Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Introductie en mijn weg (k1->aos->toekomst)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Introductie en mijn weg (k1->aos->toekomst)

Bericht door SanneW »

Introductie
Ik zal mezelf eens voorstellen en hier wat meer laten weten waar ik op het moment nog doorheen ga.

Om eerlijk te zijn ben ik niet helemaal fan van amerika zoals de meesten dat hier zijn, al is het waarschijnlijk ook omdat ik nog altijd een vrij arme student ben. Wel ben ik helemaal weg van mijn verloofde en nadat ik vrijwel altijd in spanje zit ipv Nederland vind ik het zeker niet erg om te verhuizen.

Maar door mijn favoriete bezigheid, gamen, heb ik een hele leuke amerikaanse jongen ontmoed. We zijn jaren vrienden geweest en hebben uiteindelijk in 2013 beiden toegegeven dat we een oogje op elkaar hadden... maar dat we dachten dat de ander te hoog gegrepen was.

Nou was ik al eerder naar amerika geweest naar wat vrienden (en ook in men eentje naar libanon en mallorca) dus was het voor mij niet zo eng om naar hem toe te gaan.

27 december ging ik naar hem toe, we zouden zien hoe het gaat en als het niks werd hadden we in elk geval nog lol als vrienden, maar het klikte.

Maar na die dag was het zwaar, we wilden gewoon samen zijn, maar met de weinige vakantiedagen en de dure tickets (we studeerden beide) zagen we elkaar amper.

Uiteindelijk ben ik 2x in amerika geweest in december 2013 en oktober 2014. En hij is 1x naar Nederland geweest, en we zijn (voor zijn verjaardagscadeau, 21 jr) naar Tenerife geweest.

Daarnazijn we in oktober verloofd geraakt, waar al zijn vrienden bij waren en het was een geweldig moment.

Het K1 visum
Wij hebben voor het K1 visum gekozen omdat ik sowieso het MBO af wilde maken, maar vooral omdat we het graag op de goede manier willen doen.

Wij zijn ons visum verkeerd begonnen, te overwelmt met het idee, te gehaast, en we wilden het te graag. Wij hebben niks opgezocht en hij heeft het formulier gewoon opgestuurd.

22 december hadden wij de NOA1, wij dachten dat we het visum dan rond de zomer zouden hebben en ik gelijk na het MBO door zou kunnen, niet dus.

Ons visum was bij het "texas service centre" gekomen, waar alle andere plaatsen op 5 maanden stond, was dit bureau ver achter. Maar het was zo.

We hebben veel gebeld om indicaties te krijgen over data en kwamen et al snel achter dat het langer zou duren. Dus heb ik een baan gezocht en zit ik nu 3 maanden in spanje voor werk.

Uiteindelijk hadden we eind juli het RFE omdat we dus niks wisten, dit hebben wij allemaal netjes gevolgd en opgestuurd, dit was het moment dat ik vanalles ging opzoeken en veel meer te weten kwam dat wel handig is. Ze hadden dit bewijs allemaal op 4 augustus ontvangen.

Op 31 Augustus 2015 hadden we eindelijk de NOA2, De goedkeuring. Het wachten heeft ons als koppel ook sterker gemaakt omdat het vooral mij veel stress gaf, in Nederland had ik het al moeilijk een baan te vinden, al helemaal als het op kort termijn is, en in het buitenland is het moeilijk om vanalles te regelen.

Ik heb nu alles bij elkaar gehaald en in een map gedaan en alles ligt klaar voor mijn interview. Het visum is nu onderweg naar het NVC, waar het volgends mij rond deze tijd een maand duurt voor het naar het consulaat gaat! En ik hoop nog voor mijn verjaardag (11 dec), maar nog het liefst voor het marines ball (7 nov) in Amerika bij hem te zijn. Maar zo niet ga ik een weekje naar Amerika toe om met hem naar het bal te gaan, om daarna het interview te doen!

Ik maak me alleen nog zorgen om enkele dingen.
* Hoe groot is de kans dat ik Amerika niet inkom voor een week vakantie (alleen uitzendbureau baan, geen school meer, bij ouders wonend, wel terugvlucht en waarsch ook geplanned interview)
*Ik maak me zorgen om het Affidavit of support
*Weet iemand hoelang het ong zal duren voor ik uiteindelijk op interview mag wanneer ze alles hebben?
*Het lijkt allemaal net een droom, om na deze jaren zo naar hem te verlangen, en eerlijk, vaak in tranen gelegen te hebben, toch naar hem te mogen (en ik ben dus bang dat er iets fout gaat en het een nachtmerry word!)
*Het wachten maakt me gewoon gek! De onwetendheid! Alles

En heel veel informatie dat ik op het internet vind is vrij oud, en ik hoop ook anderen hiermee te kunnen helpen!
Laatst gewijzigd door SanneW op 07 sep 2015, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
USInsider
Amerika-expert

Re: Emigreren is een lange weg zonder de juiste info.

Bericht door USInsider »

Raak niet in de paniek en maak jezelf niet miserabeler dan je al bent.
Je emigreert naar de US gebaseerd op een verloofde petitie en een huwelijk. Je as. is een US citizen en iedere US citizen heeft HET RECHT een Immediate Relative - en dat ben jij zometeen - naar de US te halen.
Wees blij dat je 'de ware' hebt gevonden en dat het US immigratie systeem - met zijn nadruk op familie-hereniging - je zo terwille is.
Wees ook dankbaar voor de mogelijkheden die je nu hebt om kontakt te houden met je prins-charming, email, Skype, etc.
Wees ook blij dat er forums zijn als deze waar je om-niet uiterst waardevolle adviezen kunt wegslepen.

Mbt. je vragen.
Het is de ervaring dat een kortdurend bezoek mogelijk is als je een kopie meeneemt van wat je al ingediend hebt voor je petitie en visum procedure. je geeft dan nl. aan dat je alles op de juiste manier wilt doen. Plus als er een direkte aanleiding voor een bezoek is, des te beter.

Voor K-1 is de I-134 AoS nodig, daar kan je verloofde een co-sponsor voor zoeken.
Voor je Status Adjustment is een I-864 nodig, hiervoor kunnen twee co-sponsors gezocht worden.

Mbt. tijdpad - lees ervaringen door van AA forummerds die dezelfde procedures doorliepen. Dat geeft een indicatie.

Overigens, mijn man en ik bouwen immigratie Apps voor I-Phone, I-pad, Android. Daar steken we veel werk, tijd, en ook geld in.
Die Apps geven alle benodigde info, uitgebreide instrukties, plus tips. Ze hebben (printbare) check-lists zodat je zeker weet dat je alles bij elkaar hebt gezameld wat je moet opsturen of wat je moet meenemen.
Echter bijna iedereen denkt dat-ie geen aanwijzingen nodig heeft klaarblijkelijk, en onze Apps verkopen ternauwernood. Ze kosten tussen de $2 en de $ 15. Alleen als we gratis weggeven worden er 1000en gedownload. En alleen mensen uit armere landen sturen ons een bedankje.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

@USInsider
Zo'n apps zijn echt superslim! Voor ons is het op dit moment te laat, ik heb links en rechts info bij elkaar geschraspt. Op de sites van uscis en het consulast van Amsterdam, visajourney en immihelp. (Al spraken veel dingen elkaar tegen soms ivm veranderingen etc)

Ons probleem was juist, waardoor we veel vertraging hadden, dat we dom genoeg waren om niet eerst alles op te zoeken, en daar heb ik achteraf veel spijt van.

Ik weet zeker dat ik straks met de AOS alles 100% ga opzoeken en uitpluizen etc. Ik weet nu dat ik mijn werkvergunning tegelijk met AOS moet invullen, en dat ik ook zelfs nadat ik de conditional greencard heb, alles moet bewaren ivm bewijs voor het huwelijk

En ik ben ook ontzettend dankbaar dat ik zo gelukkig mag zijn met een geweldige man als hij!!! Ik heb het er op dit moment gewoon moeilijk mee omdat ik hem 6 maanden terug voor het laatst zag.

Is de app er trouwens ook voor hulp met k-1 naar aos etc? Want dan zou ik m graag willen!!! Scheelt mij weer moeite en stress straks!!
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De App die we hadden geschreven was voor het hele traject. Van 129F Petitie t/m afgifte visum.
Ik ben momenteeel met een revisie bezig - probleem is dat ik daarvoor mijn man nodig heb en die is hard aan het werk in een stat-up nu.
Stuur me een PM met je email adres als je wilt. Komen we op korte termijn aan een nieuwe release toe dan zal ik het je laten weten.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Is goed en het duurt nog wel een aantal maanden eer we aan die aos toekomen...

En ik zal het onderwerp veranderen ik zie nu pas dat het negatief over kan komen tegenover dit forum wat ik niet bedoelde! Dit forum heeft me juist veel geholpen al :)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Introductie en mijn weg (k1->aos->toekomst)

Bericht door kastelke »

Heeft je verloofde familieleden die bereid zijn om als sponsor op te treden indien zijn inkomen niet hoog genoeg is om jou te kunnen sponsoren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

kastelke schreef:Heeft je verloofde familieleden die bereid zijn om als sponsor op te treden indien zijn inkomen niet hoog genoeg is om jou te kunnen sponsoren?
Ik denk niet dat zijn familie dat kan (al wonen we wel bij zijn ouders de eerste maanden...al weet ik niet hoe we dat in het totaalplaatje kunnen zetten)

Maar ik denk als hij hulp heeft er meerderen in zullen springen om te helpen, zo is zijn familie en zo zijn zijn vrienden, maar ik vind het zelf rot en wil het sowiezo niet vragen, ik hou er niet van om anderen in een situatie te zetten. Maar ik wacht eerst alles af en kijk hoe het gaat voordat ik echt maatregelen ga nemen.

De reden dat het me angst geeft is omdat ik denk dat dat het enige is dat nog tussen ons kan komen :oops:
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

USInsider schreef: Overigens, mijn man en ik bouwen immigratie Apps voor I-Phone, I-pad, Android. Daar steken we veel werk, tijd, en ook geld in.
Je bent toch niet illegaal aan het werk daar hé? :)
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Als hij niet genoeg verdient en wanneer zijn ouders niet genoeg verdienen dan heb je een andere sponsor / andere sponsoren nodig. Wanneer je niet aan de inkomen-eis voldoet gaat het feest niet door. Dat heeft helemaal niets met "ik wil geen last zijn" te maken.

De sponsor-verplichting is een hele serieuze juridische aangelegenheid. Daar zou ik de tijd voor nemen.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Hij heeft zelf een vaste baan waarbij hij jaarlijks wel aan het bedrag komt, voorheen heeft hij verschillende banen gehad, en hij is reserve bij de marines. Hij zou goed genoeg inkomen hebben.

Maar hij heeft op dit moment dus nog niet zo veel gespaard al zegt hij dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar ik maak me altijd overal veel zorgen om en ik weet dat dat slecht is. En met wat steun hier vanuit andere ervaringen stelt het me vaak gerust.

Hij stuurt me dus bank statements (moet hij een bepaald bedrag bezitten?)
Een statement van zijn werkgever met zijn jaarlijks salaris.
Zijn loonstrookjes van laatste 2 maanden.

Maar hij heeft dus geen huis op zijn naam staan (hij is ook nog maar 21!) En begint nu nog maar echt geld te sparen.

Ik denk zelf dat ik me zorgen maak om niks en dat het allemaal gewoon goed gaat, maar hebben mensen slechte ervaringen ermee?
Laatst gewijzigd door Aricon op 07 sep 2015, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet geciteerd te worden --> citaat verwijderd.
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Het gaat in eerste instantie om de belastingaangifte. Als die er niet is gaat het om overige documentatie.

Zorgen wat betreft toestemming voor je visum?
Zorgen wat betreft financiële zekerheid in de VS?

Welke zorgen bedoel je?
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Volgens mij maakt het alleen uit of hij de afgelopen paar jaar meer dan de inkomensgrens verdiend heeft. Het maakt verder volgens mij niet uit hoeveel hij gespaard heeft of hij een huis heeft, etc.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Dulles schreef: Zorgen wat betreft toestemming voor je visum?
Zorgen wat betreft financiële zekerheid in de VS?

Welke zorgen bedoel je?
Zorgen dat ik mijn visum niet krijg en nog langer zonder hem moet leven. Omdat hij natuurlijk militair is en aan een contract vast zit. Ik voel me vreselijk zo verweg, en hij ook.

Maar ik dacht at het om het inkomen van nu gaat, niet de afgelope jaren. Kan je zelf op de tax return zien of hij genoeg verdiend heeft? En maakt het dan uit dat hij verschillende banen gehad heeft?
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Hey! Leuk om te lezen, ik en mijn verloofde hebben elkaar ook leren kennen via gamen. En we zijn bijna 4 jaar samen, en wachten nu op onze noa2 die deze week hoogstwaarschijnlijk binnenkomt.

Over je affidavit, misschien heb ik het gemist, maar waarom gebruik je geen co-sponsor?
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

@Essiej
Superleuk, dezelfde situatie, en wie weet ook rond dezelfde tijd een visum!

En in eerste instantie vind ik het vervelend om mensen om zulke verantwoordelijkheid te vragen.

Trouwens, waar ik nu ook aan denk, stel zijn ouders co-sponsoren, moeten ze dan ook extra verdienen omdat ze een gezin hebben van 4 personen? En worden dan de inkomens van mijn vriend en hun opgetelt? Of is het geheel apart?
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Volgens mij staat dat allemaal hier: http://www.uscis.gov/green-card/green-c ... it-support . Lees dat helemaal door (inclusief de bijlage etc) en hopelijk is het dan duidelijker.

Welke games trouwens? WoW? :-)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Lees eerst een samen met je verloofd de regels voor sponsorship door en de bedragen.
Een I-134 als AoS stelt niet veel voor, is eigenlijk niet juridisch afdwingbaar, en geldt alleen tot en met de afgifte van je Groene Kaart.

Eenmaal getrouwd moet je dan-man je sponsoren middels de I-864. Dat is een meer serieuze aangelegenheid, want die AoS voor hem en voor de co-sponsors wel juridische afdwingbaar.
Als je man in de military is kunnen voor hem 'verzachte' voorwaarden gelden mbt. sponsorship.

Het gezinsinkomen van de cosponsor moet op 125% van de US poverty-grens zitten en ja zijn ouders, andere kinderen, een inwonende oudere tante of oma, je as. man en jij, tellen allemaal mee als leden van het gezin. (Plus ev. een kind dat bij een andere ouder leeft maar waar onderhoud voor betaald moet worden.)

Van belang is dus zorgen dat je verzekerd bent voor ziektenkosten via het werk van je man of zelf op een ACA policy.
Med. kosten komen meestal - op jullie leeftijd dan - onderwacht en zijn dan vaak hoog.
Een paar jaar wachten met kinderen krijgen is een goed idee in dit verband.

Het is niet zo dat sponsors verantwoordelijk zijn voor jouw onderkomen, kleding, eten, watdan ook (behalve je dan-man uiteraard).
Sponsor en co-sponsors kunnen verplicht worden terug te betalen kosten die de overheid en aanverwante angencies voor jou moeten maken. Plus instanties als ziekenhuizen en klinieken hebben ook het recht geld bij hen (terug) te halen.

Als je in de US bent en je AoS procedure begint, kun jeeen werkverginning aanvragen. Het duurt ong. drie maanden voor je die hebt. In de tussentijd kun je op zoek gaan naar werk. Hoe meer je verdiend, hoe meer jullie kunnen sparen, hoe geruster de co-sponsors kunnen ademhalen.
Tenslotte, na drie jaar huwelijk met een US citizen kun je zelf US citizen worden. Dan vervallen de verplichtingen die de (co-)sponsors zijn aangegaan.

Het grootste probleem dat je zult tegenkomen denk ik is, dat co-sponsors financieel met de billen bloot moeten. De meeste mensen houden daar niet van.

En ja in principe gaan sponsors de verplichtingen aan voor de rest van hun/jouw leven (whichever ends first) als jij niet aan het werk gaat, besluit niet voor citizenship te gaan, niet zorgt voor een behoorlijke ziektekostenverz. enz.

Natuurlijk voel je je nu down, zonder hem en met de hele berg problemen die je voor je ziet.
Verdeel de problemen daarom in hap-klare brokken. En verwerk ze rustig aan een voor een.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

USInsider: Veel informatie waar ik veel aan heb! Dankje!
Ik heb wel nog 1 vraag, kan ik bij het interview in eerste instantie alleen de sponsoring van mijn vriend geven, en mocht het niet genoeg zij , zijn ouders toevoegen? Dus als een soort backup... Of moet im echt alles in 1x laten zien?

Maar ik ben nu alweer iets meer gerust gestelt wetend dat het alleen straks met AoS pas echt een lange verantwoordelijkheid word.

Ik wil trouwens zelf ook bij de militairen gaan wanneer het uiteindelijk toegestaan is, ik moet alleen opzoeken of dat ik 2jr moet wachten of dat het op op de conditional gc kan... wanneer je de militairen training gedaan bent krijg je geloof ik gelijk citizenship, dus dat komt bij mij dan wel goed! :)

Minnim: het was league of legends waardoor we elkaar ontmoetten :) en we spelen bet nog altijd samen haha
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor het K-1 visum moet je de I-134 overleggen. Jullie kunt zelf zien of je as. aan de voorwaarden voldoet of dat jullie een co-sponsor moet toevoegen.
De Consular Officer weet ook dat je K-1 visum maar geldig is tot je huwelijk, dat de I-134 niet echt afdwingbaar is, dat er een ander AoS nodig is voor de AOS procedure.
Dus als jij overkomt als serieus - wat je bewezen hebt door eerst je MBO opleiding af te maken - zullen er (denk ik) geen problemen zijn wat dat betreft. Het feit dat je as. militair is zal ook de nodige 'bonus-punten' opleveren.

Als je naar de US gaat voor het bal, neem een foto mee van je as. in uniform, plus de uitnodiging.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Dus eigenlijk hoef ik me niet te veel zorgen te maken voor dit AoS, en moet ik me pas bij de AOS echt zorgen maken? We gaan zsm al zijn papieren bijeen leggen om te zijn of het genoeg is.
USInsider schreef: Als je naar de US gaat voor het bal, neem een foto mee van je as. in uniform, plus de uitnodiging.
Dit is echt heel slim! Daar heb ik zelf totaal niet aan gedacht!! (Al kan ik ook wel genoeg fotos van hem in uniform op mijn mobiel laten zien haha)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves