Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bellen vanuit VS naar Nederland!?!?!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bellen vanuit VS naar Nederland!?!?!

Bericht door Gaby2305 »

Beste Forum leden,

Nog vier weken voordat wij eindelijk onze lang verwachte reis naar de Verenigde Staten gaan maken! Jullie hebben mij al geholpen met van alles en nog wat :thumbup: , maar nu nog een klein vraagje wat betreft het bellen vanuit de VS naar Nederland.

Natuurlijk is het erg duur om te bellen (€1 per minuut minstens) met onze Nederlandse sim (en misschien zal hij het soms niet eens doen) en wij zullen ook vooral gebruik maken van Skype op onze iPod Touch. Echter, nu zijn we niet altijd in staat hier gebruik van te maken of de mensen in Nederland niet. Daarom willen wij nog een andere oplossing bijvoorbeeld in de vorm van een simkaartje waar mee we goedkoop kunnen bellen of ik heb ook iets gelezen over een ander soort prepaid telefoonkaart waar mee je kunt bellen (bijvoorbeeld ook in telefooncel)? Kan iemand mij hier misschien tips over geven? Het gaat niet om dagelijks bellen hoor, maar af en toe het thuisfront laten weten dat we veilig van A naar B zijn gekomen!

Mijn dank is weer groot! :D
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
bello
Amerikakenner

Re: Bellen vanuit VS naar Nederland!?!?!

Bericht door bello »

Als het alleen gaat om het dagelijks laten weten dat je ok bent, zou ik gewoon een sms sturen. En pas weer uitgebreid bellen als je wifi hebt (bij elke Starbucks en Mc Donald's bijvoorbeeld). Dan ben je voor 50 cent per keer klaar. In geval van echte nood kun je nog steeds bellen en dan kunnen die extra euro's je echt niks schelen (of je verhaalt ze op je reisverzekering).

Met een Amerikaanse simkaart kun jij goedkoop bellen, maar moet je Nederlandse familie hoge kosten maken om jou te bellen op je tijdelijke Amerikaanse nummer.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Thanks voor je reactie! Ja af en toe wordt het ook wel op prijs gesteld als ik even m'n stem laat horen, haha. En zij kunnen niet altijd gebruik maken van skype in verband met werk en dergelijke. Tuurlijk is SMS verder prima te doen.

Iemand ervaring met Ready Sim?
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Je weet dat je met Skype ook gewoon via de telefoon kunt bellen neem ik aan? Andere optie is om je familieleden een bel-app zoals Viber te laten downloaden.
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Ja dat wist ik eigenlijk wel, maar ik heb me er nooit in verdiept. Ik weet de kosten daar eigenlijk niet van, maar ik zal daar eens naar kijken..
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Als je thuis een Ziggo Internet abonnement incl. bellen hebt zou je Ziggo Bapp kunnen gebruiken. Dan kun je via Wi-Fi met je eigen nummer tegen lokale kosten bellen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/bellen/ziggo-bapp/
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door pascal1109 »

Bellen via whatsapp?
Dus met fatsoenlijke wifi verbinding lijkt me dat wel te lukken.
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Een bel-app zoals Viber is het dan altijd gratis bellen van viber naar viber ook wanneer je geen internet hebt of wanneer je niet in hetzelfde land bent?
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Helaas geen ziggo, en ook mobiele telefoon met whatsapp mee! Dus dat wordt puur skype etc denk ik!
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Met Skype is het inderdaad erg goedkoop 2,1 cent per minuut naar vaste nummers en 9 cent per minuut naar mobiele nummers in Nederland. Eigenlijk helemaal top dus!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Skype naar vaste of mobiele nummers in NL werkt prima, en heel goedkoop. Zelfs toen we in de VS woonden belde ik echt nooit met een gewone telefoon naar NL (enige uitzondering, vanuit het ziekenhuis na geboorte van jongste, maar zelfs daar later overgestapt op Skype), alleen maar met skype.
Terug in Texas!
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Ja ik heb het inderdaad gezien! Nooit geweten!

Misschien een heeeeeeeel erg stomme vraag, maar is het ook mogelijk met skype te bellen naar vaste/mobiele nummers wanneer je geen internet verbinding hebt?

Ik weet dat je voor skype-skype natuurlijk een verbinding nodig hebt.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Skype gaat alleen over internet verbinding het is VoIP (voice over internet protocol).
Skype - Skype gaat over internet
Skype - Vaste telefoon / Mobiele telefoon gaat over internet
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Thanks!
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Viber werkt over de internetverbinding, dus je moet beide een goede verbinding hebben. Overigens kun je zo ongeveer overal inloggen op Wifi in de VS (in ieder geval in Florida. Durf mijn hand niet in het vuur te steken voor andere staten).

Skype is heel goedkoop! Volgens mij is het zo dat de beller een internetverbinding moet hebben, maar de ontvanger niet, dat gaat per telefoon. Afhankelijk van wie de beste internetverbinding heeft kun je bellen of je laten bellen. Als ik in het noorden des lands zit en mijn Viber gaat haperen doet Skype het namelijk nog wel...hoewel het ook mogelijk is dat Skype betere verbindingen heeft dan Viber, want ik probeer het altijd in NL dus heb dan wel 3G (ook al valt die regelmatig uit in het noorden). Misschien even uittesten met uitzetten van 3G.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als het alleen gaat om het dagelijks laten weten dat je ok bent, zou ik gewoon een sms sturen
Sms-en is wel zo van 2010 :mrgreen:

Bedenk je eens goed waar je het echt voor nodig hebt? Moet je persé bellen? Wij stuurden 's ochtends en 's avonds gewoon een paar whatsapp berichtjes via de free wifi in het hotel of bij een Starbucks, fastfoodketen of supermarkt. Verder idd ook via de gratis wifi facetime of Skype. En al kan dat wel eens blijven hangen, je hebt iig even contact. Dan heb je ook gewoon tijdens je vakantie kostenloos contact met de fam.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Koop een Bison "kaart" voor $5 en je kunt vanaf iedere vaste telefoon naar o.a. NL vast bellen.
"Kaart" omdat je en e-mail met de gegevens krijgt en verder niets.
Voor die $ 5 kan je minimaal 2 uur bellen naar NL en blijft zonder kosten of opwaarderen maanden geldig.
Ik gebruik hem al jaren. Indien nodig vanuit Nl even een SMS-je naar de GSM en ik bel terug.
Zelf bel ik vanuit hotel of publicphone naar NL.
Enig nadeel is dat je heel wat cijfers moet intoetsen.

http://www.all-phonecards.com/p/
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Thanks voor de goede tip!! :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bel niet in hotel/motels - tenzij je zeker weet wat het gaat kosten. Er kunnen daar waanzinnige prijzen berekend worden per minuut.
Sommige hotels hebben de regel dat je al een bedrag moet betalen als je de hoord van de telefoon oppakt (en geen # draait, dan wel draait en geen gehoor krijgt).
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Met de door mij genoemde Bisoncard moet je eerst een lokaalnummer draaien of een 1-800 nummer (landelijk voor de USA).
Afhankelijk van het hotel kan je lokaal gratis of tegen een gering bedrag bellen. Een 1-800 nummer verschilt van hotel tot hotel. Er zijn er waar het gratis is en er zijn er waar een bedrag tot ongeveer $1 berekend wordt. Via een openbare telefoon moet je voor een 1-800 nummer bij mijn weten ook wat extra betalen, ook zo iets van $1.

Internationaal bellen via je hotel kost meestal verschrikkelijk veel.

Dat je al moet betalen als je de hoorn maar opneemt lijkt mij erg sterk, althans in de haast 40 jaar die ik al in de USA kom nog nooit meegemaakt of van gehoord. (Kan je het toestel geeneens af laten stoffen.)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer