Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elmo: zomer 2016: Denver - Seattle via Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Elmo: zomer 2016: Denver - Seattle via Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Je gaat pas volgend jaar, er zal toch echt wel iets vrij komen. Misschien niet voor meerdere nachten achterelkaar op dezelfde locatie, maar als je per nacht zoekt zul je echt wel iets vinden. Wellicht is een tent anders een optie? Lekker goedkoop midden in het park overnachten. :thumbup:

@Old Faithful: wat vreemd dat het op de nieuwere kaart niet staat; verdwenen, weggespoeld? GoogleMaps kent ook alleen maar de Barns Hole Rd.

Marianne
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Vandaag gaan we inderdaad puzzelen met nachten, de twee pubers helpen mee :D .
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Is t bij Cooke City duur?
Ik begreep dat accu bij Old Faithfull niet allemaal duur is; er is meer dan alleen het hotel. Maar ik ken je budget niet en heb zelf nooit iets geboekt dus ik opper alleen wat ik ooit hoorde. Hopelijk kun je er toch wat mee.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Heeft er al iemand telefonisch gereserveerd voor hotels/lodges/cabins in de parken?
Ik vind het online reserveringssysteem vreselijk onhandig. We zijn met 5 en hebben dus 2 kamers nodig (meestal toch) maar ik kan nergens zien of er effectief 2 dan wel nog maar 1 kamers vrij zijn... Elke keer even hoop en daarna frustratie :wink: . Ik heb hier en daar dan al maar wat gereserveerd vlak buiten de parken maar wil dat toch beperken (is vaak met cancellation fee van 10-15 dollar of meer).
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een heel leuk adres om een of twee dagen te logeren, net buiten het park is het Log Cabin Café in SilverGate (noordoost kant van het park, Lamar Valley). Ze hebben twee cabins a 99 dollar per nacht inclusief een heerlijk ontbijt in hun café. De twee cabins delen een badkamer in een derde gebouwtje. Misschien iets voor jullie als jullie toch voor twee kamers gaan? In dit deel van het park zit je ver van de geisers, maar wij hebben hier tijdens onze twee bezoeken altijd beren gezien.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: @Old Faithful: wat vreemd dat het op de nieuwere kaart niet staat; verdwenen, weggespoeld? GoogleMaps kent ook alleen maar de Barns Hole Rd.
Het wordt wel erg :offtopic: :oops:
Ik denk dat Navteq, de maker van de kaarten voor Garmin, op enig moment het beleid gewijzigd heeft. Op de oude kaart staan bijvoorbeeld in Yosemite Park N.P. nederzettingen als Curry Village, Yosemite Village, White Wolf, Tuolomne Meadows. nog wel met naam genoemd, terwijl ze op de nieuwe kaart niet meer staan. Namen als Yosemite Village Post Office en Curry Village Service Road staan nog wel op die kaart. Ik denk dat het hier z.g. unincorporated communities betreft, d.w.z. nederzettingen zonder officiële bestuursstatus, dus zonder burgemeester, gemeenteraad e.d. Blijkbaar staan die wel op de oude kaart en niet meer op de nieuwe.

Wat Riverside betreft: aan de wegen op de oude kaart te zien, acht ik het niet uitgesloten dat hier ooit een camping is geweest. Op Google Earth zie je op satellietbeelden van augustus 2015 ook alleen nog de Barns Hole Road.

@Elmo: erg :offtopic: , sorry.
Groet,

Old Faithful
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

We hebben onze route moeten omdraaien om toch zoveel mogelijk in de parken te kunnen logeren. Maar verder begint het te lukken.

Als we van Glaceer naar Yellowstone rijden, overnachten we eerst in Kalispell, daarna had ik een overnachting in Gardiner gepland en daarna wellicht in het park.
Maar er is een aanzienlijk prijsverschil tussen hotels in Bozeman en Gardiner (x3)...Dus Bozeman is ook wel aantrekkelijk.
Het is nog 1u20 rijden van Bozeman naar Gardiner in theorie. Is dat in het hoogseizoen ook zo of sta je dan 's ochtends al in de file?
Elmo
Amerikafan

Bericht door Elmo »

Het werd deze route en we hebben ontzettend genoten van onze reis! Het weer in Canada was nat, koud en bewolkt wat het zicht in Jasper en Banff erg beperkte, maar ook in die parken hebben we er het beste van gemaakt.
Little Fort en Valemount zijn stops die we ingepland hebben owv ontmoetingen met vrienden maar ook daar vonden we nog wel wat te doen.
De overnachtingen in Yellowstone konden qua ligging misschien iets beter, maar we moesten nemen wat er nog vrij was en waren al erg blij nog wat in het park te vinden. En de Old Faithful Inn is fantastisch!
We vlogen met Icelandair en ook dat is prima bevallen, al was het bij vertrek in de luchthaven van Reykjavik héél erg druk en chaotisch aan de gates. De rijen aan de verschillende gates liepen door elkaar en je kon er nog amper langs. Gelukkig zijn er uitbreidingsplannen, want eigenlijk is de luchthaven niet echt voorzien op zulke piekmomenten.

1-jul Brussel Seattle (Hampton Inn and Suites Seattle - Airport / 28th Avenue)
2-jul Seattle Seattle (Hampton Inn and Suites Seattle - Airport / 28th Avenue)
3-jul Seattle Seattle (Hampton Inn and Suites Seattle - Airport / 28th Avenue)
4-jul Seattle Vancouver (Best Western Plus Sands)
5-jul Vancouver Vancouver (Best Western Plus Sands)
6-jul Vancouver Vancouver (Best Western Plus Sands)
7-jul Vancouver Whistler (Delta Whistler Village Suites)
8-jul Whistler Little Fort (Rivermount Motel)
9-jul Little Fort/Helmcken Falls Lodge Valemount (Summit River Lodge & Campsites). Deze Lodge vonden we het minst van alle hotels.
10-jul Valemount Jasper Ntl. Park (Mount Robson Inn)
11-jul Jasper Ntl. Park Jasper Ntl. Park (Mount Robson Inn)
12-jul Jasper Ntl. Park Lake Louise (Baker Creek mountain resort)
13-jul Lake Louise Lake Louise (Baker Creek mountain resort)
14-jul Lake Louise Canmore (Banff Boundary Lodge)
15-jul Canmore Canmore (Banff Boundary Lodge)
16-jul Canmore Canmore (Banff Boundary Lodge)
17-jul Canmore Pincher Creek (Ramada)
18-jul Pincher Creek Rising Sun (Rising Sun Motor Inn &Cabins)
19-jul Rising Sun West Glacier (Glacier Outdoor Center)
20-jul West Glacier Kalispell (Hampton Inn Kalispell)
21-jul Kalispell Gardiner (Yellowstone Gateway Inn Gardiner)
22-jul Gardiner Mammoth Hot Springs (Frontier Cabin Mammoth)
23-jul Mammoth hot springs Old Faithful (Old Faithful Inn)
24-jul Old Faithful Flagg Ranch (Headwaters Lodge and Cabins at Flagg Ranch)
25-jul Flagg Ranch Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
26-jul Grand Teton Grand Teton (Signal Mountain Lodge)
27-jul Grand Teton Dubois (The Longhorn Ranch Lodge & RV Resort)
28-jul Dubois Winter Park (Best Western Alpenglow Lodge). Aanrader restaurant: Hernandoz Pub!
29-jul Winter Park (Estes park Discovery Lodge)
30-jul Estes park Denver airport (Homewood Suites by Hilton Denver International Airport)
31-jul Denver airport Brussel
1-aug Brussel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer