Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met truck campers

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Ervaringen met truck campers

Bericht door Inge »

We denken erover over een paar jaar weer de oversteek te maken. Dit keer waarschijnlijk naar Canada.
In 2009 hebben we voor het eerst een camper gehuurd (27 ft), maar mijn man vond het niet fijn ermee te rijden en wil dus liever niet meer met een camper rijden.
Maar het campingleven zelf vonden we heerlijk en ook het niet meer dagelijks met je koffers te hoeven slepen.

Nou zag ik dus dat je in Canada ook kleinere truck campers kan huren (met een stapelbed-slideout, zodat het ook met 2 of 3 kinderen te doen is).
Heeft iemand hier ervaring met een truck camper? Klopt het dat je dan in het auto-deel ook een gewone achterbank hebt voor de kinderen?
Het lijkt mij een mooie combinatie van klein en compact, maar toch alles bij de hand...

Voor de liefhebbers: ik zag trouwens ook dat je bij Traveland ook een Fifth Wheel met truck kan huren... ik meen me te herinneren dat een aantal mensen hier daarnaar op zoek waren.
yarrah
Amerika-expert

Re: Ervaringen met truck campers

Bericht door yarrah »

Wij hebben ervaring:-). We hebben meerdere malen een truckcamper gehuurd. Voor twee personen ideaal.
Voor een gezin? Ik weet het niet, het wordt wel wat krapjes. Het klopt dat er in de truck een bank zit groot genoeg voor
Kinderen. Daarnaast is er niet veel ruimte om je spullen op te ruimen, wij gebruiken de toiletruimte al als opslag :-). Al met al zou ik er niet voor gaan als ik een gezin had. Ik zou de kleinste camper gaan bij fraserway hebben ze een 19 ft of Een slagje groter 23 ft.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Bedankt voor je reactie!
Qua ruimte zal het inderdaad niet ideaal zijn, fijn dat je dat even aangeeft! Zeker omdat wij ook nog eens de neiging hebben wat teveel spullen mee te nemen...
Maar het aternatief is niet een grotere camper, maar een volbeladen auto en hotels/motels.
De 19 ft camper vind ik overigens ook mooi, maar die heeft te weinig slaapplekken.

Genoeg om over na te denken dus...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Onderschat de afmetingen van zo'n campertruck niet, degene waar jij naar linked is nog steeds 25ft. Dus maar 2ft minder dan de 27ft camper waar jullie al mee hebben gereden. Ik heb zowel met zo'n campertruck als een gewone RV gereden, en vond de RV wat stabieler en praktischer ingedeeld. Je verliest een hoop ruimte met de campertruck die je in een RV terugvindt in de vorm van opslag en zitruimte. Brandstof verbruik tussen RV en een campertruck ontloopt elkaar ook niet veel. Staar je ook niet teveel blind op de dieseluitvoering; diesel in de US is duurder dan benzine.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

De huur is veel goedkoper dan met een RV. Ik vind zelf het rijden met een truckcamper veel fijner. Vooral de auto's hebben veel meer power (min. 350 pk voor een diesel). Een berg opklimmen doet hij met 2 vingers in zijn neus.
En wat wij zelf erg pretig vinden is dat hij geen doorloop heeft naar de leefruimte..... dat rijdt zoooooo relaxt. Verder kun je zonder problemen een gravelroad nemen.
Met de ruimte moet je creatief zijn, dat is voor ons het enigste (beetje) nadeel.
Go T@bbing!!!!

Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Goedemorgen,
Even een oud topic omhoog halen :wink:

Ook wij denken erover om volgend jaar een truck camper te huren.
Onze voorkeur gaat uit naar een TC-S slide-out van Fraserway. Maar wat ik niet terug kan vinden of er ook verwarming in het camper gedeelte zit.
Aangezien we in september/oktober willen gaan, (Oost Canada en Noordoost USA) weet ik uit ervaring dat een kacheltje dan wel heel aangenaam kan zijn.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

De slideout is niet handig. Et gedeelte dat naar buiten gaat zit voor de deur. Wil je na het boodschappen doen even alles opruimen e.d. dan moet je de slideout naar buiten laten gaan. We hebben nog nooit een slideout gehad, maar dit hebben we gezien op een parkeerplek.
Go T@bbing!!!!

Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Bedankt Yarrah, goeie tip, daar had ik niet aan gedacht. Op zich is een slide out zo uit, maar ik zal er zeker rekening mee houden in de uiteindelijke keuze.
reisverslagen
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

Ik volg jullie verslag mee, ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. We zouden volgend jaar ook graag een truck camper willen huren (maar dan als gezin met 2 kinderen van dan 9 en 11) vanuit Toronto en dan een rondje Chicago willen rijden. Ben benieuwd hoe jullie de ruimte ervaren (heb je wel bergruimte?), of er nu wel/niet verwarming in aanwezig is, en misschien airco? Dat is me ook niet helemaal duidelijk. En vooral ook heel leuk om jullie reisverslag mee te kunnen lezen!

Bedankt alvast,

Bianca
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik zou hem met een gezin niet huren dan is hij echt te klein. Heb je een paar slecht weer dagen dan ga je hem vervloeken. Ook moet je elke dag de bedden voor de kinderen opmaken in het eetgedeelte. Want volwassenen kunnen daar niet slapen tenzij jullie heel klein zijn :wink: .
Er zit een kachel in, geen airco. Voor het opbergen moet je ook heel kreatief zijn.
Go T@bbing!!!!

Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

Ok, da's dan duidelijk, moeten we niet doen.

Bedankt.

Bianca
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hi Bianca,

Ik sluit mij inderdaad aan bij yarrah. Voor twee personen is het helemaal leuk, vind ik. Maar met vier, nee dat is te krap. Wij hebben bijvoorbeeld onze lege koffers op de achterbank van de auto liggen. En nog wat andere spullen. Dat zou bij jullie al niet gaan omdat de kinderen daar zitten. Er is ook wel een variant met een soort stapelbed voor de kinderen in de slide out, maar dan nog zit je met je berg ruimte, die is gewoon beperkt. Kachel zit er inderdaad wel in (gelukkig ;-)) net als een oven en grote koelkast met vriezer. Geen magnetron.
reisverslagen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer