Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis katrienenluc: 26 dagen rondje LA - juli 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Reis katrienenluc: 26 dagen rondje LA - juli 2016

Bericht door katrienenluc »

Nu de tickets geboekt zijn kunnen we eindelijk onze route hier plaatsen!
Nadat in 2014 ons rondje in het water viel, proberen we het nu dus opnieuw, zij het in een kleinere vorm.
Vele plaatsen bezochten we reeds op eerdere USA reizen, vandaar de misschien (voor sommigen althans) eigenaardige keuzes in wat we bezoeken in bepaalde parken.
Wat voor ons nieuw is, is de weg langs de kust van LA richting San Francisco, Pinnacles NP, Yosemite Valley, Kings Canyon, Sequioa NP en Anza Borrego Desert SP.
Alle tips hierover zeker welkom!
Op weg van LV naar Needles twijfelen we tussen Dead Mountains Wilderness Area of Mojave NP: wat raden jullie aan en waarom?
In LV willen we graag een shooting doen: waar kunnen we dit best doen?
In LA willen we graag een baseballwedstrijd bijwonen: waar is het beste?

Of algemeen, wat vinden jullie van ons rondje? We weten dat het niet het beste seizoen is, en het in DV en ABD heet is, maar we hangen nu eenmaal vast aan de schoolvakantie. We deden DV al 2 keer in de zomer, en dat is ons toen zo goed bevallen dat we nu eindelijk de minder toeristische delen willen bezoeken.

We zijn dit keer ook maar met 4, de oudste dochter heeft haar eigen plannen,dus hopelijk vinden we zo deze keer makkelijker hotels en auto.
Ivm hoteltips: camperen is niet aan ons besteed, dus we logeren liever aan de rand van een park en rijden de afstand wel heen en weer zodat we toch comfortabel kunnen slapen. Mijn rug moet deze keer immers de hele reis aankunnen :roll:

Graag jullie reacties dus zodat we de hotels kunnen beginnen vastleggen! :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis katrienenluc: 26 dagen rondje LA - juli 2016

Bericht door SanFran »

Is er een bewuste reden dat jullie voor 2 nachten Salinas kiezen en niet voor Monterey? Monterey is misschien ook leuk voor de kinderen. Je hebt daar het Monterey Bay Aquarium en kunt Whale Whatching doen.

Vanaf Mariposa is het nog best een stuk rijden naar Yosemite Valley. Als je niet in het park wilt overnachten kun je misschien nog kijken naar El Portal.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
katrienenluc
Amerikakenner

Salinas gewoon omdat dat dichter tegen Pinnacles NP ligt, maar het zal uiteindelijk de plaats worden waar het hotel het goedkoopst is, dus Montery misschien. Whail Watching hebben we al eens gedaan en voor een Aquarium zijn ze al wat groot (bijna 15 en 17,5 dan).
Maar bedankt voor je snelle reactie. El Portal is zeker ook een goede tip die ik bijhou!
Tips voor hotels in Monterey?
Laatst gewijzigd door markro op 22 sep 2015, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; het is niet nodig om een direct bovenstaand bericht te quoten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Katrien, het aquarium vonden wij als volwassenen ook nog geweldig hoor!
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik ben twee keer in Monterey geweest, heb een keer overnacht in het hyatt regency (was een goede aanbieding) Maar daar moest je ook betalen voor parkeren, dat vind ik zelf dan al een afrader. En ik heb overnacht in Casa Munras, was prima :)
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
katrienenluc
Amerikakenner

nieuwenoord schreef:Katrien, het aquarium vonden wij als volwassenen ook nog geweldig hoor!
Echt? Zal het eens opzoeken dan.
Vroeger hadden we een abonnement op de Zoo en hebben we die zoveel keer bezocht, incl aquariums enzo, dat ze een tijd iets van hadden van:nu hebben we het wel gehad. Maar zal het hen nog eens vragen nu :D
@SAn Fran:bedankt voor de tips, Hyatt zit ook altijd in onze lijst om af checken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Zelfs Hans en Henriette vonden het erg mooi: http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... eybay.html
katrienenluc
Amerikakenner

:clap: :lol: :lol: :lol: :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je op Independence Day die wandelingen in LA wilt maken zou ik wel of heel vroeg gaan (altijd parkeerproblemen bij Griffith Park) of kijken of je je auto bij Camp Hollywoodland of Bronson Griffith Park aan Canyon drive kwijt kunt. Volgens mij is het daar altijd wat minder druk dan boven bij Griffith Observatory. De kans is niet enorm groot, maar let vooral bij het toch wat minder bewandelde Bronson Park waar de 'Batcave' is goed op slangen en spinnen. Stel je overigens er ook niet AL te veel van voor, maar het is wel eens leuk om ook wat anders te zien in LA dan het 'gewone'.

Je zou later in de vakantie overigens makkelijk de begraafplaats en hollywood boulevard op 1 dag kunnen bekijken.

Voor Baseball zou ik ook de dag dat je van Anza Borrego naar LA rijdt de Anaheim Angels als in de gaten houden, of je moet persé naar de Dodgers willen natuurlijk. Maar dat kan je pas plannen als het speelschema van volgend jaar er is en dat duurt nog wel even.

Je kaartje loopt niet helemaal gelijk met je route (bv de kustweg) :wink:

Je zou ook nog kunnen overwegen om van Visalia naar Ridgecrest de weg door sequoia National Forest (sherman pass road) te pakken. Dan kun je wrs die dag geen Red Rock Canyon SP doen. Maar het is een route die niet altijd open is en die door weinig mensen wordt gereden. Dus wel altijd een rit om vooraf info in te winnen of deze route open is.
seqnfroute.JPG
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je door Sequoia NF rijdt kun je ook nog een stop maken bij een spectaculaire waterslide. Ik weet zeker dat jullie kinders dat geweldig zullen vinden :wink: Hier wat foto's (even naar beneden scrollen).
Wat hebben jullie al veel gepland in Anza Borrego. Daar ga ik eens spieken voor onze trip van maart :thumbup:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben overigens het westelijke gedeelte van Pinnacles bezocht in 2011. We waren hier niet zo van onder de indruk maar dat kwam waarschijnlijk mede omdat dit zo ongeveer het laatste was wat wij bezochten dat jaar na 5 weken.
Ik kan je wel het Laurell Inn aanraden in Salinas.
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

michelly schreef:Wat hebben jullie al veel gepland in Anza Borrego. Daar ga ik eens spieken voor onze trip van maart :thumbup:
Anza Borrego stond ook in onze planning in 2014. Dat hebben we toen niet kunnen doen, weetjewel, maar het opzoekingswerk van toen, komt nu van pas :D
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
katrienenluc
Amerikakenner

michelly schreef:Als je door Sequoia NF rijdt kun je ook nog een stop maken bij een spectaculaire waterslide. Ik weet zeker dat jullie kinders dat geweldig zullen vinden :wink: Hier wat foto's (even naar beneden scrollen).
Wat hebben jullie al veel gepland in Anza Borrego. Daar ga ik eens spieken voor onze trip van maart :thumbup:
Elly, dat hebben we allemaal nog van de reis in 2014 :blink:
@Paul:
* goeie tip van Seqouia NF te doen ipv Red RockSP: wat zou jij doen? En Elly, wat jij:jij kent onze kinderen hé :D
* En idd, niet gedacht aan 4 juli in LA:moeten we zeker checken op voorhand!
* ivm kustweg:we twijfelen of we die echt zouden nemen, of de iets snellere zoals aangeduid op het kaartje:een reden waarom de ene of de andere?
* Eigenlijk hebben we in LA een dag teveel op het einde, vandaar Hollywood Boulevard opgeschreven. We hebben hem in 2010 ook gezien, maar dochter wil graag naar Madame Tussaud deze keer. :oops: Andere opties welkom dus! :mrgreen:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

* goeie tip van Seqouia NF te doen ipv Red RockSP: wat zou jij doen? En Elly, wat jij:jij kent onze kinderen hé :D
Hou er even rekening mee dat de route die Elly deed wel iets anders is als die ik aangaf. Die hebben het stuk waar de mountain highway 99 overgaat in de sherman pass road de route (in hun geval van lake isabella naar sequoia) genomen. En niet de sherman pass road. Die laatste weg is wel een stuk bochtiger. Al moet ik wel zeggen dat met de camper die mountain highway 99 op sommige plekken me ook een leuke uitdaging lijkt, want die weg is ook weer niet zo breed.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Hebben jullie de kustweg nog nooit gereden? Het is zó ontzettend de moeite waard!! Wij hebben hem zelfs drie keer gedaan, konden er geen genoeg van krijgen. Van Monterey tot Pismo Beach is wel het mooiste stuk.
katrienenluc
Amerikakenner

Nee, nog nooit gereden die kustweg! heb je tips over mooiste stopplaatsen/overnachtingen ed?
We moeten wel niet in San Francisco zijn, dus laatste stukje (misschien mooiste?) missen we wel.
@Paul:zullen die wegen nog eens goed bekijken. Doet mijn man eigenlijk altijd :oops: We rijden met een SUV, niet met een camper.Ik dacht uit je reactie dat je dat dacht. Maar tegen bochten kan ik zowieso zelf niet goed...misselijk weet je wel ...
katrienenluc
Amerikakenner

@nieuwenoord:Ik heb me trouwens net geabonneerd op jullie blog:ik kijk uit naar jullie ervaring bij Anza Borrego, ook al rijden jullie er door denk ik.Of hebben jullie trails gepland ook?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

We rijden met een SUV, niet met een camper
Ja, ik doelde eigenlijk meer op de rit die Elly gemaakt heeft. Ik had gelezen dat jullie met de auto gingen, anders zou ik die weg door de Sierra Nevada niet aanraden. Dat is geen camperroute.
Ow, bochtjesziekte...dan weet ik niet of die sherman pass wel iets voor je zal zijn. Wel een prachtig gebied dat Sequoia NF. Wij hebben de route ook maar voor een deel gereden en waande ons, nadat we door de fruitplantages waren, een beetje in de schotse hooglanden voor de echte bergen kwamen.

Ow, ik ging er vanuit dat je de kustweg al wel eens gereden had :oops: Daarom ook die opmerking over het kaartje. Ik zou dat open houden. Mocht je zeemist hebben dan kun je alsnog die 101 pakken. Maar anders zou ik echt highway 1 rijden. Alleen is Santa Barbara - Salinas in 1 dag dan wel echt een flinke lange dag, dus vroeg op pad. Het stuk tussen San Simeon en Carmel by the sea is het mooiste deel op jouw route van de kustweg.
info kustweg: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ooit was het lijstje van Space Ace hier beroemd :D Even opgezocht! Zij had er alleen linken bij staan en die zijn niet mee gekopieerd. Wij vonden in elk geval de zee-olifanten helemaal geweldig!! De bakkerij in San Luis Obispo is allang niet meer van de Nederlander voor zover ik weet (zit nu in Canada).

Maar de uitzichten zijn fenomenaal!

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Katrien, onze posten kruisen elkaar. Ik ben nog niet helemaal uit over wat en hoe in Anza Borrego. Wellicht dat we er toch een dagtrip van maken vanuit Palm Springs, het lijkt zo de moeite waard. Ik denk dat we dat pas ter plekke beslissen. Albert, mijn man, is chronisch pijnpatiënt en we weten dat hij vaak op de derde of vierde dag na de vlucht echt een terugslag krijgt. Vandaar ook Palm Springs, een beetje relaxen zal nodig zijn. Maar als hij zich goed voelt, kan het zomaar zijn dat we erop uit gaan.

Lukt dat niet, dan gaan we inderdaad op weg naar Yuma naar Anza Borrego. Maar we zijn zeker geen hikers.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 22 sep 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: de links er even ingeplakt ;)
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

PSVwally schreef:
Hou er even rekening mee dat de route die Elly deed wel iets anders is als die ik aangaf. Die hebben het stuk waar de mountain highway 99 overgaat in de sherman pass road de route (in hun geval van lake isabella naar sequoia) genomen. En niet de sherman pass road. Die laatste weg is wel een stuk bochtiger. Al moet ik wel zeggen dat met de camper die mountain highway 99 op sommige plekken me ook een leuke uitdaging lijkt, want die weg is ook weer niet zo breed.
Ik weet dat wij een andere weg reden maar die waterslide ligt wel ongeveer op de plek van jouw kaartje :)

Enne... jullie kinderen kennende zou ik voor die waterslide kiezen :wink:
Laatst gewijzigd door michelly op 22 sep 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer