Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vlucht en auto : wat vinden jullie van deze prijs?
Vlucht en auto : wat vinden jullie van deze prijs?
Heb net een offerte gekregen voor zomer 2016
Brussel -San Francisco (tussenstop chicago) 22 juli
Los Angeles - Brussel (tussenstop chicago) 16 augustus
Inclusief huurwagen Minivan Group V voor dezelfde periode : 1330€ per persoon.
Is dit een goede prijs of nog veel te duur?
We zijn met 5 volwassenen en 1 kind van 10
Dank om mee te kijken!
Brussel -San Francisco (tussenstop chicago) 22 juli
Los Angeles - Brussel (tussenstop chicago) 16 augustus
Inclusief huurwagen Minivan Group V voor dezelfde periode : 1330€ per persoon.
Is dit een goede prijs of nog veel te duur?
We zijn met 5 volwassenen en 1 kind van 10
Dank om mee te kijken!
Re: Vlucht en auto : wat vinden jullie van deze prijs?
Hebben ze het niet uitgesplitst in kosten voor de tickets en voor de auto? Ik zou zeggen dat dit aardig aan de prijs is. Je betaalt nu bijna 8.000 euro voor zes tickets (die niet eens rechtstreeks zijn, of hebben jullie met opzet iets te doen in Chicago?) en drie weken een auto.
Ik vond met een snelle zoekopdracht BRU-LAX/SFO tickets voor minder dan 800 euro en een full size 7-persoons minivan met alle verzekeringen voor 1.400 euro. Dat is 4.800+1.400=6.200 euro.
Als je even goed doorzoekt op aanbiedingen en zelf boekt, kun je al snel meer dan deze 1.800 euro besparen, lijkt me.
edit: spelfout verbeterd
Ik vond met een snelle zoekopdracht BRU-LAX/SFO tickets voor minder dan 800 euro en een full size 7-persoons minivan met alle verzekeringen voor 1.400 euro. Dat is 4.800+1.400=6.200 euro.
Als je even goed doorzoekt op aanbiedingen en zelf boekt, kun je al snel meer dan deze 1.800 euro besparen, lijkt me.
edit: spelfout verbeterd
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik begrijp echt niet hoe jullie die goedkope tickets vinden.
Als ik zoek via momondo of rechstreeks bij de vliegmaatschappij kom ik op 1200€ per ticket
De huurauto via Avis, budget, expedia voor deze premium SUV kom ik steeds boven de 2000 € uit.
Kan je zeggen hoe je dit gevonden hebt (welke site bijv.?)
Als ik zoek via momondo of rechstreeks bij de vliegmaatschappij kom ik op 1200€ per ticket
De huurauto via Avis, budget, expedia voor deze premium SUV kom ik steeds boven de 2000 € uit.
Kan je zeggen hoe je dit gevonden hebt (welke site bijv.?)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik betaal voor 27 dagen Premium SUV via Expedia bij Budget 1576 euro, minivan is goedkoper. Gewoon Expedia.nl
Minivan Allrisk zonder eigen risico uitgebreid met glas- en bandendekking.
vind ik op Cardelmar net met kortingscode voor je opgegeven data een minivan van Thirty voor euro 1050.
Evt. extra bestuurders zijn in California wettelijk gratis. Annuleerbaar tot 1 dag voor ingang huur.
Via deze link: https://www.cardelmar.nl/microsites-lan ... ijssel.php 10% korting.
Skyskanner is een handige site om vliegticketprijzen automatisch via een zoekopdracht voor je bestemmingen te volgen.
Ik vind Tix wel fijne site om ook dichtbijzijnde vliegvelden en omliggende data snel te kunnen bekijken qua prijzen.
Expedia, en sites als worldtickets, E-bookers kunnen ook, en natuurlijk bij een lage prijs ook even checken of het direct bij de luchtvaartmaatschappij niet goedkoper kan doordat hier geen eenmalige afsluit/bemiddelingskosten in rekening gebracht worden.
Denk aan een juiste (doorlopende) annuleringsverzekering, veelal zijn de goedkopere tickets niet te wijzigen of te annuleren na boeken
Na de zoveelste zelfgeplande reis en tips van forum begin ik een beetje geoefend te raken in het vinden van de beste deals
Edit: door mij Jetlag lukt slapen nog niet echt, dus even naar vliegtickets gekeken, veel hoge prijzen gevonden voor vanaf brussel (behalve lange vluchten met lange overstap via istamboel met Turkisch airlines). Even gespeeld met andere luchthavens, Parijs naar LA en v.v. heb ik gevonden direct zonder overstap voor 968pp. (all in) op http://nl.edreams.com misschien iets langer naar luchthaven maar die reistijd valt weg tegen de ontbrekende overstap. En geen gestress of je de overstap haalt.
vind ik op Cardelmar net met kortingscode voor je opgegeven data een minivan van Thirty voor euro 1050.
Evt. extra bestuurders zijn in California wettelijk gratis. Annuleerbaar tot 1 dag voor ingang huur.
Via deze link: https://www.cardelmar.nl/microsites-lan ... ijssel.php 10% korting.
Skyskanner is een handige site om vliegticketprijzen automatisch via een zoekopdracht voor je bestemmingen te volgen.
Ik vind Tix wel fijne site om ook dichtbijzijnde vliegvelden en omliggende data snel te kunnen bekijken qua prijzen.
Expedia, en sites als worldtickets, E-bookers kunnen ook, en natuurlijk bij een lage prijs ook even checken of het direct bij de luchtvaartmaatschappij niet goedkoper kan doordat hier geen eenmalige afsluit/bemiddelingskosten in rekening gebracht worden.
Denk aan een juiste (doorlopende) annuleringsverzekering, veelal zijn de goedkopere tickets niet te wijzigen of te annuleren na boeken
Na de zoveelste zelfgeplande reis en tips van forum begin ik een beetje geoefend te raken in het vinden van de beste deals

Edit: door mij Jetlag lukt slapen nog niet echt, dus even naar vliegtickets gekeken, veel hoge prijzen gevonden voor vanaf brussel (behalve lange vluchten met lange overstap via istamboel met Turkisch airlines). Even gespeeld met andere luchthavens, Parijs naar LA en v.v. heb ik gevonden direct zonder overstap voor 968pp. (all in) op http://nl.edreams.com misschien iets langer naar luchthaven maar die reistijd valt weg tegen de ontbrekende overstap. En geen gestress of je de overstap haalt.
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Niet meer dan logisch, vanuit Brussel kan je immers met geen enkele maatschappij rechtstreeks naar de westkust vliegen.(die niet eens rechtstreeks zijn, of hebben jullie met opzet iets te doen in Chicago?)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar vind je dat dan? Ik zie voor die data alleen maar bedragen van rond de 1200 euro per ticket.bello schreef: Ik vond met een snelle zoekopdracht BRU-LAX/SFO tickets voor minder dan 800 euro en een full size 7-persoons minivan met alle verzekeringen voor 1.400 euro. Dat is 4.800+1.400=6.200 euro.
Marianne
Inderdaad Marianne,
Ik vind ook enkel maar prijzen rond de 1200 € voor deze vluchten via verschillende websites.
tenzij Turkish airlines maar dan is de vluchtduur enorm en moet je eerst naar Istanbul wat ik een beetje gek vind.
Ik vind ook enkel maar prijzen rond de 1200 € voor deze vluchten via verschillende websites.
tenzij Turkish airlines maar dan is de vluchtduur enorm en moet je eerst naar Istanbul wat ik een beetje gek vind.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Heb je lufthansa geprobeerd? Wij vliegen rond dezelfde periode (vertrek 24 juli) en die zijn rond de 800 euro vertrek vanaf Dusseldorf. Voor de rest zie ik ook alleen hoge bedragen of die van Turkish Airlines met 30 uur vliegen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik kijk al tijden naar prijzen van vluchten, hou dit ook bij in een Excel bestand. We gaan pas in 2018 hoor, maar ben gewoon nieuwsgierig wat nu de beste tijd is om te boeken.
Af en toe zie ik hier prijzen voorbijkomen waarvan ik denk: wauw, dat is echt een schijntje. Ik check vooralsnog 1x in de maand, misschien moet ik dat eens uitbreiden. Want sommige prijzen ben ik echt nog niet tegengekomen.
Vanwege Marianne's opmerking hierboven ben ik eens gaan kijken naar prijzen vanaf Frankfurt of vanaf Schiphol. En met en zonder overnachting.
Bestemming: Las Vegas
Wanneer: 26-7 tot 17-8
Vanaf Frankfurt (Lufthansa): € 811,=
Vanaf Schiphol (KLM): € 1065,=
Met overnachting 1e nacht (Expedia.nl, hotel Baymont Inn & Suites Las Vegas South, 4 personen):
Vanaf Frankfurt: € 1125,=
Vanaf Schiphol: € 929,=
Voor ons staat dus wel vast dat we die eerste nacht gaan combineren, vlucht en hotel. Scheelt enorm op 4 personen.
Misschien is dit voor TS ook de moeite waard om te checken?
Af en toe zie ik hier prijzen voorbijkomen waarvan ik denk: wauw, dat is echt een schijntje. Ik check vooralsnog 1x in de maand, misschien moet ik dat eens uitbreiden. Want sommige prijzen ben ik echt nog niet tegengekomen.
Vanwege Marianne's opmerking hierboven ben ik eens gaan kijken naar prijzen vanaf Frankfurt of vanaf Schiphol. En met en zonder overnachting.
Bestemming: Las Vegas
Wanneer: 26-7 tot 17-8
Vanaf Frankfurt (Lufthansa): € 811,=
Vanaf Schiphol (KLM): € 1065,=
Met overnachting 1e nacht (Expedia.nl, hotel Baymont Inn & Suites Las Vegas South, 4 personen):
Vanaf Frankfurt: € 1125,=
Vanaf Schiphol: € 929,=
Voor ons staat dus wel vast dat we die eerste nacht gaan combineren, vlucht en hotel. Scheelt enorm op 4 personen.
Misschien is dit voor TS ook de moeite waard om te checken?
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
Ik zag voor ongeveer dezelfde prijs ook nog Aeroflot. Zowel overstappen in Istanbul als in Moskou zijn natuurlijk geen werkbare opties (daarom noemde ik ze ook niet bij naam in mijn eerste reactie): ik zocht ze alleen als indicatie van de prijs waarop je je zou moeten richten.
Wij zijn de afgelopen twee jaar twee keer in het hoogseizoen met ons gezin naar de westkust van Amerika/Canada geweest. Beide keren kort tevoren (twee-vier weken) geboekt, met een korte overstap in Toronto (Air Canada naar Vancouver) of zelfs rechtstreeks (KLM naar Los Angeles heen en van San Francisco terug). Beide keren rond de 800 euro per ticket. Dat vergt wat slim zoekwerk, prijsalerts aanzetten en meteen boeken als de prijs je aanstaat.
Ik zou de offerte die Daika kreeg niet accepteren. Je hebt nog 10 maanden om iets beters te vinden, toch? Maar goed, ik vind het een heerlijk om de perfecte tickets (goede maatschappij, geen/korte overstap) voor de laagste prijs te vinden. Anderen kiezen weer voor gemak en een jaar tevoren weten waar ze aan toe zijn en betalen daar dan graag 1.800 euro extra voor
PS Daika, waren de kosten voor tickets en auto uitgesplitst, of was dit gewoon de totaalsom?
Wij zijn de afgelopen twee jaar twee keer in het hoogseizoen met ons gezin naar de westkust van Amerika/Canada geweest. Beide keren kort tevoren (twee-vier weken) geboekt, met een korte overstap in Toronto (Air Canada naar Vancouver) of zelfs rechtstreeks (KLM naar Los Angeles heen en van San Francisco terug). Beide keren rond de 800 euro per ticket. Dat vergt wat slim zoekwerk, prijsalerts aanzetten en meteen boeken als de prijs je aanstaat.
Ik zou de offerte die Daika kreeg niet accepteren. Je hebt nog 10 maanden om iets beters te vinden, toch? Maar goed, ik vind het een heerlijk om de perfecte tickets (goede maatschappij, geen/korte overstap) voor de laagste prijs te vinden. Anderen kiezen weer voor gemak en een jaar tevoren weten waar ze aan toe zijn en betalen daar dan graag 1.800 euro extra voor

PS Daika, waren de kosten voor tickets en auto uitgesplitst, of was dit gewoon de totaalsom?
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Emootje, maar Frankfurt ligt voor de meeste Nederlanders/Belgen niet echt langs de deur. Dan heb je vaak dus nog extra kosten voor een overnachting erbij. Of parkeerkosten omdat het te ver is voor vrienden/familie om je weg te brengen?
Een nacht Istanbul, met nog wat tijd om even de stad in te gaan heb ik niets op tegen. Maar ik moet er persoonlijk niet aan denken om eerst naar Istanbul of Moskou te vliegen en enkele uren later door te vliegen naar Amerika.
Een nacht Istanbul, met nog wat tijd om even de stad in te gaan heb ik niets op tegen. Maar ik moet er persoonlijk niet aan denken om eerst naar Istanbul of Moskou te vliegen en enkele uren later door te vliegen naar Amerika.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1748 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 12 Reacties