Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

land van uitgifte Paspoort

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
joyceyvds
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

land van uitgifte Paspoort

Bericht door joyceyvds »

Hoi allemaal,

Ik heb nog een klein vraagje, althans heb een bevestiging nodig of dat ik t wel goed gedaan heb :)
Over 34 dagen :clap: ga ik dan eindelijk voor de eerste keer naar Amerika. Nu heb ik mijn vliegticket, mijn AIP en ESTA allemaal geregeld en mijn Esta is ook goedgekeurd maar ik begin te twijfelen.

Ik heb een Nederlands paspoort dat uitgegeven is door de Nederlandse ambassade te Ljubljana in Slovenië. Bij het invullen van mijn Esta en AIP heb ik bij de vraag land van uitgifte paspoort: Nederland ingevuld, weet iemand of dat het juiste antwoord is?

Ik heb op internet namelijk gelezen dat wanneer een paspoort uitgegeven wordt via een ambassade het land van uitgifte nog steeds Nederland is aangezien dat het stuk grond waar het gebouw van de ambassade op staat Nederland gehoord, klopt dit?

Ik wil gewoon even zekerheid of dat het goed is, niet dat ik straks aankom in Atlanta en dat er een heel probleem is omdat mijn Nederlands paspoort uitgegeven is in Slovenië en dat ik het fout ingevuld zou hebben.

Daarnaast nog even een vraagje over London Heathrow, ik heb een overstap van 5 uur, iemand leuke ideeën wat ik zou kunnen doen in die 5 uur? (dit is zowel op de heenvlucht als op de terugvlucht) :)

Alvast bedankt!
mtl
Amerika-expert

Re: land van uitgifte Paspoort

Bericht door mtl »

Ik zou me totaal niet druk maken over het antwoord Nederland. Dit is echt geen reden om jou terug te sturen.

Zou niet weten hoe je de tijd op Heathrow zinnig kan doorbrengen. Veel opwindends is daar niet. Vijf uur is wel heel lang.
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoi,

Ik had dezelfde twijfel 2 maanden terug. Het land van uitgifte is in dit geval idd Nederland. Mijn man is Portugees en heeft zijn pas hier in Nederland bij het Portugese consulaat opgehaald. Portugal was in zijn geval het juiste land om in te vullen.

5 uur gaat best snel hoor. Wij hadden in 2012 4 uur tijd en hebben alles maar net gehaald, nou was het ook topdrukte, dus daar lag het ook aan. Er zijn genoeg leuke winkeltjes waar in je je kan vermaken. Er zit een Harrods :)
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Vergis je niet mtl. Wij hadden dus 1 keer Nederland ingevuld ipv Portugal en wij krgen geen boarding pass op Schiphol. Gelukkig hadden wij nog tijd en hebben met spoed een nieuwe Esta aangevraagd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Souraia schreef:Vergis je niet mtl. Wij hadden dus 1 keer Nederland ingevuld ipv Portugal en wij krgen geen boarding pass op Schiphol. Gelukkig hadden wij nog tijd en hebben met spoed een nieuwe Esta aangevraagd.
Het is inderdaad best een heel belangrijk gegeven. Wij hebben onlangs onze paspoorten laten vernieuwen en konden daarbij kiezen tussen de Ambassade in Madrid (wij zijn resident in Spanje) of één van de Nederlandse grensgemeenten. We hebben bewust gekozen voor Nederland (Breda in ons geval) om daar in elk geval nooit twijfels over te krijgen.

Voor wie in Nederland is binnenkort en geen resident is: de procedure is erg gemakkelijk, maar moet wel al vooraf digitaal worden ingezet met verzending van documenten uit het woonland. Maar vaak is dat nog makkelijker dan in je woonland naar een ambassade gaan, er blijven weinig plaatsen over waar dat nog kan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Staat dat niet gewoon in je paspoort, het land waar het is uitgegeven? Tenminste, bij mij was dat toch duidelijk (en ik denk niet dat ze speciaal voor mij een bijzonder ontwerp van paspoort gemaakt hebben ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er kan voor ons als Nederlanders dus instaan: De Ambassade in Madrid. Tja, dat is Nederlands grondgebied in Spanje.

Om het nog gekker te maken: een hoop Nederlanders hebben hier in Spanje een paspoort gehaald met als afgifte: De Ambassade van Berlijn :mrgreen:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

In het nieuwste paspoort dat wij hebben (vernieuwd in Rio de Janeiro, volgens mij komt het dan uit Chili) staat alleen nog maar 'Minister van buitenlandse zaken', ipv 'Ambassade te xxx'.
Terug in Texas!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Klopt, ministerie van buitenlandse zaken is de verantwoordelijke autoriteit voor de uitgifte. Staat ook in mijn paspoort uit 2014. Niks over Consulaat-Generaal in New York, waar ik het kon aanvragen en ophalen (aangevraagd MET die "Verklaring van behoud Nederlanderschap", uiteraard).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
joyceyvds
Amerika-ontdekker

Bericht door joyceyvds »

Souraia schreef:Hoi,

Ik had dezelfde twijfel 2 maanden terug. Het land van uitgifte is in dit geval idd Nederland. Mijn man is Portugees en heeft zijn pas hier in Nederland bij het Portugese consulaat opgehaald. Portugal was in zijn geval het juiste land om in te vullen.

5 uur gaat best snel hoor. Wij hadden in 2012 4 uur tijd en hebben alles maar net gehaald, nou was het ook topdrukte, dus daar lag het ook aan. Er zijn genoeg leuke winkeltjes waar in je je kan vermaken. Er zit een Harrods :)

Hoi Souraia!

Dit is de eerste keer ook dat ik een overstap heb dus weet niet wat me te wachten staat, vandaar dat ik 5 uur heb gekozen ipv 1.5-2 uur...Yeaaah een harrods dat wordt dus nog shoppen voordat ik wegga! Dankjewel voor de info.
joyceyvds
Amerika-ontdekker

Bericht door joyceyvds »

kastelke schreef:Staat dat niet gewoon in je paspoort, het land waar het is uitgegeven? Tenminste, bij mij was dat toch duidelijk (en ik denk niet dat ze speciaal voor mij een bijzonder ontwerp van paspoort gemaakt hebben ;-) )

Bij mij staat er: Ambassadeur te Ljubljana...dus niet eens een land enkel de hoofdstad waar hij uitgegeven is...maar het is wel Nederlands grondgebied in het buitenland als er een ambassade is dus ik ga er vanuit dat dan het land van uitgifte Nederland is...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, op de Nederlandse paspoorten uitgegeven in Spanje staat ook Ambassadeur van Madrid. Maar het is een Nederlands paspoort, uitgegeven door de Nederlandse overheid met standplaats Madrid of in jouw geval Lubljana. Vul maar gewoon Nederland in, is goed!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer