeken. Op wat nu dag 8 is, zou ik in Port Angeles gaan slapen. Wij hadden twee nachten Port Angeles en één nacht Forks en dat was op zich wel prima te doen, prachtige stranden bij Forks!

Portland is een leuke stad. Twee volle dagen lijkt me echter wel wat veel. En ik ben het met Marianne eens dat je eigenlijk wat meer tijd zou moeten besteden aan Grand Teton als je toch in dat gebied bent!
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mascha76 »

Bedankt voor de reacties. Ja de steden is misschien wat veel, maar bij Portland willen we ook een dag shoppen (en mijn man kennende van de vorige 2 reizen zijn we daar rustig uren aan kwijt :wink: ) dus dan zou het 1 dag Portland zijn en 1 dag shoppen.
Seattle 3 dagen moet ik misschien terugbrengen naar 2 dagen. Vancouver staat op het verlanglijstje van mijn man dus ik ben bang dat we dit niet kunnen overslaan maar wellicht dat we de route over Vancouver Island wel weer kunnen overslaan. Dit leek me leuk omdat we dan ook met de boot over zouden varen etc. en wat ik er tot nog toe van gezien heb (Vancouver Island) leek het me erg mooi, maar wellicht is dan 1 dag, incl. reis, weer te weinig.
Las Vegas is inderdaad bewust zo lang. De vorige vakantie waren we hier 5 dagen (waarvan 1 dag om te trouwen!) en we hadden toen het gevoel dat we er rustig nog 5 dagen aan vast konden plakken, dus dat wilde we met deze vakantie dan ook maar doen :) (maar misschien dat we 1 dag minder nog zouden kunnen doen.)
Ik ga verder ook inderdaad eens kijken naar Grand Teton.

@Marianne, ik heb jullie 2015 verslag met veel plezier gelezen deze week, leuke schrijfstijl!
Bryce slaan we inderdaad expres over, hier zijn we in 2010 geweest.

@GJ, Ik ben benieuwd waarom 2 nachten Port Angeles? Hebben jullie Olympic met totaal 3 overnachtingen bezocht?
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ja, 2 nachten Port Angeles en 1 nacht Forks hadden wij. Je kunt je daar echt prima drie dagen vermaken! Eerlijk gezegd vonden wij de regenwouden bij Forks nog mooier dan we op Vancouver Island hebben gezien. Dus in principe zou je VI kunnen skippen.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Mooie reis en jullie hebben inderdaad de tijd al zitten er behoorlijke afstanden tussen. Vlakbij Torry heb je ook Capitool Reef. Beste de moeite waard ook even te gaan kijken. Misschien heb je ook iets aan onze reisverslagen. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer