Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis BIANCAW (fam. Westra): juli 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lowice
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BIANCAW (fam. Westra): juli 2016

Bericht door Lowice »

Als het kan ook een dag extra in Monterey, dan heb je meer tijd op whale watching te doen, want dat is echt leuk! Evt kan je ipv het walvis zoeken ook naar het aquarium gaan ofzo, alleen als je dat wil zou ik een extra dag nemen.
En.. een goed motel is Mariposa inn and suites. Lekker zwembad, hele grote kamers en lekker eten. Dichtbij de pier van Monterey.
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Super mooie reis gaan jullie maken! :thumbup:

San Francisco is overigens echt wel een leuke stad om 2 dagen door te brengen hoor! En Alcatraz is echt een aanrader (ook voor de kinderen, audiotour is in Nederlands aanwezig) om daar ook te bezoeken.

Nu jullie 2 nachten plannen in Zion en Page is het zeker een aanrader om The Narrows te doen in Zion en een boot te huren om heerlijk op Lake Powell rond te varen!

Succes en vooral heel veel plezier met voorbereiden en inlezen!
BIANCAW
Amerika-ontdekker

Tips voor onze reis

Bericht door BIANCAW »

Hoi Allemaal,

Vorige week was het zover en zijn de tickets geboekt voor zomer 2016 met vertrek 6 juli retour 3 augustus. Graag zou ik nog tips krijgen over niet te missen bezienswaardigheden, campgrounds (geschikt voor tent), hotels en te lopen trails en andere leuke dingen. In de steden willen we in hotels en voor de rest zoveel mogelijk campgrounds. We gaan op pad met 2 kinderen van dan 11 en 9 jaar dus willen we uiteraard ook hun eisen tegemoet komen :wink: De route staat al vast. Mocht ik het in het verkeerde topic gezet hebben...sorry.
De route gaat van :
LA - Pismo Beach - Monterey - SF - Yosemite - Mammoth/Mono Lakes - Death Valley - LV - Zion - Bryce - Capitol Reef - Moab - Monument Valley - Page - Grand Canyon - Sedona - Yuma - San Diego - LA

De volgende dingen staan al "gepland" walvistocht in Monterey, helikopter vlucht GC, Pink jeep tour Sedona en de Antelope Canyon (lower of upper weten we nog niet).

Uiteraard weer erg bedankt alvast voor alle hulp :thumbup:

Gr Bianca
Laatst gewijzigd door Dude op 27 sep 2015, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic samengevoegd om de overzichtelijkheid te bewaren
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tips voor onze reis

Bericht door Martin & Marianne »

Tips voor campings:
Yosemite: een van de campings in de vallei. Kijk hier voor het reserveren. En oefen een maand van te voren. Het komt heel precies namelijk! Ik zou ook voor de zekerheid nu al iets anders boeken, ik had daarvoor al tips gegeven (zoals Housekeeping Camp). Het kan zijn dat je daar nu al te laat voor bent.
Mammoth Lakes: Convict Lake, bij ML, of kijk bij Tuolumne Meadows (oostkant Yosemite)
Zion: Watchman (in het park) of de camping in Springdale (http://www.zioncamp.com/)
Grand Canyon: Mather
Bryce: in het park is mooi, maar Ruby's ligt er vlakbij en heeft een zwembadje en andere voorzieningen.
Capitol reef: Fruita (kan niet gereserveerd worden). anders in Torrey.
Moab: Devils CG in Arches schijnt leuk te zijn. In Moab zelf heb je Canyonlands RV Park. Kijk eens in ons 2008-verslag voor de Fiery Furnace walk in Arches (moet gereserveerd worden, via dezelfde site als de camping).

Reserveringen in de parken gaat via http://www.recreation.gov.

Voor tips voor Yosemite met kinderen kun je eens onze reisverslagen bekijken (2002 tot 2008).

Marianne
BIANCAW
Amerika-ontdekker

Bericht door BIANCAW »

Voor de duidelijkheid hieronder even de route

6-7 Aankomst LA
7-7 LA - omgeving Pismo Beach
8-7 Pismo Beach - Monterey
9-7 Monterey - San Fransisco
10-7 SF
11-7 SF - Yosemite
12-7 en 13-7 Yosemite
14-7 Yosemite - Mono Lakes of Mammoth Lakes
15-7 Mono/Mammoth - Death Valley
16-7 DV - Las Vegas
17-7 LV
18-7 LV - Zion
19-7 Zion
20-7 Zion - Bryce
21-7 Bryce - Capitol Reef
22-7 Capitol - Moab
23-7 Moab
24-7 Moab
25-7 Moab - Monument Valley
26-7 Monument - Page
27-7 Page
28-7 Page - Grand Canyon
29-7 GC - Sedona
30-7 Sedona - Yuma
31-7 Yuma - San Diego
1-8 SD
2-8 SD-LA
3-8 LA terugreis

Gr Bianca
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Désirée »

Oude centrum San Diego is erg gezellig. Net als old town. Wij zijn toen ook naar vuurtoren gereden. Daar heb je mooi uitzicht over San Diego.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Campings: ik heb in ons reisverslag een rubriekje met beoordelingen van campings opgenomen. Wij reisden wel met een camper, maar op de meeste campings waar we geweest zijn stonden campers én tenten door elkaar. Een aanrader wegens de prachtige omgeving vonden wij June Lake - goede plaats om te overnachten tussen Yosemite/Mono Lake en Death Valley.

Activiteiten:
In Monterey kunnen we Bella on the Bay Monterey heel erg aanbevelen. Niet goedkoop, maar een fantastische manier om walvissen en dolfijnen te zien! Onze kinderen vonden dat het leukste wat ze op de hele reis gedaan hebben.
Ik denk dat Lower Antelope Canyon leuker is voor kinderen dan de Upper - avontuurlijker
Alcatraz in San Francisco vonden onze kinderen ook de moeite, net als de fietstocht over de Golden Gate Bridge.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij hebben vorig jaar juli/aug een rondje met de camper gedaan.

Wij hebben op KOA Metro gestaan, wel met camper, in San Diego.
Leuke camping met kinderen.
WIj hebben Whale Watch gedaan in San Diego Bay, via Groupon. Een aantal walvissen en vele dolfijnen gezien.
Actie via Groupon geboekt.
Voordeel van San Diego. We konden gewoon in onze korte broek op de boot, het was helemaal niet koud, volop zon, en geen last van zeeziekte.
Misschien kun je het als nadeel zien, maar ze hebben daar geen zware-witte walvissen, maar vooral hel grote grijze walvissen gezien.
Je zou dit onderweg naar LA kunnen doen.

Devils Garden CG moet je beslist overnachten in Archespark. Wat een fantastische sterrenlucht!
fruita in Canyonland is goed te doen, ook in het hoogseizoen, de camping stond de avond ook niet helemaal vol, wij waren er rond 14.00 uur.
Watchman in Zion, het liefst aan de rivier, en neem ook een paar banden van de Action mee, is leuk voor jong en oud, er zijn ook een paar stroomversnellinkjes.
Verder sluit ik mij helemaal bij Marianne aan.
Het is leuk om een paar uur een fiets te huren in Yosemitepark en ook hier kun je de rivier op na een ochtendje lopen. Ook kun je er paardrijden, maar probeer wel vantevoren te reserveren, wij visten achter het net (konden niet overzien of we dit na bijna vier weken weg nog wilden doen).

succes!
BIANCAW
Amerika-ontdekker

Bericht door BIANCAW »

We hebben weer wat tips op de lijst erbij gezet. Bedankt weer :thumbup: . De campground in Bryce (Ruby's inn) lijkt ons wel wat, nu zag ik op de website dat er niet gereserveerd kan worden. Hoe is de ervaring qua drukte in juli. Ikzelf vind het erg fijn dat ik van te voren weet waar ik aan toe ben, en het niet kunnen reserveren vind ik best spannend :roll:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Toetjero, Fruita in Canyonlands? Bedoel je niet bij Capitol Reef?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer