Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2017: Slow Chat
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: DV 2017: Slow Chat
Volgens mij klopt dat ook Usinsider.
Minimaal een middelbare school diploma én de 12 jaar eis. Duurt high school in de VS toevallig langer, dus tot je 18e?
Minimaal een middelbare school diploma én de 12 jaar eis. Duurt high school in de VS toevallig langer, dus tot je 18e?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb inderdaad een VMBO en MBO diploma. Niet alleen MBO, dus dat zit goed.USInsider schreef:Sorry nu ben ik verward - te lang uit Ned. weg.
LilyRose heeft het over een middelbaar school diploma EN 4 jaar MBO.
Ik dacht dat men met middelbare school voldeed aan de opleidingseis ? Hebben jullie anders te horen gekregen DBack2 ?
De eDV-verwoording is verwarrend: 'receipt of a high school diploma OR evidence that you have completed a 12-year course of elementary and secondary education.
Begrijp ik nu dat Tensten ALLEEN 4 jaar MBO heeft gedaan ? En geen middelbare school heeft afgemaakt ?
Indien dit zo is, dan voldoet hij niet aan de opleidingseis.
Tensten, dan moet je gaan kijken of je voldoet aan de eis mbt. werkervaring die de opleidingseis mag vervangen.
Je moet daarvoor in de laatste 5 jaar tenminste 2 jaar hebben gewerkt in een beroep dat op de lijst van toegestane beroepen staat, op een niveau dat acceptabel is.
Bedankt voor je bericht.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een schema van het voortgezet onderwijs in Nederland voor USInsider en anderen die al een tijdje uit Nederland weg zijn: http://www.deweerijs.nl/groep8/schema.htm
Ter verduidelijk: Het MBO kent 4 niveau's: 1 t/m 4. Tensten heeft dus een diploma op het hoogste MBO-niveau (dat ook de mogelijkheid biedt naar HBO door te stromen).
Een beetje
, sorry.
Ter verduidelijk: Het MBO kent 4 niveau's: 1 t/m 4. Tensten heeft dus een diploma op het hoogste MBO-niveau (dat ook de mogelijkheid biedt naar HBO door te stromen).
Een beetje

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik zie op dat schema dat het VMBO 4 niveau's heeft. Heeft het MBO dan ook nog eens 4 niveau's?
Edit: never mind, ik heb het antwoord gevonden. http://www.mboraad.nl/?page/109282/Midd ... rwijs.aspx
Ik ben idd al veel te lang weg uit NL!
Edit: never mind, ik heb het antwoord gevonden. http://www.mboraad.nl/?page/109282/Midd ... rwijs.aspx
Ik ben idd al veel te lang weg uit NL!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Oke dit begrijp ik niet helemaal.. je begint op de basisschool toch in groep 1 en de basisschool duurt t/m groep 8? Plus minimaal 4 jaar op de middelbare school en dan kom je toch in principe altijd aan 12 jaar?Dbacks2 schreef:Hebben ze dat veranderd?? Bij ons was het zo dat je 12 jaar opleiding moest hebben... dus basisschool 6 jaar en VMBO 4 jaar is niet voldoende... 2 jaar MBO erbij dan zit je wel goed...USInsider schreef:Als je middelbare school hebt gedaan en het diploma hebt behaald, voldoe je aan de opleidings-eis.
Dus middelbare school gedaan was niet voldoende...
Groepen 1 & 2 tellen niet mee voor het Amerikaanse onderwijs. Zij beginnen het tellen bij groep 3 (vroeger 1ste klas basisschool).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja... kleuterschool als opleiding tellen gaat inderdaad een tikkie te ver.... Een kind hoefde voorheen ook niet verplicht naar school tot ie 6 werd... inmiddels is die leeftijd in NL verlaagd naar 5 jaar.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Ja ik reageerde op jouw " Als je de middelbare school gedaan en het diploma hebt behaald, voldoe je aan de opleidingseis" (TS voldoet volgens mij wel)USInsider schreef: Ik dacht dat men met middelbare school voldeed aan de opleidingseis ? Hebben jullie anders te horen gekregen DBack2 ?
De eDV-verwoording is verwarrend: 'receipt of a high school diploma OR evidence that you have completed a 12-year course of elementary and secondary education.
In ons jaar was dat alleen waar als je VWO gedaan had (en waarschijnlijk als je geen klas hebt overgeslagen ??)
Met ALLEEN havo kom je aan 11 en alleen vmbo aan 10 jaar. Dus met respectievelijk 1 of 2 jaar MBO/HBO erbij voldoe je dan ook aan de eis, daar hoef je ook geen diploma van te hebben, het gaat alleen om de jaren. (volgens mij hoef je trouwens ook geen middelbare school diploma te hebben als je bv van havo4 een overgangsbewijs krijgt voor MBO... als je je jaren maar hebt.)
Maar wat jij hier boven kopieert hebben wij echt nooit gezien.... dan zou VBMO wel voldoende zijn??? Er zijn volgens mij meerdere geweest in het verleden die in de problemen zaten vanwege die 12 jaar...
- Dbacks2
- Amerikakenner
Dit vond ik...
"Each DV applicant must meet the education/work experience requirement of the DV
program by having either:
at least a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year
course of formal elementary and secondary education;
OR
two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two
years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net Online
database will be used to determine qualifying work experience. "
Bron : http://travel.state.gov/content/dam/vis ... 20FAQs.pdf
Daaruit volgt dat alleen VMBO of HAVO inderdaad niet voldoende is...tenzij de werkervaring de eerste eis overruled.
"Each DV applicant must meet the education/work experience requirement of the DV
program by having either:
at least a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year
course of formal elementary and secondary education;
OR
two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two
years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net Online
database will be used to determine qualifying work experience. "
Bron : http://travel.state.gov/content/dam/vis ... 20FAQs.pdf
Daaruit volgt dat alleen VMBO of HAVO inderdaad niet voldoende is...tenzij de werkervaring de eerste eis overruled.
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
In Nederland gaan we op ons 4e toch naar school, dus 8 jaar basisschool en 4 jaar middelbaar onderwijs zouden op 12 jaar uitkomen.
Maar het is dus hierbij de vraag of de kleuterklas meetelt.
Maar het is dus hierbij de vraag of de kleuterklas meetelt.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4

Zou hij misschien niet willen?Sabine1970 schreef:Bij het insturen van mijn formulier kreeg ik: "Submission in Progress - Your submission is currently in the process of being submitted. To retrieve your confirmation page, please click the "Check Submission" button below." Die button heb ik nu al een paar keer aangeklikt, maar ik kom steeds op dezelfde pagina uit, maar geen bevestiging. Is dit omdat het momenteel veel te druk is op de site en komt dit goed?

- Dbacks2
- Amerikakenner
Nee, kleuterklassen tellen niet mee...
Sabine, bij mijn weten heb je je officieel niet ingeschreven zolang je geen Confirmation Number krijgt.
Op het moment dat je begint, heb je 60 minuten.
Is de confirmation niet ontvangen bhinnen de 60 minuten, dan verwijdert het systeem alle gegevens tot dan toe ingevoerd.
Maar dan had je Session Timed Out moeten zien.
Hoe is het vorig jaar afgelopen ?
Arno, de US vraagt om primary and secondary education. Primary education begint met 6 jaar oud.
Kleuter, KinderGarten, Fröbel, je leert er vaardigheden voor het leven, maar het telt niet mee.
Op het moment dat je begint, heb je 60 minuten.
Is de confirmation niet ontvangen bhinnen de 60 minuten, dan verwijdert het systeem alle gegevens tot dan toe ingevoerd.
Maar dan had je Session Timed Out moeten zien.
Hoe is het vorig jaar afgelopen ?
Arno, de US vraagt om primary and secondary education. Primary education begint met 6 jaar oud.
Kleuter, KinderGarten, Fröbel, je leert er vaardigheden voor het leven, maar het telt niet mee.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Als het dan effectief 104 inschrijvingen zijn (zoals het artikel zegt) en er zijn (zoals blijkt uit de Visa Bulletin) 47 winnaars dan heb je dus ruw gerekend 1 op 2 kans dat je tussen de gelukkigen bent!!USInsider schreef:Dat het aantal winnaars, of liever "Selected Entrants". Het getal van 104 komt uit het Visa Bulletin van juni 2014.
'The following is the statistical breakdown by foreign-state chargeability of those registered for the DV-2016 program' staat boven het overzicht.
Maar als men het heeft over winnaars van de vorige DV dan moet gekeken worden in het Visa Bulletin van juni 2015.
Voor Belgie is het aantal dan beduidend minder: 47.
Voor Ned. zijn de getallen resp. 151 en 81.

A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Ik ben wel benieuwd of er ooit iemand is afgewezen die basisschool en vmbo heeft gedaan.
Ik weet dat wikipedia niet de beste bron is, maar hier wordt kindergarten wel als onderdeel van primary education gezien:
Ik vraag me me ook af of ze bij de DV niet bedoelen de primary education in het land van inschrijving. Hier in Nederland zijn groep 1 en 2 gewoon onderdeel van het basisonderwijs.. dus als je 8 jaar basisschool hebt gedaan begrijp ik niet waarom dat niet als 8 jaar mee zou tellen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Primary_e ... ted_StatesPrimary education in the United States (also elementary education) refers to the first eight years[1] of formal education in most jurisdictions,[2] often in elementary school. Preschool programs, which are less formal and usually not mandated by law, are generally not considered part of primary education. The first year of primary education is commonly referred to as kindergarten and begins at or around age 5. Subsequent years are usually numbered being referred to as first grade, second grade, and so forth. Elementary schools continue until either fifth or sixth grade, which the students normally complete when they are age 11 or 12.
Ik vraag me me ook af of ze bij de DV niet bedoelen de primary education in het land van inschrijving. Hier in Nederland zijn groep 1 en 2 gewoon onderdeel van het basisonderwijs.. dus als je 8 jaar basisschool hebt gedaan begrijp ik niet waarom dat niet als 8 jaar mee zou tellen.
Ik kan de statistics van DV2016 nog niet vinden, maar bij de DV2015 had Nederland 5585 inschrijvingen en zijn er 151 geselecteerd.Neil mcauly schreef:
Als het dan effectief 104 inschrijvingen zijn (zoals het artikel zegt) en er zijn (zoals blijkt uit de Visa Bulletin) 47 winnaars dan heb je dus ruw gerekend 1 op 2 kans dat je tussen de gelukkigen bent!!
Dat komt dus neer op 2,7%.
Voor Belgie 4675 inschrijvingen en 107 winnaars, wat neer komt op 2,3%.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... stics.html
Laatst gewijzigd door clp90 op 07 okt 2015, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Sorry klik telkens quote ipv wijzigen. 

Er wordt een vergelijking gemaakt met het Amerikaans systeem van 12 jaren. Dat is dus 1st t/m 12th grade, zonder kindergarten. Blijkbaar tellen ze in deze situatie kindergarten dus niet mee in die 12 jaar, ondanks dat kindergarten wel onderdeel is van elementary school. Het lijkt me daarom niet onlogisch dat groep 1 en 2 in het Nederlands systeem ook niet meetellen.clp90 schreef: Ik vraag me me ook af of ze bij de DV niet bedoelen de primary education in het land van inschrijving. Hier in Nederland zijn groep 1 en 2 gewoon onderdeel van het basisonderwijs.. dus als je 8 jaar basisschool hebt gedaan begrijp ik niet waarom dat niet als 8 jaar mee zou tellen.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht