Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Rondreis Isis: Vancouver (USA en Canada)

Bericht door Nici »

Wells Gray vonden wij erg mooi hoor. We hadden eigenlijk te weinig tijd. De watervallen zijn er prachtig en we hebben er ook beren gezien. Als wij nog een keer gaan, staat dit park echt weer op mijn lijstje hoor.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Top, :thumbup: :thumbup: ik ga dit eens even in mijn voorlopige schema zetten. Het ziet er goed uit. Watervallen tja als we er 10 gaan bekijken valt de aandacht vast weg maar 1-3 spectaculaire is wel mooi.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

AnnInBC schreef:Zo, ik hoop dat je daar al wat aan hebt!
Wij waren 3,5 week in White Rock deze zomer, maar het is duidelijk dat we er nog wel drie extra hadden kunnen gebruiken. Grouse Mountain was ons meest noordelijke tripje (en ook meteen het aller-allerduurste tripje ooit :shock: het was maar goed dat ik de prijzen voor die paar minuten in een gondel niet vantevoren had opgezocht). En ook voor Vancouver Island hebben we geen tijd kunnen maken. En eigenlijk ook nauwelijks voor Vancouver zelf.

Duidelijk mag zijn dat er alleen al rond Surrey meeeeeer dan genoeg te zien was om elke dag in de auto te stappen en iets nieuws te doen! Maar jouw lijstje hierboven geeft (nog meer) reden om nog eens terug te komen :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

@Bello: wat kan ik uit deze info halen? Dat ik langer moet gaan.... dat zou ik best willen maar helaas. Wellicht heb je nog wat inhoudelijke tips.

Het schema wordt toch een beetje anders waarschijnlijk. Vluchten en camperhuur vanuit Calgary is goedkoper. We rijden dan het stuk Oost-West 1keer. En dan alleen het stuk van Jasper - Vancouver. Het stuk Banff - Seattle doen we dus niet.
Niet overal staan kilometers bij. Het is een indicatie en de rijtijden zijn google maps dus iets te optimistisch als we met camper rijden. Maar dat weten we.

1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary - Banff (Camper halen) 125km
3 Banff
4 Banff-Yoho Kicking Horse campground (Burgess Shale Unesco Heritage site?) ongeveer 100km
5 Yoho - Icefield Centre campground (enige cg aan de IPW voor 30ft camper) 120km
6 Icefield Center - Jasper (White Water raften? ) 105km 1u 25m
7 Jasper (rondje naar Maligne en Medicine Lake)
8 Jasper - Clearwater 318km
9 Clearwater (camping dichterbij WG PP)
10 Clearwater (Wells Gray)- Whistler 423km 5u
11 Whistler - West Vancouver (Capilano river RV Park) 116km 1u 30m
12 Vancouver (OV)
13 Vancouver (OV)
14 Vancouver (Horseshoe Bend) Ferry) - Nanaimo Departure Bay(Ferry)
15 Nanaimo - Tofino 207 3u
16 Vancouver Island ( Tofino)
17 VI Tofino - Victoria 318 4u 30m
18 Victoria (Ferry!!)- Port Angeles/ Hurricane Ridge(Olympic np)
19 Port Angeles - Forks (of wat verder..campgrounds?) via kust en HUrricane Ridge 183km
20 Forks - Kalaloch Beach campground (Olympic NP) met Hoh Rain Forest 113km 1u 45m
21 Kalaloch Beach - Olympia 190km 2u 20m
22 Olympia - Paradise (nabij Mnt Rainier NP) 131 km 2u 5m
23 Paradise - Trailer Inns RV park Bellevue (voor Seattle) 171km 2u 30m
24 Seattle (OV)
25 Seattle (OV)
26 Seattle - Vancouver 231km 2u 20m
27
28
29 Vancouver inleveren en terugvliegen

*edit* :thumbup: :D
OW ik heb nog twee dagen over!!!! haha Ik kan dus dag langer op Vancouver Island verblijven! En dan is er nog een dag.....
*einde edit*

Vragen:
  • Dagje Banff invulling
    Is er meer tijd in Jasper prettig???
    Invulling Jasper (langer? ten koste van Wells Gray)
    Wells Gray wel of niet hele dag Denk aan onze kids (17,5 en 20) 10 watervallen is echt teveel... en na Banff en Jasper...?
    Vancouver Island; ik las dat Orca’s zich met name in zomer aan Oostkant ophouden. Walvissen hebben we in CA al gezien. Het is even puzzelen wat zinvol en haalbaar is. We zouden stuk naar het Noorden van VI kunnen rijden op dag 14 (na de oversteek/ ferry). Die middag Orca tocht? en dag erna naar Tofino? om in Tofino een dag te blijven. Het is nog een puzzel. :wink: (met dag extra wordt het makkelijker!!)
    Als we het anders moeten doen… TIPS zijn zeer welkom.
Campgrounds zijn niet allemaal geschikt voor 30FT in parken Canada.Daarom dus bv de asfalt camping Columbia Icefield… helaas. Alle anderen onderweg langs de Icefield Parkway zijn schijnbaar niet voor boven 25FT.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

… TIPS zijn zeer welkom..
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Isis schreef:@Bello: wat kan ik uit deze info halen? Dat ik langer moet gaan.... dat zou ik best willen maar helaas. Wellicht heb je nog wat inhoudelijke tips.
Sorry Isis, dit was vooral een (off topic) reactie voor Ann, die ons zo goed geholpen heeft in eerdere topics over Vancouver en omgeving.

Ik geloof niet dat ik je (behalve dat Grouse Mountain een heel duur uitstapje is) tips kan geven. Jullie trip gaat langs allerlei toeristische highlights, terwijl wij (op dit moment) liever op een plek blijven en van daaruit de omgeving verkennen. Bovendien hebben wij twee kinderen die veel jonger zijn dan die van jullie en dus ging onze aandacht naar heel andere dingen uit. Vooral naar allerlei low key pareltjes (strandjes om krabben te vangen, een bos met sneeuw in augustus, camp bij het rec center) die we van onze lokale buren en de dames bij de espressobar hoorden, en die gelukkig niet in de reisgidsen staan :D

Veel plezier nog met de voorbereidingen!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoi,
Leuke, mooi gelegen, bijzondere en rustige campings zijn welkom en krabbetjes vangen vinden grote kids ook leuk hoor. Dus gooi maar in de groep! Wat kost nu zo'n kabelbaan eigenlijk?
Groet Isis
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

De gondola voor Grouse Mountain kost $44 per persoon en daar mag je ook nog $5 of zoiets voor parking bij tellen als je er met de auto heen rijdt. Wij hebben dit al meerdere keren bezocht als we familie of vrienden van Belgie/NL op bezoek hadden. Telkens een grote hit ondanks de prijs omdat er toch wel heel wat te doen is en als je er een heel dagje van maakt is het toch wel de moeite. Boven op Grouse Mountain is er vanalles te zien en te doen wat in je ticket is inbegrepen zoals een film over het onstaan van Grouse Mountain, de grizzly habitat bezoeken, de lumberjack show, een roof vogel show, stoeltjes lift naar de top, wandelingen met gids en nog een paar dingen die mij op het moment ontgaan. Als je voor de zichten alleen wil gaan, dan zou ik gewoon even naar Cypress Mountain rijden en daar bij het viewpoint stoppen om van de prachtige zichten over Vancouver en omgeving te genieten.

Oke, wat orca's betreft...die zijn hier aan de westkust meestal te zien vanaf mei tot en met oktober. Dus zeker iets wat je kan doen tijdens de zomer maanden. We hebben zelfs het geluk gehad van ze hier een paar keer te mogen zien vanaf de Stanley Park seawal deze zomer omdat ze een beetje verdwaalt waren. Dit is natuurlijk een uitzondering en zie je misschien eens in een jaar of zo. Maar goed, wat betreft orca tours heb je vele keuzes...je kan tours doen zowel vanuit Vancouver als vanop Vancouver Island. Sinds je zelf al aangeeft om naar het noorden te gaan na de oversteek naar Vancouver Island, zou ik een dagje Campbell River inlassen om daar een orca tour te doen. Daar zijn je kansen meestal het grootste. Kijk eens bij Eagle Eye Adventures: http://www.eagleeyeadventures.com/ (een Nederlands koppel zijn de eigenaars van dit bedrijf). Tofino is niet een ideale plek om orca's te zien, dit is meer voor walvissen (grey whales). Vancouver is ook redelijk goed om orca's tours te doen, maar deze moeten iets verder varen om tot bij de orca's te komen. Maar je zou eventueel hier kunnen kijken bij Wild Whales (deze vertrekken vanop Granville Island bij downtown Vancouver): https://www.whalesvancouver.com/ of je kan ook eens kijken bij Vancouver Whale Watch (in Steveston Village, Richmond...een 20 minuten van downtown Vancouver): http://vancouverwhalewatch.com/

Vergeet in Banff zeker niet naar het prachtige Moraine Lake te gaan en bewandel daar de Rock Pile (korte wandeling op een heuvel vol met rotsen) voor een prachtig zicht op het meer. Yoho NP is ook prachtig met Emerald Lake wat een heel mooi plekje is om kano te varen (Moraine Lake is anders ook heel mooi om te kano varen). Als je voelt dat Wells Gray niet het van het is, dan zou ik het overslaan...of er een paar uurtjes besteden om enkel een paar hoogtepunten te zien en dan verder. Jasper kan gerust een dag of 2 met 1 dag voor de Maligne Lake Road (stop bij Medicine Lake, wandel door de Maligne Canyon en bezoek aan Maligne Lake met of zonder boot rit naar Spirit Island...erg prijzig maar wel prachtig!).

In Vancouver kan je kayakken of paddle boarding (zeker leuk voor de tieners): https://www.ecomarine.com/rent/ Doe zeker ook een rondje Stanley Park met de fiets als jullie dat aanstaat en je kan zelfs verder langs Granville Island en zo naar de stranden van Vancouver met de fiets. Zeker de moeite voor een halve dag of hele dag. Vele mooie plekjes om aan te stoppen onderweg. Als het heerlijk weer is in Vancouver zijn er in Noord Vancouver ook verschillende lagere rivieren met rotsen, heerlijk om gewoon pootje te baden en te relaxen.

Als ik nog meer ideeen bedenk laat ik het weten! :mrgreen:
Ann
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dankjewel Ann. !!!!
Vancouver had ik inderdaa al beetje bedacht. Fietsen in Stanley Park en een dagje markt en gastown... Evt nog lekker halvedag niksen op camping met zwembad, of strand van Vancouver. Die suspension bridge laten we zitten, tripadvisor gaf t aanals tourist trap.

En die eagle eye tours had ik naast nog een paar andere ook gevonden.. Fijn dat ik nuwat bevestigingvanwat zaken krijg.
Grouse Mpuntain weet ikdan nog niet, dan ga ik liever paddleboaten of roeien. JaMoraine staat op op t lijstje. Maar het is lastigkiezen tussen al die meren en tegelijk de aandacht van de kids erbij houden.. :wink:
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Capilano Suspension Bridge is heel erg mooi, maar niet zo mooi met de hordes toeristen...ik geef je geen ongelijk als je liever niet wil gaan. Tenzij je vroeg gaat. Een ander alternatief is eventueel de Lynn Canyon Suspension Bridge ook in North Vancouver, deze is gratis en als het te druk is ben je gewoon weer weg. Als je hier redelijk vroeg naartoe komt is er nog voldoende parking en dan is het ook nog niet te druk. Hier een indruk als je graag wat foto's wil zien: Het bovenste deel foto's is van Lynn Canyon en het onderste deel is van Capilano Suspension Bridge (foto's zijn wel in het najaar genomen): https://picasaweb.google.com/1132628563 ... directlink

Wat de meren in de Canadese Rockies betreft moet je een beetje zelf uitzoeken welke jullie het meeste aanstaan want alle meren zien is toch onmogelijk! Mijn favoriete meren in de Canadese Rockies zijn Emerald Lake (Yoho NP), Moraine Lake (Banff NP), Herbert Lake (Banff NP en dan vooral omdat ik van fotografie hou), Peyto Lake (Banff NP), Bow Lake en Lake Annette (Jasper NP, erg blauw meer en warm genoeg naar het schijnt om in te zwemmen...zelf nog niet geprobeerd). Voor Grouse Mountain is het duur en weet niet of het wat is voor je hele familie, voor zichten en wat mooie wandelingen kan je ook naar Cypress Mountain en daar betaal je niets. :D Wij genieten net zo goed van een namiddagje aan het strand in Vancouver, vooral bij laagtij dan kan je lekker in het lage water wandelen met de blote voeten op warme dagen!
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Mocht je toevallig de data zo kunnen plannen dat je met de Stampede in Calgary bent, dan zou ik daar zeker een dag voor inplannen. Echt een spektakel.

Je zou nog een dag aan Banff/Kootenay/lake Louise kunnen toevoegen. Er is daar voldoende te zien, doen, wandelen. Maar als ik het goed begrijp is dat misschien wat te veel van het goede aan natuur?
Tussen Banff en Lake Louise vind je 3 campgrounds langs de Bow Valley Parkway, als alternatief voor de campgrounds van Banff en/of Lake Louise. Zijn op first come first serve basis, zonder electra etc. prachtig midden in het park. Hoewel de campground van Banff voor de kids misschien juist wel leuk is, kunnen ze nog even het stadje in wandelen (of met de shuttle) voor internet en Starbucks.

Voor Whistler heb je nog de Nairns Falls, een korte wandeling naar watervallen. Er is daar ook een campsite, als (basic) alternatief voor de dure camping van Whistler (met allerlei faciliteiten).
Je zou een dag in Whistler kunnen verblijven. Ik weet zeker dat de pubers zich daar wel vermaken (zeker als afwisseling op alle natuur in de dagen ervoor). Als je niet met de gondola omhoog wilt om daar te wandelen, dan zou je fietsen kunnen huren en de valley trail kunnen doen; of de wat meer avontuurlijke mountainbike-paadjes, of gewoon naar een van de meren kunnen lopen en een paar uurtjes lekker in het zonnetje gaan liggen, boekje erbij, koptelefoon met muziek op en effe relaxen, af en toe een duik in verkoelende water. Misschien samen met je dochter relaxen in de Scandanive Spa (vlakbij de camping). Ook kan je met z'n allen gaan ziptrekken of misschien willen ze wel bungyjumpen? Of downhill-biken? Of gewoon beetje hangen bij Starbucks om te internetten of 's avonds terrasje pakken/de kroeg in. Grote kans ook dat er een festival is of ander openlucht entertainment, zeker als je er in een weekend bent. Whistler heeft een bijzonder jonge crowd, sportief, hipsters, bikers, skaters, skiërs, maar is ook gericht op (jonge) gezinnen.

Vancouver is echt een heerlijke stad, zeker fietsen huren en de stad per fiets verkennen.

Voor Victoria zie ik nu ook wat weinig tijd ingeruimd staan. De rit van Tofino naar Victoria neemt aardig wat tijd in beslag. Zeker als je onderweg nog even stopt in Duncan en/of Chemainus. Het Royal BC Museum in Victoria is een bezoek zeker waard, hier heb je zo'n 2-3 uur voor nodig. En verder is het een leuk plaatsje om doorheen te wandelen, en natuurlijk om langs de haven te slenteren.
Ook kan je vanuit Victoria excursies doen naar orca's/whales, dus dat is misschien ook iets om uit te zoeken ipv naar Campbell River te rijden. De tochten vanuit Victoria staan wel bekend als toeristischer, wellicht wat meer het gevoel van een rondvaart-boot dan van een natuur-excursie kan ik me zo voorstellen (zelf geen ervaring, maar zo'n gevoel bekruipt mij daar).

De ferry naar Port Angeles vaart 3 a 4 keer per dag en zou ik zeker (aantal dagen) vantevoren reserveren, hij is niet heel groot. Houd er rekening mee dat je behoorlijk wat tijd vooraf aanwezig moet zijn ivm de afhandeling van US Immigrations die aan de Victoria kant wordt gedaan. Aan de US kant moet je dan nog door Customs, grote kans dat ze de inhoud van je koelbox/kast willen controleren. Dus zorg dat daar niets ligt wat niet mee mag.

Hurrican Ridge heeft campground en voor de buurt van Forks kan je op Mora Beach gaan staan.

Na Lake Quinault kan je gas geven, er volgt dan echt een lelijk en saai stuk weg. Ik zou vanaf daar zeker naar Mnt St Helen rijden, is absoluut een bezoek waard. Zou echt zonde zijn om dat over te slaan. Vanaf Mn St helen even stukje de I-5 op en dan de 12 op naar de zuidelijke kant van Mnt Rainier. Daar zeker de wandeling maken bij Paradise visitor centre en dan oostelijk om Mnt Rainier heen naar de noordkant. Bij White River heb je een camping daar sta je aan de voet van Mnt Rainier, het is er alleen wel heeeeeeel koud.

Vanaf daar kan je naar Bellevue rijden.

Op weg naar Vancouver heb je bij Everett de Boeing Factory die zeker leuk is om te bezoeken. Niet veel verder zit de Seattle Premium Outlet (en andere malls) en ik weet bijna wel heel zeker dat je daar een paar uur kan uittrekken om te shoppen!

En dan heb je nu geen 2 dagen over, maar minstens 2 dagen tekort! :roll:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank Jet en Ann ook weer.
Het nu iets teveel om te reageren, maar in kort ik ga wel kijken wat ik van jullie tips kan meenemen. Dat ziplijnen en bungeejumpen (mij niet gezien) las ik gisteren ook bij iemand. Omdat we dan maar 112km hoeven rijden zouden we een halve dag in Whistler kunnen blijven om iets te doen. Meer natuur in Banff en Jasper moeten we een beetje mee oppassen, ik wil het ook leuk houden voor de jongeren. Wat betreft campings rond Banff, ik moet inde gaten houden dat we met een 30FT gaan rijden. Dan past het niet altijd.
Zwemmen in Vancouver zal natuurlijk alleen gaan als het weer meewerkt....
Er zijn in elk geval opties genoeg. En niet alles staat vast.
Overigens gaan we de Ferry rerveren want met zo'n bak nemen we geen risico dat er geen plek is. Ik dacht een dagje Victoria genoeg zou zijn, dus van Tofino ernaartoe, de middag / avond in stad en dag erna nog ochtend in de stad en dan midag boot naar overkant. En te laat komen hebben we hekel aan, we zullen ons keurig gedragen bij customs! :thumbup:
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Vergat ik gisteren nog te melden: er is ook een actief Canada forum: http://canada-plaza.proboards.com en het oude Canada prikbord staat boordevol info: http://canada.startpagina.nl/forum/ (de zoekfunctie werkt goed, tik eens 'tieners' of 'pubers' in en wellicht kom je nog meer tegen.

Ik heb zelf iets jongere pubers (14 en 16) en wij doen het als volgt:
bij bepalen waar we heen gaan/globale route planning mogen ze inbrengen of er dingen zijn die zij willen doen en of zien. Zo brengt 1 dochter steevast in dat er minimaal een halve dag geshopt moet worden en daar ruim ik dan ook echt tijd voor in. En ik zoek ook naar dingen die voor hen leuk zijn. Komend bijvoorbeeld over highway 3 naar Vancouver zit er in Chilliwack een waterglijbanen-paradijs-toestand. Daar ruim ik dan wel een dag voor in. Tis wat dat betreft geven en nemen.
Verder vinden ze het bij mij allemaal best oké wat we doen, maar zijn ze inderdaad niet geïnteresseerd in iedere waterval of ieder uitzichtpunt. Als dat onderweg is van plaats A naar B met een kort wandelingetje er naar toe dan mogen ze kiezen: mee of in de auto blijven zitten. Ik ga me niet meer drukmaken dat ze alles moeten zien. Als het uitzichtpunt wat verderop is, dan moeten ze in ieder geval mee naar het beginpunt van de trail en een stuk mee lopen en als ze dan geen zin meer hebben, blijven ze maar lekker op een bankje wachten. Bijvoorbeeld bij Johnston Canyon: vonden ze de eerste waterval ver genoeg, prima, wij niet. Dus zij blijven daar zitten en wij lopen verder. Grappig genoeg komen ze dan vaak genoeg alsnog achter ons aangelopen. Een day hike moeten ze mee (ik kondig trouwens het programma wel dagelijks aan) en eigenlijk vinden ze die day hikes veel leuker dan steeds van die korte trails. Want dan zitten ze net lekker op de achterbank en dan moeten ze er weer uit, dat vinden ze vervelender dan als we zeggen 'we rijden nu naar een trail en gaan 3 uur lopen' Overigens moet er wel een doel zijn, gewoon een rondje lopen vinden ze nog steeds onzin, maar lopen naar iets toe (ook al is dat een meer of waterval) vinden ze prima. En verder ruimen we inderdaad ook tijd in voor ze (en onszelf, haha, het is tenslotte vakantie) om beetje te relaxen, middagje bij een meertje liggen, ochtend fietsen of gaan wij een stadje bekijken of museum in en laten wij ze lekker bij de Starbucks internetten.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Leuk, pubers lijken op elkaar wta dat betreft... Bij ons bleven ze soms in camper als we aankondigden 1,5 uur te gaan lopen.
Hier is het animo om iets zelf uit te denken maar ik spar wel veel met ze. Bij dat ziplijnen/ bungee jumpen werden de ogen van mijn zoon groot... VETTT ik zei wel dan moet je helpen uitzoeken of dat mag qua leeftijd en misschien wat bijdragen als het erg duur is.
Zelf plannen is lastig voro hen.. De schoolagenda voor een week is wel genoeg zeg maar... :D
Ik houd jouw draadje wel in de smiezen, het is inderdaad een uitdaging om het iedereen naar zin te maken. Bij ons viel de tocht met een natuurfreak door stromende regen (torrential rain) wel tegen maar ze hebben niet gemopperd. En dan nog maar 1 beertje gezien...
Manatees zwemmen in Florida was natuurlijk supertof. Ach. Proberen wel wat te verzinnen wat t leuk maakt. Waarschijnlijk de laatste reis met 4; ook bijzonder wel.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Waarschijnlijk de laatste reis met 4; ook bijzonder wel.
Daar zitten wij met de oudste ook al tegenaan te hikken. Van vrienden met oudere kinderen begrepen we echter dat zo lang je een leuke bestemming uitzoekt en voor ze betaald, dat het nog weleens "tegen kan vallen" wanneer ze voor 't laatst meegaan.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

We gaan niet elk jaar ver. Maar betaalde vakantie is wel prettig voor studenten.
Als oudste niet meer meegaat heeft jongste ook geen zin meer. We hopen het te kunnen uitstellen tot hij vwo examen gedaan heeft in 2017 (als goed gaat).
Maar goed 2016 dus nog 4 :thumbup: :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zo..... Ticktes geregeld en camper wordt ook gereserveerd. De boeking is gedaan! We vliegen op Calgary en pakweg 28 dagen :thumbup: later gaan we vanuit Vancouver weer terug. YEAH

En het blog is er ook, nog niet veel te lezen maar het is er alvast.
http://canteclaer4canusa.wordpress.com
Laatst gewijzigd door Isis op 18 sep 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
niekie73
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door niekie73 »

Isis schreef:Zo..... Ticktes geregeld en camper wordt ook gereserveerd. De boeking is gedaan! We vliegen op Calgary en pakweg 328 dagen later gaan we vanuit Vancouver weer terug. YEAH
328 dagen :lol: wow......
Isis schreef:5 Yoho - Icefield Centre campground (enige cg aan de IPW voor 30ft camper) 120km
Wij hebben gestaan op Rampart Creek,
http://www.pc.gc.ca/eng/pn-np/ab/banff/ ... mpart.aspx
Note that some loops are only suitable for campers and trailers smaller than 7.5 m (25’) only.
Er zijn ook grotere plekken, wij vonden het beter dan het asfalt van IPW Centre.
Isis schreef: Clearwater (camping dichterbij WG PP)
Wij hadden http://www.clearwaterbckoa.com/
ligt gelijk aan de ingang van het park
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

328 dagen... Maar even aangepast :D
Ik las dat Rampart echt tot 25" gaat. Maar er zijn plekken die groter zijn?? Dat is goed nieuws ik sta liever in bis dan op asfalt, maar er zijn ook voordelen aan de 'camping' bij Icefield center omdat je naar de gletsjer kunt lopen in avond en het ijs hoort kraken of toch heel vroeg naar de Icefields kunt gaan. En het restaurant is in de avond schijnbaar ook leuk, overdag wil je er niet gevonden worden.....
Ik las het op canada forum.
http://canada.startpagina.nl/forum/topi ... ldparkway/
We zullen t zien, reserveren kan toch niet daar.
Erniebert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Erniebert »

Is er in de buurt van Field niet een kampeerplaats? Is dan vlak bij Golden wat een mooie stek is om te gaan raften. Werden mijn 'mannen' erg blij van, 14-17 en 19. Ik overigens ook :lol:
Daarnaast, ga hiken met een gids over de Columbian gletsjer halverwege de icefield parkway. Geweldige ervaring, een van de hoogtepunten van mijn trip met mijn zoons.
Zuidwest '12, New Orleans - Nashville '12, Noordoost '13, Florida '13, Noordwest + Canada, '14, Florida '15, Texas '16, Florida ‘19
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer