Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Durango Train Geboekt?
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Durango Train Geboekt?
Hoi Hoi.
Wij hebben voor 16/6 dit jaar in Durango de stoomtrein geboekt. We hebben het er goed van genomen want we hebben de luxe wagon geboekt (pullman), dit doe je ten slotte maar één keer. Nou had ik begrepen dat het inclusief eten en drinken is? Klopt dit? Iemand ervaring mee?
Groetjes Ess
Wij hebben voor 16/6 dit jaar in Durango de stoomtrein geboekt. We hebben het er goed van genomen want we hebben de luxe wagon geboekt (pullman), dit doe je ten slotte maar één keer. Nou had ik begrepen dat het inclusief eten en drinken is? Klopt dit? Iemand ervaring mee?
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoi Esther,
Wij hebben in 2005 ook deze treinreis gemaakt in de Parlor car, je krijgt inderdaad wat te eten en te drinken. Het is de laatste wagon van de trein en je kunt ook achteraan de wagon op een balkon gaan staan, neem in ieder geval video en fotocamera's mee het is een geweldig mooi gebied waar je doorheen rijd. Je bent wel aan het eind van de dag helemaal zwart van de roet, je kunt dus beter geen witte kleding aandoen. Als je nog geen hotel geboekt hebt in Durango kan ik je het Strater hotel aanbevelen, dit is echt helemaal in stijl met de treinreis. Ook het restaurant in het hotel is geweldig, reserveer echter op tijd want het is altijd vol.
Groeten Harry
Wij hebben in 2005 ook deze treinreis gemaakt in de Parlor car, je krijgt inderdaad wat te eten en te drinken. Het is de laatste wagon van de trein en je kunt ook achteraan de wagon op een balkon gaan staan, neem in ieder geval video en fotocamera's mee het is een geweldig mooi gebied waar je doorheen rijd. Je bent wel aan het eind van de dag helemaal zwart van de roet, je kunt dus beter geen witte kleding aandoen. Als je nog geen hotel geboekt hebt in Durango kan ik je het Strater hotel aanbevelen, dit is echt helemaal in stijl met de treinreis. Ook het restaurant in het hotel is geweldig, reserveer echter op tijd want het is altijd vol.
Groeten Harry
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Esther, leuk dat jullie deze treinreis gaan maken. Dat zal een prachtig avontuur worden.Harry schreef:Hoi Esther,
Wij hebben in 2005 ook deze treinreis gemaakt in de Parlor car, je krijgt inderdaad wat te eten en te drinken. Het is de laatste wagon van de trein en je kunt ook achteraan de wagon op een balkon gaan staan, neem in ieder geval video en fotocamera's mee het is een geweldig mooi gebied waar je doorheen rijd.
Zoals Harry zegt, kan je achterop de treinwagon op het balkonnetje staan. Als ik je een tip mag geven, ga bij de heenreis naar Silverton helemaal rechts op het balkon staan, zodanig dat je langs de trein kan kijken. Probeer zo snel mogelijk daar te gaan staan, want er zullen misschien meer mensen zijn, die daar willen staan. Later kan je wel links gaan staan en even binnen zitten om iets te nuttigen. De Animasrivier stroomt voor een groot deel aan de rechter kant van de spoorbaan en op de eerste helft stroomt deze door een diepe canyon. (route)
Daar kan je mooie foto- en filmbeelden van maken. Op een gegeven ogenblik moet de trein om een rotspunt heen en gaat langzamer rijden, circa op 1/3 van de afstand. Je moet dus wel even geduld hebben. Eerst maakt de trein een lange bocht naar rechts en als je dan rechts staat en langs de trein fotografeert/filmt krijg je de prachtigste opnames.
Op de terugweg kan je links op het balkon gaan staan voor hetzelfde resultaat.
Re: Durango Train Geboekt?
He goed bericht dat er al geboekt kan worden. Helaas is onze dochter pas 12 jaar en blijft er alleen de Standard Class over. Jullie gaan dus wel gewoon met de trein ook terug, we twijfelen nog daar er veel mensen adviseren om met de bus terug te gaan.ess schreef:Hoi Hoi.
Groetjes Ess
Goed om te weten aan welke kant we moeten zittenmarkro schreef:Als ik je een tip mag geven, ga bij de heenreis naar Silverton helemaal rechts op het balkon staan, zodanig dat je langs de trein kan kijken. Op de terugweg kan je links op het balkon gaan staan voor hetzelfde resultaat.

Wat is de beste tijd om deze rit te doen?
En weet iemand wat de betere optie is, de Open Air Gondola of de Vintage Coach

Theo
Wij hebben de treinrit in 2006 gedaan. Prachtig.
Wij zaten in zo'n open wagon, en zowat iedereen uit de 'dichte' wagons kwam bij ons langs om foto's te maken.
Die banken in onze wagon stonden ook mooi naar de zijkant gekeerd.
Wij zaten in zo'n open wagon, en zowat iedereen uit de 'dichte' wagons kwam bij ons langs om foto's te maken.

Die banken in onze wagon stonden ook mooi naar de zijkant gekeerd.
http://community.webshots.com/user/ikkedus2" onclick="window.open(this.href);return false;
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo Hallo,
Groetjes Ess.
We hebben al een hotel geboekt in Durango, Quality Inn. Maar ik heb net een mailtje naar ons reisburo geboekt of dit evt veanderd kan worden en wat hier de kosten van zijn.Harry: Als je nog geen hotel geboekt hebt in Durango kan ik je het Strater hotel aanbevelen, dit is echt helemaal in stijl met de treinreis. Ook het restaurant in het hotel is geweldig, reserveer echter op tijd want het is altijd vol.
Super bedankt voor de tipMarkro: ls ik je een tip mag geven, ga bij de heenreis naar Silverton helemaal rechts op het balkon staan, zodanig dat je langs de trein kan kijken. Probeer zo snel mogelijk daar te gaan staan, want er zullen misschien meer mensen zijn, die daar willen staan. Later kan je wel links gaan staan en even binnen zitten om iets te nuttigen. De Animasrivier stroomt voor een groot deel aan de rechter kant van de spoorbaan en op de eerste helft stroomt deze door een diepe canyon. (route)
Daar kan je mooie foto- en filmbeelden van maken. Op een gegeven ogenblik moet de trein om een rotspunt heen en gaat langzamer rijden, circa op 1/3 van de afstand. Je moet dus wel even geduld hebben. Eerst maakt de trein een lange bocht naar rechts en als je dan rechts staat en langs de trein fotografeert/filmt krijg je de prachtigste opnames.
Op de terugweg kan je links op het balkon gaan staan voor hetzelfde resultaat.
Ja de treinrit duurt de hele dag, en lekker rustig dagje genieten dus. Wel heb je in silverton geloof ik twee uur om de benen te strekken.Caroline: Deze treinrit lijkt me erg mooi, maar klopt het dat je daar een hele dag voor kwijt bent?
Carola
Hebben we ook over nagedacht, maar de trein leek ons toch leuker, scheelt je denk ik wel in tijd??Tokheim: He goed bericht dat er al geboekt kan worden. Helaas is onze dochter pas 12 jaar en blijft er alleen de Standard Class over. Jullie gaan dus wel gewoon met de trein ook terug, we twijfelen nog daar er veel mensen adviseren om met de bus terug te gaan.
Groetjes Ess.
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij mochten ook niet in de Parlor Class, daar wordt champagne geschonken en onze minderjarige kids mochten daar dus niet in. Jammer, maar anderzijds, de vintage coach was ook leuk! Wij zaten in het achterste treinstel direct voor de Parlor Class en hadden gelukkig geen last van de rijen mensen die naar de 'kantine' liepen.
En ja, wij zaten rechts, jippie, dat is de mooiste kant, absoluut. Silverton is leuk voor een paar uurtjes en eerlijk gezegd was ik blij dat we met de bus terug gingen. Ik vond de treinreis wel lang, zo'n 3,5 uur volgens mij en terug dus even lang. Met de bus duurde de terugreis 1,5 uur.
Het is gewoon een complete dag uit, daarom vind ik ook dat je minimaal twee overnachtingen in Durango moet doen. Wij zijn 's avonds nog naar Bar D geweest voor het chuckwagon diner, dat vond ik nog veel leuker dan de trein! Het is gewoon erg leuk daar, maar Durango is ook erg druk!
Nog een eettip: als je van het treinstation langs het Sträterhotel loopt, de kruising oversteekt, dan zie je aan de linkerkant een Mexicaans restaurant, hele lange lichtroze gevel. Wij hebben daar heel lekker gegeten!
En ja, wij zaten rechts, jippie, dat is de mooiste kant, absoluut. Silverton is leuk voor een paar uurtjes en eerlijk gezegd was ik blij dat we met de bus terug gingen. Ik vond de treinreis wel lang, zo'n 3,5 uur volgens mij en terug dus even lang. Met de bus duurde de terugreis 1,5 uur.
Het is gewoon een complete dag uit, daarom vind ik ook dat je minimaal twee overnachtingen in Durango moet doen. Wij zijn 's avonds nog naar Bar D geweest voor het chuckwagon diner, dat vond ik nog veel leuker dan de trein! Het is gewoon erg leuk daar, maar Durango is ook erg druk!
Nog een eettip: als je van het treinstation langs het Sträterhotel loopt, de kruising oversteekt, dan zie je aan de linkerkant een Mexicaans restaurant, hele lange lichtroze gevel. Wij hebben daar heel lekker gegeten!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij waren aan het denken om het beste van 2 werelden te combineren die dag, en een combo tour te boeken, dwz, in de voormiddag tot begin namiddag (2u geloof ik) een jeeptour, en met de trein terug (en de terugreis enkel leek me beter, warmer en minder druk).
Maar ik had nog niet veel reacties gelezen van mensen die dat al gedaan hadden.
Maar ik had nog niet veel reacties gelezen van mensen die dat al gedaan hadden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben er wel aan gedacht hoor, die Jeep-tour, maar met vier personen leek ons het niet zo handig. Ik zou het zo doen als ik jou was, maar dan nam ik denk ik toch de trein heen. Het is vrij koud daar 's morgens en de trein is wel lekker en dan kan je in de middag met wat lekkerder temperaturen heerlijk met de Jeep door de bergen, lijkt me gaaf!
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij zijn heen en terug met de trein geweest, het is wel een hele dag maar je hebt het zo druk met kijken om je heen dat je zo in Silverton bent.
De tijd die je hebt om Silverton te bezoeken is ook zo om en dan begin je aan de terugreis met de trein die zeker zo adembenemend is als de heenreis en je ziet alles vanaf een heel ander perspectief.
Voor je het weet ben je al weer in Durango en is de dag voorbij.
Een onvergetelijke dag en zeker de moeite waard, een ervaring voor het leven!!!
De tijd die je hebt om Silverton te bezoeken is ook zo om en dan begin je aan de terugreis met de trein die zeker zo adembenemend is als de heenreis en je ziet alles vanaf een heel ander perspectief.
Voor je het weet ben je al weer in Durango en is de dag voorbij.
Een onvergetelijke dag en zeker de moeite waard, een ervaring voor het leven!!!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ooit heb ik eens op het forum een stukje geplaatst over deze Durango - Silverton treinrit, maar kan het zo snel niet op het forum terugvinden.
Ik plaats het hierbij nogmaals, misschien kan iemand daar nog tips uithalen.
Even heb ik mijn aantekeningen van de bewuste dag erbij gepakt van onze rondtour in 2003. (Moet nog steeds uitgetypt worden en dan wil ik dat ook nog eens als reisverslag publiceren)
Op 20 mei 2003 zijn wij in Durango geweest en hebben als dagtocht de stoomtreinrit naar Silverton heen en terug met de trein gedaan.
Durango is een leuke, iets grotere westernstad. De trein rijdt door de bergen langs de Animas rivier naar het circa 300 meter hoger gelegen mijnstadje Silverton. Wegens het hoogteverschil is het in Silverton enkele graden kouder dan in Durango. Doe kleding aan in laagjes, zodat je als het warmer wordt je iets kan uittrekken. Wij hadden tijdens de rit regen, hagel, sneeuw en onweer, maar ook veel zon en in Durango en Silverton hadden wij heel mooi weer.
De auto kan je voor het station in Durango kwijt op een betaald parkeerterrein, toen voor de hele dag $ 5,00.
Veel passagiers hadden gereserveerde plaatsen, wij niet. Wij zijn in het station naar het loket gegaan en vroegen of er plaatsen in het eersteklas rijtuig beschikbaar waren. Dat was niet het geval. Op de terugweg zouden wel twee plaatsen eersteklas vrij zijn. Zodoende konden wij heen in een overdekt tweedeklas rijtuig en terug in het eersteklas rijtuig.
De omgeving waar de trein doorheen rijdt is fantastisch mooi. Soms loopt de snelstromende rivier vlak naast de trein en soms heel diep beneden in het rotsige dal. Wij zagen diverse zijrivieren en watervalletjes. Hoe hoger wij kwamen, hoe kouder het werd. Sneeuw op de toppen van de bergen en soms zelfs op de hoogte waarop wij reden.
De reistijd enkele reis was 3,5 uur. In Silverton hadden wij twee uur de tijd en hebben daar wat rondgekeken en een lunch in één van de vele restaurantjes gegeten. In de tussentijd werd de trein gekeerd. En ondanks dat de trein op de terugweg de bergen afrijdt, was de terugreis ook 3,5 uur.
Er zijn open wagons (open gondola), wel met een dak, waardoor je rondom een heel goed uitzicht hebt, ook om te fotograferen en/of te filmen, maar minder beschutting tegen weersinvloeden, en er zijn dichte wagons (coaches) met ramen.
Zelf geef ik de voorkeur aan een gesloten rijtuig. Dit i.v.m. het weer, maar ook omdat een stoomtrein nu eenmaal altijd roetdeeltjes in de lucht verspreidt. Doe ook geen lichtgekleurde kleding aan, want het kan smoezelig worden. Ik hing zo nu en dan met mijn hoofd buiten een raampje om te filmen en te fotograferen en had roetdeeltjes op mijn gezicht en op de lenzen van de camera’s.
Achteraan de trein is één eersteklas rijtuig, de First Class Parlor Car (alleen voor 21 jaar en ouder). Hiervoor zijn maar een beperkt aantal stoelen en hiervoor zal je zeker moeten reserveren. Deze plaatsen zijn duurder en zijn luxe, je zit op losse, rood pluche stoelen, die per 4 stuks rondom tafeltjes staan. Er wordt iets te eten en te drinken aangeboden (zit in de prijs). Wat ook erg leuk is, is dat je hier achterop het overdekte balkonnetje van de wagon kan staan en zo mooi kan fotograferen en/of filmen.
Er is een mogelijkheid om in plaats van met de trein, met de bus uit Silverton terug te gaan, je bent dan eerder terug in Durango.
Het spoordepot in Durango is dagelijks in gebruik en heeft tevens een museum. Een eldorado voor de echte stoomtreinliefhebber.
Wij hebben genoten van deze dag en de treinreis is één van de (vele) hoogtepunten van deze reis geweest. Zijn prijs meer dan waard.
Ik plaats het hierbij nogmaals, misschien kan iemand daar nog tips uithalen.
Even heb ik mijn aantekeningen van de bewuste dag erbij gepakt van onze rondtour in 2003. (Moet nog steeds uitgetypt worden en dan wil ik dat ook nog eens als reisverslag publiceren)
Op 20 mei 2003 zijn wij in Durango geweest en hebben als dagtocht de stoomtreinrit naar Silverton heen en terug met de trein gedaan.
Durango is een leuke, iets grotere westernstad. De trein rijdt door de bergen langs de Animas rivier naar het circa 300 meter hoger gelegen mijnstadje Silverton. Wegens het hoogteverschil is het in Silverton enkele graden kouder dan in Durango. Doe kleding aan in laagjes, zodat je als het warmer wordt je iets kan uittrekken. Wij hadden tijdens de rit regen, hagel, sneeuw en onweer, maar ook veel zon en in Durango en Silverton hadden wij heel mooi weer.
De auto kan je voor het station in Durango kwijt op een betaald parkeerterrein, toen voor de hele dag $ 5,00.
Veel passagiers hadden gereserveerde plaatsen, wij niet. Wij zijn in het station naar het loket gegaan en vroegen of er plaatsen in het eersteklas rijtuig beschikbaar waren. Dat was niet het geval. Op de terugweg zouden wel twee plaatsen eersteklas vrij zijn. Zodoende konden wij heen in een overdekt tweedeklas rijtuig en terug in het eersteklas rijtuig.
De omgeving waar de trein doorheen rijdt is fantastisch mooi. Soms loopt de snelstromende rivier vlak naast de trein en soms heel diep beneden in het rotsige dal. Wij zagen diverse zijrivieren en watervalletjes. Hoe hoger wij kwamen, hoe kouder het werd. Sneeuw op de toppen van de bergen en soms zelfs op de hoogte waarop wij reden.
De reistijd enkele reis was 3,5 uur. In Silverton hadden wij twee uur de tijd en hebben daar wat rondgekeken en een lunch in één van de vele restaurantjes gegeten. In de tussentijd werd de trein gekeerd. En ondanks dat de trein op de terugweg de bergen afrijdt, was de terugreis ook 3,5 uur.
Er zijn open wagons (open gondola), wel met een dak, waardoor je rondom een heel goed uitzicht hebt, ook om te fotograferen en/of te filmen, maar minder beschutting tegen weersinvloeden, en er zijn dichte wagons (coaches) met ramen.
Zelf geef ik de voorkeur aan een gesloten rijtuig. Dit i.v.m. het weer, maar ook omdat een stoomtrein nu eenmaal altijd roetdeeltjes in de lucht verspreidt. Doe ook geen lichtgekleurde kleding aan, want het kan smoezelig worden. Ik hing zo nu en dan met mijn hoofd buiten een raampje om te filmen en te fotograferen en had roetdeeltjes op mijn gezicht en op de lenzen van de camera’s.
Achteraan de trein is één eersteklas rijtuig, de First Class Parlor Car (alleen voor 21 jaar en ouder). Hiervoor zijn maar een beperkt aantal stoelen en hiervoor zal je zeker moeten reserveren. Deze plaatsen zijn duurder en zijn luxe, je zit op losse, rood pluche stoelen, die per 4 stuks rondom tafeltjes staan. Er wordt iets te eten en te drinken aangeboden (zit in de prijs). Wat ook erg leuk is, is dat je hier achterop het overdekte balkonnetje van de wagon kan staan en zo mooi kan fotograferen en/of filmen.
Er is een mogelijkheid om in plaats van met de trein, met de bus uit Silverton terug te gaan, je bent dan eerder terug in Durango.
Het spoordepot in Durango is dagelijks in gebruik en heeft tevens een museum. Een eldorado voor de echte stoomtreinliefhebber.
Wij hebben genoten van deze dag en de treinreis is één van de (vele) hoogtepunten van deze reis geweest. Zijn prijs meer dan waard.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moeilijk hoor, open of dicht en heen en/of terug maar ja komt goed. Wat ik ook nog wil weten:
Kan je ook echt de plaatsen nu reserveren voor de Standard klasse, zodat we dus op de heenreis zeker te weten rechts zitten?
De tickets moet je een dag eerder ophalen, tot hoelaat is dit station open?
Kan dit niet echt op de site vinden.
Theo
Kan je ook echt de plaatsen nu reserveren voor de Standard klasse, zodat we dus op de heenreis zeker te weten rechts zitten?
Theo
- ess
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je kan niet de ticket op plaats boeken maar je kan bij je boeking een aantekening zetten, en dan aan geven dat je aan de rechterkant wil zitten.Tokheim schreef:Moeilijk hoor, open of dicht en heen en/of terug maar ja komt goed. Wat ik ook nog wil weten:
Theo
Wij hebben de tickets op laten sturen en ik had ze binnen twee weken binnen, geen extra kosten. Je kan ze ook naar je hotel laten sturen als je deze al gereserveerd hebt.
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Blog tijdens onze reizen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij reservering krijg je een bevestigingsmail en daarin staat ook hoe laat het station open is om ze op te halen. Wij hebben ter plaatse de tickets nog gewijzigd. De bankjes zijn erg smal en Albert en ik vonden dat we daar met z'n tweeën nooit op zouden passen
Tegen een toelage konden we per persoon een bankje krijgen en dat hebben we dus daar geregeld bij het ophalen. Uit mijn hoofd gezegd was het station tot 17.00 uur of 18.00 uur open. Wij zijn die dag uit Monument Valley komen rijden, hebben gelunched bij Denny's in Cortez (gave tent) en waren ruim op tijd in Durango.

Tegen een toelage konden we per persoon een bankje krijgen en dat hebben we dus daar geregeld bij het ophalen. Uit mijn hoofd gezegd was het station tot 17.00 uur of 18.00 uur open. Wij zijn die dag uit Monument Valley komen rijden, hebben gelunched bij Denny's in Cortez (gave tent) en waren ruim op tijd in Durango.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Zal er toch eens naar gaan kijken...
Hebben de route ook in onze planning zitten.
We zijn met zijn vieren (mijn ouders, mijn vrouw en ik zei de gek) en ik wil dan mijn ouders in Durango op de trein zetten en ze in Silverton weer opwachten. Wijzelf rijden dan de route met de auto.
Daarna kunnen we met zijn vieren weer richting Ouray.
Het motel in Ouray hebben we al geboekt namelijk.
De avond ervoor overnachten we waarschijnlijk in Cortez of Durango zelf.
De trein van 9:45 moet dan wel te halen zijn, en er blijft nog tijd over om Silverton te bekijken.
Hebben de route ook in onze planning zitten.
We zijn met zijn vieren (mijn ouders, mijn vrouw en ik zei de gek) en ik wil dan mijn ouders in Durango op de trein zetten en ze in Silverton weer opwachten. Wijzelf rijden dan de route met de auto.
Daarna kunnen we met zijn vieren weer richting Ouray.
Het motel in Ouray hebben we al geboekt namelijk.
De avond ervoor overnachten we waarschijnlijk in Cortez of Durango zelf.
De trein van 9:45 moet dan wel te halen zijn, en er blijft nog tijd over om Silverton te bekijken.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018