Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Asfaltmannetje: de tweede ronde
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Asfaltmannetje: de tweede ronde
Hallo Allemaal
Ik ben niet geheel nieuw op het forum echter wel een tijdje buiten beeld.
5 jaar geleden hebben wij, mijn vrouw twee kids en ik, een rondreis door het zuid westen gemaakt met een RV. Het bekende rondje LA GC LV Yosimite SF en langs de kust weer naar LA. Door tijd gebrek hebben we toen eea moeten skippen en willen we nu de route opnieuw maken en hetgeen we niet of te weinig hebben gezien nog eens over doen. Plaatsen waar we wel zijn geweest zijn ook Zion bryce en page. Voor ons tweede ronde zijn we opzoek naar leuke uitzicht punten zoals death horse State parc en bv monument valley. Tevens willen we graag death valley in maar dat mogen we niet met de RV dus misschien zijn hier ook tips over. Voor alsnog heb ik besloten te beginnen en te eindigen in LV. De datum staat wel vast dat we met een rv gaan ook echter het vliegen zou nog kunnen wijzigen.. Tot op heden ziet ons schema er als volgt uit en zou jullie willen vragen hier wat tips trics do and dont's op af te schieten. BVD John en Aggie
2/8 Dinsdag vliegen hotel
3/8 Woensdag Vegas hotel
4/8 Donderdag rv ophalen boodschappen
5/8 Vrijdag rijden naar death valley
6/8 zaterdag. DV naar yosimite
7/8 zondag yosimite
8/8 maandag yosimite naar san fransisco
9/8 dinsdag san fransico China town Alcatraz golden gate
10/8 woensdag. ?? Route over de 5 bakersfield
11/8 donderdag. Route over de 5 naar needles
12/8 vrijdag. Richting grand canyon
13/8 zaterdag grand canyon
14/8 zondag
15/8 maandag valley of
16/8 dinsdag
17/8 woensdag monument valley
18/8 donderdag
19/8 vrijdag
20/8 zaterdag
21/8 zondag
22/8 maandag
23/8 dinsdag
24/8 woensdag rijden naar las Vegas
25/8 donderdag rv inleveren en vliegen
26/8 vrijdag 13:00 schiphol
Ik ben niet geheel nieuw op het forum echter wel een tijdje buiten beeld.
5 jaar geleden hebben wij, mijn vrouw twee kids en ik, een rondreis door het zuid westen gemaakt met een RV. Het bekende rondje LA GC LV Yosimite SF en langs de kust weer naar LA. Door tijd gebrek hebben we toen eea moeten skippen en willen we nu de route opnieuw maken en hetgeen we niet of te weinig hebben gezien nog eens over doen. Plaatsen waar we wel zijn geweest zijn ook Zion bryce en page. Voor ons tweede ronde zijn we opzoek naar leuke uitzicht punten zoals death horse State parc en bv monument valley. Tevens willen we graag death valley in maar dat mogen we niet met de RV dus misschien zijn hier ook tips over. Voor alsnog heb ik besloten te beginnen en te eindigen in LV. De datum staat wel vast dat we met een rv gaan ook echter het vliegen zou nog kunnen wijzigen.. Tot op heden ziet ons schema er als volgt uit en zou jullie willen vragen hier wat tips trics do and dont's op af te schieten. BVD John en Aggie
2/8 Dinsdag vliegen hotel
3/8 Woensdag Vegas hotel
4/8 Donderdag rv ophalen boodschappen
5/8 Vrijdag rijden naar death valley
6/8 zaterdag. DV naar yosimite
7/8 zondag yosimite
8/8 maandag yosimite naar san fransisco
9/8 dinsdag san fransico China town Alcatraz golden gate
10/8 woensdag. ?? Route over de 5 bakersfield
11/8 donderdag. Route over de 5 naar needles
12/8 vrijdag. Richting grand canyon
13/8 zaterdag grand canyon
14/8 zondag
15/8 maandag valley of
16/8 dinsdag
17/8 woensdag monument valley
18/8 donderdag
19/8 vrijdag
20/8 zaterdag
21/8 zondag
22/8 maandag
23/8 dinsdag
24/8 woensdag rijden naar las Vegas
25/8 donderdag rv inleveren en vliegen
26/8 vrijdag 13:00 schiphol
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: De tweede ronde
hallo,
een beetje een eigenaardige kronkel : je vliegt naar las vegas, rijdt naar san francisco en rijdt dan helemaal opnieuw ( min of meer las vegas voorbijrijdend) naar de grand canyon. heel veel extra kilometers. minder kilometers zou zijn starten in san francisco, via yosemite en death valley ( als dat mag !!!!!) naar las vegas. dan zou je een rondje parken kunnen doen : zion, brice, slotcanyons escalante, moab, monument valley, grand canyon, eindigen in las vegas.
Jacques
een beetje een eigenaardige kronkel : je vliegt naar las vegas, rijdt naar san francisco en rijdt dan helemaal opnieuw ( min of meer las vegas voorbijrijdend) naar de grand canyon. heel veel extra kilometers. minder kilometers zou zijn starten in san francisco, via yosemite en death valley ( als dat mag !!!!!) naar las vegas. dan zou je een rondje parken kunnen doen : zion, brice, slotcanyons escalante, moab, monument valley, grand canyon, eindigen in las vegas.
Jacques
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis Asfaltmannetje: de tweede ronde
Ik weet niet in hoeverre je per se naar Yosemite en San Francisco wilt. Je rijdt naar mijn mening wel heel veel extra kilometers om slechts beperkte tijd in Yosemite en San Francisco door te brengen. Als je bereid bent om Yosemite en San Francisco over te slaan, zou je de eerste paar dagen een auto kunnen huren in Las Vegas om op en neer naar Death Valley te rijden. Weer terug in Las Vegas kun je dan de auto voor een camper verruilen en het rondje maken zoals ingrid1955 dat beschrijft. Het is maar een idee, de keuze is aan jou.
Een andere optie is om in het voorstel van ingrid1955 het gedeelte van San Francisco naar Las Vegas met een huurauto te doen en de rest van de route met een camper. Je hebt dan niet te maken met achterlatingskosten en je kunt naar Death valley. Ik zou dan overigens wel tussen Yosemite en Death Valley een extra overnachting plannen, bijvoorbeeld in Lee Ving of Mammoth Lakes.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Een andere optie is om in het voorstel van ingrid1955 het gedeelte van San Francisco naar Las Vegas met een huurauto te doen en de rest van de route met een camper. Je hebt dan niet te maken met achterlatingskosten en je kunt naar Death valley. Ik zou dan overigens wel tussen Yosemite en Death Valley een extra overnachting plannen, bijvoorbeeld in Lee Ving of Mammoth Lakes.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat ligt er precies vast? Wel de rv maar nog geen vlucht? Of is de rv ook nog niet geboekt? In dat geval zouden jullie de tips van Old Faithful kunnen gebruiken.
Jullie schrijven dat jullie de vorige keer te weinig tijd hadden. Kijk uit dat je niet weer dezelfde fout maakt.
Marianne
Jullie schrijven dat jullie de vorige keer te weinig tijd hadden. Kijk uit dat je niet weer dezelfde fout maakt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ten eerste bedankt voor de reacties
Wat er vast ligt is de datum van de vluchten. Verder ligt er definitief niets vast.
We hebben alleen de intentie om het rondje zoals 5 jaar geleden al eens is gereden op hier en daar wat aanpassingen opnieuw te doen. Maar dan met een start in Las Vegas. Ik dacht dat het mogelijk was om de rv aan de rand van death valley op een camping te zetten en met een bus naar het bezoekers centrum te gaan. We zijn daar natuurlijk wat beperkt met de mogelijkheden. Daarna wilde ik het rondje verder linksom draaien met dus yosimite en san francisco. Dan richting los angeles
om hierna vervolgens de diverse canyons aan te doen die we nog niet hadden gezien. Voor tips tricks and have to see dingen richt ik me vooral op het forum. Na de canyons willen we weer terug naar Vegas en naar huis.. Het leek mij dus een gewoon rondje
We hebben dus alles nog in eigen hand. Als jullie menen dat ik een verkeerd tijd pad gebruik hoor ik dat graag.
Wat er vast ligt is de datum van de vluchten. Verder ligt er definitief niets vast.
We hebben alleen de intentie om het rondje zoals 5 jaar geleden al eens is gereden op hier en daar wat aanpassingen opnieuw te doen. Maar dan met een start in Las Vegas. Ik dacht dat het mogelijk was om de rv aan de rand van death valley op een camping te zetten en met een bus naar het bezoekers centrum te gaan. We zijn daar natuurlijk wat beperkt met de mogelijkheden. Daarna wilde ik het rondje verder linksom draaien met dus yosimite en san francisco. Dan richting los angeles
om hierna vervolgens de diverse canyons aan te doen die we nog niet hadden gezien. Voor tips tricks and have to see dingen richt ik me vooral op het forum. Na de canyons willen we weer terug naar Vegas en naar huis.. Het leek mij dus een gewoon rondje

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die 2 dagen route over de 5. Ik zou als ik een camper had juist zo weinig mogelijk de snelweg pakken, maar de goede binnenwegen. Nu ga je eerst snel naar SF en dan 2.5e dag over de highway cruisen?
Het stuk tussen de 13e en 17 begrijp ik niet echt. Wat is valley of ???
Ik zou na de grand canyon direct naar Monument Valley rijden (evt via Page) en vanuit daar Moab (arches/canyonlands/dead horse sp) doen. En dan via Capitol Reef en de ut12 naar Bryce. Nu hoef je niet persé Bryce weer aan te doen, maar wel die kant op iig.
Ik ben niet bekend met de bus naar Death Valley, maar kan je ook ergens anders komen dan bij het VC? Bijvoorbeeld bij badwater of zabriskie point of dantes view? Anders zou ik 5/8 naar Lee Vining rijden. Dan heb je de 2 dagen erna iig genoeg tijd voor Yosemite.
Alleen zit je dan dus nog met die 3 dagen overbrugging naar de GC.... Nu lopen er meer wegen evenwijdig aan de 5, misschien die pakken en in sommige dorpjes wat rondkijken. Wij hebben dat ook gedaan en kwamen behalve de vele fruitvelden en del monte fabriek ook nog coyotes tegen.
Het stuk tussen de 13e en 17 begrijp ik niet echt. Wat is valley of ???
Ik zou na de grand canyon direct naar Monument Valley rijden (evt via Page) en vanuit daar Moab (arches/canyonlands/dead horse sp) doen. En dan via Capitol Reef en de ut12 naar Bryce. Nu hoef je niet persé Bryce weer aan te doen, maar wel die kant op iig.
Ik ben niet bekend met de bus naar Death Valley, maar kan je ook ergens anders komen dan bij het VC? Bijvoorbeeld bij badwater of zabriskie point of dantes view? Anders zou ik 5/8 naar Lee Vining rijden. Dan heb je de 2 dagen erna iig genoeg tijd voor Yosemite.
Alleen zit je dan dus nog met die 3 dagen overbrugging naar de GC.... Nu lopen er meer wegen evenwijdig aan de 5, misschien die pakken en in sommige dorpjes wat rondkijken. Wij hebben dat ook gedaan en kwamen behalve de vele fruitvelden en del monte fabriek ook nog coyotes tegen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is geen bus naar Death Valley, geen idee hoe je daar bij komt. Bovendien is het niet te moeite waard om alleen naar het bezoekerscentum te gaan. Je zou in Pahrump kunnen overnachten en daar een auto huren.
Over je routevoorstel in je eerste post: ligt de Grand Canyon vast? En de andere parken die je ingevuld hebt? Of zijn dat alleen maar plaatsen die je wilt bezoeken en kan dat op op een andere dag? Het is nu wat verwarrend.
Hoe zag je vorige route er uit? Ga je nu precies hetzelfde doen maar dan de parken bij Moab erbij? Dan zul je weer te weinig tijd hebben. Wat heb je de vorige keer gedaan wat je nu wel over zou kunnen slaan? wil je de kustroute rijden?
Wat vind je van het idee van een one way? Of een deel met de auto zodat je Death Valley met de auto kunt doen? Dus beginnen in SF, met de auto naar Yosemite en door Death Valley, en dan in Las Vegas een camper huren en inleveren, en terugvliegen vanaf Las Vegas (voorstel Old Faithful).
Een andere mogelijkheid is om een camper te huren bij Cruise America: daar mag je - wel op eigen risico - wel mee door DV rijden.
Probeer je route eens verder uit te schrijven. Hou dan een extra dag aan voor DV, zoals je het nu hebt kan het niet. En van DV (of Pahrump) in 1 dag naar Yosemite gaat ook niet, je kunt dan een stop maken bij Lee Vining (Mono Lake).
Ik heb je route eens uitgewerkt. Bekijk het eens op googlemaps, dan zie je dat SF toch wel een uithoek is zoals je het nu doet. Als je een "echt" rondje maakt, met de kust en LA er bij, ziet het er heel anders uit. Maar nu ga je alleen voor SF en Yosemite aardig wat kilometers maken.
In plaats van de route via Bakersfield zou je er ook voor kunnen kiezen om via Sequoia te rijden. Maar dan moet je er wel een extra dag voor uittrekken.
2-aug di naar Las Vegas
3-aug wo Las Vegas
4-aug do Las Vegas - Pahrump
5-aug vr Pahrump - Death Valley - Pahrump
6-aug za Pahrump - Lee Vining
7-aug zo Lee Vining - Yosemite
8-aug ma Yosemite
9-aug di Yosemite - SF
10-aug wo SF
11-aug do SF - Bakersfield
12-aug vr Bakersfield - Needles
13-aug za Needles - Grand Canyon
14-aug zo Grand Canyon
15-aug ma Grand Canyon - Monument Valley
16-aug di Monument Valley - Moab
17-aug wo Moab
18-aug do Moab
19-aug vr Moab - Capitol reef
20-aug za Capitol reef - Bryce
21-aug zo Bryce - Zion
22-aug ma Zion
23-aug di Zion - Valley of fire
24-aug wo Valley of fire - Las Vegas
25-aug do Las Vegas - Amsterdam
26-aug vr Amsterdam
Met een start in SF zou je zoiets kunnen doen (ik ga er dan van uit dat je de camper kunt ophalen in SF en inleveren in LV):
2-aug di naar SF
3-aug wo SF
4-aug do SF - ?
5-aug vr ? - Sequoia
6-aug za Sequoia
7-aug zo Sequoia - Yosemite
8-aug ma Yosemite
9-aug di Yosemite - Lee Vining
10-aug wo Lee Vining - Pahrump
11-aug do Pahrump - DV - Pahrump
12-aug vr Pahrump - Valley of Fire
13-aug za Valley of Fire - Zion
14-aug zo Zion
15-aug ma Zion - Bryce
16-aug di Bryce - Capitol reef
17-aug wo Capitol reef - Moab
18-aug do Moab
19-aug vr Moab
20-aug za Moab - Monument Valley
21-aug zo Monument Valley - Grand Canyon
22-aug ma Grand Canyon
23-aug di Grand Canyon - Las Vegas
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
Je hebt hierin meer ruimte voor andere dingen en niet het saaie stuk tussen SF en de GC. Ik zou zelf DV vergeten. In plaats daarvan zou je een dag Page kunnen toevoegen.
Marianne
Over je routevoorstel in je eerste post: ligt de Grand Canyon vast? En de andere parken die je ingevuld hebt? Of zijn dat alleen maar plaatsen die je wilt bezoeken en kan dat op op een andere dag? Het is nu wat verwarrend.
Hoe zag je vorige route er uit? Ga je nu precies hetzelfde doen maar dan de parken bij Moab erbij? Dan zul je weer te weinig tijd hebben. Wat heb je de vorige keer gedaan wat je nu wel over zou kunnen slaan? wil je de kustroute rijden?
Wat vind je van het idee van een one way? Of een deel met de auto zodat je Death Valley met de auto kunt doen? Dus beginnen in SF, met de auto naar Yosemite en door Death Valley, en dan in Las Vegas een camper huren en inleveren, en terugvliegen vanaf Las Vegas (voorstel Old Faithful).
Een andere mogelijkheid is om een camper te huren bij Cruise America: daar mag je - wel op eigen risico - wel mee door DV rijden.
Probeer je route eens verder uit te schrijven. Hou dan een extra dag aan voor DV, zoals je het nu hebt kan het niet. En van DV (of Pahrump) in 1 dag naar Yosemite gaat ook niet, je kunt dan een stop maken bij Lee Vining (Mono Lake).
Ik heb je route eens uitgewerkt. Bekijk het eens op googlemaps, dan zie je dat SF toch wel een uithoek is zoals je het nu doet. Als je een "echt" rondje maakt, met de kust en LA er bij, ziet het er heel anders uit. Maar nu ga je alleen voor SF en Yosemite aardig wat kilometers maken.
In plaats van de route via Bakersfield zou je er ook voor kunnen kiezen om via Sequoia te rijden. Maar dan moet je er wel een extra dag voor uittrekken.
2-aug di naar Las Vegas
3-aug wo Las Vegas
4-aug do Las Vegas - Pahrump
5-aug vr Pahrump - Death Valley - Pahrump
6-aug za Pahrump - Lee Vining
7-aug zo Lee Vining - Yosemite
8-aug ma Yosemite
9-aug di Yosemite - SF
10-aug wo SF
11-aug do SF - Bakersfield
12-aug vr Bakersfield - Needles
13-aug za Needles - Grand Canyon
14-aug zo Grand Canyon
15-aug ma Grand Canyon - Monument Valley
16-aug di Monument Valley - Moab
17-aug wo Moab
18-aug do Moab
19-aug vr Moab - Capitol reef
20-aug za Capitol reef - Bryce
21-aug zo Bryce - Zion
22-aug ma Zion
23-aug di Zion - Valley of fire
24-aug wo Valley of fire - Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
Met een start in SF zou je zoiets kunnen doen (ik ga er dan van uit dat je de camper kunt ophalen in SF en inleveren in LV):
2-aug di naar SF
3-aug wo SF
4-aug do SF - ?
5-aug vr ? - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
13-aug za Valley of Fire - Zion
14-aug zo Zion
15-aug ma Zion - Bryce
16-aug di Bryce - Capitol reef
17-aug wo Capitol reef - Moab
18-aug do Moab
19-aug vr Moab
20-aug za Moab - Monument Valley
21-aug zo Monument Valley - Grand Canyon
22-aug ma Grand Canyon
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
Je hebt hierin meer ruimte voor andere dingen en niet het saaie stuk tussen SF en de GC. Ik zou zelf DV vergeten. In plaats daarvan zou je een dag Page kunnen toevoegen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 sep 2015, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
langzamer hand gaat de mist een beetje optrekken maar krijg ik ook weer meer mogelijkheden en twijfels.
hieronder nog ons tour schema van 2011. Bij Doets dacht ik begrepen te hebben dat er een visitor bus door dv ging. Maar ik kan dit zeer zeker verkeerd hebben begrepen. We gaan woensdag boeken ook i.v.m. de vroeg boek en lange termijn korting.
De vraag is idd via sf en dan naar lv of toch ronde lv hieronder dus onze 2011 route
8-aug maandag AMS-> LAX Hacienda hotel KL7272T 08AUG Memphis - L A 1933 2130
9-aug dinsdag Hacienda hotel 158 254
10-aug woensdag SHADOW HILLS RV RESORT kingman 272 437
11-aug donderdag kingman grand canyon 276 444
12-aug vrijdag grand canyon grand canyon
13-aug zaterdag grand canyon grand canyon 175m/281km/3 uur
14-aug zondag grand canyon page 120/193km/2 uur 261 420
15-aug maandag page bryce 157 252
16-aug dinsdag bryce zion zion 147 237
17-aug woensdag zion zion
18-aug donderdag zion las vegas las vegas 162 261
19-aug vrijdag las vegas big pine 312 502
20-aug zaterdag big pine yosimite 154 249
21-aug zondag yosimite yosimite
22-aug maandag yosimite san fransisco san fransisco 196 316
23-aug dinsdag san fransisco
24-aug woensdag san fransisco cambria 119 357
25-aug donderdag cambria los angeles 232 373
26-aug vrijdag malibu
27-aug zaterdag KL9709T 27AUG Los Angeles - Minneapolis 1500 2033 - Minneapolis 1500 2033
28-aug zondag KL6044T 27AUG Minneapolis - Amsterdam 2150 1310
2446 4102
wat lekker dat jullie allemaal zo lekker actief mee denken. graag hoor ik al jullie op of aanmerkingen.
Marianne ik denk dat de eerste route me opzich het beste ligt
hieronder nog ons tour schema van 2011. Bij Doets dacht ik begrepen te hebben dat er een visitor bus door dv ging. Maar ik kan dit zeer zeker verkeerd hebben begrepen. We gaan woensdag boeken ook i.v.m. de vroeg boek en lange termijn korting.
De vraag is idd via sf en dan naar lv of toch ronde lv hieronder dus onze 2011 route
8-aug maandag AMS-> LAX Hacienda hotel KL7272T 08AUG Memphis - L A 1933 2130
9-aug dinsdag Hacienda hotel 158 254
10-aug woensdag SHADOW HILLS RV RESORT kingman 272 437
11-aug donderdag kingman grand canyon 276 444
12-aug vrijdag grand canyon grand canyon
13-aug zaterdag grand canyon grand canyon 175m/281km/3 uur
14-aug zondag grand canyon page 120/193km/2 uur 261 420
15-aug maandag page bryce 157 252
16-aug dinsdag bryce zion zion 147 237
17-aug woensdag zion zion
18-aug donderdag zion las vegas las vegas 162 261
19-aug vrijdag las vegas big pine 312 502
20-aug zaterdag big pine yosimite 154 249
21-aug zondag yosimite yosimite
22-aug maandag yosimite san fransisco san fransisco 196 316
23-aug dinsdag san fransisco
24-aug woensdag san fransisco cambria 119 357
25-aug donderdag cambria los angeles 232 373
26-aug vrijdag malibu
27-aug zaterdag KL9709T 27AUG Los Angeles - Minneapolis 1500 2033 - Minneapolis 1500 2033
28-aug zondag KL6044T 27AUG Minneapolis - Amsterdam 2150 1310
2446 4102
wat lekker dat jullie allemaal zo lekker actief mee denken. graag hoor ik al jullie op of aanmerkingen.
Marianne ik denk dat de eerste route me opzich het beste ligt
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kreeg de indruk dat je de voirge keer een race door het zuidwesten gemaakt had, maar dat valt nog wel mee. Wil je ook de Grand Canyon nog een keer doen? En weer naar de South Rim? Je kunt ook eens kijken of het iets is om nu de North Rim te doen.
De eerste route lijkt op jouw voorstel, maar ik zie alleen maar voordelen voor de tweede route; geen lange rit van SF naar de GC, en meer tijd voor nieuwe dingen. Waar had je echt te weinig tijd de vorige keer? Wat heb je gemist? Als we weten hoe jullie reizen en wat jullie leuk vinden kunnen we wat beter meedenken.
Marianne
De eerste route lijkt op jouw voorstel, maar ik zie alleen maar voordelen voor de tweede route; geen lange rit van SF naar de GC, en meer tijd voor nieuwe dingen. Waar had je echt te weinig tijd de vorige keer? Wat heb je gemist? Als we weten hoe jullie reizen en wat jullie leuk vinden kunnen we wat beter meedenken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Mariane je vroeg wat we gemist hadden, nou eigenlijk niet zoveel.Ik zou eigenlijk een paar goede hikes willen lopen in de GC. Ik begrijp inmiddels dat tot de bodem en terug niet gaat op een dag maar dan wel een andere mooie. Ook zie ik graag mooie meren en natuurlijk wat van de amerikaanse historie. Ik denk dat ik inderdaad de tweede route in de groep ga gooien met hier en daar een aanpassing en misschien wil je hier meekijken. Ik wil graag brice zion en page skippen waardoor we weer wat ruimte krijgen op het schema.. Ik denk aan een extra nacht GC. En is moab zo groot dat we daar wel drie nachten moeten staan? Ik stuur nog ff de route zoals ik hem nu heb staan.
2-aug di naar SF
3-aug wo SF alcatraz china town
4-aug do SF rv halen en boodschappen doen
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
13-aug za Valley of Fire - - Capitol reef
14-aug zo Capitol reef - Moab
15-aug ma Moab
16-aug di Moab
17-aug wo Moab - Monument Valley
18-aug do Monument Valley - Grand Canyon
19-aug vr
20-aug za
21-aug zo
22-aug ma Grand Canyon
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
2-aug di naar SF
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
14-aug zo Capitol reef - Moab
15-aug ma Moab
16-aug di Moab
17-aug wo Moab - Monument Valley
18-aug do Monument Valley - Grand Canyon
19-aug vr
20-aug za
21-aug zo
22-aug ma Grand Canyon
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt zo niet echt tijd voor Capitol Reef. Ik zou daar 1 nacht bijnemen.
Moab zelf is maar een dorp/stadje, maar 3 nachten is prima. Je kan ook in de parken staan met de camper. Canyonlands, dead horse SP en Arches. Vergeet ook niet een stuk de Ut128 aan de oostkant van Moab te rijden. Je kan in al deze parken mooie wandelingen maken.
Verder kan je daarna bv de million dollar hw rijden en/of mesa verde nog bezoeken. Net als colorado nm bij grand junction. Dan vul je die dagen aan die kant op voor je naar de gc gaat, evt met een stukje new mexico.
Moab zelf is maar een dorp/stadje, maar 3 nachten is prima. Je kan ook in de parken staan met de camper. Canyonlands, dead horse SP en Arches. Vergeet ook niet een stuk de Ut128 aan de oostkant van Moab te rijden. Je kan in al deze parken mooie wandelingen maken.
Verder kan je daarna bv de million dollar hw rijden en/of mesa verde nog bezoeken. Net als colorado nm bij grand junction. Dan vul je die dagen aan die kant op voor je naar de gc gaat, evt met een stukje new mexico.
-
- Amerika-ontdekker
nou goeddan zal de rijs er alsvolgt ongeveer uit gaan zien:
2-aug di naar SF
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
14-aug zo Capitol reef
15-aug ma Capitol reef - Moab
16-aug di Moab
17-aug wo Moab
18-aug do Moab - Monument Valley
19-aug vr Monument Valley -
20-aug za de million dollar hw rijden en/of mesa verde nog bezoeken
21-aug zo colorado nm bij grand junction – grand canyon
22-aug ma Grand Canyon
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
Nu zullen we morgen eerst de rv en de vlucht vast leggen.
Hierna zal ik me vast bijten in reisverslagen en andere voorbereidingen.
Ik sta altijd open voor ervaringen en tips. we hebben nu nog de tijd om dingen goed voor te bereiden en te zorgen voor een mooie vakantie.
nogmaals dank
2-aug di naar SF
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
14-aug zo Capitol reef
15-aug ma Capitol reef - Moab
16-aug di Moab
17-aug wo Moab
18-aug do Moab - Monument Valley
19-aug vr Monument Valley -
20-aug za de million dollar hw rijden en/of mesa verde nog bezoeken
21-aug zo colorado nm bij grand junction – grand canyon
22-aug ma Grand Canyon
24-aug wo Las Vegas
26-aug vr Amsterdam
Nu zullen we morgen eerst de rv en de vlucht vast leggen.
Hierna zal ik me vast bijten in reisverslagen en andere voorbereidingen.
Ik sta altijd open voor ervaringen en tips. we hebben nu nog de tijd om dingen goed voor te bereiden en te zorgen voor een mooie vakantie.
nogmaals dank
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat de Million Dollar Highway wel heel ver uit de richting is!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat heel ver uit de richting wel meevallen.
Als je het tussen Moab en Monument Valley doet kan het wel. Je hebt dan 2.5 dagen. Dus bv rij van Moab naar Grand Junction voor Colorado NM (via de ut128) en dan door naar Ouray/Silverton. De dag erop naar Mesa Verde en de dag daarop naar Monument Valley.
18-aug do Moab - Grand Junction - Ouray/Silverton
19-aug vr Montrose - Cortez
20-aug za Mesa Verde - Monument Valley
21-aug zo MV – grand canyon
22-aug ma Grand Canyon
Persoonlijk zou ik die volle dag GC zelfs nog bij dat gebied zetten, maar dat is een keuze.
18e Ut128 - Colorado NM - Montrose
19e via Million dollar hw Ouray/Silverton/Durango naar Cortez rijden
20e Mesa Verde
21e naar MV
22e naar GC (is nog geen 1.5u naar de oostingang met het tijdsverschil) en dus de hele dag daar rondkijken
23e heel de ochtend/begin middag bij de GC en dan op het gemakje naar Vegas.
Maar je kan ook makkelijk andere routeopties tussendoor pakken en bv elders een extra dag erbij pakken. Er is genoeg te zien in het zuidwesten om je 10tallen vakanties bezig te houden.
Als je het tussen Moab en Monument Valley doet kan het wel. Je hebt dan 2.5 dagen. Dus bv rij van Moab naar Grand Junction voor Colorado NM (via de ut128) en dan door naar Ouray/Silverton. De dag erop naar Mesa Verde en de dag daarop naar Monument Valley.
18-aug do Moab - Grand Junction - Ouray/Silverton
19-aug vr Montrose - Cortez
20-aug za Mesa Verde - Monument Valley
21-aug zo MV – grand canyon
22-aug ma Grand Canyon
Persoonlijk zou ik die volle dag GC zelfs nog bij dat gebied zetten, maar dat is een keuze.
18e Ut128 - Colorado NM - Montrose
19e via Million dollar hw Ouray/Silverton/Durango naar Cortez rijden
20e Mesa Verde
21e naar MV
22e naar GC (is nog geen 1.5u naar de oostingang met het tijdsverschil) en dus de hele dag daar rondkijken
23e heel de ochtend/begin middag bij de GC en dan op het gemakje naar Vegas.
Maar je kan ook makkelijk andere routeopties tussendoor pakken en bv elders een extra dag erbij pakken. Er is genoeg te zien in het zuidwesten om je 10tallen vakanties bezig te houden.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo
De rv is geboekt echter heb ik mezelf gelijk weer een probleempje op de hals gehaald..
Ik heb de rv van SF naar Denver geboekt.. De data blijven verder gelijk.
Dus kunnen we vanaf de north rimm naar de Rockies rijden en het deel voor de GC behouden.
Graag jullie tips over dit stuk..
Moet binnenkort ook het vliegtuig boeken zijn daar ook nog handigheidjes in?
De rv is geboekt echter heb ik mezelf gelijk weer een probleempje op de hals gehaald..
Ik heb de rv van SF naar Denver geboekt.. De data blijven verder gelijk.
Dus kunnen we vanaf de north rimm naar de Rockies rijden en het deel voor de GC behouden.
Graag jullie tips over dit stuk..
Moet binnenkort ook het vliegtuig boeken zijn daar ook nog handigheidjes in?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
2-aug di naar SF
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
12-aug vr Pahrump - Las Vegas
13-aug za Las Vegas
14-aug zo Las Vegas - VOF
15-aug ma VOF - GC North Rim
16-aug di GC North rim - Escalante (of hoe ver je komt)
17-aug wo Escalante - Capitol Reef
18-aug do Capitol Reef - Monument Valley
19-aug vr Monument Valley - Moab
20-aug za Moab
21-aug zo Moab
22-aug ma ?
23-aug di ?
24-aug wo ? - Denver
25-aug do Denver - Amsterdam
26-aug vr Amsterdam
Weekend in Las Vegas en Moab. Vooral Arches zal erg druk zijn ben ik bang.
5-aug vr SF - Sequoia
6-aug za Sequoia
8-aug ma Yosemite
12-aug vr Pahrump - Las Vegas
13-aug za Las Vegas
14-aug zo Las Vegas - VOF
15-aug ma VOF - GC North Rim
16-aug di GC North rim - Escalante (of hoe ver je komt)
17-aug wo Escalante - Capitol Reef
18-aug do Capitol Reef - Monument Valley
19-aug vr Monument Valley - Moab
20-aug za Moab
21-aug zo Moab
22-aug ma ?
23-aug di ?
24-aug wo ? - Denver
25-aug do Denver - Amsterdam
26-aug vr Amsterdam
Weekend in Las Vegas en Moab. Vooral Arches zal erg druk zijn ben ik bang.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien Death Valley gewoon vergeten? Het is een hoop gedoe, extra kosten, je zit er midden in de zomer, op het heetst van de dag en het kost je 2 dagen. Rij van Lee Vining naar Las vegas dan zit je daar niet in het weekend. En het geeft je meer tijd voor het laatste deel van de reis.
Het schema van Paul is mooi, maar de tijd voor de North Rim vind ik wat kort. Als je naar VoF gaat is het mooi om daar nog even in de ochtend rond te rijden of een wandeling te doen. Dan eventueel via Zion rijden, of wil je de zuidelijke route nemen? De volgende dag kun je kijken hoe ver je komt. Wij bezochten dit jaar de North Rim tussen Springdale en Tropic, wij hadden dus iets meer tijd.
Je route begint op onze 2013-route te lijken, misschien heb je iets aan ons verslag, bijvoorbeeld voor het Colorado-deel.
Marianne
Het schema van Paul is mooi, maar de tijd voor de North Rim vind ik wat kort. Als je naar VoF gaat is het mooi om daar nog even in de ochtend rond te rijden of een wandeling te doen. Dan eventueel via Zion rijden, of wil je de zuidelijke route nemen? De volgende dag kun je kijken hoe ver je komt. Wij bezochten dit jaar de North Rim tussen Springdale en Tropic, wij hadden dus iets meer tijd.
Je route begint op onze 2013-route te lijken, misschien heb je iets aan ons verslag, bijvoorbeeld voor het Colorado-deel.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo
Langzaam de route SF naar Denver aan het invullen.
Voor de eerste twee dagen is er een auto bij gekomen zodat we op de donderdag ochtend al boodschappen kunnen doen.
Verder een beetje gemixt tussen psvwally, martin en mariann en marenko.
De route ziet er nu als volgt uit en ik vroeg me af of alles haalbaar is.
Tevens nog opzoek naar de invulling van een paar camp sites.
Kon ik op deze manier ook de milion dolar hw invoegen?
Graag jullie op of aanmerkingen.
van naar slapen miles
di 2-8 Amsterdam San Fransisco hotel huur auto
wo 3-8 San fransisco San Fransisco hotel
do 4-8 San fransisco seqoia Lodgepole Campground 245 s'morgens boodschappen
vr 5-8 seqoia seqoia Lodgepole Campground seqoia national parc
za 6-8 seqoia Yosemite lower 185
zo 7-8 Yosemite Yosemite lower yosemite panorama trail
ma 8-8 Yosemite lee vinning lower 289
di 9-8 lee vinning beatty 213
wo 10-8 beatty Las vegas sam 136
do 11-8 Las vegas Las vegas hotel MYVEGAS ???
vr 12-8 Las vegas valley of fire valley of fire 52
za 13-8 valley of fire GC North Rim 208
zo 14-8 GC North Rim GC North Rim
ma 15-8 GC North Rim escalante 170
di 16-8 escalante capitol reef 67
wo 17-8 capitol reef monument V 178
do 18-8 monument V Moab 146
vr 19-8 Moab
za 20-8 Moab grand junction 113
zo 21-8 grand junction silverton 121 one milion hw???
ma 22-8 aspen
di 23-8 Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 Denver 500 estes parc ??
do 25-8 Denver Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam Hoorn veel
2623
Ik zie dat ik de layout niet goed onder controle krijg. ik hoop dat het wel een beetje duidelijk is.
Langzaam de route SF naar Denver aan het invullen.
Voor de eerste twee dagen is er een auto bij gekomen zodat we op de donderdag ochtend al boodschappen kunnen doen.
Verder een beetje gemixt tussen psvwally, martin en mariann en marenko.
De route ziet er nu als volgt uit en ik vroeg me af of alles haalbaar is.
Tevens nog opzoek naar de invulling van een paar camp sites.
Kon ik op deze manier ook de milion dolar hw invoegen?
Graag jullie op of aanmerkingen.
van naar slapen miles
di 2-8 Amsterdam San Fransisco hotel huur auto
wo 3-8 San fransisco San Fransisco hotel
do 4-8 San fransisco seqoia Lodgepole Campground 245 s'morgens boodschappen
vr 5-8 seqoia seqoia Lodgepole Campground seqoia national parc
za 6-8 seqoia Yosemite lower 185
zo 7-8 Yosemite Yosemite lower yosemite panorama trail
ma 8-8 Yosemite lee vinning lower 289
di 9-8 lee vinning beatty 213
wo 10-8 beatty Las vegas sam 136
do 11-8 Las vegas Las vegas hotel MYVEGAS ???
vr 12-8 Las vegas valley of fire valley of fire 52
za 13-8 valley of fire GC North Rim 208
zo 14-8 GC North Rim GC North Rim
ma 15-8 GC North Rim escalante 170
di 16-8 escalante capitol reef 67
wo 17-8 capitol reef monument V 178
do 18-8 monument V Moab 146
vr 19-8 Moab
za 20-8 Moab grand junction 113
zo 21-8 grand junction silverton 121 one milion hw???
ma 22-8 aspen
di 23-8 Rocky Mountains National Park RMNP
wo 24-8 Denver 500 estes parc ??
do 25-8 Denver Amsterdam
vr 26-8 Amsterdam Hoorn veel
2623
Ik zie dat ik de layout niet goed onder controle krijg. ik hoop dat het wel een beetje duidelijk is.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die layout komt omdat je een tabel kopieert en plakt, dat werkt zo niet echt.
Ik zou echt Beatty vergeten en van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Je mag toch Death Valley niet in, dus waarom daar overnachten?
Daar kan je al een dag winnen om evt. wel de million dollar hw te doen.
Waar zit je nou 24-8, in Denver of Estes park?
Ik zou echt Beatty vergeten en van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Je mag toch Death Valley niet in, dus waarom daar overnachten?
Daar kan je al een dag winnen om evt. wel de million dollar hw te doen.
Waar zit je nou 24-8, in Denver of Estes park?
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Paul
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik dacht dat lee vinning naar las Vegas via te lang was 331 Miles.
Meende me te herinneren dat het stuk tussen Big Pine en lida over de 168 en266 erg ophield/ vertraagde met de rv.
Vandaar mijn keuze, maar als het kan houdt ik idd weer een dag over voor de Million dolar hw
Over het stuk na 20 augustus hoop ik van het forum nog wat info te krijgen/ mezelf nog wat in te lezen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het Estes parc ook mooi was.
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik dacht dat lee vinning naar las Vegas via te lang was 331 Miles.
Meende me te herinneren dat het stuk tussen Big Pine en lida over de 168 en266 erg ophield/ vertraagde met de rv.
Vandaar mijn keuze, maar als het kan houdt ik idd weer een dag over voor de Million dolar hw
Over het stuk na 20 augustus hoop ik van het forum nog wat info te krijgen/ mezelf nog wat in te lezen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het Estes parc ook mooi was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2128 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties