Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke SLI verzekering?? (Supplemental Liability Insurance)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welke SLI verzekering?? (Supplemental Liability Insurance)
Ik zal me even voorstellen: Ik ben Jeroen, 30 aar oud, en Amerika fan in hart en nieren.
Ben een jaar of 10 geleden veel actief geweest onder een andere gebruikersnaam om dit forum, maar ben te lang offline geweest, dus kon deze niet meer gebruiken, en heb een nieuwe aangemaakt.
Ben dus een tijdje niet meer op het forum geweest, maar heb toch een vraag:
volgende week voor 2 weken naar Florida...
Heb een auto gehuurd bij Alamo met gold pakket of zoiets...
Daar zit alles in incl alle verzekeringen en SLI verzekering tot 1 miljoen.
Is 1 miljoen genoeg mocht door mijn schuld een ongeluk met letselschade o.i.d gebeuren (ik betwijfel dit zeer sterk) ? en zo niet, kan dat worden ge-upgraded naar een hoger bedrag? Of is 1 miljoen de max?
Bedankt alvast! En is zo een upgrade te combineren met de tol af te kopen? (misschien korting, of auto upgrade ofzo??).
Ben een jaar of 10 geleden veel actief geweest onder een andere gebruikersnaam om dit forum, maar ben te lang offline geweest, dus kon deze niet meer gebruiken, en heb een nieuwe aangemaakt.
Ben dus een tijdje niet meer op het forum geweest, maar heb toch een vraag:
volgende week voor 2 weken naar Florida...
Heb een auto gehuurd bij Alamo met gold pakket of zoiets...
Daar zit alles in incl alle verzekeringen en SLI verzekering tot 1 miljoen.
Is 1 miljoen genoeg mocht door mijn schuld een ongeluk met letselschade o.i.d gebeuren (ik betwijfel dit zeer sterk) ? en zo niet, kan dat worden ge-upgraded naar een hoger bedrag? Of is 1 miljoen de max?
Bedankt alvast! En is zo een upgrade te combineren met de tol af te kopen? (misschien korting, of auto upgrade ofzo??).
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Welke SLI verzekering?? (Supplemental Liability Insurance)
in principe zit je met dat wel helemaal goed hoor. Je kunt vragen naar een upgrade van je auto, maar afkopen van tol ed. heb ik nog nooit van gehoord.
1 miljoen is zeker niet voldoende.
Bij http://www.sunnycars.com/ is dat 7,5 miljoen. Dat voelt al wat beter.
- Arends1989
- Amerikakenner
Staat me iets van bij dat je voorheen een vast bedrag voor de tol kon betalen, maar dat was voor de Toll by plate mogelijkheid.
Tegenwoordig kun je gewoon over de tolwegen en carpoolstroken rijden en betaal je de tol einde huur. Het zal een maandje later op je creditcard overzicht verschijnen.
De carpool strook tussen Miami en Ft. Lauderdale is overigens geweldig. Scheelt aanzienlijk tijd met de gewone stroken, welke muurvast staan tijdens de spits.
Tegenwoordig kun je gewoon over de tolwegen en carpoolstroken rijden en betaal je de tol einde huur. Het zal een maandje later op je creditcard overzicht verschijnen.
De carpool strook tussen Miami en Ft. Lauderdale is overigens geweldig. Scheelt aanzienlijk tijd met de gewone stroken, welke muurvast staan tijdens de spits.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Zeker als je naar Florida gaat is die 7,5 mil ook niet voldoende,Arno schreef:1 miljoen is zeker niet voldoende.
stel je rijdt per ongeluk door het hek van Cape Canaveral en je botst de Space Shuttle omver, heb je zo een paar miljard schade

Moraal van het verhaal: welke verzekering je ook kiest, er is altijd wel iets te verzinnen waardoor die verzekering niet toereikend is.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoewel ik me in de praktijk afvraag hoe vaak ze die ook daadwerkelijk uitkeren. Dit is namelijk geen verzekering die via Alamo zelf loopt maar via een externe partij.Arno schreef:1 miljoen is zeker niet voldoende.
• LDW (Liability Damage Waiver): u heeft een lokale WA-verzekering die de schade aan derden dekt, eventueel aangevuld met de extra WA-verzekering. Bij veel autoverhuurders is de dekkingssom van de WA-verzekering van de auto onbeperkt. Als de WA-dekkingssom lager is dan € 7,5 miljoen, dan sluit Sunny Cars een extra WA-verzekering voor de auto af bij Allianz die de dekkingssom aanvult tot € 7,5 miljoen. U kunt aanspraak maken op deze extra WA-verzekering wanneer een derde partij een schadeclaim tegen u indient en de standaard dekkingssom zoals opgenomen in het huurcontract van de lokale verhuurder onvoldoende is om de schade te dekken. Als u een beroep moet doen op de verzekering kunt u uw claim rechtstreeks, zonder onze tussenkomst, indienen bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Deustchland AG, DG Südwest, Theodor-Stern-Kai 1, 60596 Frankfurt. Tel: 0049-69 96 24 93 18 05 / Fax: 0049-1802 40 01 02. Op de voorwaarden en de relatie tussen de verzekeraar en de verzekerde is de Duitse wet van toepassing. Indien gewenst kunt u de volledige Duitse voorwaarden opvragen bij Sunny Cars.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-newbie
Maar kan ik die verzekering dan bij Alamo verhogen?? Heb niet via sunny cars geboekt nl.
Kijk waar het mij om gaat: Hier een voorbeeld. Stel ik rij tegen de auto voor mij, en die persoon erin houdt er een flinke whiplash aan over, in zo een soort situaties wil ik zeker zijn dat ik voldoende ben verzekerd.... Is dat bij Alamo zelf nog te regelen om die WA (SLI) te verhogen??
Kijk waar het mij om gaat: Hier een voorbeeld. Stel ik rij tegen de auto voor mij, en die persoon erin houdt er een flinke whiplash aan over, in zo een soort situaties wil ik zeker zijn dat ik voldoende ben verzekerd.... Is dat bij Alamo zelf nog te regelen om die WA (SLI) te verhogen??
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik denk dat de meeste SLI-verzekeringen standaard 1.000.000 dekking bieden. Ik maak me er in elk geval niet druk om. In mijn 10 jaar hier op het forum heb ik echt nog van niemand gehoord dat dat niet genoeg is geweest.
Het is een uitbreiding van de wettelijke verplichte aansprakelijkheid, die in Californië bijvoorbeeld maar 50.000 dollar is. Dan zou ik me dus inderdaad wél zorgen maken.
Het is een uitbreiding van de wettelijke verplichte aansprakelijkheid, die in Californië bijvoorbeeld maar 50.000 dollar is. Dan zou ik me dus inderdaad wél zorgen maken.
Nee je kunt het niet verhogen bij Alamo of welke autoverhuurder dan ook.
Een soortgelijk draadje hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=20
Een soortgelijk draadje hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 1&start=20
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Interessant topic Hinko, bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht