Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Activiteitenlijst citytrip NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Maartnn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Activiteitenlijst citytrip NYC

Bericht door Maartnn »

Hallo,

Van 27 maart t.e.m. 3 april ga ik met mijn familie (in totaal 7 personen) voor een week naar New York.
Nu ben ik volop een lijst aan het maken met mogelijke dingen om te doen, waaruit we binnenkort een selectie zullen maken. Ik heb al heel wat op mijn lijst staan, maar vraag me af of er nog dingen zijn die jullie zeker de moeite waard vinden om toe te voegen?

Hieronder mijn lijst:
- 9/11 Memorial & Museum
- American Museum of Natural History
- Central Park (fietstocht, wel pas mogelijk vanaf april)
- Empire State Building
- High Line
- Madison Square Garden Tour
- Rockefeller Center
- The Ride
- Statue of Liberty

Hieronder plaatsen waar we gewoon even zouden bezichten:
- Dumbo en Jane's Carousel
- Flariton Building
- Guggenheim Museum
- Liberty State Park
- New York Public Library
- Grand Central Terminal
- Wall Street

Dus voor de duidelijkheid: we gaan (en kunnen) dit niet allemaal doen, maar ik zoek de mogelijke activiteiten op om daarna samen met de familie een selectie te maken :). Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Laatst gewijzigd door Maartnn op 09 sep 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Tips om te doen in NYC?

Bericht door Bennogr »

Zoekt hier en gij zult een overvloed aan informatie vinden in dit hoekje van het forum.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Er is zo ontiegelijk veel te doen in New York. Voordat ik weer als een gek zit te tikken, zou ik willen verwijzen naar het New York Forum, zie de link hieronder. Dit was een zeer levendig forum totdat Starpagina het de nek omdraaide, maar gelukkig staat de hele geschiedenis er nog in.
Ik zou zeggen: trek er een paar avondjes vooruit!

http://newyork.startpagina.nl/forum/
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Handige link! Daar ga ik zeker een paar avondjes voor uittrekken. Ook voor het verder zoeken op dit forum :). Ik had al enkele topics hier bekeken.
sjonniej
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sjonniej »

New York en tips om te doen? Saaie stad, valt niets te doen joh. Slaapstad..
Nee zonder dollen, ik zou ook alvast informeren in de passen welke je in New York kan krijgen. Een New York pass of New York City PASS. Beide passen hebben veel voordelen. Hoeveel? Dat ga ik over 3 weken ontdekken ;-)
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

sjonniej schreef:Een New York pass of New York City PASS. Beide passen hebben veel voordelen. Hoeveel? Dat ga ik over 3 weken ontdekken ;-)
Over deze passen heb ik al heel wat uitleg opgezocht ja :). De keuze van onze pas gaan we maken nadat we een selectie van de activiteiten gemaakt hebben. Wanneer je zelf de voordelen enzo ondervonden heb, mag je dit altijd laten weten als je wil. Alvast heel veel plezier op reis! :thumbup:
sjonniej
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Activiteitenlijst citytrip NYC

Bericht door sjonniej »

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de City pass. Dit omdat wij 7 dagen blijven en voornamelijk de grote attracties willen doen. Daarnaast ook wat losse activiteiten gepland zoals Crown tour Vrijheidsbeeld + Honkbal wedstrijd.

Ik zal half oktober posten hoe ik het had! :-)
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Oké, goed om te weten :).
Bedankt, en veel plezier !
elmo69
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door elmo69 »

Ondanks dat er al heel veel info op dit forum van NY staa wil ik toch graag even reageren op je post Maarten.

Ik denk om te beginnen dat het best wel te doen is om je lijstje af te werken, mits iedereen dezelfde smaakt heeft uiteraard.

Ik zie dat je naar het Vrijheidsbeeld gaat, welicht is Ellis Island een optie om te combineren. Vond overigens de statue op zich zelf niet
bijzonder, tot het uitkijkplatform is leuk verder (als dat nu nog kan, ben daar al jaren niet meer geweest).

Verder zou ik je adviseren wat binnen activiteiten erbij te zetten, weer kan heel mooi zijn maar slechte dagen in maart komen ook voor.

Ik zou Central Park sowieso doen, fietsen of niet . Vaak een van mijn eerste stops. Maar ook hier moet het weer wel beetje meewerken.
Er is genoeg te doen en te zien in het park, ik zou je adviseren de zondag te nemen. Is het gezellig druk en veel te zien.

Brooklyn Bridge zou eigenlijk niet mogen ontbreken o je lijst. Leuke wandeling er over en aan de andere kant prachtig uitzicht op
de skyline van Manhattan.

Persoonlijk vind ik Battery Park, vlak bij Financial District en pont naar Vrijheidsbeeld, een leuk gebied om te lopen.

Ik mis verder WTC op je lijst.

Veel plezier met je planning.
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Bedankt voor je reactie!

We gaan waarschijnlijk niet het vrijheidsbeeld doen, maar gaan dit vervangen door een Circle Line Sightseeing Cruise.

In Central Park hebben we besloten om enkel een fiets te huren, niet met gids zoals eerst de bedoeling was. We kunnen deze fiets op voorhand
reserveren, maar als een fietstocht niet mogelijk zou zijn owv het slechte weer, kunnen we altijd een andere dag opnieuw een fiets huren. Ik hou het in gedachten dat zondag aan te raden is :).

Brooklyn Bridge en Battery Park zijn ook aan de lijst toegevoegd. WTC gaan we enkel eens langslopen en even binnen, maar we gaan niet de toren beklimmen. We gaan de Rockefeller Tower overdag doen en Empire State Building by night. Dat zal wel voldoende zijn om mooi zicht te krijgen op de stad denken we :).

Hartelijk bedankt!
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Wat het leukste is om te doen hangt natuurlijk van je interesses af en met een groep van 7 zul je wel wat compromissen moeten sluiten :D
De meeste toeristische dingen werden al vermeld. Wat ik wel nog kan toevoegen is een bezoekje aan de VN, het Metropolitan Museum of Modern Art (vonden wij veel leuker dan het Museum of Natural History) en het bijwonen van een gospel mis. Hebben wij gedaan toen we in 2011 de oostkust bezocht hebben en is wel iets voor de hele familie denk ik.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Maartnn
Amerikafan

Bericht door Maartnn »

Dankje voor de tips! Deze ga ik ook nog toevoegen aan de lijst om dan te kijken met de groep wat we gaan doen :).
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer