Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Viper 05-18/10/2015

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Viper
Amerika-ontdekker

Reis Viper 05-18/10/2015

Bericht door Viper »

Heren en dames,

Eerst en vooral bedankt voor alle goede tips die ik hier op het forum al gevonden he :thumbup:

Op 05/10 vertrekken mijn vriendin en ik voor 2 weken naar Florida voor een fly and drive. Ondertussen ben ik aan volgende planning gekomen:

05/10 -> landen om 16u10 in Sanford, auto ophalen, inkopen doen en rustig naar het eerste hotelletje (in de buurt van Universal)
06/10 -> Universal studios + doorrijden naar hotel in de buurt van KSC
07/10 -> Kennedy Space Center (een paar uurtjes), Indian River Lagoon Scenic Highway (enkel richting Miami, niet terug naar boven) en dan wat rondhangen in Sawgrass Mills, overnachten in de buurt van Miami
08/10 -> Miami
09/10 -> Voormiddag nog wat bezien in Miami en dan al een deel van de Everglades bezoeken (airboattour + Aningha trail), overnachten in Homestead of Key Largo???
10/10 -> Highway 1 naar Key West + bezienswaardigheden, overnachten in Key West
11/10 -> Key West
12/10 -> doorrijden naar Naples + nog een gedeelte van de Everglades (Loop Road,...), overnachten in Naples
13/10 -> verdelen tussen Naples en Tampa, overnachten in Fort Meyers
14/10 -> verdelen tussen Naples en Tampa, overnachten in Saratosa
15/10 -> verdelen tussen Naples en Tampa, overnachten in Clearwater
16/10 -> Bush Gardens
17/10 -> Myakka River State Park (Deep Hole???), Celebration, Wekiwa Spring State Park. Terugvlucht om 18u55

Zoals jullie kunnen zien is het een redelijke drukke planning met elke dag een reisdag maar zo hebben we het graag :) Dat compenseren we denk ik door onze tijd te nemen tussen Naples en Tampa. Ik heb voor overnachtingen gekozen in steden die op ± 1/3 van de route liggen.

Op 12/10 hebben we een zeer drukke dag waar er op dit forum heel wat discussie over bestaat maar aangezien we al een deel van de Everglades hebben bedaan op 09/10 + de bezienswaardigheden van de Keys op 10/10 denk ik wel dat het moet lukken.

Graag zie ik jullie opmerkingen, verbeteringen, ... tegemoet :D

Groeten

Viper
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Viper 05-18/10/2015

Bericht door Ruud2004 »

Grappig dat je het over de "Deep Hole" hebt. Wij hoorden te laat dat je daar een "permit" voor moest kopen. Dat moet je dus even uitzoeken, schijnt zeker de moeite waard te zijn. Myakka River State Park is een erg mooi park. Verder verwijs ik naar onze reisverslagen in 2011 en 2014. Toen hebben we ook een dergelijk rondje gereden, misschien kan je er nog wat info uithalen.

Die laatste dag lijkt mij erg vol en dan ook nog vliegen vanaf Orlando?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Je hebt idd op de laatste dag nog veel plannen.
Ook 7-10 lijkt me redelijk vol. Het winkelen wordt waarschijnlijk pas in de avond schat ik zo in.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

7-10 is inderdaad erg vol. De rit naar Miami neemt best nog wat uren in beslag (zonder file).

En van key West naar Naples is een aardige trip. Het lukt wel hoor, maar bereid je voor op een lange autorit.

Die laatste dag lijkt mij niet haalbaar, behalve als je heel vroeg op staat. Je bent toch al gauw zo'n 2 uur in ieder park en dan nog door celebration. Ik zou Myakka River inplannen op 14-10; dan rijd je er bijna langs.
Viper
Amerika-ontdekker

Bericht door Viper »

Bedankt voor de tips en hulp alvast :)

Ik heb me dus dik vergist ivm Myakka State Park, ik dacht dat dat tussen Tampa en Orlando lag. Serieus verkeerd gezien op Google Maps :oops: Dat gaan we dus idd op 14/10 inplannen, (bedankt voor de opmerking Mark & Martine)

Op 07/10 zien we wel waar we uitkomen, hoe minder lang ik achter mijn vriendin moet lopen in Sawgrass Mills hoe beter :D Desnoods schuiven we Sawgrass Mills op naar 08/10 's morgens en spenderen we wat minder tijd in Miami. Met alle tips die ik hier heb gevonden weet ik nu al dat we een paar bezoekjes aan Florida moeten doen voor we alles gezien hebben :clap: En dan nog....

Groeten

Viper
Riverside
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Riverside »

Wat grappig, wij gaan precies dezelfde periode. Ook met Arke?

1 dag voor universal is wel wat weinig. Zeker als je beide parken wil zien.
Vergis je niet in het stuk naar de key's, dit is best een lange trip.
Wij hebben een keer 2,5 uur in de file gestaan door een ongeval en alles geblokkeerd was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer