Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BartPersoons: campertrip tegen de klok in

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
BartPersoons
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis BartPersoons: campertrip tegen de klok in

Bericht door BartPersoons »

Hallo allemaal,

Zelf ben ik 2 keer in San Francisco geweest voor een congres, maar aan het eind van deze maand gaan mijn vriendin en ik kijken wat het zuidwesten nog meer te bieden heeft :). Met name dankzij deze website en forum hebben we al een redelijke reis uit kunnen stippelen, maar ik zou de reis graag nog eens met jullie willen spiegelen of jullie misschien nog tips hebben!

We hebben voor een camper gekozen omdat we dan wat meer vrijheid (hopen te) hebben. De steden bezoeken is dan misschien wat lastiger, maar daar vinden we vast wel iets op. Veel routes gaan met de klok mee, maar we lazen ergens dat vooral highway 1 mooier is om van noord naar zuid te doen, vandaar dat we tegen de klok in willen gaan. De route welke we nu in gedachte hebben is als volgt:

26-9 Aankomst SF
27-9 SF
28-9 SF Camper ophalen -> Montery
29-9 Montery -> Pismo Beach (of ergens die kant op)
30-9 Pismo Beach -> LA (balboa rv park zitten we aan te denken)
1-10 LA
2-10 LA -> Kingman
3-10 Kingman -> Grand Canyon
4-10 Grand Canyon (helikoptervlucht?, kayakken?)
5-10 Grand Canyon - Page
6-10 Page - Bryce
7-10 Bryce - Zion
8-10 Zion - Vegas
9-10 Vegas
10-10 Vegas - Death Valley
11-10 Death Valley - ?? Twijfelen nog of we via Seqoia of Tioga Pass moeten gaan? Tips iemand?
12-10 ?? -> Yosemite
13-10 Yosemite
14-10 Yosemite -> San Francisco (in de buurt)
15-10 Camper inleveren 'en naar huis

Monument valley heb ik dus niet opgenomen, want ben bang dat het anders te vol gaat worden (als het dat nog niet is). Hoe denken jullie daar over?

Qua overnachtingen willen we voor de campings in de parken gaan waar mogelijk.

Verder nog tips (activiteiten, overnachtingen, ...) om de reis nog leuker te maken?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Campertrip tegen de klok in

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Heb je de camper al geboekt? Is het mogelijk om die in te leveren op de dag dat je gaat vliegen?
De kust is van zuid naar noord net zo mooi als van noord naar zuid, ik zou me eerder laten leiden door het weer en de kans dat de Tioga Pass open is.
De route is niet heel rustig. Voor Zion zou een volle dag wel mooi zijn. Misschien ten koste van een dag Las Vegas?
Sequoia is zeer de moeite waard, maar niet als tussenstop tussen Death Valley en Yosemite; ik zou de Tioga Road nemen, en Lee Vining of Mammoth Lakes als tussenstop nemen.
Kayakken bij de Grand Canyon? Lees je goed in over de parken, bijvoorbeeld op www.ontdek-amerika.nl en natuurlijk op de NPS-sites zoals www.nps.gov/grca. Je vindt op die sites een kaart van het park en een handige link met Plan your visit.

Marianne
BartPersoons
Amerika-newbie

Re: Reis BartPersoons: campertrip tegen de klok in

Hallo Martin & Marianne,

Dank voor het antwoord :)

We hebben al een camper geboekt (De C25 via Cruise America. De C19 was niet beschikbaar, dus nu deze voor dezelfde prijs). We willen de camper meteen in de ochtend inleveren (9 uur ofzo) en dan door naar het vliegveld. We vliegen om 15:00 terug, dus moeten rond 12 uur op het vliegveld zijn. Dan hebben we 3 uur om de camper in te leveren en bij het vliegveld te komen. Dat moet wel lukken lijkt me.

De route moet ik inderdaad nog goed naar kijken. Vegas een dag minder zou ik ook jammer vinden. Lijkt me dat je dat niet snel gezien hebt. En ik denk dat we Sequioa dan maar over slaan dit keer. Anders wordt het nog een drukker programma.

Heb me al redelijk wat ingelezen (zo kwam ik kayakken in GC ook tegen: https://azraft.com/grand-canyon-trips/s ... /kayaking/), maar hopelijk kon ik hier nog meer waardevolle tips vinden :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Goed opletten. Je kan niet zomaar Kayakken in de Grand Canyon. Dat zijn vaak meerdaagse trips of tochten rond Lees Ferry.

Ik zou ook voor de tioga pass kiezen ipv sequoia. De tijd voor sequoia is veel te kort. Ik zou ook kiezen om de volle dag GC naar Zion te zetten, maar dat is een persoonlijke keuze. Je zou eigenlijk net een dag of 2 dagen meer moeten hebben. Vooral omdat je met een camper toch ook wat trager bent dan met een auto.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Las Vegas is inderdaad genoeg te zien, maar dat geldt ook voor de parken. Lees je nog eens beter in over dat kayakken; dat is geen kwestie van in het park naar beneden lopen en even kayakken. Je zou vanuit Page een stuk op de Colorado kunnen raften, maar dat is het dan wel.
Kijk eens op http://www.recreation.gov naar de beschikbaarheid van de campings. In de meeste parken zal het wel meevallen maar ik zie dat in Yosemite 2 van de 3 campings in de vallei al vol zitten. Alleen Upper Pines heeft nog plaats.

Edit: link aangepast.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 sep 2015, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maak een plan voor LA. LA met een camper is niet de handigste stad. Balboa Park ligt buiten LA bij van Nuys Airport. Gunstig als je naar Universal Studios wilt, maar kijk bv ook naar Malibu RV park of Dockweiler als je meer richting Venice en Santa Monica wilt.
Monument valley heb ik dus niet opgenomen, want ben bang dat het anders te vol gaat worden (als het dat nog niet is). Hoe denken jullie daar over?
Voor een campertrip is het inderdaad een erg drukke reis. Vooral het stuk ten noorden van de grand canyon. Aan de ene kant is het leuk om met de camper gewoon een keer lekker een paar dagen op 1 plek in de natuur te staan en daarna weer een paar dagen te trekken, maar dat kan bij jullie niet echt. En aan de andere kant heb je ook echt de minimale tijd voor de steden. Hou er ook rekening mee dat het 's avonds bij de Grand Canyon, Bryce, ZIon en Yosemite al flink af kan koelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je tot aan Kingman rijdt zou je misschien aan 1 nacht GC ook genoeg kunnen hebben. Dan zou je een extra nacht voor Zion hebben.
Je kunt het ook ter plekke bekijken of wil je nog iets vastleggen?

Marianne
jansenvanbentum
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jansenvanbentum »

We hebben afgelopen zomer ook met een camper het rondje tegen de klok ingedaan. (Lv - kust - LA - GC - Page - Mesa Verde - Moab - Bryce - Zion). Het grootste voordeel vond ik het makkelijk "even" parkeren langs de kust route.
LA hebben we over geslagen(behalve Hollywood sign en stukje Beverly Hills), natuur kreeg voorrang en daar hebben we geen moment spijt van gehad.
Wij zijn in Page gaan kajakken naar het begin van de Antelope Canyon, daar stukje gelopen en ontbeten. Erg leuk :thumbup: .
Kijk anders op onze site voor ons "reisverslag"
http://www.jansenvanbentum.nl/Reis_blog ... ia_NP.html

Veel plezier in ieder geval
Peter
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Waar hebben jullie dat kajakken geregeld? Lijkt mij ook wel leuk om te doen. En hoelang hebben jullie erover gedaan? Zijn jullie heen en terug gepeddeld of alleen naar de canyon?
jansenvanbentum
Amerikafan

Dat hebben we hier geregeld:
http://www.kayakpowell.com/component/ev ... kfast-tour

's morgens om 6 uur melden, stukje met gids rijden naar het meer (antelope point launch ramp). Kajaks te water laten, circa 1,5 uur kajakken, eerste deel over het meer, vervolgens de canyon tot je niet verder meer kan. Stuk lopen en dan ontbijten. Op terug weg ook nog gezwommen en cliffjumping gedaan. Zal morgen klein filmpje van onze tocht plaatsen. Om 13.00 waren we weer terug en zijn daarna naar de upper antelope gegaan (zonder reservering)
Was niet goedkoop, maar meer dan de moeite waard (zie ook : http://www.jansenvanbentum.nl/Reis_blog ... Verde.html
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dank je! Ziet er leuk uit!
jansenvanbentum
Amerikafan

Hier het linkje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jansenvanbentum schreef:We hebben afgelopen zomer ook met een camper het rondje tegen de klok ingedaan. (Lv - kust - LA - GC - Page - Mesa Verde - Moab - Bryce - Zion). Het grootste voordeel vond ik het makkelijk "even" parkeren langs de kust route.
Maar als je daarmee het risico loopt dat je voor een (tijdelijk) gesloten Tioga Pass komt te staan wordt de afweging toch iets anders lijkt me.

Marianne
jansenvanbentum
Amerikafan

Daar heb je helemaal gelijk in Marianne, zou zonde zijn als je er niet overheen kan.
Laatst gewijzigd door markro op 17 sep 2015, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
BartPersoons
Amerika-newbie

We willen de reis eigenlijk zo min mogelijk gepland doen, dus kayakken in de GC zal hem waarschijnlijk niet gaan worden. Qua campings in de parken moet ik zeker even goed kijken de dagen van te voren dan.

De steden trekken ons toch wat minder, dus de voorkeur gaat toch meer naar de parken uit. Zal alleen even moeten kijken wat we wel willen zien en wat we eventueel over kunnen slaan. Als jullie dit rondje maken wat zouden jullie dan adviseren om zeker niet over te slaan en wat zouden jullie eventueel over slaan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik geloof dat je dat kayakken in de GC niet zo goed begrijpt; nog afgezien van het feit dat je zoiets moet reserveren heb je er gewoonweg niet de tijd voor.
Het lijkt me in die tijd van het jaar wel goed om je niet te veel vast te leggen maar aangezien je in SF begint en eindigt zullen de dagen voor Yosemite vast liggen (afhankelijk van de richting die je kiest). Dus waarom niet reserveren? Het lijkt me onaangenaam om nog een flink eind (reken op minimaal een uur) te moeten rijden naar een camping buiten het park, vooral omdat het al erg vroeg donker is in oktober.

Het is lastig om aan te geven wat je over zou kunnen slaan, zeker omdat je vanuit SF reist. Als je steden minder vindt zou je LA over kunnen slaan. Reis bijvoorbeeld van Pismo Beach naar Joshua Tree.
Ik zou echt een extra dag voor Zion uittrekken, zeker als je daar goed weer treft. Verder zou je ook een overnachting bij valley of fire kunnen doen.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij Hebben op 3 oktober al eens voor een gesloten Tiogapas gestaan. De pas is toen 2 of 3 dagen dicht geweest en daarna tot ver in November open gebleven. Je kunt dus ook als je het rondje omdraait wel voor een verrassing komen te staan.

Gezien de dreiging van een Government Shutdown zou ik beginnen met de kustweg en de parken zo ver mogelijk in oktober houden. En wellicht een back-up plan maken voor het geval het echt zover komt.
BartPersoons
Amerika-newbie

Ik denk dat de planning blijft staan en we het rondje tegen de klok in gaan rijden. Houden alles wel in de gaten om te zien wat er wel/niet open is.

De valley of fire had ik inderdaad nog niet gevonden :). Kan je overnachten in dat park, of in de buurt van het park en er alleen doorheen rijden?

Yosemite zit inderdaad al redelijk vol, maar we willen juist niet reserveren om de eerste reden. Stel dat er iets niet open is dan hoeven we nergens rekening mee te houden.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Valley of fire heeft een campground, een aantal plekken heeft zelfs hook-up.
Kijk anders ook maar eens op onze website. Ik heb daar gedeelte staan met onze campground ervaringen met foto's. Zie onderschrift.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

BartPersoons schreef: Yosemite zit inderdaad al redelijk vol, maar we willen juist niet reserveren om de eerste reden. Stel dat er iets niet open is dan hoeven we nergens rekening mee te houden.
Je kunt toch altijd annuleren? En als je niet anuleert ben je 20 dollar kwijt. Daar valt ook overheen te komen. ALs je er geen plaats hebt ben je meer geld kwijt want de campings buiten het park zijn vaak duurder. En je maakt veel meer kilometers.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer