Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

motor van auto laten draaien op parking

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

motor van auto laten draaien op parking

Bericht door Stefandb »

Toen ik tijdens de zomer in Californië was deed ik regelmatig inkopen bij Wall mart, Best Buy,... Nu was ik verwonderd over het aantal wagens die in neutraal stonden te draaien op de parkings.

Ik veronderstel dat ze de motor laten draaien, zodat de airco lekker zijn ding kan doen, en da wagen niet warm is als ze hun inkopen hebben gedaan en naar huis willen rijden.

Ik vraag mij al de ganse tijd af of die auto's nu op slot waren. Ik dierf nooit aan het portier te voelen, want als iemand van de security je opmerkt terwijl je aan de portier staat te prullen, kan je het wel uitleggen "i was wondering if the engine was still running" :P Ik zou anders wel eens het gezicht van die security willen zien :-)

Swat, ik dwaal af. Mijn vraag is dus. Laten amerikanen echt hun wagens op de parking draaien voor de airco? of is het gewoon de koeling van de motor die ik hoorde? (met al die benzinemotoren hoor je soms moeilijk het verschil tussen een draaiende motor of de koeling van de motor, tov hier in België, hoor je van 100 meter of die dieselmotor draait of niet :-))
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heel makkelijk hoor dat doe je met een remote start. Dan draait de motor wel maar je kan er niet mee wegrijden.
Kan alleen ingebouwd worden in een automaat

Ik heb een stand kachel in de auto, maar dat werkt alleen in de winter

Ik de zomer heb ik de auto trouwens zo koel
judith
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door judith »

Hey das wel handig zeg :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ja heb ik afgelopen zomer ook gehad in de Pontiac Grand Am (van Alamo),
knopje op de afstandbediening effe indrukken, en vroem motortje loopt,
na instappen moet je wel de sleutels in contact doen om weg te kunnen rijden.

Nog een handige feature, het knopje op de afstandsbediening waarmee je de claxon af laat gaan. Handig als je de auto kwijt bent in de parkeergarage :-)
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Bushmaster schreef:Nog een handige feature, het knopje op de afstandsbediening waarmee je de claxon af laat gaan. Handig als je de auto kwijt bent in de parkeergarage :-)
Dat is erg handig ! :D Ik was een keer met collega's naar een muziekbeurs in Frankfurt. Grote pakeerplaats. Terugkomend wisten we niet meer waar we de auto hadden neergezet. Na 2 etages te hebben afgelopen en blijvend het knopje in te drukken van het slot. Zagen we een auto knipperen en wisten we waar hij stond :roll: :roll:

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dat knopje van de claxon is super irritant, probleem daarmee is ook dat niemand nog opkijkt als er een autoalarm afgaat. Immers, iedereen denkt meteen dat iemand zijn auto kwijt is. De auto van mijn ouders gaat alleen met de lampjes knipperen, minder irritant en evengoed doeltreffend. Tenzij je op de verkeerde verdieping bent :-P.

Overigens kan een remote start ook gewoon in een schakel auto hoor. Je moet alleen wel je auto in neutraal wegzetten en dus de handrem gebruiken.
Er zijn ook auto's met een keypad op de deur. Dan heb je geen sleutel nodig om de deur te openen.
- Mike
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat knopje van de claxon is super irritant
Hou op, schei uit. Bij ons is het geluk een optie die je kan uitschakelen. Ik werd er gek van, overal waar ik mijn auto met afstandbediening afsloot of weer openmaakte, zei het ding 'toet'. En iedereen steeds maar kijken waar 'toet' vandaan kwam. Hij staat dus nu mooi uit.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Ik heb in mn auto ook zo'n afstandsbediening met claxon, alleen wist ik dat niet. Ik schrok me dus ook een hoedje toen ik de eerste keer per ongeluk op 'slot' drukte ipv op 'open' en de auto ineens TOEEEET deed. M'n man schoot in de lach, maar ik vond t op dat moment toch iets minder leuk :oops: :shock:

Tegenwoordig gebeurt het me nog wel eens dat ik op het verkeerde knopje druk en dan is t vooral vervelend als er net toevallig iemand naast je auto staat. Dan schrikt die persoon zich rot en probeer ik me in te houden en niet te lachen :lol: 8)
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Michigan schreef:Er zijn ook auto's met een keypad op de deur. Dan heb je geen sleutel nodig om de deur te openen.
Dat heeft onze van, ideaal! Ook kan ik met de afstandsbediening de zijdeuren openen, handig als je handen vol met boodschappen zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

ned in MO schreef:Heel makkelijk hoor dat doe je met een remote start. Dan draait de motor wel maar je kan er niet mee wegrijden.
Dus ze laten hem echt draaien om de wagen koel te houden?
Met de deuren op slot veronderstel ik? Of laten amerikanen de deuren los op parkeerplaatsen?
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Stefandb schreef:
ned in MO schreef:Heel makkelijk hoor dat doe je met een remote start. Dan draait de motor wel maar je kan er niet mee wegrijden.
Dus ze laten hem echt draaien om de wagen koel te houden?
Met de deuren op slot veronderstel ik? Of laten amerikanen de deuren los op parkeerplaatsen?
Niet te geloven misschien maar in West Virginia sluiten ze de autodeuren zelfs niet af. Sommige gaan zelfs de winkel binnen terwijl hun deur nog openstaat.Dit gebeurt niet alleen met de wagen hoor.Zelfs de voordeur wordt niet op slot gedraaid :shock: .
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Knabbeltje schreef: Niet te geloven misschien maar in West Virginia sluiten ze de autodeuren zelfs niet af. Sommige gaan zelfs de winkel binnen terwijl hun deur nog openstaat.Dit gebeurt niet alleen met de wagen hoor.Zelfs de voordeur wordt niet op slot gedraaid :shock: .
haha heerlijk!!!! zo'n veiligheidsgevoel. Zou ik ook (ooit) wel willen hebben. Dat was hier 20 jaar geleden ook hoor. Je auto op je eigen oprit parkeren zonder de portieren te moeten vergrendelen.... heerlijk
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Knabbeltje schreef:Niet te geloven misschien maar in West Virginia sluiten ze de autodeuren zelfs niet af. Sommige gaan zelfs de winkel binnen terwijl hun deur nog openstaat.Dit gebeurt niet alleen met de wagen hoor.Zelfs de voordeur wordt niet op slot gedraaid :shock: .
Meestal doen we hier onze deuren wel op slot, maar laatst gingen we naar de film en had een van de kinderen vergeten de zijdeur van onze van te sluiten. Die heeft dus (we gingen daarna ook uit eten) urenlang open gestaan op een drukke parkeerplaats, zonder problemen.

Ook vergeet ik tot mijn schande best vaak de garage achter me dicht te doen, dus daar staan dan fietsen, allerlei sportspullen en meer in. Even afkloppen, maar ook daarvan is nooit iets gestolen.

Overigens doe ik mijn motor altijd uit, ook als ik ergens sta te wachten, of het moet wel heel warm of koud zijn. Een draaiende motor is helemaal niet goed voor het milieu.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Hier in Colorado starten mensen als het erg koud is hun auto en laten hem dan staan om warm te worden. Dat heet een puffer. Waar ik woon is dat verboden en is er een:

Puffer Patrol - Volunteers assist patrol agents during the winter months by distributing educational information about auto thefts to vehicle owners who leave vehicles unattended with the motor running.

Dit schijnt een Colorado woord te zijn, want ik vond het volgende:

puffer n. an automobile left unattended and running in cold weather.
Editorial Note: This term appears to be specific to Colorado.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

ned in MO schreef:Ik heb een stand kachel in de auto, maar dat werkt alleen in de winter
Grappig dat hebben wij nou ook in onze auto. Toevallig he? :wink:
Echt wel lekker. Al is het niet zo dat de motor dan draait. Het gaat op een soort batterij en werkt een half uur lang toch?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hij blijft werken zolang de auto het verantwoord vindt. Hij beschermt zichzelf tegen een lege accu
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

Petra/VS schreef: Overigens doe ik mijn motor altijd uit, ook als ik ergens sta te wachten, of het moet wel heel warm of koud zijn. Een draaiende motor is helemaal niet goed voor het milieu.
Eindelijk eens iemand die milieubekwaam is. :doublethumb:

Maar het lijkt mij wel een leuke uitvinding :-) ik vloek 's ochtends (als het gevrozen heeft) enorm als ik mijn auto moet instappen, en best handschoenen aandoe, vooralleer ik het stuur vasthou :wink:
brrrrr
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Nou, ik verheug me daarom zeer op de zomer. :D..alhoewel vorig jaar was het wel erg warm kon je gewoon een eitje op je voorkant van je auto bakken lol

Fuzzy
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In onze bus zit ook een standkachel, maar eerlijk gezegd hebben wij hem nog nooit gebruikt. Nu rijden wij ook alleen met die bus om met de paarden weg te gaan of grote boodschappen te doen. De eerste eigenaar was een bedrijf en ik kan me goed voorstellen dat het wel lekker is om 's morgens vroeg in een warme auto te stappen.

Het standkachelidee komt volgens mij ook uit de vrachtautowereld, waar je je cabine kan verwarmen zonder draaiende moter? Het is voor veel chauffeurs toch hun huisje waar ze ook in slapen.
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

In de auto van mijn man zit ook een standkachel en dat geeft swinters nog wel eens leuke taferelen.

's Morgens loopt hij met zn koffertje in zn hand naar de auto, zegt goedemorgen tegen de buren van beide kanten die op dat moment nog flink staan te krabben, stapt in zn auto en rijdt weg. Vooral de eerste keer zorgde dat voor erg leuke, verbaasde gezichten (die ik vanachter het keukenraam gade sloeg ;))
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer