Nog 1 vraagje ( denk ik * grijns* ) : er zijn verschillende manieren om te boeken. Via het reisburo wil ik eigenlijk niet doen, maar stel je hebt een hotel uitgekozen. Dan kan je boeken via de site van het hotel zelf, je kan snuffelen naar aanbiedingen via bv Expedia en vergelijkers zoals Travelaxe gebruiken, en je kan gebruik maken van kortingscoupons zoals bv van Destinationcoupons.com.
Wat is jullie mening over de beste manier om koopjes te jagen ? En heeft iemand ervaring met die kortingscoupons ?
Vast weer bedankt ! ( ohoh, het waren dus toch 2 vragen... )
Hangt er vanaf. De ene keer is het via de site van het hotel het goedkoopst en de andere keer weer via zo'n aanbieder als bv Expedia.
Geen peil op te trekken. Veel vergelijken is de manier.
Zoek in ieder geval naar die kortingcoupons dat kan heel veel uitmaken, wij hadden dit najaar bij onze trip naar NY een kamer geboekt via internet bij Econo Lodge in Carlstad NJ voor $ 70 per nacht later vonden we coupons voor $ 48 per nacht en hebben toen 3 van de 4 nachten geannuleerd en via de coupons geboekt.
Om te annuleren moet je er rekening mee houden dat je dat 24 uur voor aankomst moet doen.
Je kan veel kortingcoupons al op internet vinden en uitprinten.
Gr.
Rob
Voor alle (toekomstige) Vegasfans, geef ik hieronder een aantal sites over deze bruisende stad of die verwijzen naar Vegas. Sommige links werken niet meer of verwijzen naar eenzelfde site, maar een overgroot deel geven schatten aan informatie.
Wow, een week Vegas lijkt mij wel lang. Wij hebben er twee nachten gelogeerd in de Monte Carlo (waar we overigens heel content van waren) en dat vond ik wel genoeg. We hebben er niettemin heel erg van genoten. Vegas moet je gewoon beleefd hebben. Maar na een dag of twee, drie heb je het wel gezien vind ik persoonlijk.
Wij hebben alles te voet gedaan. En ik verzeker je, je legt nogal wat kilometers af op een dag, bovendien kan het er best heet zijn. Dus niet onderschatten hé!
Veel plezier op jullie trip!
ginie schreef:Wow, een week Vegas lijkt mij wel lang. Wij hebben er twee nachten gelogeerd in de Monte Carlo (waar we overigens heel content van waren) en dat vond ik wel genoeg. We hebben er niettemin heel erg van genoten. Vegas moet je gewoon beleefd hebben. Maar na een dag of twee, drie heb je het wel gezien vind ik persoonlijk.
Ginie
Een week Las Vegas lijkt mij ook wel erg lang. Wij waren er in 2002 4 dagen, en dat vond ik eigenlijk al te lang. Na 2 dagen heb je toch wel de belangrijkste dingen gezien en wordt het eigenlijk meer van hetzelfde. Ik moet er wel zeggen dat wij niet echte stadsmensen zijn, en dat wij niet echte fans zijn van LV. Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.
Als je echt heel erg houd van de sfeer, krijg je zeker wel een week om, want er is genoeg te beleven. De meeste hotels hebben wel attracties, maar voor de meeste dingen moet je wel betalen, en de prijzen zijn niet misselijk. Bijvoorbeeld: het aquarium in het Luxor kostte rond de $15 p.p, de lift in het Stratosphere $10 en nog eens een bedrag om de achtbaan te mogen doen. Ook de achtbaan in New York, New York was schrikbarend duur. Hoewel ik een echte pretparkliefhebber ben, heb ik LV geen achtbanen gedaan omdat ik het zo duur vond. Maar aan de andere kant zijn er ook wel dingen te vinden die gratis zijn, zoals bijvoorbeeld de circusoptredens in Circus, Circus.
Voor wat betreft je vraag over het openbaar vervoer: wij hadden in 2002 ook geen auto, omdat we dachten dat het goed te doen was met de bus en dat je toch veel zou moeten lopen. Achteraf hebben we daar wel spijt van gehad, en de volgende keer zouden we toch een auto boeken (als we überhaupt nog eens gaan......) Het openbaar vervoer is wel goed, en je loopt inderdaad ook wel veel, maar je bent toch ook wel beperkt. Zoals de anderen al zeggen, wil je ook wel eens naar een winkel of naar de outlet, of een hotel buiten de Strip, en dat is het lastig als je geen auto hebt.
Wij hebben 4 en 5 oktober j.l. overnacht in FLAMINGO op de strip. Uitstekende service, groot zwembad, mooie kamer. Kosten USD 78.08 per nacht INCLUSIEF taxes. Wij vonden het prettig om aan de Strip te overnachten. Zaten schuin tegenover Bellagio, Ceasars Palace, Monte Carlo, en Excalibur, Luxor, Treasure Island, New York NY op loopafstand. 2 dagen vonden wij genoeg voor Las Vegas.
Bijna al onze hotels op deze reis geboekt via Expedia, zonder problemen. Let op met de zgn bonnen. Vaak alleen geldig van maandag t/m donderdag en sterk afhankelijk van beschikbaarheid kamers.
Succes
Beste Martlan, We zijn net terug van een reisje door Nevada, California, Utah en Arizona waarin we uiteraard Las vegas hebben bezocht. Het viel ons wel op dat de hotel prijzen in werkelijkheid een stuk hoger lagen dan gepubliceerd. Advertenties van kamers voor $20.00 kun je echt wel vergeten. Neem nooit het Wild Wild West Hotel die is klein, duur en slecht. Woensdagnacht is het goedkoopst maar reken tussen de 50 en 200 $ voor een kamer. Op de strip is Luxor aan te bevelen vanwege zijn luxe en prijzen. Travellodge vroeg op vrijdagnacht 140 $ voor oude en krakkemikkige kamer. Dus sla het weekend over. Een auto is echt aan te bevelen. De afstanden zijn te groot. de strip is meer dan 4 km lang. De Stratos sphere toren is van luxor al 20 min rijden. De mooiste shows vind je bij Elbaggio met zijn fonteinen op de maat van de muziek, de vulkaan bij monte carlo en de piratenshow bij Treasure Island. Ze laten zelfs een compleet ship zinken in hun vijver. Bij MGM vind je savonds een glazen kooi met echte leeuwen die elke 2 uur worden gevoerd. In de catacomben van Ceasars palace zijn shows met robots die de val van Rome uit beelden. De plafonds van deze gangen geven je het gevoel buiten te lopen. Wil je alles zien dan heb je aan week niet genoeg. In het weekend kun je de Hooverdam bezoeken en in Boulder City overnachten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Voor ons was Las vegas een overgetelijke ervaring.
Hallo Margo,
Zelf hebben we in augustus 3 nachten overnacht in het MGM Grand (EUR. 87,- per kamer)
Super hotel!.
In ons geval was Expedia.nl het goedkoopst. We hebben dan ook via deze site geboekt. Voor de zekerheid heb ik een paar weken na de reservering een e-mail gestuurd naar het MGM met de vraag of er een kamer voor ons gereserveerd was. Dit werd bevestigd, dus waren we gerustgesteld.
(Ik heb namelijk al eens eerder gelezen dat reserveringen via expedia wel eens mislukken).
groetjes van Carola
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.