Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis juli - aug 2007 Zuid-West USA bijkomende tips gevraagd
Reis juli - aug 2007 Zuid-West USA bijkomende tips gevraagd
Zo ziet ons schema eruit wat denken jullie? Alle kritiek is welkom!
12/07: België - San Francisco
13/07: San Francisco
14/07: San Francisco - Sonora
15/07: Sonore - Yosemite
16/07: Yosemite - Lone Pine
17/07: Lone Pine - Death Valley
18/07: Death Valley - Las Vegas
19/07: Las Vegas
20/07: Las Vegas - Zion
21/07: Zion - Bryce Canyon
22/07: Bryce Canyon - Kayenta
23/07: Kayenta - Monument Valley - Page
24/07: Page - Grand Canyon
25/07: Grand Canyon
26/07: Grand Canyon - ???
27/07: ??? - Joshua Tree
28/07: Joshua Tree - Los Angeles
29/07: Los Angeles
30/07: Los Angeles - Santa Barbara
31/07: Santa Barbara - Monterey
01/08: Monterey
02/08: Monterey - San Francisco
03/08: San Francisco - België
Alle hotels zijn al geboekt met uitzondering van de ???-dag (waarschijnlijk Lake Havasu ligt halverwege van Grand Canyon naar Joshua)
Is dit beetje haalbaar? Jammer van Moab maar kon er niet meer bij... een mens moet keuzes maken, blijven in SF, LA, Monterey, LV volledige dag..
Vliegtuig en wagen moeten we nog boeken.
Wagen via Hertz waarschijnlijk een 4*4 Nissan Xterra.. is dat groot genoeg met 4 personen en valiezen? Kent er iemand dit type?
De vlucht zijn we nog niet uit. Best geen tussenlandingen.. dus zal waarschijnlijk vanuit Parijs worden ipv Brussel... of Schiphol?
Wij kijken momenteel voor de vlucht maar komt op 1000/persoon is dat niet wat veel? De wagen is een 980 euro voor deze periode bij hertz
12/07: België - San Francisco
13/07: San Francisco
14/07: San Francisco - Sonora
15/07: Sonore - Yosemite
16/07: Yosemite - Lone Pine
17/07: Lone Pine - Death Valley
18/07: Death Valley - Las Vegas
19/07: Las Vegas
20/07: Las Vegas - Zion
21/07: Zion - Bryce Canyon
22/07: Bryce Canyon - Kayenta
23/07: Kayenta - Monument Valley - Page
24/07: Page - Grand Canyon
25/07: Grand Canyon
26/07: Grand Canyon - ???
27/07: ??? - Joshua Tree
28/07: Joshua Tree - Los Angeles
29/07: Los Angeles
30/07: Los Angeles - Santa Barbara
31/07: Santa Barbara - Monterey
01/08: Monterey
02/08: Monterey - San Francisco
03/08: San Francisco - België
Alle hotels zijn al geboekt met uitzondering van de ???-dag (waarschijnlijk Lake Havasu ligt halverwege van Grand Canyon naar Joshua)
Is dit beetje haalbaar? Jammer van Moab maar kon er niet meer bij... een mens moet keuzes maken, blijven in SF, LA, Monterey, LV volledige dag..
Vliegtuig en wagen moeten we nog boeken.
Wagen via Hertz waarschijnlijk een 4*4 Nissan Xterra.. is dat groot genoeg met 4 personen en valiezen? Kent er iemand dit type?
De vlucht zijn we nog niet uit. Best geen tussenlandingen.. dus zal waarschijnlijk vanuit Parijs worden ipv Brussel... of Schiphol?
Wij kijken momenteel voor de vlucht maar komt op 1000/persoon is dat niet wat veel? De wagen is een 980 euro voor deze periode bij hertz
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je alle hotels al hebt geboekt staat je route dus al vast lijkt mij, of zou je nog wat willen wijzigen? Ik denk eigenlijk dat het handiger was geweest eerst je vlucht te boeken, overnachtingen is nooit een probleem, ook niet in het hoogseizoen.
De eerste dagen zou ik proberen nog wat om te gooien. Sla Sonora over en rijd vanuit SF meteen naar Yosemite. Je zit er weliswaar redelijk dichtbij vanaf Sonora, maar je komt dan toch pas in de loop van de ochtend in Yosemite aan, jammer van de tijd en het gaat lastig worden om een parkeerplaatsje te vinden.
Waar ga je overnachten bij Yosemite? Denk er aan dat het een groot park is en dat ook de rit naar Lone Pine redelijk lang is als je vanuit het westen van het park komt.
Van Lake Havasu heb ik nog nooit veel positiefs gehoord, kijk eens naar de route via Sedona en Prescott. Eigenlijk heb je meer dan genoeg tijd daar, midden in de zomer zul je niet veel tijd in Joshua Tree NP doorbrengen, en tenzij je een eind naar beneden wilt lopen in de Grand Canyon, heb je daar eigenlijk ook wel meer dan voldoende tijd. Liever een nacht bij Zion erbij, lijkt mij.
Marianne
De eerste dagen zou ik proberen nog wat om te gooien. Sla Sonora over en rijd vanuit SF meteen naar Yosemite. Je zit er weliswaar redelijk dichtbij vanaf Sonora, maar je komt dan toch pas in de loop van de ochtend in Yosemite aan, jammer van de tijd en het gaat lastig worden om een parkeerplaatsje te vinden.
Waar ga je overnachten bij Yosemite? Denk er aan dat het een groot park is en dat ook de rit naar Lone Pine redelijk lang is als je vanuit het westen van het park komt.
Van Lake Havasu heb ik nog nooit veel positiefs gehoord, kijk eens naar de route via Sedona en Prescott. Eigenlijk heb je meer dan genoeg tijd daar, midden in de zomer zul je niet veel tijd in Joshua Tree NP doorbrengen, en tenzij je een eind naar beneden wilt lopen in de Grand Canyon, heb je daar eigenlijk ook wel meer dan voldoende tijd. Liever een nacht bij Zion erbij, lijkt mij.
Marianne
Tja de route staat idd redelijk vast nu. We zijn in paniek geslaan toen we toevallig keken voor Yosemite.. daar was alles al volzet voor onze periode en zijn dus massaal beginnen boeken, zo snel zelfs dat de anti-fraude cel van VISA ons opbelde tijdens het boeken of dat allemaal wel kon
) We hadden graag een paar specialekes vandaar, we slapen 2 nachten in Long Beach op de Queen Mary (vroeger cruise-schip), 2 nachten in Alladin, 2 nachten in Monterey (Jacuzzy op de kamer),...
Voor Yosemite hadden we eerst Rodeway Inn te Mammoth Lakes maar hebben we geannuleerd en is nu El Portal Cedar Lodge geworden wat stukken efficiënter lijkt anders moeten we dezelfde dag nog door gans Yosemite om er langs de oostkant uit te kunnen. Nu gaan we dag nadien idd zware dag hebben door Yosemite naar Lone Pine..
Sonora tja op dat moment gaat daar de annual fair door en willen we wel eens zien, hebben voor de reis ons beetje gebaseerd op Lannoo en die deden ook Sonora aan voor Yosemite...
Nu komen we 's morgens dus in Yosemite toe, bezoeken, 's avonds niet ver naar El Portal en dag nadien door Yosemite rijden naar Lone Pine.
Die eerste dag naar de Grand Canyon komen we pas 's avonds toe hoor willen eerst in Page nog het één en ander bezoeken. Dan is er eigenlijk maar één dag in de Grand Canyon zelf hé, helicoptervlucht en wandeling.
Ja Zion wordt een klein probleem om deftig te bezoeken, mogen we vergeten denk ik, tzal een korte wandeling worden
want slapen die dag in Cedar City wat ook al niet ideaal is...
Bedankt voor je tip alvast wat betreft Lake Havasu daar kunnen we nog alle kanten uit en heb er ook nog niet veel positiefs over gehoord.
Tja die vlucht moeten we eigenlijk dringend boeken maar dikke 1000 euro/persoon zorgt ervoor dat we beetje aant rondkijken zijn... lijkt veel voor een vlucht per persoon toch?

Voor Yosemite hadden we eerst Rodeway Inn te Mammoth Lakes maar hebben we geannuleerd en is nu El Portal Cedar Lodge geworden wat stukken efficiënter lijkt anders moeten we dezelfde dag nog door gans Yosemite om er langs de oostkant uit te kunnen. Nu gaan we dag nadien idd zware dag hebben door Yosemite naar Lone Pine..
Sonora tja op dat moment gaat daar de annual fair door en willen we wel eens zien, hebben voor de reis ons beetje gebaseerd op Lannoo en die deden ook Sonora aan voor Yosemite...
Nu komen we 's morgens dus in Yosemite toe, bezoeken, 's avonds niet ver naar El Portal en dag nadien door Yosemite rijden naar Lone Pine.
Die eerste dag naar de Grand Canyon komen we pas 's avonds toe hoor willen eerst in Page nog het één en ander bezoeken. Dan is er eigenlijk maar één dag in de Grand Canyon zelf hé, helicoptervlucht en wandeling.
Ja Zion wordt een klein probleem om deftig te bezoeken, mogen we vergeten denk ik, tzal een korte wandeling worden

Bedankt voor je tip alvast wat betreft Lake Havasu daar kunnen we nog alle kanten uit en heb er ook nog niet veel positiefs over gehoord.
Tja die vlucht moeten we eigenlijk dringend boeken maar dikke 1000 euro/persoon zorgt ervoor dat we beetje aant rondkijken zijn... lijkt veel voor een vlucht per persoon toch?
- Karinita
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb alleen maar even op http://www.vliegtickets.nl gekeken, maar daar komen al goedkopere vluchten uit van Brussel naar San Francisco:radiateur schreef:Tja die vlucht moeten we eigenlijk dringend boeken maar dikke 1000 euro/persoon zorgt ervoor dat we beetje aant rondkijken zijn... lijkt veel voor een vlucht per persoon toch?
Met United Airlines voor € 887,12 en met North West Airlines € 836,97 inclusief taxes en toeslagen. Bij die laatste vlucht moet je op de terugweg wel 2x overstappen. Zelfs deze prijzen vind ik nog best hoog, ik zou dus nog wat verder gaan zoeken als ik jou was.
Karin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf El Portal is het wel te doen, maar rijd niet te snel het park uit, het stuk langs de Tioga Road is ook mooi. Er zijn nog mooie (korte) wandelingen bij Tuolumne Meadows, bv de wandeling naar Soda Springs.radiateur schreef: Voor Yosemite hadden we eerst Rodeway Inn te Mammoth Lakes maar hebben we geannuleerd en is nu El Portal Cedar Lodge geworden wat stukken efficiënter lijkt anders moeten we dezelfde dag nog door gans Yosemite om er langs de oostkant uit te kunnen. Nu gaan we dag nadien idd zware dag hebben door Yosemite naar Lone Pine..
Waarom slapen jullie in Cedar City? Dat zou ik echt inruilen voor een overnachting in Springdale. Je rijdt anders een behoorlijk stuk om.radiateur schreef: Ja Zion wordt een klein probleem om deftig te bezoeken, mogen we vergeten denk ik, tzal een korte wandeling wordenwant slapen die dag in Cedar City wat ook al niet ideaal is...
Marianne
Tja we gaan erop letten maar korte wandeling gaat er niet inzitten vrees ik... We willen die dag nog Mono Lake, Bodie doen en naar Lone Pine (mag laat zijn want daar is niks volgens mij)
Cedar City:
Omdat we niks vonden in Springdale... alles was precies al weg. Als jij er nog ééntje vrij weet geef gerust een seintje. Die in Cedar City mogen we nog annuleren tot dezelfde dag.. Deze site lijkt me trouwens van goudwaarde wat betreft snelle reacties. Bedankt!!
Wwat betreft onze vlucht gaat het een rechtstreekse worden van Schiphol naar San Francisco en terug voor 917 euro. Goedkoper is niet te vinden zonder tussenvluchten denk ik en is met KLM. Die 820 euro was met tussenlanding in London en voor die 100 euro riskeer ik mijn bagage niet te verliezen want heb al 't één en ander gehoord van mensen die in London hun boel kwijtspelen...
Cedar City:
Omdat we niks vonden in Springdale... alles was precies al weg. Als jij er nog ééntje vrij weet geef gerust een seintje. Die in Cedar City mogen we nog annuleren tot dezelfde dag.. Deze site lijkt me trouwens van goudwaarde wat betreft snelle reacties. Bedankt!!
Wwat betreft onze vlucht gaat het een rechtstreekse worden van Schiphol naar San Francisco en terug voor 917 euro. Goedkoper is niet te vinden zonder tussenvluchten denk ik en is met KLM. Die 820 euro was met tussenlanding in London en voor die 100 euro riskeer ik mijn bagage niet te verliezen want heb al 't één en ander gehoord van mensen die in London hun boel kwijtspelen...
Laatst gewijzigd door radiateur op 07 jan 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer de Pioneer Lodge eens: http://www.pioneerlodge.com , of de Cliffrose Lodge. Iets duurder maar erg mooi: Desert Pearl Inn.
Marianne
Marianne
Niets in Lone Pine? Prachtig gelegen aan de voet van Mount Whitney. Je kan zo de bergen inrijden. Tevens de Alabama Hills waar menige films is opgenomen en als je van Lone Pine richting DV rijdt kijk dan na een paar miles achterom, stop de auto en maak de mooiste foto's die je je kan voorstellen. Probeer voor accomodatie http://www.dowvillamotel.com maar er zijn ook andere goede en goedkope hotels. Wij hebben door de jaren heen diverse keren in Lone Pine overnacht.
YH
YH
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de volgende ochtend dan: de Alabama Hills.radiateur schreef:Tja we gaan erop letten maar korte wandeling gaat er niet inzitten vrees ik... We willen die dag nog Mono Lake, Bodie doen en naar Lone Pine (mag laat zijn want daar is niks volgens mij)
Kijk eens in ons 2006-verslag bij 11 en 12 augustus.
Marianne
pfff
Ondertussen is de vlucht United Airlines vanuit Brussel geworden. Pioneer Lodge in Springdale geboekt en deze week de auto via Hertz boeken. Bedankt allemaal voor de hulp die bleek meer dan welkom!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht