Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Klopt annuleren kan tot zoveel uur voor aankomst....drop off kosten....niet gevonden.... 

2009: Florida & New York
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
2011: West kust
2014: Noord westen
2016: Deep South
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja we zouden inderdaad de wagen ophalen op dag van vertrek.... Dus doenbaar om downtown Chicago te rijden?bedeve schreef:Vanuit Chicago is dat prima op te lossen.LiesbethDL schreef: Nu deed ik gewoon omgeving Chicago - LV en kom ik aan een autoverhuur van 868 euro, dus bijna 300 euro winst!
Gewoon de auto oppikken als je de stad weer verlaat.
Maar.....ik kijk naar de prijs en weet dan haast zeker dat de one way fee er niet bij in zit.
Weet jij zeker van wel ??
Vind een mooie prijs incl de one way!

- Bijlagen
-
- 2015-09-28_080549.jpg (53.27 KiB) 1546 keer bekeken
Zie screenshot hierboven, het bedrag wat betaald moet worden bij het ophalen zijn de drop off kosten. Staat hier geen bedrag dan je heb je dit niet. En anders even mailen naar de autoverhuurder.arj.gelens schreef:.
We zijn de 2016 vakantie aan het plannen en willen Noord-West Amerika en Canada combineren. Hiervoor hebben we 2 opties in gedachte;
Ongetwijfeld is het al een keer behandeld op dit forum, maar ik kon het niet vinden
- Vliegen naar Vancouver, Canadese auto huren en dan Canada - Amerika - Canada, of
- Vliegen naar Seattle, Amerikaanse auto huren en dan Amerika - Canada - Amerika.
Ongetwijfeld is het al een keer behandeld op dit forum, maar ik kon het niet vinden

- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
2 jaar terug waren voor mij zowel de vluchten (op SEA) als de autohuur in Amerika merkelijk goedkoper dan in Canada
we hebben toen de 2e dag (een zondag) Seattle-Vancouver gereden en waren al blij dat het toen niet in de omgekeerde richting moest want wij waren op 5 minuten voorbij de grens maar in de andere richting zou het meerdere uren in beslag genomen hebben (shopping van de Canadezen in de USA?)
op de grensovergang nabij Glacier NP was het gewoon even stoppen en 2 vragen beantwoorden om terug in de USA te mogen en de auto hebben we afgeleverd op de luchthaven van Kalispel, liep heel soepel
we hebben toen de 2e dag (een zondag) Seattle-Vancouver gereden en waren al blij dat het toen niet in de omgekeerde richting moest want wij waren op 5 minuten voorbij de grens maar in de andere richting zou het meerdere uren in beslag genomen hebben (shopping van de Canadezen in de USA?)
op de grensovergang nabij Glacier NP was het gewoon even stoppen en 2 vragen beantwoorden om terug in de USA te mogen en de auto hebben we afgeleverd op de luchthaven van Kalispel, liep heel soepel
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Omgekeerde ervaring afgelopen juli/augustus, wij hebben Vancouver - USA - Canadian NPs - Vancouver gedaan.lsl schreef:2 jaar terug waren voor mij zowel de vluchten (op SEA) als de autohuur in Amerika merkelijk goedkoper dan in Canada
we hebben toen de 2e dag (een zondag) Seattle-Vancouver gereden en waren al blij dat het toen niet in de omgekeerde richting moest
Vlucht op Vancouver vanaf AMS via London met BA was veel voor ons veel goedkoper dan op Seattle

Grens Canada-VS op een doordeweekse dag om 8u 's morgens was geen enkel probleem, 5 auto's voor ons. Je moet wel even langs immigrations voor een I94, dat duurde een minuut of 20. Weekend zou ik i.d.d. niet doen. Je kunt online zien hoe lang de wachttijden zijn, in principe zijn er 3 grensovergangen die niet ver uit elkaar liggen.
Vorig jaar andersom gedaan, vanuit New York naar Canada en weer terug, enige voordeel is dat je dan geen I94 nodig hebt (maar wel ESTA, maar dat gaat in Canada ook komen).
Weinig verschil en geen voorkeur voor eerst VS of eerst Canada.
Autohuur: Met de National Emerald club is het huren van een auto vergelijkbaar met de prijzen in de USA. De Canadese dollar was afgelopen zomer een stuk gunstiger dan de USD en minder gestegen - ik betaalde de autohuur in CAD.
Alleen was er erg weinig keuze in de Emerald lane, zie mijn bevindingen in het Emerald topic.
Ik zou een volgende keer b.v. bij Alamo huren en dan de klasse die ik wil (in ons geval full size SUV of Minivan). Dat zal het inderdaad wel duurder maken dan huren in de USA.
Voor ons zou het totale prijskaartje bepalend zijn, verder is er voor ons weinig verschil.
OK, dank voor de reacties. Het verschil lijkt dus vooral financieel te zijn en niet zozeer de praktische kant.
Ergens is mijn achterhoofd speelde nog een relaas dat je makkelijker met een Canadese huurauto naar Amerika kon dan andersom. Of was het juist makkelijker met een Amerikaanse auto naar Canada

Ergens is mijn achterhoofd speelde nog een relaas dat je makkelijker met een Canadese huurauto naar Amerika kon dan andersom. Of was het juist makkelijker met een Amerikaanse auto naar Canada

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Geen verschil, zolang je maar zorgt dat je de in dit topic genoemde cdw/ldw en sli verzekeringen hebt. En ik kijk ook of ik contractueel de grens over mag. Volgens mij is dat standaard zo, zeker bij de bekende verhuurders.
Voor de verzekeringen volg ik inderdaad de aanwijzingen uit dit topic / forum. Tzt zal ik het contractueel in de gaten houden dat het vastgelegd is. Gaat weer helemaal goed komen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik heb een reservering gemaakt via Expedia bij Almamo voor de volgende auto:
Car Summary
Fullsize SUV
Chevy Tahoe (or similar)
Cruise Control
Power Windows
Automatic Transmission
Air Conditioning
Power Door Locks
Your Options
Extended Protection
Collision Damage Waiver
Rates, Taxes and Fees
More detail on Rates, Taxes, and Fees
Protection
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Ik heb de twee basisverzekeringen dus erbij (zie 2 bovenstaande). Echter kan ik optioneel nog Extended Protection nemen en CDW. Zijn die nodig of zijn de 2 included voldoende ?
Wat is het verschil tussen Collision Damage Waiver en Cdw-allocated Inclusive ?
Alvast bedankt.
Car Summary
Fullsize SUV
Chevy Tahoe (or similar)
Cruise Control
Power Windows
Automatic Transmission
Air Conditioning
Power Door Locks
Your Options
Extended Protection
Collision Damage Waiver
Rates, Taxes and Fees
More detail on Rates, Taxes, and Fees
Protection
Cdw-allocated Inclusive INCLUDED
Ep-extended Protection INCLUDED
Ik heb de twee basisverzekeringen dus erbij (zie 2 bovenstaande). Echter kan ik optioneel nog Extended Protection nemen en CDW. Zijn die nodig of zijn de 2 included voldoende ?
Wat is het verschil tussen Collision Damage Waiver en Cdw-allocated Inclusive ?
Alvast bedankt.
Via welke Expedia heb je geboekt? .com?
Geef even data en locatie, kunnen we ook even kijken.
Geef even data en locatie, kunnen we ook even kijken.
-
- Amerika-ontdekker
Hinko,
Ik heb via expedia.nl geboekt.
Het gaat over ophalen in San Fransisco Airport op 10-jul-2016 : 13:00
Terugbrengen in Los Angeles Airport op 31-jul-2016 : 10:00
Groetjes Maurice
Ik heb via expedia.nl geboekt.
Het gaat over ophalen in San Fransisco Airport op 10-jul-2016 : 13:00
Terugbrengen in Los Angeles Airport op 31-jul-2016 : 10:00
Groetjes Maurice
maar dan heb je gewoon de standaard verzekeringen.
Die Extended Protection is je aansprakelijkheid.
CDW = schadeverzekering.
waar kun je op Expedia.nl nog extra verzekeringen bijkopen?
Heb jij die optie gehad?
Nog nooit gezien, kun je een screenshot maken?
Die Extended Protection is je aansprakelijkheid.
CDW = schadeverzekering.
waar kun je op Expedia.nl nog extra verzekeringen bijkopen?
Heb jij die optie gehad?
Nog nooit gezien, kun je een screenshot maken?
-
- Amerika-ontdekker
Hinko,
Zoals het 2 posts geleden staat, zo staat het bij Alamo als ik inlog, dus bijna een screenshot, maar dan zonder de opmaak. Ik vermoed dat de options de dingen zijn die je kunt kiezen bij die reservering en in de package staat dan dat ik die 2 inderdaad gekozen heb.
Op de expedia site kon ik hier ook niets van aanklikken. Dus ik neem aan dat de twee basis verzekeringen gewoon die 2 zijn die iedereen heeft bij een boeking.
Wat me wel verbaasd is dat er drop off kosten gerekend worden en die zouden tussen de twee plaatsen niet moeten zijn. Dus even over mailen morgen.
Gr. Maurice
Zoals het 2 posts geleden staat, zo staat het bij Alamo als ik inlog, dus bijna een screenshot, maar dan zonder de opmaak. Ik vermoed dat de options de dingen zijn die je kunt kiezen bij die reservering en in de package staat dan dat ik die 2 inderdaad gekozen heb.
Op de expedia site kon ik hier ook niets van aanklikken. Dus ik neem aan dat de twee basis verzekeringen gewoon die 2 zijn die iedereen heeft bij een boeking.
Wat me wel verbaasd is dat er drop off kosten gerekend worden en die zouden tussen de twee plaatsen niet moeten zijn. Dus even over mailen morgen.
Gr. Maurice
ja qua verzekeringen zit je gewoon goed en hoef en kun je ook niks extra verzekeren. Dat kan niet eens.
Is Expedia de goedkoopste? Heb je ook gekeken op de sites die op forum vaak worden genoemd.
Is Expedia de goedkoopste? Heb je ook gekeken op de sites die op forum vaak worden genoemd.
-
- Amerika-ontdekker
Hinko,
Expedia was in dit geval veruit de goedkoopste. Waar ik op andere sites rond 1400 tot 1600 kwijt was voor 22 dagen Full-Size SUV, was ik nu 1200,- kwijt. Wel een aanzienlijk veschil. Een standard SUV zou me iets meer dan 900,- gekost hebben die ik via andere sites niet vond.
Let wel, ik heb bewust bij Alamo gekozen wegens goede recencies en skip counter mogelijkheid.
Bij Budget of Dollar waren de prijzen ook goedkoop via andere sites, maar die wou ik dus niet.
Groetjes Maurice
Expedia was in dit geval veruit de goedkoopste. Waar ik op andere sites rond 1400 tot 1600 kwijt was voor 22 dagen Full-Size SUV, was ik nu 1200,- kwijt. Wel een aanzienlijk veschil. Een standard SUV zou me iets meer dan 900,- gekost hebben die ik via andere sites niet vond.
Let wel, ik heb bewust bij Alamo gekozen wegens goede recencies en skip counter mogelijkheid.
Bij Budget of Dollar waren de prijzen ook goedkoop via andere sites, maar die wou ik dus niet.
Groetjes Maurice
- bedeve
- Amerika-expert
De eerste de beste site waar ik keek zonder gebruik van contract id's of coupon codes gaven voor jouw Alamo huur een prijs van 1109 Eur.MauriceOT schreef:Waar ik op andere sites rond 1400 tot 1600 kwijt was voor 22 dagen Full-Size SUV, was ik nu 1200,- kwijt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Hinko,
Dan ben ik nu toch erg benieuwd waar je dat hebt gezien. Ben al weken bezig en dacht nu een goede te hebben!
En dan kom jij in 15 min met een betere deal, ik wordt gek.
Gr Maurice
Dan ben ik nu toch erg benieuwd waar je dat hebt gezien. Ben al weken bezig en dacht nu een goede te hebben!
En dan kom jij in 15 min met een betere deal, ik wordt gek.
Gr Maurice
Ik heb niks gevonden hoor, het was Bedeve 

-
- Amerika-ontdekker
Ik bedoel natuurlijk BedeveMauriceOT schreef:Hinko,

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves