Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Robert1987: Rondreis Noord-Oost USA

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Robert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Robert1987: Rondreis Noord-Oost USA

Bericht door Robert1987 »

Al enige tijd volg ik dit forum en ik vind het leuk om te lezen wat iedereen al heeft meegemaakt in de USA. Ik kan nu alleen jullie hulp gebruiken, dus vandaar een account aangemaakt :)

Na een rondreis in 2013 in West-USA en een citytrip in New York in 2014, wil ik samen met mijn vriendin in 2016 onze huwelijksreis in Noord-Oost USA houden. We hebben de tickets al geboekt naar Philadelphia (€500,- p.p. directe retourvlucht met British Airways :thumbup: ) en willen van daaruit een flinke route rijden, we hebben immers ruim drie weken! Vooralsnog ziet de route er ongeveer zo uit:

wo 1-6-2016 Philadelphia (vlucht komt aan om 13:30 lokale tijd)
do 2-6-2016 Philadelphia
vr 3-6-2016 Philadelphia-Lancaster
za 4-6-2016 Lancaster-Washington
zo 5-6-2016 Washington
ma 6-6-2016 Washington
di 7-6-2016 Washington-Finger Lakes
wo 8-6-2016 Finger Lakes
do 9-6-2016 Finger Lakes-Niagara-Toronto
vr 10-6-2016 Toronto
za 11-6-2016 Toronto
zo 12-6-2016 Toronto-Kingston (1000 Islands)
ma 13-6-2016 Kingston-White Mountain
di 14-6-2016 White Mountain
wo 15-6-2016 White Mountain-Boston
do 16-6-2016 Boston
vr 17-6-2016 Boston
za 18-6-2016 Boston-New York
zo 19-6-2016 New York
ma 20-6-2016 New York
di 21-6-2016 New York-Philadelphia
wo 22-6-2016 Philadelphia
do 23-6-2016 Philadelphia (vlucht vertrekt 18:20 lokale tijd)

Mijn vriendin heeft geen rijbewijs, dus ik zal alles moeten rijden. Nu bevat deze route volgens mij een mooie verdeling tussen rijdagen en rustdagen, maar is dit volgens jullie goed te doen? Daarnaast ben ik op zoek naar tips en adviezen voor de route en bezienswaardigheden. Zouden jullie bijvoorbeeld ergens langer of korter blijven? Alvast bedankt voor jullie reacties! :thumbup:
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rondreis Noord-Oost USA

Bericht door analogkid »

Dat wordt een prachtige reis! Ik zou alleen de route aan het begin anders doen. Van Philly naar DC en dan naar Lancaster. Lijkt me iets logischer. Ik weet noet wat je bij Finger Lakes wilt gaan bekijken, maar wij vonden Watkins Glen echt prachtig.

De weg van Kingston naar Montréal en dan White Mountains is niet echt een mooie weg. Dwars door Adirondacks is veel mooier, maar zal ook wat meer tijd kosten. Met de pont over Lake Champlain en een stop bij de Ben&Jerry's... Ik zou die route nemen.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Hey, Wij deden een deel van jullie route in 2011.
Ik zou overnachten in Niagara Falls en eend ag minder nemen in Boston. Wij vonden daar niet zo veel te zien.
De falls zijn 's avonds prachtig verlicht, sommige avonden zelfs met vuurwerk:superromantisch dus voor huwelijksreis :)
Yuur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Yuur »

Waar in de buurt van de Finger lakes gaan jullie verblijven?
Je hebt er bijvoorbeeld Robert H Treman SP en Watkins Glen SP en Niagara zit Letchworth SP.
Robert H Treman SP, heb je in principe zo gezien, het meest interesante gedeelte zit boven in en is binnen een uurtje wel bekeken :).
Watkins Glen duurt iets langer als je hem helemaal door wil lopen.

Qua Niagara: Ik zou zelf overnachten in Niagara-on-the-lake. Iets verder van Niagara Falls af, maar s'avond kun je mooi de zonsondergang aan het meer bekijken (met Toronto op de achtergrond). Tussen Niagara-on-the-Lake en Toronto zit ook nog eens een grote Outlet met de bekende merken :)..
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Dat wordt een mooie huwelijksreis!
Wij hebben afgelopen zomer een gedeelte van deze route gedaan. Ik zou ook bij de Falls overnachten, erg mooi 's avonds en omdat je vanaf Finger Lakes toch nog wel een paar uurtjes naar de Falls moet rijden, heb je vrij weinig tijd daar als je meteen door moet naar Toronto.
Ook zou ik van Philadelphia eerst naar Washington DC en daarna naar Lancaster rijden. Ik zou ook een dagje minder Philadelphia doen en een extra dagje Lancaster. Wij vonden Gettysburg ook zeker een bezoekje waard.
Succes met de planning!
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Dat zal zeker en vast een prachtige huwelijksreis worden.
Ik sluit me aan bij de vorige reacties.
In het begin eerst naar Washington en dan Lancaster.
Een dagje minder Boston en een dagje minder Philadelphia.
In de plaats daarvan kan je overnachten bij Niagara Falls en eventueel nog een extra dagje New York inplannen.
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Robert1987
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties en ook goed te lezen dat niet alleen wij enthousiast zijn over de reis :thumbup:

Ik heb de reis op jullie aanraden net iets aangepast, namelijk een dagje minder Philadelphia en een overnachting bij de Niagara Falls. Ik vroeg me nog wel af wat jullie redenen zijn om eerst naar Washington te gaan en daarna naar Lancaster? Wij vinden de afwisseling van grote stad en natuur/amish leuk, dus vandaar dat we eerst naar Lancaster wilden gaan.

Wat betreft Finger Lakes zijn we nog niet helemaal zeker wat we willen bezoeken. We lezen veel over Watkins Glen en dat ziet er mooi uit, dus daar willen we in ieder geval heen. Wellicht is er nog ruimte voor bezoek aan nog een plek.

In Boston willen we toch wel twee volle dagen zitten. Van één dag zijn we sowieso al een groot gedeelte kwijt omdat we walvissen willen gaan bekijken. Daarnaast horen we veel leuke dingen over Boston, dus dan is twee volle dagen toch wel het minimale.

Tips en ideeën blijven natuurlijk nog steeds welkom :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Watkins Glen ook prachtig. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor onze route.

Marianne
Luke21
Amerika-ontdekker
Partner van: katrienenluc
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Luke21 »

Robert1987 schreef:Ik vroeg me nog wel af wat jullie redenen zijn om eerst naar Washington te gaan en daarna naar Lancaster?
Als je eerst naar Washington gaat, dan moet je op 7 juni rijden van Lancaster naar Finger Lakes en niet van Washington naar Finger Lakes.
Dat scheelt toch ongeveer 80 mijl, oftewel 1,5u (volgens google maps toch :D )
New York 1999 - San Francisco, Las Vegas 2008, West USA 2010, East USA 2011, Mid-West USA 2012, Florida en South USA 2013, South USA 2014, West USA 2016, Texas 2017
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

NL88
Amerika-ontdekker

Bericht door NL88 »

Klinkt als een prachtige reis! Als je van Philadelphia direct naar DC gaat dan zou ik kijken of je dat stukje met de bus kunt reizen (megabus, bolt bus). die tickets zijn soms maar een paar dollar als je tijdig boekt.
In DC kun je namelijk maar lastig de auto kwijt, het verkeer kan een drama zijn en het levert je niet alleen extra kosten op voor je huurauto, maar ook zul je overnachtig moeten vinden met parkeerplaatsen (wat zeker niet gratis is). Dan kun je in DC ergens wel je huurauto ophalen en dan verder rijden.
Robert1987
Amerika-ontdekker

Daar heb je een goed punt. Ik zal me eens verdiepen in busreizen. Het zou misschien ook een idee zijn om de auto dan ook in Boston te droppen, aangezien het stuk tussen Boston en Philadelphia toch niet heel bijzonder is en we alleen nog grote steden aandoen. Nadeel is dan wel dat we meer met koffers moeten slepen.

In ieder geval gedankt voor de tip! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Hinko op 17 okt 2015, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2013 - West USA
2014 - New York
2016 - Noordoost USA
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Eerst inderdaad DC en dan via Lancaster naar boven. Watkins Glenn is een aanrader zo ook letchworth sp. Wat betreft parkeren in DC dat viel reuze mee. Wij parkeerden vlakbij het witte huis in een parkeergarage en konden zo The Mall bezoeken. We hadden hotel in Old Alexandria wat maar stukje rijden is van DC met gratis parkeren. Zo hoef je niet met de koffers te slepen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Robert1987
Amerika-ontdekker

Re: Reis Robert1987: Rondreis Noord-Oost USA

Nu de route redelijk vast ligt is het tijd om te kijken naar hotels. Voor Toronto en de tussenstukken dacht ik aan bijvoorbeeld Motel 6, hebben jullie hier ervaring mee? En dan nog de vraag voor alle hotels, dus ook voor de grote steden, wanneer is het slim deze te boeken? Zo ver mogelijk van tevoren of juist wachten op een deal?
2013 - West USA
2014 - New York
2016 - Noordoost USA
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Met hotels is het net als met vliegreizen en auto huur, het verandert continu. Wat je zou kunnen doen is gewoon een hotel boeken welke je gratis kunt annuleren. Bij ketens zoals La Quinta en Best Western kan dat meestal tot op de dag dat je aankomt. JE hebt dan in ieder geval onderkomen. Daarna ga je zoeken naar betere, mooiere, luxere, goedkopere enz hotels. Vind je wat dan boek je dat hotel en annuleer je die andere.
Wij zijn trouwens ook het noord oosten geweest, was in 2013.
Kun je hier lezen:
https://chippie777.wordpress.com/catego ... sten-2013/
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Robert1987
Amerika-ontdekker

De eerste hotels zijn inmiddels geboekt en de route ligt zo goed als vast. Ik heb nog een paar vragen:

- Voor nu staat 1000 Islands op de planning. Is iemand hier al geweest en is het een bezoek waard? Of zijn er alternatieven voor het stuk tussen Toronto en Green Mountains?
- Hoeveel dagen heb je nodig voor Boston? En is dit de beste plek voor een whale watch? Of zijn er leuke/mooie plekken ten noorden van Boston die een bezoek waard zijn?
2013 - West USA
2014 - New York
2016 - Noordoost USA
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Wij hadden twee volle dagen Bosten.
Kijk eens in ons 2014 verslag. Met een volle dag kun je sowieso wel naar Harvard en de Freedom trail lopen met kleine stops voor wat te eten, drinken en te shoppen.

whale watch kan in Boston zelf, bij het aquarium of in Gloucester.
En vast nog wel wat noordelijker maar deze twee weet ik sowieso. Met beide geen ervaring omdat onze tour in Gloucester twee keer werd geannuleerd vanwege een ruige zee.
Ze gaan beide naar dezelfde plek op zee volgens mij.

Cape Ann, Gloucester en omgeving is wel leuk hoor. Rockport is ook een erg leuk klein plekje.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Route van Toronto naar Green Mountains... Of noordelijk, of de zuidelijke route langs Lake Ontario. De zuidelijke is vrij saai. De noordelijke kun je inderdaad 1000 Islands meepikken. Is wel leuk om er een cruise te doen, maar niet supergaaf. Zie ook:
http://reisoostcanada.blogspot.nl/2012/ ... lands.html
De Adirondack Mountains daarentegen, zijn wel erg mooi en kom je ook door als je naar de Green Mountains wilt. Hier zou je wel een dagje (of twee) door kunnen brengen, bijvoorbeeld in de buurt van Lake Placid.

2 dagen Boston is inderdaad genoeg om een een indruk te krijgen. Whale Watch wordt vanaf heel veel plaatsen langs de kust georganiseerd. Wij hebben het vanuit Newburyport gedaan, met de Prince of Whales. Maar het kan vanaf Cape Cod tot aan Bar Harbor. De kust is trouwens er mooi ten noorden van Boston...
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Robert1987
Amerika-ontdekker

Goed nu de route zo goed als vast ligt en de eerste hotels zijn geboekt is het tijd om te kijken naar autohuur. Het is de bedoeling dat we eerst met de bus van Philadelphia naar Washington gaan, dan met de auto de route afleggen en in Boston weer inleveren om vervolgens Boston-new york-philadelphia weer met de bus te doen.

Hebben jullie tips voor autohuur? Waar moet ik op letten en welke bedrijven zijn goed? Ik had gezien dat de drop off kosten best hoog kunnen zijn, is dat bij elk bedrijf? Hoor graag jullie ervaringen en tips!
2013 - West USA
2014 - New York
2016 - Noordoost USA
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves