Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis D.eikelboom: Amerika met 4 personen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis D.eikelboom: Amerika met 4 personen
Route66 vanaf de grand canyon:
Williams - Seligman - Peach Springs - Hackberry - Kingman - Oatman - Topock - Needles. Vanaf hier heb je iig een stuk snelweg en kun je keuzes maken. Of route66 blijven volgen en dan Essex - Amboy doen en dan via twentynine palms naar LA. Of gewoon vanaf Needles de snelweg via Barstow naar LA rijden en evt Calico ghost town meepakken (is wel minder en juist meer massatourisme dan Bodie)
Williams - Seligman - Peach Springs - Hackberry - Kingman - Oatman - Topock - Needles. Vanaf hier heb je iig een stuk snelweg en kun je keuzes maken. Of route66 blijven volgen en dan Essex - Amboy doen en dan via twentynine palms naar LA. Of gewoon vanaf Needles de snelweg via Barstow naar LA rijden en evt Calico ghost town meepakken (is wel minder en juist meer massatourisme dan Bodie)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je het artikel over Yosemite op de AA-site al gelezen? En www.ontdek-amerika.nl en de NPS-site (oner plan your visit)? Op de NPS-site vind je ook het krantje dat je bij de ingang krijgt. Dat verschijnt een paar keer per jaar. Je kunt hier het krantje van dezelfde periode van dit jaar vinden.D.eikelboom schreef:ik ben bezig met onze volle dag yosimite.
Wat raden jullie aan?
Glacierpoint bekijken op de dag dat we aankomen vanuit SF?
of die doen op de volgende dag!
wat moeten we daar zien?
vind erg veel informatie erover maar kan de puzzel niet af krijgen.
genoemd worden Glacier point, panorama trail, mariposa grove, toulomne grove en tunnel vieuw.
wat ik zo lees erover is dat glacier point het best gecombineerd kan worden met de panorama trail.
maar hoe pas ik dit en andere dingen die ik misschien niet eens genoemd heb in zeg maar 1,5 dag.
wat zeggen de experts hierover?
Gebruik ook eens de (uitgebreide) zoekfunctie op het forum. Rechtsboven zie je de google zoekfunctie en daaronder de zoekfuntie op het forum. Als je op het tandwieltje klikt krijg je de uitgebreide functie. Als je daar als zoekterm Yosemite (of planning Yosemite) invult en daaronder alleen onderwerptitels aanvinkt, dan vind je een hoop topics met informatie.
Zoek eens de plaatsen die je noemt op op de kaart van het park. En kijk of je wilt wandelen of niet. Als je een aantal wandelingen uitzoekt (zie daarvoor mijn wandelsite) wordt de planning al weer iets makkelijker. Je hebt het over het combineren van Glacier Point en de Panorama Trail; dat kun je inderdaad combineren, de PT vertrekt namelijk vanaf Glacier Point. Bedenk wel dat de PT bijna een volle dag kost. Je kunt ook op de dag dat je van SF komt langs Glacier Point rijden. dan heb je de volle dag voor een aantal wandelingen in de vallei. Kijk daarvoor eens in ons 2013- en 2015-verslag.
Je kunt sequoia's zien in de Mariposa Grove (maar die is volgend jaar nog gesloten) en in de Merced Grove en Tuolumne Grove. Wij bezochten dit jaar de Merced grove en we hoorden daar van mensen die ook al de Tuolumne grove hadden bezocht dat de Merced grove mooier en rustiger was. dus als je die bomen wilt zien zou ik voor de Merced Grove gaan.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
opzetje van de planning voor Yosimite:
+/- 10 uur vertrekken uit SF 5 uurtjes uit getrokken voor reistijd richting curry village.
voor inchecken Glacier point bekijken en Taft trail lopen (ongev 2uur).
inchecken curry village.
lekker wat eten en daarna nog eventueel een korte wandeling maken.
volgende dag : ontbijt (optijd)
Wandelingen : Mirror lake trail (1uur)
Lower Yosimite fall Trail (45 min)
Vernan Fall trail (3 uur)
Daarna kijken wat we nog willen/kunnen doen.
volgende dag vertrekken we richting Mammoth lakes (2,5 uur rijden als we direct rijden)
Via Tiogaroad rijden.
daarvoor nog tunnelvieuw meepakken.
tioga road vieuwpoints en korte trails meepakken.
merced grove.
is dit wat?
+/- 10 uur vertrekken uit SF 5 uurtjes uit getrokken voor reistijd richting curry village.
voor inchecken Glacier point bekijken en Taft trail lopen (ongev 2uur).
inchecken curry village.
lekker wat eten en daarna nog eventueel een korte wandeling maken.
volgende dag : ontbijt (optijd)
Wandelingen : Mirror lake trail (1uur)
Lower Yosimite fall Trail (45 min)
Vernan Fall trail (3 uur)
Daarna kijken wat we nog willen/kunnen doen.
volgende dag vertrekken we richting Mammoth lakes (2,5 uur rijden als we direct rijden)
Via Tiogaroad rijden.
daarvoor nog tunnelvieuw meepakken.
tioga road vieuwpoints en korte trails meepakken.
merced grove.
is dit wat?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat ziet er goed uit!
Als je de eerste dag naar Glacier Point gaat rij je niet tot Curry Village, maar je gaat vanaf de 120 naar de 41. Je komt dan langs Tunnel View, maa je zou ook als je terugkomt van Glacier Point naar Tunnel view gaan. En stop dan verderop ook nog even bij Bridalveil fall voor de korte wandelinge naar de waterval. Je kunt dat beter die dag doen dan wanneer je naar Mammoth Lakes rijdt. Zie hier voor een uitgebreide kaart.
De Merced Grove ligt bij Crane Flat in de buurt, dus die doe je het eerst als je vanuit de vallei naar de Tioga road rijdt. ALs je de vallei uitrijdt heb je op een gegeven moment een parkeerplaats aan de linkerkant van de weg (het is eenrichtingsverkeer dus je kunt op tijd links gaan rijden); maak daar even een stop voor een mooi uitzicht op El Capitan met de Merced river ervoor (Valley View op de kaart).
Als je in Curry Village overnacht kun je daar ontbijten (als je niet zelf iets klaarmaakt) maar lekkerder is het ontbijt bij de Lodge. Je kunt daar met de shuttlebus naar toe. Het is ook leuk om een kijkje te nemen bij het visitor center en het Indianendorp erachter.
Marianne
Als je de eerste dag naar Glacier Point gaat rij je niet tot Curry Village, maar je gaat vanaf de 120 naar de 41. Je komt dan langs Tunnel View, maa je zou ook als je terugkomt van Glacier Point naar Tunnel view gaan. En stop dan verderop ook nog even bij Bridalveil fall voor de korte wandelinge naar de waterval. Je kunt dat beter die dag doen dan wanneer je naar Mammoth Lakes rijdt. Zie hier voor een uitgebreide kaart.
De Merced Grove ligt bij Crane Flat in de buurt, dus die doe je het eerst als je vanuit de vallei naar de Tioga road rijdt. ALs je de vallei uitrijdt heb je op een gegeven moment een parkeerplaats aan de linkerkant van de weg (het is eenrichtingsverkeer dus je kunt op tijd links gaan rijden); maak daar even een stop voor een mooi uitzicht op El Capitan met de Merced river ervoor (Valley View op de kaart).
Als je in Curry Village overnacht kun je daar ontbijten (als je niet zelf iets klaarmaakt) maar lekkerder is het ontbijt bij de Lodge. Je kunt daar met de shuttlebus naar toe. Het is ook leuk om een kijkje te nemen bij het visitor center en het Indianendorp erachter.
Marianne
Grappig, wij overnachten daar ook op 4 juni, we hebben daar 3 nachten geboekt van2 t/m 5 juni omdat we Lee Vining wel iets te prijzig vonden. Vanuit hier willen we Yosemite, Bodie en Mono Lake bezoeken en rijden daarna door naar SF.D.eikelboom schreef: 4-6-2016 Mammoth Lakes, CA Alpenhof Lodge
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Amerikafan
wat leuk!! misschien treffen we elkaar daar nog!
wij zijn het "jonge "stel waarvan de man bijna 2 meter is en de vrouw 1m65

wij zijn het "jonge "stel waarvan de man bijna 2 meter is en de vrouw 1m65

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wow, 3 nachten Mammoth Lakes, dat lees je ook niet vaak hier. Je kan er in de omgeving iig mooie wandelingen maken.
Ik zal goed opletten op een lange man en kleine vrouw maar het duurt nog wel even!!!
Paul, het is meer een centraal punt van waaruit we wat willen bezoeken, willen niet steeds verkassen!
Paul, het is meer een centraal punt van waaruit we wat willen bezoeken, willen niet steeds verkassen!
groeten Paula
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of je al eerder in Yosemite bent geweest? Ik neem aan van wel toch als ik je topic van 8 jaar geleden doorlees
Daarvoor ligt het niet superhandig (steeds de tioga pass over).
Maar voor een dag Bodie en Mono Lake en een dagje lekker in de bergen wandelen en gewoon een nacht als je er aankomt is daar niets mis mee hoor. En dan zit je al aan de 3 nachten. Heerlijk relaxt.

Maar voor een dag Bodie en Mono Lake en een dagje lekker in de bergen wandelen en gewoon een nacht als je er aankomt is daar niets mis mee hoor. En dan zit je al aan de 3 nachten. Heerlijk relaxt.

Wow, wat een mooi speurwerk Paul
We zijn inderdaad al eerder in Yosemite geweest maar nog nooit in Bodie of Mono lake. We hebben een retourtje Phoenix geboekt en komen via LV en Death Valley en wat relaxen is ook niet verkeerd.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de Tiogapas nog niet open is.
Een dagje Yosemite proberen we dan wel mee te pakken.

We zijn inderdaad al eerder in Yosemite geweest maar nog nooit in Bodie of Mono lake. We hebben een retourtje Phoenix geboekt en komen via LV en Death Valley en wat relaxen is ook niet verkeerd.
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat de Tiogapas nog niet open is.
Een dagje Yosemite proberen we dan wel mee te pakken.
groeten Paula
-
- Amerikafan
Help needed;
ik ben bezig met het roadbook voor onze reis
we gaan van zion naar Bryce canyon.
optijd vertrekken vanuit zion? zodat we de rest van de dag gebruiken voor Bryce canyon?
of kunnen we de volgende dag wanneer we vertrekken richting Page ook nog bryce verkennen.
ben even het spoor bijster.
ik ben bezig met het roadbook voor onze reis
we gaan van zion naar Bryce canyon.
optijd vertrekken vanuit zion? zodat we de rest van de dag gebruiken voor Bryce canyon?
of kunnen we de volgende dag wanneer we vertrekken richting Page ook nog bryce verkennen.
ben even het spoor bijster.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou gewoon de scenic drive rijden 's ochtends. Evt na de tunnel nog een korte wandeling doen en dan naar Bryce rijden dat je rond de middag bij Bryce aankomt. De ochtend erna evt. ook nog even Bryce en dan naar Page.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Plan het niet te gedetailleerd; je zult toch vaak ter plekke pas bedenken wat je gaat doen. Zorg ervoor dat je wel de bezienswaardigheden en wandelingen etc op een rijtje hebt, zodat je weet waaruit je kunt kiezen. Misschien vind je Zion wel zo leuk dat je de ochtend ook nog het park in gaat. Onderweg kun je in Zion nog de Canyon Overlook Trail doen (meteen na de tunnel zoals Paul al aangaf). en je zou even kunnen stoppen bij red rock Canyon. zorg er in elk geval voor dat je ruim voor zonsondergang in Bryce bent en maak dan een wandeling langs de rim, bijvoorbeeld tussen sunset point en sunrise point. De volgende ochtend kun je een wandeling naar beneden maken, Ik deed het op die manier in 2011, zie hier mijn verslag.
Tussen Bryce en Page zou je naar de Toadstool Hoodoo kunnen lopen, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
Tussen Bryce en Page zou je naar de Toadstool Hoodoo kunnen lopen, zie daarvoor ons 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerikafan
Bedankt.
Probeer er ook geen te gedetailleerd verhaal van te maken maar ik probeer wel een beetje de tijd in te delen. zodat we dingen op de logische tijdstippen doen en zo min mogelijk missen.
google maps geeft van bryce naar page een qua kilometers langere route aan. 155 miles 2uur41min (via Glendale en Kanab)
maar ik zie ook dat er een veel directere kortere route is 78.2 miles 3uur (via cannonville en paria)
welke route moet ik aanhouden?
Probeer er ook geen te gedetailleerd verhaal van te maken maar ik probeer wel een beetje de tijd in te delen. zodat we dingen op de logische tijdstippen doen en zo min mogelijk missen.
google maps geeft van bryce naar page een qua kilometers langere route aan. 155 miles 2uur41min (via Glendale en Kanab)
maar ik zie ook dat er een veel directere kortere route is 78.2 miles 3uur (via cannonville en paria)
welke route moet ik aanhouden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
De 89 die je eerder van Zion naar Bryce hebt genomen een stuk terugrijden naar Kanab en vanuit daar via Big Water naar Page. Dat is de normale route.
Die andere route is een onverharde weg, de cottonwood canyon road. Officeel mag je met je huurauto niet over die wegen rijden, al doen velen van ons dat stiekem toch. Deze weg alleen nemen als er al een tijd geen regen meer is gevallen en hopen op geen lekke banden. Het is wel uitdagender, midden door de natuur, maar alleen doen als je echt zeker van jezelf bent zeg maar. Ga er vanuit dat je via de 89 ook sneller bent dan via de Cottonwood Canyon road. Je kan met google maps streetview een aantal blauwe bolletjes aanklikken van de onverharde weg, dan krijg je een beeld van hoe het eruit ziet. Ik weet niet of deze link werkt. Of zoek de reisblogs van lid Kalaman op, die zal vast en zeker een video van deze route online hebben staan.
Die andere route is een onverharde weg, de cottonwood canyon road. Officeel mag je met je huurauto niet over die wegen rijden, al doen velen van ons dat stiekem toch. Deze weg alleen nemen als er al een tijd geen regen meer is gevallen en hopen op geen lekke banden. Het is wel uitdagender, midden door de natuur, maar alleen doen als je echt zeker van jezelf bent zeg maar. Ga er vanuit dat je via de 89 ook sneller bent dan via de Cottonwood Canyon road. Je kan met google maps streetview een aantal blauwe bolletjes aanklikken van de onverharde weg, dan krijg je een beeld van hoe het eruit ziet. Ik weet niet of deze link werkt. Of zoek de reisblogs van lid Kalaman op, die zal vast en zeker een video van deze route online hebben staan.
-
- Amerikafan
korte samenvatting van ons roadbook zover ik hem nu heb.
per dag een googlemaps kaarje met de route en afstand
dag 1 amsterdam - SF // auto ophalen en naar hotel. Dineren en dan maar verder kijken
Dag 2 SF // ontbijten Mells Diner (tip) Fietsen huren Goldengate over fietsen.
Dag 3 SF // Alcatraz en SF verkennen
Dag 4 SF - Yosimite // Wandeling Glacier . taft trail . tunnel vieuw . bridevail fall . inchecken curry village
Dag 5 Yosimite // valley bekijken
Dag 6 Yosimite - mammoth lakes // Mercerd grove . Tioga road
Dag 7 Mammoth - Death Valley // zabriski point Dantes vieuw
Dag 8 DV- LV // senic route rijden
Dag 9 LV // verkennen stad
Dag 10 LV // verkennen stad
Dag 11 LV - Zion // nog geen ideeen (ochtend stad LV middag plannen?)
Dag 12 Zion // angels landing trail lopen en daarna aankijken waar we nog puf hebben
Dag 13 zion - Bryce // canyon overlook trail . en vieuwpoints bekijken .
Dag 14 Zion - Page // ochtend gebruiken om gemiste dingen te bekijken . middag horse shoe bend Lake powel?
Dag 15 page - MV // eerst antylope canyon aandoen . dan naar hotel. Wat daarna?
Dag 16 MV - Grand C // north rim . wandelingetje . Misschien nog Helicopter (budget afhankelijk)
Dag 17 GC - Kingmann // GC verder onderzoeken (tips) route 66 naar kingmann
Dag 18 Kingmann - LA // route 66? inchecken hotel
dag 19 LA
dag 20 LA
Dag 21 LA- Amsterdam
ik heb de laatste tijd erg veel verslagen gelezen en fora bekeken. geprobeerd een zo goed mogelijke planning te maken, zonder alles vast te pinnen. ik wil het als leidraad gebruiken maar eigenlijk ook niets missen.
dus als er aanvullingen/tips zijn hoor ik die heel erg graag.
alle hotels zijn geboekt alles nog even wachten met hotel in LV (myvegas game)
per dag een googlemaps kaarje met de route en afstand
dag 1 amsterdam - SF // auto ophalen en naar hotel. Dineren en dan maar verder kijken
Dag 2 SF // ontbijten Mells Diner (tip) Fietsen huren Goldengate over fietsen.
Dag 3 SF // Alcatraz en SF verkennen
Dag 4 SF - Yosimite // Wandeling Glacier . taft trail . tunnel vieuw . bridevail fall . inchecken curry village
Dag 5 Yosimite // valley bekijken
Dag 6 Yosimite - mammoth lakes // Mercerd grove . Tioga road
Dag 7 Mammoth - Death Valley // zabriski point Dantes vieuw
Dag 8 DV- LV // senic route rijden
Dag 9 LV // verkennen stad
Dag 10 LV // verkennen stad
Dag 11 LV - Zion // nog geen ideeen (ochtend stad LV middag plannen?)
Dag 12 Zion // angels landing trail lopen en daarna aankijken waar we nog puf hebben
Dag 13 zion - Bryce // canyon overlook trail . en vieuwpoints bekijken .
Dag 14 Zion - Page // ochtend gebruiken om gemiste dingen te bekijken . middag horse shoe bend Lake powel?
Dag 15 page - MV // eerst antylope canyon aandoen . dan naar hotel. Wat daarna?
Dag 16 MV - Grand C // north rim . wandelingetje . Misschien nog Helicopter (budget afhankelijk)
Dag 17 GC - Kingmann // GC verder onderzoeken (tips) route 66 naar kingmann
Dag 18 Kingmann - LA // route 66? inchecken hotel
dag 19 LA
dag 20 LA
Dag 21 LA- Amsterdam
ik heb de laatste tijd erg veel verslagen gelezen en fora bekeken. geprobeerd een zo goed mogelijke planning te maken, zonder alles vast te pinnen. ik wil het als leidraad gebruiken maar eigenlijk ook niets missen.
dus als er aanvullingen/tips zijn hoor ik die heel erg graag.
alle hotels zijn geboekt alles nog even wachten met hotel in LV (myvegas game)
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Hier vertrek je waarschijnlijk uit Bryce i.p.v. Zion.D.eikelboom schreef:Dag 14 Zion - Page // ochtend gebruiken om gemiste dingen te bekijken . middag horse shoe bend Lake powel?
De loop rijden in Monument Valley uiteraard.D.eikelboom schreef: Dag 15 page - MV // eerst antylope canyon aandoen . dan naar hotel. Wat daarna?

Je bedoelt de south rim volgens mij.D.eikelboom schreef: Dag 16 MV - Grand C // north rim . wandelingetje . Misschien nog Helicopter (budget afhankelijk)
Ziet er goed uit!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Op dag 11 zou je tussen LV en Zion nog het Valley of Fire State Park kunnen doen, erg mooi vonden wij
Verder denk ik dat je de Grand Canyon South Rim bedoelt aangezien je een dag later naar Kingman reist.

Verder denk ik dat je de Grand Canyon South Rim bedoelt aangezien je een dag later naar Kingman reist.
-
- Amerikafan
Tnx voor de tips!
idd South rim.
Monument valley loop rijden ... hoe had ik die kunnen vergeten.
valley of Fire!! Staat genoteerd!!
Maar is de globale planning Reëel en niet te ambitieus.?
idd South rim.
Monument valley loop rijden ... hoe had ik die kunnen vergeten.
valley of Fire!! Staat genoteerd!!
Maar is de globale planning Reëel en niet te ambitieus.?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Edit: hoop tabs geopend en de reacties waren al gegeven.Dag 15 page - MV // eerst antylope canyon aandoen . dan naar hotel. Wat daarna?
Dag 15. Antelope Canyon, dan naar Monument Valley. Grote kans dat je nog niet kan inchecken bij je hotel. Dan kan je kiezen om zelf de valley drive te doen of een excursie te nemen. Of gewoonweg in de omgeving rond te rijden (oa milemarker 13, evt goosenecks SP, valley of the gods). Welk hotel heb je daar?
Als je overigens via Valley of fire SP naar Zion rijd dan moet je echt niet pas 's middags aanrijden. Vertrek op tijd uit Las Vegas. Je hebt er immers ook al 2 volle dagen voor. Vergeet niet dat je onderweg ook nog eens een uur inlevert als je de grens tussen Arizona en Utah oversteeks bij St. George. Bij Page pak je dat uur weer terug. Naar Monument Valley lever je het weer in. En bij de Grand Canyon zit je weer op dezelfde tijd als Vegas en LA.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht