Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elmo: zomer 2016: Denver - Seattle via Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis Elmo: zomer 2016: Denver - Seattle via Canada

Bericht door Elmo »

Omdat het hoog tijd is om overnachtingen te boeken in sommige national parks, zijn we onze trip voor volgende zomer al aan het plannen.
We zijn een gezin met 3 kinderen (dan 9, bijna 14 en 15,5). We houden meer van natuur dan van steden en (lange) (berg)wandelingen zijn een plus.
Must see: Yellowstone, Banff, Jasper, Vancouver (gezin van 5 en ieder heeft z'n zegje...).
Duur: 30-31 dagen, juli/aug 2016

We hebben een eerste planning gemaakt die vrees ik wel wat te druk is. Dit is een trip van Denver naar Seattle. Alternatief is misschien een trip van Calgary naar Vancouver (via Yellowstone weliswaar) en de regio rond Moab overslaan? Af en toe een rijdag vinden we geen probleem.

Dag 1: Brussel-Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver – Moab
Dag 4: Moab (Canyonlands NP)
Dag 5: Moab (Arches NP)
Dag 6: Moab – Salt Lake City
Dag 7: Salt Lake City – Grand Teton
Dag 8: Grand Teton
Dag 9: Grand Teton – Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone – Glacier NP
Dag 13: Glacier NP
Dag 14: Glacier NP – Banff NP
Dag 15: Banff NP
Dag 16: Banff NP
Dag 17: Banff NP – Jasper NP
Dag 18: Jasper NP
Dag 19: Jasper NP
Dag 20: Jasper NP – Clearwater
Dag 21: Clearwater
Dag 22: Clearwater – 100 Mile House
Dag 23: 100 Mile House – Whistler
Dag 24: Whistler – Tofino
Dag 25: Tofino
Dag 26: Tofino – Victoria
Dag 27: Victoria – Vancouver
Dag 28: Vancouver
Dag 29: Vancouver – Seattle
Dag 30: Seattle
Dag 31: Seattle - Brussel

Verbeteringen welkom :thumbup: .
jetusa
Amerikakenner

Re: Reis Elmo: zomer 2016: Denver - Seattle via Canada

Bericht door jetusa »

(lange) (berg)wandelingen zijn een plus.
Must see: Yellowstone, Banff, Jasper, Vancouver (gezin van 5 en ieder heeft z'n zegje...).
Met deze 2 zinnen in je bericht zou ik zeggen: kort je route in!
Als je ter plaatse een lange wandeling wilt maken, dan ben je minimaal de helft van je dag daarmee bezig, hetgeen betekent dat je met deze planning, weinig tijd hebt om de rest van de omgeving te bekijken.

Het stuk Denver - Moab ken ik niet goed genoeg, maar als ik hoor Denver denk ik Rocky Mountain NP en die sla je nu over (zou ook niet meer passen in je huidige schema). Dan heb je 2 dagen parken en vervolgens 2 dagen rijden om in Grand Teton te komen. Al met al ben je dan op dag 8 pas in de buurt van het park dat hoog op je lijstje staat.............Alleen daarom al ben ik geneigd te zeggen om dat deel te schrappen en bewaren tot een eventuele volgende reis.
Om verder te gaan met de route vanaf Grand Teton:
Voor Grand Teton zou ik zeker 1,5 dag zo niet 2 volle dagen uittrekken en voor Yellowstone heb je minstens 3 volle dagen nodig, liefst 4. Dit park is echt heel erg groot! En als dit een must-see is dan zou ik daar zeker ruim genoeg tijd voor uittrekken. Mede omdat het park in een uithoek ligt, waarbij je voor een eventueel volgend bezoek, weer minimaal 2 dagen rijden kwijt bent (1 dag heen, 1 dag terug, naar SLC als dichtstbijzijnde grote stad). Mijn idee is dan om het beter in 1x goed te doen, dan achteraf het gevoel te hebben dat je terug moet omdat je de helft niet gezien hebt.
Banff NP beslaat het gebied Canmore/Banff/Kootenay/Lake Louise/Yoho. 2 dagen ter plaatse is niet veel voor zo'n groot gebied.
Wil je bv de wandeling naar Plain of Six Glaciers doen bij Lake Louise ben je paar uur kwijt, loop je er nog de trail naar Agnes Teahut achteraan, heb je 16 km onder je voetzolen, dan heb je waarschijnlijk niet veel fut meer om die dag nog heel veel andere dingen te doen.
Ook het laatste stuk van je reis ga je snel door een prachtig gebied heen. Zo rij je van 100 mile house (waarom daar overnachten tussen Clearwater en Whistler?) naar Whistler en meteen de volgende dag naar Tofino.
De rit 100 mile house - Whistler is ruim 4uur. Je hebt dan hooguit de middag en avond voor Whistler en bent dan onderweg de prachtige wandeling bij Joffre Lakes waarschijnlijk voorbij gegaan (reken op 5 uur voor de wandeling naar Upper Joffre Lake en terug). Staat die wandeling op je programma dan kom je 's avonds moe in Whistler aan en moet je de volgende dag vroeg op om naar Tofino te rijden. Zonde, want ook in Whistler kan je mooi wandelen (zowel op de berg als in de vallei, of huur voor de afwisseling fietsen en fiets de valley trail, neem handdoek en boekje mee, en relax een uurtje bij een van de meertjes, het is tenslotte vakantie!).
Reken voor de rit Whistler - Tofino op 6/7 uur reistijd, zonder stops onderweg. Je hebt dan 1 dag voor Tofino en daarna rijd je alweer naar Victoria. Met stops onderweg ben je daar ook het grootste deel van de dag mee bezig. Het is eigenlijk zonde om voor 1 dag helemaal naar Tofino te rijden (en ik bedoel dan het Pacific Rim NP, niet zo zeer Tofino danwel Ucluelet zelf), zeker als je misschien nog een whale-watch tour of kajak-tour wilt maken.
1 dag Vancouver is ook wat aan de korte kant, ook al zijn jullie meer van de natuur dan van steden. Vancouver is door zijn ligging niet echt wat ik noem een grote stad en heeft genoeg te bieden, ook voor kinderen.

Alleen al door het stuk Denver - SLC te schrappen heb je 6 dagen extra te besteden in je route, dat zou al een hoop schelen.

Je begint je bericht met "hoogtijd om hotelovernachtingen vast te leggen", echter hoe staat het met de vliegtickets? Heb je daar al naar gekeken?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Hoeveel tijd je nodig hebt in de parken hangt nogal af van de tijd die je daar aan wandelen wilt besteden. Misschien heb je nog iets aan de site van forumlid FerryM, een fervent wandelaar: http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Dankjewel voor de input.

We hebben de route al grondig onder handen genomen (zonder inmenging van de kinderen dit keer :wink: ) maar gaan nog wel een alternatief uitwerken (Vancouver-Vancouver of Vancouver-Calgary) om te vergelijken.
Moab schrappen we alvast en plakken we dan aan een Zuid-Westreis ooit. Tofino schrappen we ook.
We zijn ons nog volop aan het inlezen ivm wandelingen en dergelijke, dus het kan best zijn dat we nog steeds hier of daar te weinig tijd voorzien.
We gaan al jaren in de Zwitserse Alpen wandelen met de kinderen dus we weten hoe moe je daarvan kan worden (ik net iets meer dan de kinderen meestal :lol: ). We willen dan ook enkele mooie, langere wandelingen maken maar soms volstaat een kortere hike naar een mooi uitkijkpunt. Het is niet louter een 'wandelvakantie'. Afhankelijk van in welk park we een lange dan wel kortere wandeling maken, zullen we het schema nog wat moeten aanpassen.

Vliegtickets en huurauto's hebben we al wel bekeken maar het is wellicht nog iets te vroeg om al te boeken. Vluchten naar Denver lijken toch iets handiger dan naar SLC vanuit Brussel (qua uren, overstappen ed). Ik verwacht dat we daar nog even mee kunnen wachten. Overnachtingen in de parken in juli/augustus 2016 moeten we wel snel boeken heb ik de indruk.

De herwerkte route:
Dag 1: Brussel-Denver (nog doorrijden tot omgeving Black Hawk/Winterpark)
Dag 2: Rocky Mountain NP (trail ridge road)
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP - Jackson
Dag 5: Jackson - Grand Teton NP
Dag 6: Grand Teton NP
Dag 7: Yellowstone NP
Dag 8: Yellowstone NP
Dag 9: Yellowstone NP
Dag 10: Yellowstone NP - Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP
Dag 13: Glacier NP - Banff NP
Dag 14: Banff NP
Dag 15: Banff NP
Dag 16: Banff NP
Dag 17: Via Icefields Parkway naar Jasper NP
Dag 18: Jasper NP
Dag 19: Jasper NP
Dag 20: Jasper NP - Clearwater
Dag 21: Clearwater - 100 Mile House
Dag 22: 100 Mile House - Whistler
Dag 23: Whistler - Vancouver
Dag 24: Vancouver
Dag 25: Vancouver - Victoria
Dag 26: Victoria - Olympic NP
Dag 27: Olympic NP
Dag 28: Olympic NP
Dag 29: Olympic NP - Seattle
Dag 30: Seattle
Dag 31: Seattle - Brussel

Is het de moeite om te overnachten in Victoria? Of is het haalbaar om op 1 dag van Vancouver via Victoria naar Olympic NP te rijden (daar pas 's avonds toekomen weliswaar).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Yellwostone kun je weliswaar goed wandelen, maar alleen al met het bekijken van de geisers, mud pots, en andere vulkansiche activiteiten ben je ook al een paar dagen kwijt. Kijk eens in ons 2015-verslag om een idee te krijgen (misschien heb je ook iets aan de planning die daar staat). Ik zou zo snel mogelijk iets proberen te boeken, zeker als je in het park wilt zitten. Als je in 1 dag van Yellowstone naar Glacier wilt rijden is het handig om de laatste nacht in Mammoth Hot Springs of in Gardiner te overnachten.
De accommodatie in Glacier is ook heel snel volgeboekt.

Marianne
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Moab schrappen we alvast en plakken we dan aan een Zuid-Westreis ooit. Tofino schrappen we ook.
Ik dacht bij het lezen hiervan: "zo dat is rigoreus geschrapt, nu hebben jullie zeker over voldoende tijd".
Maar wat schetst mijn verbazing: deze zijn vervangen door Rocky Mnt NP en Olympic NP.
Lood om oud ijzer wat mij betreft qua winnen van ruimte in jullie schema, maar goed het is jullie reis en niet de mijne!

Ik ken de vliegmogelijkheden vanaf Brussel niet, dus als Denver makkelijker is dan SLC dan pleit dat voor Denver en moet je de rit naar Grand Teton/Yellowstone voor lief nemen. Dat je dan Rocky Mnt NP even meepakt vind ik dan wel logisch.
Het is voor mij lang geleden dat ik daar was, maar als ik op google-maps kijk, dan lijkt het mij makkelijker om vanaf de airport naar Boulder of zelfs meteen naar Estes park te rijden dan naar Winterpark. Er zijn vast kenners hier die daar meer over kunnen zeggen.

Tofino schrappen ten gunste van Olympic is een keuze. Weet dat je Olympic Park niet heel ver in kunt, of doorheen kan rijden, je kan op een aantal plaatsen een stukje het park in en verder rijd je om Mnt Olympus heen. De belangrijkste plekken zijn Hurricane Ridge, Hoh Rain Forest en verder mag je Rialto Beach niet overslaan. Ik zou me beperken tot dat gebied, eventueel nog Lake Quinault. Vanaf Lake Quinault naar Seattle onderlangs is een heel saai en lelijk stuk om te rijden. Ik zou bovenlangs terug gaan.
zie de kaart: http://www.nps.gov/olym/index.htm
(ik neem eigenlijk aan dat je deze site van de NP kent?)

Je vraagt of het de moeite waard is om in Victoria te overnachten. Ik denk van wel, het is een leuk stadje om doorheen te wandelen, evenals langs de haven en het Royal BC Museum is echt een aanrader, zeker ook voor kinderen.
Als je in de ochtend de oversteek Vancouver - Victoria maakt, heb je de middag voor Victoria.
Uiteraard kan je ook gelijk door, dat moet je wel even goed uitkienen qua timing, de ferry van Victoria naar Port Angeles vaart maar 3 of 4 keer per dag, bovendien moet je geruime tijd vooraf aanwezig zijn ivm US Immigration die aan de Victoria kant wordt gedaan.
https://www.cohoferry.com/Schedule. Het is sowieso raadzaam om die ferry te reserveren, er kunnen nl maar een beperkt aantal auto's mee.

Als ik alvast een tip mag geven voor hotels in Seattle: zoek iets in de buurt van de airport, dan wel vlakbij, kun je met de light rail naar het centrum. Hotels in het centrum van Seattle zijn behoorlijk aan de prijs.
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

In de Rocky Mountains zouden we de trail ridge road rijden, waarbij we van Winter Park naar Estes Park rijden. Het alternatief is inderdaad om meteen naar Estes Park te rijden en van daaruit uitstappen te doen (en bijgevolg de trail ridge road over te slaan).

Als we Olympic NP laten vallen, kunnen we een extra dag spenderen in Yellowstone en een extra dag in Vancouver, dat is zeker een optie (ook omdat ik al zo goed als geen hotels meer vrij vind in/rond Olympic NP).

Waar ik ook nog niet helemaal zeker van ben is de route tussen Jasper NP en Vancouver:
Dag 20: Jasper NP - Clearwater
Dag 21: Clearwater - 100 Mile House
Dag 22: 100 Mile House - Whistler
Dag 23: Whistler - Vancouver

Misschien kunnen we van Clearwater meeteen naar Whistler doorrijden en zo weer een dag winnen voor Jasper of Banff.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik zou de Trail Ridge zeker niet overslaan, volgens mij is dat de attractie van het park. Als ik op google-maps en de kaart van Rocky Mnt NP kijk, leek het mij echter makkelijker om vanaf de airport naar Boulder of Estes Park te rijden en van daaruit te beginnen, je eindigt dan in Granby en rijdt vanaf daar richting Grand Teton. Puur voor het gemak na aankomst na een lange vlucht en gezien het tijdsverschil.

Wat betreft de dagen 20 t.m 23 is het maar net wat je wilt. Gekscherend gezegd: je kan ook in 1 dag van Jasper naar Whistler of Vancouver rijden. 8)
Zonder gekheid: natuurlijk kan je meteen van Clearwater naar Whistler rijden, maar reken op een rit van 5 a 6 uur, zonder stops. En dat betekent bv geen tijd voor de wandeling naar de eerder genoemde Joffre Lakes. Ik vroeg in mijn 1e bericht al tussen de regels door waarom je een overnachting in 100 Mile House had ingelast. Als dat alleen is om de rit van Clearwater naar Whistler te breken, dan zou ik voorbij 100 Mile House rijden, want dan heb je pas een klein deel van de rit gehad. Clearwater - 100 Mile House is iets van 150 km en vervolgens is het stuk 100 Mile House- Whistler nog eens 300 km. Als het echter je bedoeling is om op dag 21 eerst Wells Grey Park te doen en je wilt in de namiddag alvast een stukje op weg, dan is 100 Mile House een mooi punt voor een overnachting. Wil je Wells Grey doen op de middag van dag 20 en wil je op dag 21 om 8.00 uur uit Clearwater vertrekken dan kan je prima in 1x naar Whistler. Dag 22 zou je dan een dag in Whistler kunnen doorbrengen (of elders).
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

jetusa schreef:Ik zou de Trail Ridge zeker niet overslaan, volgens mij is dat de attractie van het park. Als ik op google-maps en de kaart van Rocky Mnt NP kijk, leek het mij echter makkelijker om vanaf de airport naar Boulder of Estes Park te rijden en van daaruit te beginnen, je eindigt dan in Granby en rijdt vanaf daar richting Grand Teton. Puur voor het gemak na aankomst na een lange vlucht en gezien het tijdsverschil.
Dat is inderdaad ook een optie!
jetusa schreef: Als het echter je bedoeling is om op dag 21 eerst Wells Grey Park te doen en je wilt in de namiddag alvast een stukje op weg, dan is 100 Mile House een mooi punt voor een overnachting. Wil je Wells Grey doen op de middag van dag 20 en wil je op dag 21 om 8.00 uur uit Clearwater vertrekken dan kan je prima in 1x naar Whistler. Dag 22 zou je dan een dag in Whistler kunnen doorbrengen (of elders).
Ja, dat was het plan. Maar je alternatieve voorstel is ook een mogelijkheid.

Dank voor alle nuttige tips!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Geen dank!
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Ik dacht dat ik het lastigste wel had gehad nu de route vastligt...
Wat een ramp om hotels/lodges/... te vinden in de national parks volgende zomer :| .

De route (voor het gemak van 1-31 juli maar kan ook later in juli zijn afhankelijk van hotels):
1-jul: Brussel - Denver intl. Airport - Boulder/Estes Park
2-jul: Boulder/Estes Park - Estes Park
3-jul: Estes Park - Granby
4-jul: Granby - Jackson
5-jul: Jackson - Jackson/Elk/Colter Bay Village (afhankelijk van beschikbaarheid)
6-jul: Jackson/Elk/Colter Bay Village (afhankelijk van beschikbaarheid)
7-jul: Flagg Ranch - Old Faithful/Grand Village (afhankelijk van beschikbaarheid)
8-jul: Old Faithful/Grand Village (afhankelijk van beschikbaarheid)
9-jul: West Yellowstone/Riverside/Canyon Village/... (afhankelijk van beschikbaarheid)
10-jul: West Yellowstone/Riverside/Canyon Village/...- West Yellowstone/Riverside/Canyon Village/Mammoth Junction/Gardiner (afhankelijk van beschikbaarheid)
11-jul: West Yellowstone/Riverside/Canyon Village/Mammoth Junction/Gardiner - Columbia Falls
12-jul: Columbia Falls - Columbia Falls/Babb (afhankelijk van beschikbaarheid)
13-jul: Columbia Falls/Babb (afhankelijk van beschikbaarheid)
14-jul: Babb - Canmore
15-jul: Canmore
16-jul: Canmore
17-jul: Canmore - Lake Louise
18-jul: Lake Louise- Jasper
19-jul: Jasper
20-jul: Jasper
21-jul: Jasper - Red Pass (buurt Mount Robson)
22-jul: Red Pass - Clearwater
23-jul: Clearwater - Whistler
24-jul: Whistler - Vancouver
25-jul: Vancouver
26-jul: Vancouver
27-jul: Vancouver - Victoria
28-jul: Victoria - Seattle (buurt luchthaven)
29-jul: Seattle (buurt luchthaven)
30-ju: Seattle (buurt luchthaven)
31-jul: Seattle (buurt luchthaven) - Brussel
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ik zie dat je de route nog wat hebt bijgeschaafd intussen.

Voor het zoeken naar hotels kun je gebruik maken van sites als Expedia, Travelocity of Booking, via TripAdvisor kom je ook veel tegen. Een andere optie is door te googelen op "accommodation gevolgd door de plaatsnaam of park" of via "tourism gevolgd door de plaatsnaam/park/regio" je vindt dan iets meer dan alleen hotels/motels, bv ook cabins of appartments.

Als alternatief voor Grand Teton verbleven wij in een cabin van Togwotee Mountain Lodge, langs route 26/287 die vanaf Dubois naar de Moran Entree loopt. Mogelijk is dit zelfs langs de weg die jullie nemen vanaf Rocky MNP komend. Het was wel even een stukje rijden naar het park, maar over een prachtige weg. Een dag een lus zuidelijke kant van het park gereden en andere dag lus om de noordelijke kant.
Vrienden van ons verbleven in een cabin op de KOA camping vlakbij Jackson, volgens mij moet je daar wel zelf slaapzakken bij je hebben.

Wij boekten onze reis pas 3 dagen voor vertrek (ook in hoogseizoen) en konden daardoor niet anders dan in West Yellowstone een hotel boeken. Verbleven in de Days Inn, highly overprized, maar ja het is hoogseizoen en Yellowstone :geek:

Als alternatief voor Columbia Falls of Babb (zit daar uberhaupt iets??) kwamen wij in Kalispel terecht. Hadden een prima hotel voor niet al te veel, was alleen wel een uur rijden naar de ingang van het park, vond k wel een nadeel. Zeker omdat het gewoon ontzettend druk was, op sommige plaatsen langs de Going-to-the-Sun konden we niet eens parkeren. Het is zeker een idee om de parkbussen het park in te nemen.

In Canmore heb je heel veel keus aan hotels/motels maar ook aan appartementen. Wij verbleven (in de winter) in Blackstone Mountain Lodge, super mooi appartmenten (van studio tot groot) met hotelservice (dus iedere dag schoonmaak, bedden opgemaakt), hebben ook een zwembadje, hottub en bbq's in de garden die je kan gebruiken. Je hebt daar een heel blok met vergelijkbare app.complexen. Vrienden van ons verbleven in Falcon Crest, waren ook erg tevreden. Misschien een welkome afwisseling na een veel hotelkamers.

Nu je trouwens Olympic NP hebt laten vallen, zou je vanaf Victoria de ferry kunnen nemen naar Anacortes om zo noordelijk van Seattle uit te komen.
Naast het Tulalip Casino Hotel zit een Premium Outlet Centre. Ik weet bijna wel zeker dat de kids daar wel een paar uurtjes willen doorbrengen!
In die omgeving vind je ook voldoende betaalbare hotels (als uitgangspunt om Seattle te bezoeken ipv bij de airport in de buurt, die suggestie had ik gedaan omdat je vanaf Olympic kwam). Verder heb je in Everett de Boeing Factory, erg leuk om met kids (en zonder trouwens ook( te bezoeken.

Ik zou trouwens toch ook met een schuin ook naar je vliegtickets kijken, straks liggen je hotels vast en dan wil je een dag eerder of later vertrekken vanwege de vlucht prijzen....................
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Vluchten zijn iets minder een probleem, mijn man vliegt zoveel voor zijn werk dat we tweejaarlijks met zijn airmiles met 5 naar de VS kunnen vliegen. We volgen de vluchtprijzen wel op maar komt er écht niks interessants qua prijs dan zetten we wel wat miles in. We zijn dit jaar in april al naar de Oostkust geweest met airmiles maar in maart 2016 zijn die weer aangevuld voor 4-5 tickets richting VS :D .

Ik had de route uitgezet op google maps en op basis daarvan (meest efficiënte route) proberen te bepalen waar we best zouden overnachten. Maar uiteraard kijken we wel waar er betaalbare hotels/cabins/lodges beschikbaar zijn.

Goeie tips ivm enkele overnachtingsplaatsen en de ferry! Gisteravond zag ik het even niet meer zitten toen ik de lodging via de websites van de NP's bekeek.
Ook interessante tips in de reisblog van Marianne, zo vinden we zeker nog wel wat!
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Hallo,

Je zou ook eens kunnen kijken op http://www.vrbo.com/ en daar Canada of USA kiezen en dan daar per plaats waar je verblijft zoeken. Dit is een website waar mensen hun appartement of hele huis verhuren en soms kan je daar wel wat vinden. Wij hebben hier al regelmatig een leueke plek gevonden die je via andere websites niet direct kan vinden.

Ik zie dat je Canmore op het programma hebt staan wat geen probleem is, maar moest je daar geen accommodaties vinden dan zou ik eens kijken naar Field in Yoho NP. Je zal dan wel een beetje op en neer moeten reizen naar Banff, maar het is niet zo ver...iets van een 45 minuten als ik me niet vergis. Kijk eens op de website van Field, daar staan vele "Guesthouses" op waar mensen hun volledige beneden verdieping verhuren met volledige keuken, 1 of meer slaapkamers en volledige badkamer en dit alles met prive ingang en soms ook nog ontbijt inbegrepen! Dit is de website: http://www.field.ca/accommodations/

Hopelijk heb je daar wat aan!
Groetjes,
Ann
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik moest eerst even zuchten van de lange route maar het wordt nu al rustiger.
In Yellowstone zou ik toch kijken naar accomodatie in het park, de cabins rond Old Faithful schijnen niet al te duur te zijn en je zit wel eerste rang, in avond en vroege ochtend. Zelf reisden wij in 2012 rond Denver en Yellowstone. Wellicht kun je nog wat met onze verslagen (link onderin). We reisden wel met een camper maar dat hoeft voor de plekken en uitstapjes niet veel uit te maken.

Succes met puzzelen
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het nu al lastig zal zijn om overnachtingen in de zomer van volgend jaar in Yellowstone te vinden. Er zal her en der nog wel wat worden geannuleerd, maar veel zal echt al wel vol zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er komt toch vaak wel iets vrij. De termijn tot wanneer je gratis kunt annuleren is 30 dagen voor aankomst; dus het kan best dat je een maand voor aankomst nog wat vrij ziet komen. Zorg in elk geval dat je iets boekt dat geannuleerd kan worden, dan kun je het altijd nog wijzigen.
Riverside zegt me niets, ligt dat ook bij Yellwostone? Mij lijkt Cooke city of Sivergate ook wel aardig voor 1 of 2 nachten.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Cooke City s mooi, lekker typisch US en aan de goede kant van Lamar valley.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: Riverside zegt me niets, ligt dat ook bij Yellwostone?
Ik (her)kende het ook niet, hoewel ik er tig keer voorbij gereden moet zijn. Een oudere kaart van mijn Garmin kent het dus wel.
Riverside.JPG
De nieuwere kaart niet meer.
Riverside1.JPG
Riverside1.JPG (25.2 KiB) 1555 keer bekeken
Ik betwijfel of je er kunt overnachten. De Riverside Drive kennen we natuurlijk wel. Misschien heet het hele stuk tussen de West Entrance en Madison langs de Madison River wel Riverside.
Groet,

Old Faithful
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Het is inderdaad niet eenvoudig om (betaalbare) accommodatie te vinden. We zullen niet overal in de parken kunnen verblijven jammer genoeg.
Er was wat twijfel om over te gaan naar plan B (Zuid-West VS) en deze reis uit te stellen bij enkele gezinsleden.
Maar vandaag zoeken we met nieuwe moed verder naar accomodaties, onze voorkeur gaat nog altijd uit naar deze reis (Denver-Seattle dus)!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer