Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 dagen NY alleen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
elmo69
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

6 dagen NY alleen

Bericht door elmo69 »

Reis 6 dagen New York

Na een zware periode, het overlijden van mijn vrouw, heb ik 2 jaar eigenlijk alleen maar gewerkt. Alleen op vakantie
zag ik eigenlijk niet zo zitten. Maar toch maar de knoop doorgehakt. Een stedentrip New York, zo maar een paar daagjes
niet moeten maar gewoon weer eens genieten.

Afgelopen maand ben ik dus 6 dagen in NY geweest. Ik was er al eens eerder geweest maar dat was in het tijdperk Giuliani,
ergens in the 90's. Het zal jullie dan ook niet verrassen dat ik mijn ogen uitkeek, alhoewel veel bij het oude is gebleven.

Eerste dag heb ik rustig aan gedaan, na mijn transfer naar Manhattan en het hotel ben ik rustig naar Central Park gewandeld,
daar een heerlijke hot dog genomen en de nederlandse zaterdag kranten doorgenomen. Heerlijk in het zonnetje genieten
van de hectiek van het park.
Hierna nog wat in de buurt van mijn hotel gelopen en wat aan window shopping gedaan om daarna heerlijk te dineren en te
genieten van de Amerikaanse TV channels.

Op maandag besloot ik vroeg op te staan. De avond ervoor had ik al wat energy repen en drinken in huis gehaald zodat ik
eerst lekker op pad kon om daarna ergens te gaan ontbijten, nog steeds vreemd voor ons Europeanen om buiten de deur
te ontbjten. Maar ik kan er wel van genieten.

Ik koos vandaag om down te lopen, dus van 47th street (straat hotel) naar 0 , althans dat dacht ik. Er blijken nog velen straten
te zijn met naam en zonder nummer na 1st. Maar goed de wandeling was leuk en bij vlagen spectaculair (Greenwich bijv.)

Onderweg dus heerlijk ontbeten en zo richting het uiterste puntje van Manhattan gelopen. Daar ongelofelijk veel nieuw gezien.
Battery Park bijvoorbeeld, wat een leuk gebied is dat zeg. Maar ook het financial district heeft natuurljk een hele metaformose
ondergaan. 9/11 monument erg indrukwekkend, maar ook het nieuwe WTC erg mooi. Vond de line alleen wat aan de lange kant
maar dat komt vast en zeker nog wel een keer.

Heel de dag beetje daar rondgelopen en gezeten, heerlijk gebied met veel hoogte punten. Het alleen reizen op deze manier is
erg prettig. Het ergste vind ik alleen het avond eten in een restaurant. Gisteren was het heerlijk, maar je voelt je toch niet erg
op je gemak, althans ik dan.

Ik probeer vandaag eens een TGiF, simpel dat wel maar veel minder formeel en minder aandacht. Gewoon lekker eten met een
goed boek is daar geen probleem zo blijkt. Na deze heerlijke maaltijd weer lekker voor de tv , giga veel gelopen was ronduit
versleten en ben nu eenmaal serie verslaafd en hier lopen ze lekker voor op ons en Netflix.

Dinsdag had ik een museum dagje gepland maar het was zulk mooi weer dat ik lekker Up ben gaan lopen , de museum mile gelopen,
tot ongeveer de 105th street gelopen over 5th av. Veel nieuwe dingen gezien, maar ook zoveel herkenbare dingen gezien.

Je bent niet in NY geweest als je niet gaat shoppen dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Hele opoffering maar ja. Nee hoor een
van mijn favoriete merken is Ralph Lauren en die winkel was er nog steeds op Madison Av. , ondanks de dure dollar is het
hier in NY nog vele malen goedkoper. Dus goed geslaagd.

Even de boel op de kamer brengen en even genieten van de gastvrijheid van mijn hotel. Vanavond ga ik eens eten in het nabij
gelegen Marriot Marquis Hotel. Daar is een draaiend restaurant had ik gehoord. De ambiance was heel leuk en formeel, maar
het eten was niet bijzonder (buffet), hierna onderweg nog even wat gehaald voor op de kamer. Maar uitzicht en sfeer waren
fantastisch.

Woensdag toch maar het museum dagje gedaan. Eerst naar het MoMa en daarna ben ik naar het Night at the Museum geweest.
2 heerlijke musea waar je in alle drukte die er is toch heerlijk ontspannen kan rondlopen.

Hierna de metro gepakt richting Down, om nog eens wat uurtjes door GW village door te brengen. Wat een heerlijke wijk is dit
toch, net of je in een film decor loopt. Wat licht verdwalend ben ik op eens langs het water beland. Nabij de cruisehaven en het
marine schip.

Terug naar de "bewoonde" wereld eet ik een heerlijke pizza in een klein restaurantje en loop heerlijk rustig terug naar mijn hotel.

Donderdag verlaat ik Manhattan voor een tijdje om eens in Brooklyn te kijken. Ik neem de subway en loop via City Hall park naar
de Brooklyn Bridge. Het uitzicht is aantoonbaar anders geworden maar nog steeds een plaatje, zeker van het vaste land van Brooklyn,
een wijk waar je in de 90's niet echt op je gemak voelde, maar wat nu een heel leuk stadsdeel blijkt te zijn.

Vrijdag de laatste dag al weer, ik laat me als een toerist nog eens rondrijden met de metro en de metro bus. Bezoek Macy nog even
op de valreep, maar dat is nog net zo'n drukte als jaren geleden. Niet mjn ding.

Heel erg genoten van een leuke week en blij dat ik het gedaan heb.

Mijn volgende reis is een cruise naar Scandinavie eind deze maand, en ik ben voornemens om met de Rotterdam haar voorlopig
laatste reis in Europa te maken om daarna met de Rotterdam naar Boston te varen om dan de rest van de Oostkust te (her)ontdekken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: 6 dagen NY alleen

Bericht door nieuwenoord »

Wat goed van je dat je toch weer alleen dingen gaat ondernemen! Ik was al heel jong weduwe en ik weet hoe moeilijk het is als je altijd alles samen met je maatje hebt gedaan.

En het doet me goed dat je ook zichtbaar genoten hebt, ondanks dat je het niet kon delen op het moment zelf. Wat alleen eten betreft: daar ben ik tegenwoordig aardig overheen. iPadje mee of inderdaad een fijn boek en goed om je heen kijken om te zien dat er best nog anderen zijn die om wat voor reden ook alleen eten.

Veel plezier met je volgende reisplannen!

N.B.: ik ben alweer 15 jaar gelukkig in mijn tweede huwelijk. Ik merk bij het teruglezen dat het lijkt alsof ik nog steeds alleen ben.
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 22 sep 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het ziet er naar uit dat je na zo'n zware periode weer kunt genieten van wat er allemaal voor mooist te zien is in de wereld. Doet me deugd :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Alleen reizen is toch altijd anders en lijkt me helemaal als je het nog nooit gedaan hebt even wennen. Ik vind het echter vooral hier in de VS erg makkelijk. Misschien is een tip voor een volgende keer om aan de bar van een restaurant te eten. Dat doen veel alleenstaanden (en ik als ik alleen reis). Op die manier heb je niet zo'n gevoel dat je de zielige eenzame eter bent en vaak levert het leuke gesprekken met anderen aan de bar op. Veel plezier tijdens je komende reizen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
elmo69
Amerika-ontdekker

Bericht door elmo69 »

Dank jullie voor jullie warme woorden en tips. Petra :thumbup: , nooit aan gedacht maar dat gaat ik zeker een keer proberen.
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad. In de toekomst zal ik ook alleen moeten reizen en in Amerika zou ik er ook niet tegenop zien je hebt daar zo snel aanspraak.
Ik denk dat de grootste stap voor mij zal worden de beslissing nemen om te boeken en te gaan.
Maar jouw bericht geeft weer een duwtje in de goede richting.
elmo69
Amerika-ontdekker

Bericht door elmo69 »

Cathy, ik ken de reden van je alleen zijn niet. Maar ik zou mij er niet door laten tegenhouden... gewoon doen :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Bedankt voor het posten van je trip report, heel leuk om te lezen.
Cathy, gewoon doen, hoor .... ik reis vaak solo, gewoon omdat ik geen vaste partner heb en het prima met mezelf kan vinden :mrgreen:
Trails lopen in de VS zie ik mezelf niet zo gauw alleen doen, maar klifwandelen op Guernsey en een citytrip vind ik heerlijk in mijn uppie ...
New York is sowieso een stad die geschikt is voor sologangers, niemand kijkt je ook vreemd aan als je alleen eet. Inderdaad, aan de bar zitten nodigt uit tot gesprekken en er zijn ook veel restaurants met 'communal tables' , gewoon lange tafels waar je bij elkaar aanschuift ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer