Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Gouvernment Shutdown ligt op de loer
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Gouvernment Shutdown ligt op de loer
Natuurlijk is het voor de mensen die geen loon krijgen ook heel vervelend. Maar wij betalen ook fors aan een reis waarbij je eigenlijk niet kunt doen voor waar je gaat. Onze Amerika reis kost ons 3 maandsalarisen. Daar sparen wij een heel jaar voor. Het hele jaar geen vakantie of vrije dagen. Veel overuren maken, geen grote uitgaven. Ja, ik weet het, dat is onze keuze. Als ik het in 2013 van te voren had geweten had ik een hele andere reis gemaakt. Ik kan er ook nog steeds verdrietig over worden.
-
- Amerika-expert
Marja, allereerst vind ik het enorm rot voor jullie ala het gaat gebeuren. Wat ik alleen niet begrijp is, dat als je het al een keer hebt meegemaakt dan weer in precies dezelfde periode gaat? Zijn jullie gebonden aan die maand? Anders ga je toch eerder of later, zeker als je het al een keer bij de hand hebt gehad . Vorige keer was mijn gedachte althans: zorgen dat ik nooit rond die datum vertrek.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Kan zo´n shutdown alleen rond 1 oktober voorkomen? Of is het willekeurig?
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom wij in oktober gaan is voornamelijk een financiële kwestie. De camperhuur is een heel stuk goedkoper. En het weer is nog goed. En de ergste drukte is voorbij. We gaan voor de achtste keer. En hebben tot nu toe 1 keer shutdown gehad. Eigenlijk verwacht je toch gewoon dat het goed gaat? Nu kun je ook zeggen, we gaan voortaan in het voorjaar, maar dat betekent voor ons een jaar overslaan. Dus dat 'risico' neem je. Daarbij, zoals ik gezegd heb, is het voor ons niet meer zo'n ramp nu. Ons eigen stukje, nadat mij zoon weer weg is, bevat zelfs geen NP's meer. Dat was anders in 2013. Voor nu is het sneu voor mijn zoon en schoondochter. Vooral omdat zij eenmalig mee gaan. Volgend jaar gaan wij ook niet meer met de camper.
@Nieuwenoord: het financiele jaar in de USA loopt van 1 oktober tot 31 september. De meeste kans op shutdown is wel 1 oktober. Maar ik heb begrepen dat het ook in het voorjaar of later wel voorgekomen is.
Maar goed het is een dreiging en wellicht komt er helemaal geen shutdown.
@Nieuwenoord: het financiele jaar in de USA loopt van 1 oktober tot 31 september. De meeste kans op shutdown is wel 1 oktober. Maar ik heb begrepen dat het ook in het voorjaar of later wel voorgekomen is.
Maar goed het is een dreiging en wellicht komt er helemaal geen shutdown.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het inderdaad gewoon heel jammer voor je zoon en schoondochter vinden.
Heeft dit ook effect op de visaverwerking?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Meestal gebeurt dit inderdaad rond 1 oktober, want 30 september is het einde van het fiscale jaar van de Federale regering. Marja, natuurlijk is het vreselijk vervelend als het weer tijdens jullie vakantie zou gebeuren. De heren Republikeinen, die dit allemaal veroorzaken, kan het echter geen moer schelen wie erdoor gedupeerd worden. Hopelijk komt het niet zover, ik blijf duimen.
PS: Rachel, volgens mij wel, want dat is geen essentiele baan in de meeste gevallen
PS: Rachel, volgens mij wel, want dat is geen essentiele baan in de meeste gevallen
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- bedeve
- Amerika-expert
Het is gewoon een prachtige periode 1Marenko schreef:Waarom wij in oktober gaan het weer is nog goed. En de ergste drukte is voorbij. :
Jullie zien de wereld zoals de zomerbezoekers die nooit zullen zien
Wat ik jammer vind om te lezen is dat er toch een soort spanning ligt in jullie aankomende reis .
Je moet er veel voor doen,veel voor laten ; er mag haast niets mis gaan.
Een mens lijdt het meest het lijden wat hij vreest.
Stel je nou voor dat de Shutdown meteen in oktober plaats vind.
Dan zijn er toch wel alternatieve routes te bedenken.
Van Denver naar Las Vegas zonder National Parks.
Geniet van de voorpret en voorbereiding op je reis.
Het samen op pad zijn in gezelschap van zoon en schoondochter is toch vele malen belangrijker dan de toegang tot een National Park ?
Ik wens jullie een blije voorbereiding op een mooie vakantie toe.
Eind oktober glaasje drinken in Palm Desert of omgeving ?
Even een positief voorproefje is hier ;
http://www.fodors.com/trip-ideas/nation ... _fd_091915
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Of het invloed heeft op visa-verwerking is de vraag. Meestal worden agency's die 'self-funding' zijn, uitgezonderd naar ik heb begrepen.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Bedeve: ik weet dat het zo lijkt. Ik ben ook wel een beetje een controlfreak
Ik merk dat ik het prettig vind als ik weet dat dingen geregeld zijn. En dat ik dan ook het meeste kan ontspannen. Wat de shutdown betreft: ik heb gisteren nog tegen mijn schoondochter gezegd dat er zoveel meer moois is dan de parken. Misschien nog wel mooier. Maar ik kan oh zo goed begrijpen dat als je voor de eerste keer gaat, dat je dan de Grand Canyon gezien wilt hebben. Ondanks dat dit misschien helemaal niet het mooiste is.
We gaan wel zien hoe het gaat lopen.
We houden contact

We gaan wel zien hoe het gaat lopen.
We houden contact

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik begrijp je volkomen Marja!!!! Ik kan er zelf trouwens niet goed tegen als dingen niet gaan zoals gepland....
Helemaal mee eens.
Bedeve vergeet te vertellen dat-ie met enige regelmaat naar de US op en neer gaat - dus ziet-ie Y. niet de ene keer dan komt het de volgende keer wel.
Maar als je behoorlijk hebt moeten sparen is het zuur als je niet de wonderen kunt gaan bekijken waar je je zo op had verheugd.
Vorige keer was er een gezin dat het bootje in NY had besproken en betaald. 5 x $ 20 als ik me goed herinner. Dat geld kregen ze niet terug want het bootje voer normaal. Maar de bestemming, het Vrijheidsbeeld, was gesloten.
Ik begrijp de politiek de NP's te sluiten ook niet. De US staat qua toerisme als tweede op de ranglijst. De NP's zijn voor veel toeristen de bestemming(en) die ze kiezen. Grote aantallen USers hebben een bestaan, verdienen hun geld, dankzij dit toerisme.
MarEnKo - inderdaad, het is het fiscale jaar. Maar dat loopt tot 30 september.
(Je had me even in de paniek - in mijn App komt meerdere keren die datum voor. Dus: WAT ???!!! Toen snel op mijn knokkels afgeteld. Pffff.)
Bedeve vergeet te vertellen dat-ie met enige regelmaat naar de US op en neer gaat - dus ziet-ie Y. niet de ene keer dan komt het de volgende keer wel.
Maar als je behoorlijk hebt moeten sparen is het zuur als je niet de wonderen kunt gaan bekijken waar je je zo op had verheugd.
Vorige keer was er een gezin dat het bootje in NY had besproken en betaald. 5 x $ 20 als ik me goed herinner. Dat geld kregen ze niet terug want het bootje voer normaal. Maar de bestemming, het Vrijheidsbeeld, was gesloten.
Ik begrijp de politiek de NP's te sluiten ook niet. De US staat qua toerisme als tweede op de ranglijst. De NP's zijn voor veel toeristen de bestemming(en) die ze kiezen. Grote aantallen USers hebben een bestaan, verdienen hun geld, dankzij dit toerisme.
MarEnKo - inderdaad, het is het fiscale jaar. Maar dat loopt tot 30 september.
(Je had me even in de paniek - in mijn App komt meerdere keren die datum voor. Dus: WAT ???!!! Toen snel op mijn knokkels afgeteld. Pffff.)
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
hahaha, had ik er 31 september van gemaakt...
En dat terwijl ik goed weet dat september maar 30 dagen heeft, want we vliegen op 30 september heen 

- bedeve
- Amerika-expert
Bij uitzondering zitten we nu niet op een lijn USInsider;USInsider schreef: Bedeve vergeet te vertellen dat-ie met enige regelmaat naar de US op en neer gaat - dus ziet-ie Y. niet de ene keer dan komt het de volgende keer wel.
Bedeve is over het algemeen ook maar 1keer per jaar in de US op reis.
Door het jaar heen gewoon op en rond vaste plek.
Maar dat was niet de insteek van mijn reactie.
Die was bedoeld om Marja en Ko een hart onder de riem te steken.
Met name omdat de door Marja gevreesde situatie nog niet aan de orde is.
En mijn opmerking over de waarde van het reizen met mensen die je lief zijn in verhouding tot de doelen die je wilt zien komt uit de grond van mijn hart !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Kelly*
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik ben helaas gebonden aan deze periode ja.Vito schreef:Wat ik alleen niet begrijp is, dat als je het al een keer hebt meegemaakt dan weer in precies dezelfde periode gaat? Zijn jullie gebonden aan die maand?
Ik kan door werk en opvang voor mijn honden enkel reizen in deze periode of maart dusja

Hopelijk komt het er niet van maar ik kijk voor de zekerheid al ff voor een alternatieve route...
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bedeve: natuurlijk geniet ik van het samenzijn met zoon en schoondochter. Ik hoop zelfs dat het er nu eens van komt om tot goede gesprekken te komen bij het kampvuur met een lekker glas wijn. Er is in het verleden veel gebeurt waarvan ik hoop dat we daar nu over kunnen praten. Gebeurt dat niet is het ook prima. Maar zij willen toch wel heel graag de parken zien. Mijn zoon riep al: "ik ga niet naar huis voordat ik de Grand Canyon gezien heb"
Ik vind het alleen maar leuk om de omgeving te laten, en hoop dat ze er net zo van kunnen genieten als wij, met of zonder nationale parken.
Volgend jaar gaan we gewoon weer een week of wat in Moss Landing zitten
(mijn favoriete plek tot nu toe)

Ik vind het alleen maar leuk om de omgeving te laten, en hoop dat ze er net zo van kunnen genieten als wij, met of zonder nationale parken.

Volgend jaar gaan we gewoon weer een week of wat in Moss Landing zitten

- bedeve
- Amerika-expert
Als ik vanuit de watsonville mountains zie dat de mist optrekt kom ik wel afdalen voor een kop koffie
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marja, mag ik vragen wat je zo bijzonder vindt aan Moss Landing? Ik weet dat het een mooi gebied is, maar die fabriek ...
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
De vele soorten vogels op het strand, in de haven en het gebied er achter. En de enorme hoeveelheid sealife (Walvissen, dolfijnen, zeeleeuwen, zeehonden, zeeotters) Die je gewoon vanaf het strand voorbij kunt zien zwemmen. Mijn voorliefde voor fotografie ligt bij Wildlife en vogel fotografie. Je kunt mij daar dagen op het strand zetten en ik ben gelukkig 
Oja, het betreft niet alleen precies Moss Landing maar eigenlijk de hele bay. Ik hou ervan

Oja, het betreft niet alleen precies Moss Landing maar eigenlijk de hele bay. Ik hou ervan

Laatst gewijzigd door Marenko op 21 sep 2015, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
OK, duidelijk
Ik ben juist meer van de bergen. Maar ik associeer strand altijd meteen met drukte en toeristen en Moss Landing was inderdaad wel erg rustig. Snap het!