Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis MauriceOT: Eerste reis Zuidwesten (jul 2016)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MauriceOT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis MauriceOT: Eerste reis Zuidwesten (jul 2016)

Bericht door MauriceOT »

Hallo,

Zoals zovelen ben ik nieuw op dit forum al lees ik al een paar maanden aandachtig mee. Nu zijn wij ook van plan een reis naar Zuid West Amerika te gaan maken aankomende zomer. Na al dat lezen werd het dan toch eens tijd zelf met een reis te komen, maar ik zou het enorm waarderen als de kenners (of niet kenners) advies en tips zouden kunnen geven.
Er zijn een paar dingen die ons tot deze reis hebben doen komen die misschien handig zijn om te weten.

Allereerst zijn onze heen en terug reisdagen redelijk vast (we kunnen hooguit 1 dag eerder/later), dus daar valt weinig mee te schuiven.
Verder zijn wij met 2 volwassenen en 2 kinderen (13 en 16) tegen die tijd. Echte wandelaars zijn we niet, maar een tochtje tussen 5 en 15km hier in Nederland is nog te doen, dus kijken we daar met die warmte niet naar enorme wandeltochten. We willen wel graag wat mooie plekjes zien in de parken en onderweg en als we daarvoor moeten lopen is dat niet zo erg.

We houden van wat afwisseling tussen steden en natuur. Vegas lijkt ons erg leuk om mee te maken. Tevens lijkt het me leuk om voor een schappelijke prijs zoveel mogelijk dicht of in de parken te verblijven. Deze reis gaan we met een auto doen en omdat het hoogseizoen is en tevens onze eerste reis willen we graag alles van te voren en tijdig boeken.

Nu is onze vraag om jullie eens willen reageren op onze reis. Zijn de tijden te doen of nemen we teveel hooi op onze vork. Stukken rijden vinden we geen probleem. 's Avonds een hotel met zwembadje is ook lekker, zeker voor de kinderen.

10 juli 2016:home-San Fransisco Komen 's avonds aan dus waarschijnlijk slapen
11 juli 2016:San Fransisco Door centrum lopen/49 Mile Drive/Alcatraz
12 juli 2016:San Fransisco-Yosemite s avonds door vallei lopen
13 juli 2016:Yosemite Glacier Point / 4 Mile Trail
14 juli 2016:Yosemite-Mammoth Lakes Via Tioga Pass / wandelingetjes
15 juli 2016:Mammoth Lakes-Death Valley Via Bodie naar Death Valley
16 juli 2016:Death Valley-Las Vegas Eerst nog bezienswaardigheden Death Valley dan naar Vegas
17 juli 2016:Las Vegas Overdag Hooverdam/'s avonds de strip
18 juli 2016:Las Vegas-Zion NP nog niets gepland
19 juli 2016:Zion NP Zion bezichtigen/wandelen
20 juli 2016:Zion NP-Bryce Canyon Bryce al wat bekijken, of beter morgenvroeg ?
21 juli 2016:Bryce Canyon-Capitol Reef nog niets gepland
22 juli 2016:Capitol Reef-Moab Arches vluchtig bekijken/wandelen
23 juli 2016:Moab-Kayenta Eventueel via Mesa Verde
24 juli 2016:Kayenta-Page Monument Valley
25 juli 2016:Page Antelope Canyon Tour, Glen Canyon Dam
26 juli 2016:Page-Grand Canyon HorseShoe Bend en Grand Canyon
27 juli 2016:Grand Canyon-Needles Nog niet besloten of Vegas/Needles/Kingsman
28 juli 2016:Needles-Los Angeles Misschien via Hollywood naar hotel
29 juli 2016:Los Angeles Universal Studios
30 juli 2016:Los Angeles-home

Op 27jul zitten we te denken de rit naar Los Angeles te breken door nog een overnachting in Vegas, of is er in Needles of Kingsman iets leuks te doen ?
We zijn ontzettend benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes Manuela en Maurice
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis MauriceOT: Eerste reis Zuidwesten (jul 2016)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Qua afstanden is het allemaal goed te doen, maar het is wel een drukke route. Ik zou Moab er uit halen, je hebt wel heel weinig tijd daar. De meeste mensen blijven er 3 nachten, dus twee volle dagen. zie bijvoorbeeld ons 2008-verslag daarvoor; onde dochters waren toen 13 en 15.
Voor Monument Valley is Kayenta niet de leukste plaats om te zitten. Kijk eens naar the view hotel, of een cabin bij Gouldings Campground (zie ons 2008-verslag), of een tipi of cabin in tipi village.
Voor Yosemite is overnachten in het park een aanrader vind ik, je moet anders minimaal een half uur (El Portal) of een uur rijden. Kijk eens op www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. In de gC kun je redelijk goedkoop overnachten, bijvoorbeeld in de Maswik ldoge. zie daarvoor www.grandcanyonlodges.com.
Als je Moab overslaat zou ik een extra nacht Yosemite overwegen; er is genoeg te doen, zeker met kinderen, zoals raften, paardrijden, zwemmen etc.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook Moab eruit halen. Je kan ook van Capitol Reef naar Monument Valley. Ik zou die extra dag bij LA zetten, daar heb je nu helemaal geen tijd voor.

GC - LA onderbreken daar Las Vegas is wel omrijden ivm Kingman of Needles. Gebruik de ochtend nog voor de GC en rij in de middag naar 1 van die plekken, evt via route66(vooral tussen kingman en needles een aanrader). Die plaatsen zijn pure overnachtingsplekken en geen bezienswaardigheden.

Maak in SF gebruik van het OV, downtown is niet even te
voet te doen. Al helemaal niet als je ook nog alcatraz en de 49mile drive wilt doen. Ik zou gezien de tijd die laatste er sowieso al uithalen
MauriceOT
Amerika-ontdekker

Bericht door MauriceOT »

Wat leuk dat er zo snel reacties komen. Ik heb natuurlijk meteen gekeken naar de voorstellen, maar heb er toch nog wat vragen bij.

Paul: Als ik Moab oversla, lijkt het erop dat ik dus niet in Arches kom, terwijl me dat erg mooi lijkt een keer te zien. Misschien zelfs wel even de auto uit om van die bogen gaan te bekijken. Je zegt dus als ik het in de route houd zoals nu ik daar eigenlijk geen tijd voor heb.
Een extra dag in LA, daar heb ik aan gedacht, maar eerlijk gezegd lijkt ons daar niet zo gek veel wat ons daar trekt. We doen dat nu eigenlijk voor de kinderen omdat we redeljk veel van films houden en dus Universal Studios willen bezoeken.
In SF had ik inderdaad gedacht alle drie wel te kunnen doen, maar misschien als we een dag hebben doorgebracht in downtown en 's avonds de Alcatraz tour gedaan hebben dat het wel genoeg is :) Ik neem wel aan dat op de dag van vertrek we nog even tijd hebben om de Golden Gate bridge te bekijken ?

Marianne: Dank je voor je reactie. Geinig om te zien dat jullie beide (Paul ook) Moab eruit willen halen, terwijl ik dacht dat dat de uitvalsbasis voor Arches was wat ik eigenlijk wel graag wou zien.
Voor Yosemite hadden we inderdaad een heated tent op het oog in plaats van El Portal, dus dat zit wel goed. Kayenta ha ik gekozen omdat een collega daar gezeten had, en ik had eerlijk gezegd daar nog niet zo goed naar gekeken. Ik zal die Tipi Vilage ens bekijken.

Tja, dus nog eens even puzzelen dan. Moab zelf mag best weg, maar ik had toch graag iets van Arches gezien. Kijken of dat mogelijk is.

Maurice en Manuela.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Moab is de uitvalsbasis voor Arches, dus ik bedoel inderdaad te zeggen dat je Arches moet overslaan. Vlakbij Moab is nog veel meer te zien; het is jammer om alleen voor Arches die omweg te maken. En ook voor Arches heb je zo weinig tijd zeker as je bijvoorbeeld de Fiery Furnace Walk gaat doen.
De weg van Capitol Reef naar MV (de UT95) is erg mooi; je kunt dan ook naar Natural Bridges. Geen Arches, maar toch mooi voor een kort bezoek. Zie voor die route (zonder Natural Bridges) ons 2013-verslag.

Marianne
MauriceOT
Amerika-ontdekker

Bericht door MauriceOT »

Marianne,

Ik zou natuurlijk ook de reis 1 dag kunnen verlengen, die mogelijkheid heb ik nog. Dan zou er een extra overnachting in Moab zijn wat de reis natuurlijk een stukje beter maakt op dat punt.

Maurice
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan zou ik dat idd doen, die extra dag daarbij en ook mesa verde eruit halen. Zowel Moab (Arches, Canyonlands & dead horse sp) als Mesa Verde zijn geen bezienswaardigheden waar je 'even vluchtig' kunt kijken. Dat is zonde.

Rij van Capitol Reef naar Moab en doe die dag Canyonlands Island in the sky, Dead Horse SP en rij de UT128 op en neer en de dag erna Arches. En rij de dag daarna via bv de Needles section van Canyonlands of Natural Bridges en via de Moki Dugway en Muley Point en (evt Valley of the gods) gooseneck SP naar Monument Valley. Als je daar tegen 15u bent heb je de tijd om de valley drive te doen (let op dat je een high clearance auto huurt) en te genieten van zonsondergang.
De dag erop zonsopgang doen en door naar Page.

Je tijd in SF blijft ook erg beperkt. Een leuke en makkelijke manier om SF te bekijken is met de hoponoffbus, bv http://eng.bigbustours.com/sanfrancisco/home.html . Nogmaals, het is niet even door de binnenstad lopen.
In LA al helemaal niet, daar hebben ze de hoponoff routes al in 5-en gesplitst, zo groot is die stad. Vergeet die 49mile drive bij SF, daar heb je echt de tijd niet voor. Pak de bus of het ov en doe 's ochtends vroeg of idd de avondtour van alcatraz. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om fietsen te huren. Wij deden Alcatraz voor we naar Yosemite reden, dat kan ook nog.
MauriceOT
Amerika-ontdekker

Bericht door MauriceOT »

Paul,

Wederom bedankt voor je visie. Je voorstellen voor die extra dag Moab klinken super. Ik heb snel even gekeken en die dingen die je noemt spreken me erg aan. Zo kan ik toch genieten van Arches en heb nog mooie ritjes erbij ook :)

Voor SF had ik de 49 Mile drive als extra en vind ik dus ook helemaal niet erg om te laten vallen (bij deze dus).
Dan hebben we nu een volle dag om door centrum SF te gaan, eventueel met hoponoff bus en dan de avond rondleiding van Alcatraz waar mijn voorkeur naar uit gaat. 's Avonds lijkt me de sfeer beter om dit te bezichtigen en het sluiten van de celdeuren lijkt me ook erg leuk en dat heb je niet bij de andere tours.

LA hoeven we niet echt te zien, daar gaan we eigenlijk alleen heen voor een dagje uit met de kinderen in de Universal Studios. Als we daar de dag ervoor aankomen en zouden nog een beetje tijd hebben om om te rijden dan zou het rijden door Hollywood leuk zijn, maar dat is \eker geen vereiste. Ik neem die extra dag die ik nog heb liever bij Moab.

We zijn van plan een standard/full-size SUV te huren, kunnen we daarmee de Valley Drive doen denk je in Monument Valley. Ik lees hier tegengestelde berichten over, dat de weg te slecht is (maar alleen aan het begin). Wat zijn jullie ervaringen daarmee ?

Alweer bedankt voor de reacties,
Maurice.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

de celdeuren lijkt me ook erg leuk en dat heb je niet bij de andere tours.
Ja, mij boeit dit dus persoonlijk niet zo veel. Ik ben in Alcatraz even 30sec opgesloten in een cel voor eenzame opsluiting. Blijft vreemd als je daarin staat en je hoort de bewaker het slot dichtdraaien. Moet er niet aan denken daar dagen of weken te moeten zitten haha. Wij hadden wel de pech dat door het broedseizoen van vogels en de vele renovaties er veel afgesloten was op het eiland en na iets meer dan 2uur hadden we het wel gezien.

In principe is voor MV gewoon de high clearance van belang. Normaal gesproken zou een fullsize suv voldoende zijn, maar let er dus even op dat je geen laagliggende auto neemt. Je daalt in het begin af (en moet op het einde weer omhoog) en dat is het slechtste stuk van de drive. Veel keien, gaten en los zand. Verder, als je gewoon de grote stenen ontwijkt en normaal rijd, moet het geen probleem zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met een extra dag kun je Moab opnemen, maar kijk eens goed of het niet te veel wordt. In de praktijk kost alles meer tijd dan je denkt, en zeker met kinderen is ons gebleken dat het prettig is om eens wat vaker meerdere nachten op dezelfde plek te zitten. Onze kinderen waren soms niet meer vooruit te branden. Een dag niets doen is dan wel prettig, maar daar moet je wel ruimte voor hebben.
Je hebt nu de dagen ook aardig volgepland. In Yosemite doe je alleen een lange wandeling (doe je bewust de 4 MT en niet de Panorama trail?) terwijl zwemmen of raften daar ook leuk is, of een halve dag fietsen, of picknicken, etc.
Wat Alcatraz betreft: je bent vroeg wakker die eerste dag, dus de eerste tour is dan wel handig. Dan hoef je ook niet de rest van de dag de klok in de gaten te houden. Op tijd boeken - kan 3 maanden van te voren dacht ik.

Marianne
MauriceOT
Amerika-ontdekker

Bericht door MauriceOT »

Marianne,

Je merkt op dat we moeten opletten dat het niet teveel wordt en dat heb ik heel wat keren voorbij zien komen op dit forum. Dat moet haast wel betekenen dat je snel teveel doet in zo een reis. Voor een eerste keer op Amerika-reis is dit ook erg moeilijk in te schatten.
Hoe we ons zullen voelen daar, zeker met de warmte, dat weet niemand.
Van de andere kant is dit waarschijnlijk voor ons een eenmalige reis, althans zeker voor de komende jaren. Daar willen we natuurlijk veel uit halen, maar zeker niet ten koste van alles. De kinderen hebben een behoorlijke conditie, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles. Thuis lopen ze iedere jaar behoorlijke afstanden op de vierdaagse enzo, sporten heel veel, en willen (nu nog) graag lopen om daar ook zoveel mogelijk te zien.

Dus van de ene kant wil ik graag wat dingen meepikken tijdens die route, van de andere kant besluiten we dan misschien wel iets anders. Dat zal dan ook betekeken dat we misschien een voorgenomen wandeling omzetten in een dagje aan het water of iets dergelijks. Ik begreep dat bv bij Lake Powell je een speedboot kunt huren wat ons ook erg leuk lijkt.

In Yosemite willen we graag een wandeling doen, maar na wat gelezen te hebben lijkt me die panorama trail wat aan de lange kant. Vandaar dat ik dacht de 4MT in 1 richting te doen nadat we met de bus naar GP zijn gegaan.

Daarbij moet ik nog even erbij vermelden dat ik me nu even meer focus op de reis en route en dat de dagen nog wat precieser ingevuld gaan worden. Dat is eigenlijk stap 2. Dit was een eerste opzet met dingen die ons leuk vinden. Schrappen kan dus zeker nog :)

De route (ondanks het gevaar dat het wat druk kan worden) voelt momenteel goed aan. de dingen die we gaan doen moeten we eens even goed gaan bekijken. De route die we voor ogen hebben is nu dan zo (met dank aan Paul en Marianne voor de tips) :

10 juli 2016:home-San Fransisco
11 juli 2016:San Fransisco
12 juli 2016:San Fransisco-Yosemite
13 juli 2016:Yosemite
14 juli 2016:Yosemite-Mammoth Lakes (Via Tioga Pass)
15 juli 2016:Mammoth Lakes-Death Valley (Via Bodie naar Death Valley)
16 juli 2016:Death Valley-Las Vegas
17 juli 2016:Las Vegas
18 juli 2016:Las Vegas-Zion NP
19 juli 2016:Zion NP
20 juli 2016:Zion NP-Bryce Canyon
21 juli 2016:Bryce Canyon-Capitol Reef
22 juli 2016:Capitol Reef-Moab
23-juli 2016:Moab
24 juli 2016:Moab-Monument Valley
25 juli 2016:Monument Valley-Page
26 juli 2016:Page
27 juli 2016:Page-Grand Canyon
28 juli 2016:Grand Canyon-Needles
29 juli 2016:Needles-Los Angeles
30 juli 2016:Los Angeles
31 juli 2016:Los Angeles-home

Op die manier heb ik met redelijke tussenpozen een dag zonder veel rijden waarbij we eventueel de mogelijkheid hebben tot uitrusten.
Als dit een beetje te doen is gaan we beginnen met verblijven zoeken en bezienswaardigheden bekijken en plannen.

Alvast bedankt allemaal voor het meedenken en tips blijven welkom.

Maurice en Manuela
MauriceOT
Amerika-ontdekker

Bericht door MauriceOT »

Aangezien de reis ons goed genoeg lijkt zijn we toch al begonnen met reserveren op de belangrijkste plaatsen.
Zo hebben we de Maswik lodge in Grand Canyon geboekt en de Heated tent in Curry Village.
Was wel even eng om die eerste boeking te doen, maar erna voelde het wel heel erg goed .... het is nu echt begonnen.

Wel zit ik nog met de vliegtickets in de maag. Met 1 overstap vanuit Dusseldorf zie ik prijzen rond de 900,- tot 950,- maar dat is dan met Iberia waar ik helaas niet al te goede berichten over lees. En wat ik begrijp is het wel handig met betrouwbare maatschappijen te gaan, want de kans is groot dat de vluchtijden veranderen over de tijd en dat je moet omboeken etc. Of is jullie ervaring dat dat niet zo gek veel uitmaakt ?

Groetjes Maurice en Manuela.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Grote kans dat je, of je moet directe vluchten hebben, vluchten zeker nog qua tijden wat veranderen. Het is nu nog wat vroeg om daar zekerheid over te hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer