Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaring met United airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring met United airlines

Bericht door Ruud2004 »

Hoppa, zonder enig bericht o.i.d., nu al weer de derde wijziging in mijn United schema. Niet alleen is mijn overstap op Washington weer wat langer geworden, ook een ander type vliegtuig. Wel netjes dat je ons op vergelijkbare stoelen hebben gezet.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja dat vermelden van de wijzigingen gebeurt meer niet dan wel bij United.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Heb naar aanleiding van jullie laatste posts nog eens onze vluchtgegevens gecheckt en ja hoor! Onze vlucht van Houston naar Seattle vertrekt 15 minuten later. Gek genoeg landen we wel maar 5 minuten later in Seattle. Ze weten daar nu blijkbaar al dat de wind eind juni naar het westen waait :lol: Wel bijzonder dat je daar inderdaad geen bericht van krijgt. Ik heb nu de United app gedownload en daar ga ik af en toe maar eens in de gegevens kijken. Of zouden die nieuwe tijden in de app pas doorgevoerd worden nadat je op de site op die button van 'I have seen and understand these schedule changes' hebt geklikt? Hoe dan ook, 1-0 voor Delta wat dit betreft - die sturen je voor iedere vijf minuten dat er iets in je reis verandert een mail. Da's weer het andere uiterste natuurlijk, maar toch.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tsja, volgens mij gebeurt bij elke maatschappij, is niet United specifiek.
Ik heb voor deze zomer bij BA geboekt en daar gebeurt het ook (+10 minuten, -5 minuten). Maar verschil is daarmee dat Expedia (waar ik geboekt heb) wel netjes een mail stuurt met de wijzigingen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik geloof ook wel dat het bij elke maatschappij gebeurt, maar het is me in de afgelopen jaren wel opgevallen dat het bij United een stuk vaker is dan bij andere maatschappijen.
Suuslaban
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Suuslaban »

Afgelopen jaar zijn wij met United gevlogen. De service aan boord was top, en het was echt goed verzorgd.
Op de heenreis hadden wij enkel problemen met landen, we mochten namelijk niet landen, wegens noodweer aan de grond in Houston. Gevolg.... uiteindelijk landden we met 6 vliegtuigen, en AL die mensen moesten door de controle heen. Het werd een race tegen de klok, wat resulteerde in het op enkele minuten na niet halen van onze connected flight....
(vliegtuig stond er nog, en deur was gesloten).

Wat dan weer heel prettig was, de dame stond al klaar, en zei "You're the Laban party, here are the tickets for the next flight". Perfect. We vlogen uiteindelijk 'maar' drie uurtjes later.

Terug was de service aan boord ook weer prima, en de overstap was goed te doen. Alleen konden wij tot 2 dagen voor vertrek onze stoelen zien, en op de dag van vertrek niet meer, tijdens het inchecken, konden we nog niet inchecken voor de vlucht IAD-AMS, en in IAD aangekomen bleken we ook ineens geen stoelen meer bij elkaar te hebben, maar verspreid in het vliegtuig. Uiteindelijk hebben ze dit heel goed opgelost, door ons stoelen twee aan twee te geven EN Economy Plus stoelen, dus qua service was dat ook weer prima opgelost.

Ondanks die kleine tegenslagen biljft vooralsnog United wel een favoriet bij ons.
"Love is the only rule"

Jort & Suus On the Road
TROJTV
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

PSVwally schreef:Ik geloof ook wel dat het bij elke maatschappij gebeurt, maar het is me in de afgelopen jaren wel opgevallen dat het bij United een stuk vaker is dan bij andere maatschappijen.
Onze vorige vluchten bij Delta werden ook meerdere keren veranderd (waardoor onze overstap uiteindelijk 4,5 uur werd in plaats van iets minder dan 3 uur - ook niet ideaal) maar die hielden me in ieder geval wel op de hoogte van al die wijzigingen. Het is dat ik nu door dit topic eens ging kijken naar mijn reservering, anders had ik niet geweten van deze wijziging. En wie weet hoeveel er nog wijzigt tot de dag van vertrek. Dan zou je toch vreemd staan te kijken wanneer je bij het online inchecken opeens ontdekt dat je overstaptijd veel langer of veel korter is geworden.

Overigens, iets heel anders: heeft iemand al eens de Hindu meals gegeten van United? Ik heb het idee dat je dan wat lekkerder eten krijgt dan 'standaard' maar ik vind er op bijvoorbeeld airlinemeals.com weinig over terug. Dus ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Catta
Amerika-ontdekker

Bericht door Catta »

Heeft iemand ervaring met online inchecken via de United app?
Wij vliegen met United naar Chicago. Online inchecken kan alleen maar met de united app, dan moet ik mijn paspoort inscannen en krijg ik mijn boardingpas in de app.
Mijn vraag is of ik de boardingpassen dan kan printen of dat ik ze alleen op mijn android smartphone of tablet kan laten zien. Heb ik daarbij dan een internetverbinding nodig of wordt de boardingpas thuis al geladen in de app en kan ik hem ook offline tonen? Ik heb namelijk geen internet abonnement maar doe alles met wifi.
Laatst gewijzigd door Catta op 24 mar 2015, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

GJ schreef: Overigens, iets heel anders: heeft iemand al eens de Hindu meals gegeten van United? Ik heb het idee dat je dan wat lekkerder eten krijgt dan 'standaard' maar ik vind er op bijvoorbeeld airlinemeals.com weinig over terug. Dus ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel jaren in India gewoond en dan krijg je dus op elke vlucht van/naar/binnen India Indiaas eten. Wij vlogen vaak Delta naar Amsterdam. Ik ben dol op Indiaas eten, maar die Indiase maaltijden in het vliegtuig waren meestal niet zo denderend. Dat waren dan de maaltijden met vlees, de vegetarische maaltijden (en dat zal het wel zijn als je Hindu kiest) vond ik meestal echt niet lekker. Om over de ontbijten niet te spreken. Ik zou het er dus nooit op gokken :-D.
Terug in Texas!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

PSVwally schreef:Ik geloof ook wel dat het bij elke maatschappij gebeurt...
Nu wil ik niet zeggen dat het bij KLM nooit gebeurd... maar in de 6 jaar dat ik zeer frequent vlieg, 95% met klm, heb ik 1 vluchtwijziging gehad.... En die werd ook nog eens op tijd door gecomuniceerd.

vluchtwijzigingen vind ik niet heel erg erg, maar wel lastig als je er geen update van krijgt.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Hemmie, goed om te weten! Misschien dat we dat dan alleen op de heenreis gaan proberen. We hebben een vrij ruime overstap dus we kunnen in Houston op de luchthaven wat eten. En dan zien we wel of het voor de terugreis voor herhaling vatbaar is, haha!
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Heeft iemand ervaring met online inchecken via de United app?
Wij vliegen met United naar Chicago. Online inchecken kan alleen maar met de united app, dan moet ik mijn paspoort inscannen en krijg ik mijn boardingpas in de app.
Mijn vraag is of ik de boardingpassen dan kan printen of dat ik ze alleen op mijn android smartphone of tablet kan laten zien. Heb ik daarbij dan een internetverbinding nodig of wordt de boardingpas thuis al geladen in de app en kan ik hem ook offline tonen? Ik heb namelijk geen internet abonnement maar doe alles met wifi.
Twee jaar geleden hebben wij ook van te voren online ingechecked, nog zonder de app maar met ingescande paspoorten etc.
Vervolgens bleek dit bij vertrek vanuit Brussel allemaal voor niks, dit was alleen voor binnenlandse vluchten en inwoners van de USA...

Hoop werk voor niks dus, weet niet of dat inmiddels is gewijzigd.

Voor de rest: geen probleem met United. We vliegen er graag mee, al is de cabin crew wel wat verouderd... :wink:
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Vorige zomer op de heen- en terugweg gebruik gemaakt van de United app op mijn iPhone. Na het inchecken hoef je niet meer te zijn verbonden met internet om de app te kunnen gebruiken. Je boardingpass is na het inchecken offline te openen. Wel is het zo dat eventuele gate wijzigingen niet meer door de app worden opgepakt en verwerkt. Je moet dan zelf ff opletten, wat verder geen probleem is.
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Afgelopen week via de United app ingechecked en inderdaad geen verbinding nodig om je boardingpas te laten zien.
Op de terugweg moest ik mijn koffer afgeven en daar wederom inchecken waarbij ik alsnog een papieren boarding pas kreeg.

Was mijn eerste vlieg ervaring met United maar ben er erg tevreden over!
Afbeelding
Catta
Amerika-ontdekker

Bericht door Catta »

Bedankt voor jullie reacties, we zijn inmiddels al in Chicago maar voor de terugweg kan ik dus met een gerust hart gebruik maken van de United app
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Onze ervaring met United; het inchecken in Amsterdam verliep uitermate rommelig en duurde maar liefst bijna twee uur!
Vlucht van Ams naar Washington, op zich oke, personeel niet echt vriendelijk .
Van Washington naar San Francisco, overboekt, duurde even voor het geregeld was. Vlucht verliep goed, vriendelijker personeel en zitplaatsen en entertainment waren beter als vorige vlucht.
Terug was het toestel van Washington naar Amsterdam weer overboekt. De man aan de balie die het moest regelen was ronduit onbeschoft tegen de mensen!! Dan koop je in november al een ticket, blijk je niet mee te mogen en krijg je nog een grote mond op de koop toe. Gelukkig trof het ons niet, maar bij het boarden leverde het nogal wat chagrijn op van het cabinepersoneel omdat de stoelnummers niet klopten op verschillende boardingpassen.
Ook hadden veel mensen te veel of te grote handbagage. Werd ook niet op gecontroleerd waardoor er uiteindelijk mensen met de voeten op hun koffertje moesten gaan zitten. Dan verwacht je dat dat dan gebeurt bij de mensen die te veel bij zich hebben, maar nee hoor........
Tuurlijk kun je van de goedkopere maatschappijen niet dezelfde service verwachten als van de duurdere, maar je mag toch wel verwachten dat ze beleefd blijven.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

monique57 schreef:Onze ervaring met United; het inchecken in Amsterdam verliep uitermate rommelig en duurde maar liefst bijna twee uur!
Hier is United niet verantwoordelijk voor, maar het bedrijf dat voor United (en andere airliners) de incheck doet.

Spijtig dat het over het algemeen niet heel soepel liep.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

monique57 schreef: Ook hadden veel mensen te veel of te grote handbagage. Werd ook niet op gecontroleerd waardoor er uiteindelijk mensen met de voeten op hun koffertje moesten gaan zitten.
Dat vind ik bij United heel erg slecht. Je mag als Carry-on 1 stuk bagage en een "personal item" mee nemen die beiden aan bepaalde maten dienen te voldoen. Wij vliegen altijd met United en de afgelopen 4 weken weer een aantal malen en keer op keer zie je mensen met enorme hutkoffers lopen die ze in het bagagevak willen proppen. Sommige mensen kunnen de koffer niet eens optillen! Ik vind het heel slecht dat hier niet beter op gelet word.
Wij vlogen ook met Hawaiian airlines en daar werd er netjes op gelet!
monique57 schreef: Tuurlijk kun je van de goedkopere maatschappijen niet dezelfde service verwachten als van de duurdere, maar je mag toch wel verwachten dat ze beleefd blijven.
Zeg je hiermee dat United een goedkope/budget maatschappij is? Nou dat lijkt mij niet! De tickets zijn net zo duur als klm/delta/USairways etc.... Dus ook bij United mag je beleefdheid verwachten. Zijn ze niet beleefd, dan vraag je om een supervisor en dien je daar een klacht in.

United heeft de laatste jaren een erg slecht imago gekregen en ze doen het ook in de cijfers erg slecht. Veel bagage raakt kwijt en de klanttevredenheid is onder de maat. Daarnaast ook veel vertragingen. Gelukkig hebben ze een paar weken geleden de CEO Jeff Smisek eruit geflikkerd. Deze man had echt hele vreemde ideeën en deed hele rare uitspraken over zijn passagiers. De nieuwe CEO Oscar Munez heeft heel veel ervaring bij Continental voor de merger. Continental was echt top, dus er is goede hoop dat Munez dit gaat overbrengen bij United.

Overigens kan ik niet klagen over onze laatste vluchtend. Wij hebben de afgelopen 4 weken de volgende vluchten gemaakt:
AMS - Houston
Houston - San Francisco
San Francisco - Honolulu
Honolulu - Los Angeles
Los Angeles - Houston
Houston - AMS

Met alle vluchten heb ik niet tot nauwelijks veranderingen mee gemaakt vanaf het tijdstip van boeken tot aan vliegen.
Daarnaast hebben we geen enkele vertraging gehad, geen koffers kwijt geraakt en eigenlijk altijd wel vriendelijke personeel.
Al hebben we met Hawaiian airlines wel het tegenovergestelde gezien, daar zijn ze zoooooo vriendelijk! Mooie frisse uniformen en iedereen lacht! Een verademing!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik zit op dit moment op en zeer lange United vlucht (12 uur) naar Tokyo en vervolgens door naar Bangkok (nogeens 8 uur...). Het is een nieuwer toestel 787 dreamliner, maar het begon al goed: entertainment system is defect, geen films. Wel kon je voor $16.99 WiFi kopen, maar ik vind dat ze die onder de omstandigheden wel gratis hadden mogen aanbieden. Een aantal voordelen die me wel opvielen met dit nieuwe toestel:
1) Bijna geen last van de de oren bij het opstijgen, omdat de drukcabine op een lagere hoogte is ingesteld
2) Geen zonnechermpjes voor de ramen, in plaats daarvan electrochromatisch instelbare ramen die je dus in 6 standen kunt dimmen. Vergelijkbaar met de anti-verblindingss binnenspiegels in sommige autos.
3) Veeeeel minder droge lucht, die blijkbaar beter wordt bevochtigd en gefiltered.
Kortom kleine verbeteringen, maar nog steeds kan het blijkbaar kapot...
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij hadden weer eens alles tegen met united, na jaren niet met ze gevlogen te hebben vanwege slechte ervaringen. Staan wij in de rij in Amsterdam om in te checken....worden de passagiers richting Washington uit de rij gehaald en gevraagd tien minuten te wachten omdat het vliegtuig binnen is gekomen met technische problemen. De tien minuten worden een uur en geen informatie. De vlucht is op eens van het bord met vluchten verdwenen. Wij hoorden toevallige de stewards tegen elkaar zeggen dat er vogels in de motor zaten en dat er een nieuwe moter ingevlogen moest worden. Er kwam geen ander vliegtuig, dus iedereen moest overgeboekt worden. Wij hadden gelukkig maar tien personen voor ons en de rest van de 150 man achter ons. Voor de vlucht van de dag erna waren nog twintig plaatsen vrij. Wij kregen een vlucht via Toronto met KLM aangeboden en daar vandaan naar Washington met United. De plekjes waren gereserveerd zeiden ze bij united. Dus wij op naar de KLM. Daar aan gekomen kregen we te horen dat er 9 personen voor ons op de wachtlijst stonden. Wij kregen van de KLM wel meteen flesjes water en een kitkat aangeboden. Ze gaven ons ook het advies om maar terug te gaan en een andere vlucht te zoeken of anders bij de KLM balie achter de douane om hulp te vragen. Door de mist op schiphol waren er heel wat vliegtuigen vertraagd of afgelast.Er stond een rij tot ....Toch maar naar de gate om te kijken of ze daar wat voor ons konden betekenen. Nadat de hele gate in het vliegtuig zat mochten wij toch mee. Tot nog geluk. In Toronto hadden wij 4 uur overstap tijd en dat hadden wij echt nodig,Eerst door douane van Canada en dan de koffers meeslepen van hal 1 naar hal 2. Dan naar de balie van United. Die stonden ons aan te kijken of ze water zagen branden. Er was dus geen vlucht voor ons geboekt... En ze wilden dat we voor onze koffers betaalden! Na veel heen en weer en gepraat kregen wij de laatste plekjes in het vliegtuig en de koffers mochten gratis mee. Op met de hele handel naar USA douane. Daar waren ze nog meer sacho en strikt, dan in USA. Een man voor ons werd gewaarschuwd door de hokjesaanwijzer, Ze haalde een douanier uit zijn hok en die ging uit zijn bol tegen die man. Geen idee waar het over ging. Vlug iets te eten en drinken gehaald en een uurtje vliegen naar Washington. Zes uur later dan gepland waren wij toch aangekomen in Washington. Een klacht ingediend bij United en mag nu iets uitzoeken op de webwinkel??! Ik heb nog niet gekeken wat het inhoud, maar verwacht er niet veel van. Ik hoop dat onze terug vlucht goed gaat. In al jaren is er niets veranderd bij United en zijn we er weer ingetuind. Geen informatie en valse voorlichting. Zoek het zelf maar uit is hun motto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer