Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Tickethulp deel 7 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door Travelkitty »

Misschien interessant voor mensen hier: Wow air biedt tickets naar Toronto en Montreal aan voor +- 375,- in de zomer (heel juli en augustus).
Hier zit geen bagage meegerekend. Dit kost 54 euro per enkeltje voor 20 kg ruimbagage. Flink wat!
Maar voor de mensen die licht reizen misschien een leuke optie.
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Gast

Bericht door Gast »

Travelkitty schreef:Misschien interessant voor mensen hier: Wow air biedt tickets naar Toronto en Montreal aan voor +- 375,- in de zomer (heel juli en augustus).
Hier zit geen bagage meegerekend. Dit kost 54 euro per enkeltje voor 20 kg ruimbagage. Flink wat!
Maar voor de mensen die licht reizen misschien een leuke optie.

Op een prijs van 375 voor een ticket betaal ik graag nog 54 voor een koffer.
Hein87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Hein87 »

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Ik ben aan het kijken voor een vlucht vanuit hier (Amsterdam, Dusseldorf of iets anders in de buurt) naar Los Angeles met vertek op 06-01-2016 en retour op 28-01-2016. Via WTC is een vlucht met UA en overstap in Houston het goedkoopste, namelijk €529,50 euro p.p. Op de site van United Airlines zelf is diezelfde (lijkt het) vlucht €815 p.p.
Daarnaast zijn er op Lufthansa prijzen tussen de €557 en €568. Ook hier geldt weer: wat is wijsheid. Het is niet makkelijk als je zoiets voor het eerst doet :wink:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kan je niet even wat screengrabs maken van wat je ziet, dat leest wat makkelijker. Of zeg iig hoe lang de vluchten zijn, wat evt bij Lufthansa de routes/ tussenstops zijn, hoe de vlucht er met united uitziet. Volgens mij komt er bij wtc altijd nog boekingskosten bij.

Ik zie zelf via kayak en boekbaar via gate1 een vlucht vanaf schiphol op jouw data voor €577 met british airways met een tussenstop in London van 2.5u en terug om 20.55 vanuit LA.
ff1.JPG
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Oke dan. De bullit is door the spreekwoordelijke church :wink: Zojuist de vakantie van 2016 vastgelegd. Nog nooit zo vroeg van te voren gedaan, maar de prijzen/vliegtijden waren nu zo gunstig. In juni voor 674,- pp naar Denver. Heen via Toronto, terug via Houston. Met Air Canada/United. Voor 3 van de 4 vluchten konden we meteen de stoelen al vastleggen. Uit en thuis in 26 dagen.

Nu kijken hoe we die gaan vullen... :D
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

PSVwally schreef:Kan je niet even wat screengrabs maken van wat je ziet, dat leest wat makkelijker. Of zeg iig hoe lang de vluchten zijn, wat evt bij Lufthansa de routes/ tussenstops zijn, hoe de vlucht er met united uitziet. Volgens mij komt er bij wtc altijd nog boekingskosten bij.

Ik zie zelf via kayak en boekbaar via gate1 een vlucht vanaf schiphol op jouw data voor €577 met british airways met een tussenstop in London van 2.5u en terug om 20.55 vanuit LA.
Dit is wat ik gevonden heb via wtc, lufthansa en united airlines.

United.com:
UnitedAir2.JPG
UnitedAir.JPG
WTC.nl:
WTC-ua2.JPG
WTC-ua.JPG
Lufthansa:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik bedoelde eigenlijk puur voor de reisroute en reistijd. Ik zie in die laatste bv €498 maar een reistijd van bijna 20uur en 2 overstaps. Nu kom je nog wel op een redelijk tijdstip in LA aan, maar wat zijn je overstaps en hoeveel tijd heb je daarvoor. Ik vind persoonlijk 2 overstaps (of het moet bv dusseldorf - frankfurt en dan een vlucht naar Amerika en dan nog een binnenlandse vlucht zijn) niet enorm handig.
Maar zowel bij United als bij Lufthansa zien het er als erg gunstige prijzen uit.

Ik vind sommige van die sites echt onduidelijk omdat het net lijkt of je 452 euro voor een enkeltje betaald.
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Ik vind sommige van die sites echt onduidelijk omdat het net lijkt of je 452 euro voor een enkeltje betaald.
Precies, het is echt heel erg onduidelijk. Bovendien zijn er zoveel wegen die naar Rome (nou ja, LA) leiden. We willen zeker niet meer dan 1 overstap maken, daar heb ik ook op gefilterd. Maar als ik het zo bekijk is de vlucht van 10.00 uur uit Amsterdam met een tussenstop in Houston het aantrekkelijkst. Maar ik begrijp het niet, toen ik net op united.com keek was het nog €452 en €562 (zie vorige post) en nu krijg ik deze resultaten:
UALAX.JPG

Ben ik nu gek aan het worden of heb ik iets anders ingevoerd, volgens mij niet...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let even op dat je niet hele bovenstaande berichten quote, dat is onnodig en tegen de forumregels. Ik heb de quote even gericht op je antwoord.

Ik heb even op de united site gekeken. Je moet gelet op je screenshot net boven dit tabblad kijken op je scherm. Daar staat dat het each-way fares zijn, dus enkele richting. Dat ziet er zo uit. Dus het is ook een enkeltje. Ik heb daar in het verleden ook nog in 1x een hele reis aan kunnen geven, of 2 enkeltjes waar iig die prijs zo rond de 560 euro uitkwam. Maar die zie ik nu zo even niet.
ff3.JPG
Die United site vind ik gewoon heel irritant als ik eerlijk ben.

Op gate1.nl zie ik de vlucht via Houston staan voor €566 wat een goede prijs is. Alleen is die overstap van maar 1.5u erg kort.
Die via Heathrow met BA is volgens mij qua overstap wel beter te doen en €9 duurder. Wel allemaal excl boekingskosten.
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Ja het is inderdaad een heel vervelende site. Je geeft aan dat je retour wil en dan krijg je blijkbaar dus toch enkeltjes. Beetje jammer. Maar €566 is inderdaad een prima prijs. Ik zie bij die van British Airways dat de overstaptijd in Londen op de terugweg 1 uur en 10 minuten is. Is dat dan niet te kort?

En stel we willen die via British Airways boeken, is het dan het beste om via de site van hun te boeken, of via bijvoorbeeld die gate1?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is krap aan, maar het zou voldoende moeten zijn. Anders boeken ze je om naar een andere vlucht richting Amsterdam.
Hein87
Amerika-ontdekker

Bericht door Hein87 »

Het scheelt dat je al in Londen zit, vanuit daar is het eenvoudiger om weer in Nederland te komen. Maar boeken via British Airways zelf, Gate1 of bijvoorbeeld een cheaptickets?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat moet je even zelf bekijken. Ik weet niet hoe de prijs via British Airways zelf is. Het voordeel om bij de airline zelf te boeken merk je als het mis gaat met vluchten. Dan zijn veel brokers ineens moeilijk te bereiken of onwelwillend of traag met hulp en dan zijn de airlines vaak wat sneller/behulpzamer in de reactie.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik had twee weken geleden ook zoiets. Tegen 7 uur waren wij uit het vliegtuig. Om 8 uur waren wij bij de gate.
Allemaal T5 op Heathrow.
Gast

Bericht door Gast »

Hein87 schreef:Ja het is inderdaad een heel vervelende site. Je geeft aan dat je retour wil en dan krijg je blijkbaar dus toch enkeltjes.
Als ik het me goed herinner selecteer je eerst de heenreis, en daarna op het volgende scherm kun je de terug reis selecteren.
Laatst gewijzigd door Gast op 07 okt 2015, 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

ja ik vind dat ook zeer ingewikkeld systeem.
Je krijgt de prijs voor een retour vlucht in 2 stappen te zien, zo zie je ook welke tijdstippen zowel op heen als terug traject het goedkoopste totaal tarief opleveren. Gewoon doorklikken tot je da totale prijs ziet.

Als je de goedkope prijs rechtstreeks bij de airline kunt boeken krijgt dat altijd mijn voorkeur.
D.eikelboom
Amerikafan

Bericht door D.eikelboom »

mijn advies zou zijn tickets via WTC.nl te boeken.
duidelijk makkelijk en kan heel goedkoop.

zo hebben wij een aantal weken geleden 2 retour tickets geboekt voor volgend jaar juni.
amsterdam- London Heathrow (2,45 uur wachten) - San Francisco
Los angeles - London Heatrow (1 uur wachten) - Amsterdam

440 euro per persoon.

veel blijven kijken en pagina open laten staan. regelmatig refreshen (F5) en toeslaan als de prijs voor jou acceptabel is.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat zijn leuke prijzen, maar vooral die stop op Heathrow terug is echt wel een kans dat je de volgende vlucht mist.

Het is geen probleem bij brokers als bv wtc of tix of cheaptickets te boeken. Maar de problemen ontstaan meestal pas op het moment dat er wat fout gaat. Want bij wie klop je dan aan. De broker waar je geboekt hebt of de vliegtuigmaatschappij?
Wat mij bv opvalt aan die United site is dat ik nergens aan de prijzen kom met die 2 reisopties als die ik vind op diverse brokersite waar dan staat dat ik met united vlieg.

Mijn ervaring bij met wtc in het verleden is dat ik daar iets had geboekt voor een prijs en dat er toen nog even 25 euro extra kosten voor admin bijkwamen per persoon. Ik weet niet of dat inmiddels anders is, maar dat vind ik geldklopperij. Al zijn overigens die tickets van 440 euro wel enorm goed geprijst.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Boekingskosten krijg je bij het merendeel van de brokers erbij. Bij WTC is dat zelfs €39 per boeking ten opzichte van de veel gangbaardere €20-€30 bij andere brokers.
Afbeelding
D.eikelboom
Amerikafan

Bericht door D.eikelboom »

ik moest totaal 887 euro betalen voor 2 retour tickets.

snap dat de kans bestaat dat we de aansluitingsvlucht missen maar dat zien we dan wel weer!
eerlijk liever dat op de terugweg dan op de heenweg.
voor dit bedrag neem ik de gok!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer