Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Te veel willen zien in te weinig tijd!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Te veel willen zien in te weinig tijd!
Ik ben een aantal routes van mensen op dit forum tegengekomen waar in ze hun route voorleggen. Giga veel km in een zeer korte tijd. En wij in Nederland klagen als Amerikanen Amsterdam in een dagje willen zien.
Willen mensen te veel zien in te weinig tijd?
Wij zijn 5 maal naar Amerika geweest om met een MH rond te trekken, daar legden wij altijd behoorlijk wat km's af. Soms een te strak schema voor ons, aangezien wij ook (lange) wandelingen maken en fietsen. Door 's morgens heel vroeg te starten, 6 of 7 uur in de ochtend, konden we dan altijd wat tijd vrij maken om bepaalde dingen te doen. Mijn partner plande de route altijd in de route planner en wij deden altijd behoorlijk wat research wat we wilden zien.
In de groter parken besteedde we toch wel een dag of vier. Grote steden lieten we meestal links liggen omdat we die ook wel in Europa kunnen zien met bovendien veel meer cultuur. Omdat we zo'n strak schema hebben aangehouden, hebben we eigelijk altijd alles kunnen zien wat we wilden zien.
Maar als je in je planning hebt om bijvoorbeeld in een dag Yellowstone NP of Glacier NP te zien, vraag ik mij toch af, doe je deze trip allen om het te kunnen afticken op je lijstje van geziene plaatsen of wil je echt alleen maar km's maken.
Wat is jullie mening?
Willen mensen te veel zien in te weinig tijd?
Wij zijn 5 maal naar Amerika geweest om met een MH rond te trekken, daar legden wij altijd behoorlijk wat km's af. Soms een te strak schema voor ons, aangezien wij ook (lange) wandelingen maken en fietsen. Door 's morgens heel vroeg te starten, 6 of 7 uur in de ochtend, konden we dan altijd wat tijd vrij maken om bepaalde dingen te doen. Mijn partner plande de route altijd in de route planner en wij deden altijd behoorlijk wat research wat we wilden zien.
In de groter parken besteedde we toch wel een dag of vier. Grote steden lieten we meestal links liggen omdat we die ook wel in Europa kunnen zien met bovendien veel meer cultuur. Omdat we zo'n strak schema hebben aangehouden, hebben we eigelijk altijd alles kunnen zien wat we wilden zien.
Maar als je in je planning hebt om bijvoorbeeld in een dag Yellowstone NP of Glacier NP te zien, vraag ik mij toch af, doe je deze trip allen om het te kunnen afticken op je lijstje van geziene plaatsen of wil je echt alleen maar km's maken.
Wat is jullie mening?
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Amerika-expert
Die snelheid komt wellicht, doordat toeristen de afstanden in andere landen/werelddelen onderschatten. Het lijkt wel alsof Europese toeristen Amerika willen doen zoals (sommige) Amerikanen Europa: als dit dinsdagmiddag is, moeten we in Belgie zijn, want woensdagochtend staat Venetie op het programma.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
OK, hier mijn mening.
Er is in Europa geen enkele stad die ik zou kunnen vergelijken met San Francisco, Las Vegas, San Diego, Los Angeles of Seattle. (Ik ben alleen in het westen geweest).
Ook ik herken het probleem van teveel willen in te korte tijd.
Voor een eerste keer is dat ook niet zo'n probleem. Je reis is onvergetelijk en als het je is bevallen kun je het een volgende keer rustiger aan doen.
Carola
Er is in Europa geen enkele stad die ik zou kunnen vergelijken met San Francisco, Las Vegas, San Diego, Los Angeles of Seattle. (Ik ben alleen in het westen geweest).
Ook ik herken het probleem van teveel willen in te korte tijd.
Voor een eerste keer is dat ook niet zo'n probleem. Je reis is onvergetelijk en als het je is bevallen kun je het een volgende keer rustiger aan doen.
Carola
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ik herken wel wat Carola zegt. De eerste keer waren we echt 'bijna blanco'. We hadden naast vier dagen voor bezoek aan vrienden maar tien echte reisdagen. We hebben een kort rondje gemaakt langs de kustroute in Californië, een paar dagen San Diego, twee dagen Palm Springs en weer terug richting San Francisco. Daar zijn we nog drie dagen gebleven (buiten die 10 dagen om). Eigenlijk best een rustig schema.
Vorig jaar hebben we een grote tour van 6,5 week gemaakt met best veel dagen op een plek, maar natuurlijk ook veel rijdagen. We hebben zo wél gezien welke gebieden we mooi vinden en waar we graag nog eens heen willen. En dat vind ik dus nu heel fijn: we gaan de komende jaren veel meer tijd nemen, zonder kinderen op pad en gewoon langer op dezelfde plaatsen blijven.
Overigens vind ik sommige steden wel erg leuk hoor, dit jaar staat San Deigo weer op het lijstje, alleen al omdat we Seaworld zo leuk vinden.
Maar je hebt wel gelijk: ik zie ook raceschema's waar ik al direct misselijk van word!
Vorig jaar hebben we een grote tour van 6,5 week gemaakt met best veel dagen op een plek, maar natuurlijk ook veel rijdagen. We hebben zo wél gezien welke gebieden we mooi vinden en waar we graag nog eens heen willen. En dat vind ik dus nu heel fijn: we gaan de komende jaren veel meer tijd nemen, zonder kinderen op pad en gewoon langer op dezelfde plaatsen blijven.
Overigens vind ik sommige steden wel erg leuk hoor, dit jaar staat San Deigo weer op het lijstje, alleen al omdat we Seaworld zo leuk vinden.
Maar je hebt wel gelijk: ik zie ook raceschema's waar ik al direct misselijk van word!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Te veel willen zien in te weinig tijd!
Hier beschrijf je precies mijn mening: ieder voor zich. Dat steden hier in de VS geen "cultuur" (altijd zo'n vreselijk vaag woord) zouden hebben is mijn mening absoluut niet en in sommige parken (voornamelijk Yellowstone) zouden we wel meer dan vier dagen kunnen doorbrengen, maar in andere parken, zoals Zion, waren we in een dag uitgekeken, terwijl anderen daar lyrisch van zijn en dagenlang vertoeven.Verelle schreef:In de groter parken besteedde we toch wel een dag of vier. Grote steden lieten we meestal links liggen omdat we die ook wel in Europa kunnen zien met bovendien veel meer cultuur. Omdat we zo'n strak schema hebben aangehouden, hebben we eigelijk altijd alles kunnen zien wat we wilden zien.
Wat is jullie mening?
Sommige mensen vinden het prima om tien minuten in de Grand Canyon te zijn om wat foto's te maken en dan door te gaan, anderen hiken naar de bodem.
Als je zo'n lange reis maakt als van Nederland naar de VS is het, denk ik, gewoon heel menselijk om zoveel mogelijk in een keer te willen. Datzelfde geldt voor de Amerikanen omgekeerd, die misschien wel op hun enige reis naar Europa ooit zijn.
Van sommige schema's, die ik hier langs zie komen, zou ik doodmoe worden en vind ik het persoonlijk jammer, dat in mijn ogen interessante dingen gemist zullen worden. Maar ik weet zeker, dat de meeste mensen (misschien wel moe, maar) tevreden weer thuis zullen komen en daar gaat het tenslotte om.
Mod. note: dit onderwerp verplaats ik naar Reizen Algemeen, aangezien het over reizen gaat.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Toen wij voor eerste keer naar de USA gingen, wisten we echt nog niet dat we daar later nog diverse keren terug zouden komen. Dus toen wilden we zoveel mogelijk hoogtepunten zien, dat was dus veel mijlen rijden en maar kort in elk park. En we hebben er ongelooflijk van genoten! Dus op zich snap ik het best, die kilometervreters.
Maar ja, inmiddels zijn we verslaafd
Dus we zijn nu onze zevende reis aan het plannen, en we hopen dat dat niet de laatste zal zijn. Dus we hebben nu een dag of zes gereserveerd voor Yellowstone (ons eerste bezoek daar). Als het onze eerste reis zou zijn geweest, dan zouden we daar waarschijnlijk ook korter zijn gebleven.
Dus ik denk niet dat mensen met een druk reisschema dat doen om 'hun lijstje te kunnen afticken', maar omdat het zo vreselijk moeilijk is om keuzes te maken als je niet weet of je later nog eens de kans hebt om bepaalde plekken te kunnen zien.
Maar ja, inmiddels zijn we verslaafd

Dus ik denk niet dat mensen met een druk reisschema dat doen om 'hun lijstje te kunnen afticken', maar omdat het zo vreselijk moeilijk is om keuzes te maken als je niet weet of je later nog eens de kans hebt om bepaalde plekken te kunnen zien.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik weet het niet. Maar het valt wel op in parken van Canada komen heel veel bezoekers... in de auto, overnachten maken een leuke foto en rijden naar het volgende park. Wat wel weer een voordeel is voor de rustzoekers als wij. De wandelpaden zijn zo rustig... en dat is geen grapje. De afgelopen jaren lijken de trails steeds rustiger te worden. ik heb een boek over de mooiste trails van Canada daarin werd gezegd dat sommige paden vreselijk druk moeten zijn. Wij hebben ze in het hoog seizoen gelopen met stralend wandelweer en zijn alleen maar een paar canadezen tegengekomen. Altijd weer gezellig ze mogen zo graag kleppen
(wij ook). In de dorpen en stadjes is het duidelijk drukker geworden. Maar er op uit gaan doet men steeds minder. Het lijkt wel (en ik zeg dit voorzichtig) dat mensen steeds luier worden en hun luxe van de auto niet willen missen. Ik kan alleen maar voor mezelf praten. Ik doe het lekker rustig aan leggen per dag niet meer af dan max 200 kilometer. En gaan heerlijk wandelen en echt genieten van de prachtige omgeving.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dus zoek je waarschijnlijk een rustig park uit voor je vakantie, zodat je de rust, die je zoekt ook vindt. Maar niet iedereen is een rustzoeker, wij bijvoorbeeld helemaal niet. Ik ben dol op de natuur, maar ik moet er niet aan denken weken enkel in de natuur door te brengen....rustzoekers zoals wij...
Daarentegen is een park als Yosemite gigantisch vol met wandelaars en vonden wij het pad naar Vernal Falls ontzettend druk en dat is toch geen makkelijke klim. We waren daar in het begin van het hoogseizoen, dus ik neem aan, dat het later in de zomer nog drukker zou zijn. Misschien hangt het er wel erg vanaf, wat er te zien is, of het druk is. "Gewoon" een wandelpad zouden wij ook niet gauw nemen op zo'n vakantie, maar wel iets dat naar een bijzonder uitkijkpunt of waterval leidt.
Maar inderdaad, veel mensen zien dingen vanuit de auto en stappen enkel even uit om een foto te maken. Maar als dat hun manier van vakantie houden is, wie ben ik dan om daar kritiek op te hebben.
Het is al moeilijk genoeg om met zijn vijven vakanties voor onszelf samen te stellen, die leuk voor iedereen zijn

-
- Amerikakenner
Kijk wat iedereen op zijn vakantie wil doen, moet iedereen zelf weten. Maar ze zetten wel hun reisschema op het forum en dus kunnen ze daar commentaar op krijgen. Daarom zal ik nooit mijn schema op het forum zetten.Petra/VS schreef:Hier beschrijf je precies mijn mening: ieder voor zich. Dat steden hier in de VS geen "cultuur" (altijd zo'n vreselijk vaag woord) zouden hebben is mijn mening absoluut niet en in sommige parken (voornamelijk Yellowstone) zouden we wel meer dan vier dagen kunnen doorbrengen, maar in andere parken, zoals Zion, waren we in een dag uitgekeken, terwijl anderen daar lyrisch van zijn en dagenlang vertoeven.Verelle schreef:In de groter parken besteedde we toch wel een dag of vier. Grote steden lieten we meestal links liggen omdat we die ook wel in Europa kunnen zien met bovendien veel meer cultuur. Omdat we zo'n strak schema hebben aangehouden, hebben we eigelijk altijd alles kunnen zien wat we wilden zien.
Wat is jullie mening?
Sommige mensen vinden het prima om tien minuten in de Grand Canyon te zijn om wat foto's te maken en dan door te gaan, anderen hiken naar de bodem.
Toen wij in 1999 voor het eerst naar Amerika gingen hadden wij ook een moordend schema, in 4 weken van Vancouver, Canada, richting Washington State, Oregon, California, Arizona, Utah, Wyoming, Idaho naar Montana, om vandaar in een dag naar Vancouver terug te rijden.
Maar we hadden wel tijd om een dag of drie of vier op plekken door te brengen. En dat zie je in bepaalde schema's niet. Ik denk dat er niets mis mee is om veel te rijden, maar ik denk ook dat mensen zich niet realiseren wat de afstanden precies zijn. En dat ze geen rekening houden dat er zaken mis kunnen gaan tijdens een reis.
Ik ben het absoluut ben je eens dat de een veel meer tijd op een bepaalde plek wil doorbrengen dan een ander. Bijvoorbeeld, wij waren 4 dagen of zo in Zion in februari en hadden nog genoeg te doen ondanks de bergen sneeuw die er lagen. Maar als je voor grote parken slechts een dag uittrekt vraag ik mij af waarom zou je uberhaupt gaan.
Er zijn absoluut steden die het bezoeken waard zijn in Amerika, maar als ik naar Amerika ga, heb ik persoonlijk het doel zo veel mogelijk van de wildernis te genieten, omdat juist het gene is wat we in Europa zo ontzettend missen.
Ik heb tijdens mijn jaar lange reis door Amerika in 2006 een aantal steden aangedaan en het was fantastisch, maar ik ben van mening dat de steden in Europa gewoon een streepje voor hebben om dat er een eeuwen lange cultuur is. Er zijn echt geen steden in Amerika zoals: Lissabon, Praag, Rome, Firenze, Venezia, Madrid, Barcelona of een Wenen.
Maar dit is mijn mening!
1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vergeet niet,veel mensen hebben geen 4 weken of zelfs een jaar,en kunnen ook niet ieder jaar even naar Amerika.
Logisch dus dat je veel probeert te zien in de tijd die je wel beschikbaar hebt.
Ik zie hier ook weleens schema's die propvol zijn,maar vaak draaien mensen dat toch wel terug na hier reactie's en advies te hebben gekregen.
Verder is het simpel,iedereen moet vooral doen wat ze leuk vinden!
Logisch dus dat je veel probeert te zien in de tijd die je wel beschikbaar hebt.
Ik zie hier ook weleens schema's die propvol zijn,maar vaak draaien mensen dat toch wel terug na hier reactie's en advies te hebben gekregen.
Verder is het simpel,iedereen moet vooral doen wat ze leuk vinden!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En meningen uitwisselen is waarom zo'n forum als dit bestaat, zo krijg je interessante discussiesVerelle schreef:Maar dit is mijn mening!

Als ik naar een stad als Washington ga zoek ik ook niet naar hetzelfde, als in een stad als Rome, bijvoorbeeld. Maar het is wel een unieke stad, met haar eigen culturen, interessante architectuur èn geschiedenis, al stamt die niet uit de oudheid.
Nu komen de meeste toeristen de Mall bezoeken, maar vorig jaar ben ik bijvoorbeeld naar een tentoonstelling geweest over de geschiedenis van de Joden in de stad. Bere-interessant! Een stad biedt maar net, wat je eruit wilt halen. Overal waar duizenden, zo niet miljoenen mensen, samenwonen is cultuur en geschiedenis te vinden.
Maar ja, ik hou van steden, heb wat met het hoe en waarom ervan en kan dus net zo hard genieten van een week in Parijs, als van een week in Washington (toevallig vind ik die twee steden iets van elkaar weg hebben).
En inderdaad, als je je schema op het forum zet, vraag je om meningen. Maar uiteindelijk geeft de ene de voorkeur aan enkel Old Faithful te zien spuien in Yellowstone en de ander wil alles uit zo'n park halen, wat erin zit. Beiden zullen waarschijnlijk tevreden het park weer verlaten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En waarom zou je dat niet doen?Verelle schreef:Kijk wat iedereen op zijn vakantie wil doen, moet iedereen zelf weten. Maar ze zetten wel hun reisschema op het forum en dus kunnen ze daar commentaar op krijgen. Daarom zal ik nooit mijn schema op het forum zetten.
Men zet juist zijn of haar route op het forum om zo commentaar (lees: verbeteringen in de route) te krijgen. Hoeveel forumleden hebben hun route niet omgegooid nadat zij een eerste route op het forum gezet hadden.
Bovendien vind ik dat iedereen een route moet rijden waarbij hij of zij zich prettig voelt. Voor de één betekent dat flinke afstanden afleggen (ik kan er ook wat van

Ik heb dan ook niet zo snel commentaar op iemands route. Men heeft er vaak bewust zo voor gekozen. Wel vertel ik wat ze ook nog kunnen zien of dat bepaalde trajecten best in een wat langer óf korter tijdsbestek bezocht kunnen worden (zoals ik afgelopen week ook enkele keren aangegeven heb).
Maar goed, dat is mijn mening...

Roland
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik ben lid van een travel group hier in Houston en we hebben net een uurtje geleden de laatste mensen uitgezwaaid die bij ons een keer een Indonesische rijsttafel kwamen eten. Twee van de aanwezigen hebben in November een reis gemaakt naar Europa. Ze zijn naar Parijs gevlogen en hebben ook nog Rome, Florence, Venetië en Pisa gezien. Allemaal in 12 dagen. Ik heb net hun foto's bekeken en het zag er mooi uit. Zij waren tevreden over wat ze hebben gezien en zijn duidelijk van mening dat ze lang niet alles hebben gezien, maar wel het meest haalbare voor de tijd dat ze er waren. Wat moet je daar dan nog aan toevoegen?
Ik kan dan wel gaan roepen: "Jongens, jullie hadden naar Montmatre moeten gaan, met een flesje rode wijn de zonsondergang bekijken vanaf het veldje voor de Sacre Coeur en jullie hadden in Pisa net voorbij die toren in het zijstraatje links koffie moeten gaan drinken bij dat knusse cafeetje..."
Maar ach, wie ben ik? Ik woon nu al een jaar in Houston en nòg heb ik hier niet alles gezien wat ik wil. Hoe moet dat dan voor een tourist zijn die hier misschien 1 dag op zijn rondreis kan doorbrengen? Toen ik in Den Bosch woonde had ik nog nooit een Dieze tocht gemaakt (tot er mensen uit Engeland overkwamen die we hebben rondgeleid door de stad) terwijl de bootjes notabene zowat voor onze deur langskwamen. Ik bedoel maar
.
Ik stoor me niet aan andermans reisschema hoor. Mensen hebben hun eigen idee over wat te doen en hoe te doen. Ik vind het leuk ze hier soms te wijzen op dingen die ze misschien niet in de gaten hebben gehad tijdens hun planning. Dat zou ik van anderen ook waarderen. En sommigen willen juist horen van anderen of de route die ze hebben gepland niet te kort is of juist te lang. Niks mis mee toch?
Ik kan dan wel gaan roepen: "Jongens, jullie hadden naar Montmatre moeten gaan, met een flesje rode wijn de zonsondergang bekijken vanaf het veldje voor de Sacre Coeur en jullie hadden in Pisa net voorbij die toren in het zijstraatje links koffie moeten gaan drinken bij dat knusse cafeetje..."
Maar ach, wie ben ik? Ik woon nu al een jaar in Houston en nòg heb ik hier niet alles gezien wat ik wil. Hoe moet dat dan voor een tourist zijn die hier misschien 1 dag op zijn rondreis kan doorbrengen? Toen ik in Den Bosch woonde had ik nog nooit een Dieze tocht gemaakt (tot er mensen uit Engeland overkwamen die we hebben rondgeleid door de stad) terwijl de bootjes notabene zowat voor onze deur langskwamen. Ik bedoel maar

Ik stoor me niet aan andermans reisschema hoor. Mensen hebben hun eigen idee over wat te doen en hoe te doen. Ik vind het leuk ze hier soms te wijzen op dingen die ze misschien niet in de gaten hebben gehad tijdens hun planning. Dat zou ik van anderen ook waarderen. En sommigen willen juist horen van anderen of de route die ze hebben gepland niet te kort is of juist te lang. Niks mis mee toch?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Toen wij alweer bijna 16 jaar geleden onze eerste Amerika reis maakten (huwelijksreis) dachten wij dat we hier nooit meer terug zouden komen. Ik was net zwanger van de oudste en het kost nogal wat zo'n reis. Dus wij wilden ook "alles" zien. Zo zijn wij naar New York geweest (1 dag), 2 weken naar de westkust (waar we veel km hebben afgelegd) en echt alleen de hoogtepunten bekeken hebben, en nog 1,5 week naar Florida.
We vonden het heerlijk.
Inmiddels gaan we komende zomer alweer voor de 3e keer maar ik had die eerste vakantie echt niet anders willen doen, dus ik snap al die "race" schema's best!
Elly
We vonden het heerlijk.
Inmiddels gaan we komende zomer alweer voor de 3e keer maar ik had die eerste vakantie echt niet anders willen doen, dus ik snap al die "race" schema's best!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wij zijn al 2 keer van New York naar Californie gereden, en ook weer terug. De eerste keer was alleen voor een familiebezoek, de tweede keer hebben we ook toeristische dingen ingepland. Die keer had ik echt het idee dat we veel gezien hebben, en er waren zeker ook plekken waar we wel langer hadden willen blijven, maar dan weten we meteen waar we nog eens terug willen.
Hoe iedereen zijn vakantie indeelt is zo persoonlijk.
Hoe iedereen zijn vakantie indeelt is zo persoonlijk.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dat is ook zo. Wij zijn natuurliefhebber en brengen onze tijd zoveel mogelijk in de parken door. Lange wandelen en veel beestjes en plantjes zien. Cultuur, drukte hebben we genoeg in nederland, maar de echte ongerepte natuur, rust en stilte wordt hier steeds minder.ANY schreef: Hoe iedereen zijn vakantie indeelt is zo persoonlijk.
Daarom vind ik het ook zo jammer dat er van park naar park geracet moet worden. Als je een dag langer blijft kom je er echt pas achter dat sommige gebieden uniek zijn. Die zul je niet in Europa tegen komen.
Die ervaring zoals midden in de rimboe helemaal alleen (of met zijn tweetjes) een zonsondergang meemaken of een sterrenhemel die niet verstoord word door licht, je ziet dan echt miljoenen sterren. Dat geeft echt een gevoel dat je een gelukkig en bevoorrecht mens bent. Dat gevoel vind ik veel belangrijker dan een mooi fototje. En ik wil zo graag dat iedereen dat eens meemaakt.
Ja ik begrijp het wel, maar..... onze eerste reis naar het zuidwesten van afgelopen jaar... Wij hebben in 3,5 week ruim 5000 km gereden. Maar ik vond het autorijden zo relaxed vergeleken met in Nederland! Ik heb zeker niet het idee gehad dat wij alleen maar in de auto hebben gezeten. In tegendeel, in alle parken die wij bezocht hebben (Joshua Tree, Grand Canyon,Yosemite,Zion, Bryce, Death Valley e.d.) hebben wij zelf diverse trails gelopen en werkelijk waar genoten van al dat moois! Ook in steden als LV, SFO en LA hebben wij minimaal 2 nachten gehad.....
Wij hebben gemiddeld elke dag een uur of 4 / 4.5 gereden en dat was voor ons echt prima!
Wij hebben gemiddeld elke dag een uur of 4 / 4.5 gereden en dat was voor ons echt prima!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat gevoel snap ik ook wel, inderdaad. Als wij door bijvoorbeeld West-Virginia rijden op zij weggetjes 's avonds en dan die sterrenhemel zien, prachtig. Dat zou je met iedereen willen delen.yarrah schreef: Dat geeft echt een gevoel dat je een gelukkig en bevoorrecht mens bent. Dat gevoel vind ik veel belangrijker dan een mooi fototje. En ik wil zo graag dat iedereen dat eens meemaakt.
En ik krijg dat gevoel ook, als ik voor de zoveelste keer iemand vier dagen New York en maar een dag Washington zie boeken of zelfs Washington helemaal zie overslaan. Maar ja, smaken verschillen, sommigen vinden een sterrenhemel saai

- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben ook aardig wat kilometers weggetikt op onze 2 Amerika-reizen. En ik vond het heerlijk. Het rijden op zich is niet erg stressvol (zoals in Europa) en onderweg is ook zoveel moois te zien!
Wel houden wij ervan om niet teveel op 1 dag te doen, maar uitschieters zitten er wel tussen. Die wisselen we dan af met een aantal dagen op 1 plek. En dan gaat het ook al snel kriebelen dat we weer weg willen!
Zo zijn we bijv. 2 keer naar Yellowstone geweest, allebei de keren ongeveer 2,5 dag. En toen hadden we er op dat moment ook echt genoeg van. Blij dat we weer wat anders gingen zien. Afwisseling vinden wij erg belangrijk. Desondanks is Yellowstone toch wel mijn favoriete park en zou ik er zo weer naar teruggaan, maar 1 week aansluitend in Yellowstone, da's niks voor mij!
Kortom: iedereen reist naar eigen voorkeur. En zolang een reisschema een beetje realistisch is, why not? Maar juist bij mensen die nog niet eerder zijn geweest en dus ook de afstanden misschien iets te makkelijk inschatten is goedbedoeld advies op een reisschema toch prima? Mensen moeten toch wel weten waar ze aan beginnen.
Wel houden wij ervan om niet teveel op 1 dag te doen, maar uitschieters zitten er wel tussen. Die wisselen we dan af met een aantal dagen op 1 plek. En dan gaat het ook al snel kriebelen dat we weer weg willen!
Zo zijn we bijv. 2 keer naar Yellowstone geweest, allebei de keren ongeveer 2,5 dag. En toen hadden we er op dat moment ook echt genoeg van. Blij dat we weer wat anders gingen zien. Afwisseling vinden wij erg belangrijk. Desondanks is Yellowstone toch wel mijn favoriete park en zou ik er zo weer naar teruggaan, maar 1 week aansluitend in Yellowstone, da's niks voor mij!
Kortom: iedereen reist naar eigen voorkeur. En zolang een reisschema een beetje realistisch is, why not? Maar juist bij mensen die nog niet eerder zijn geweest en dus ook de afstanden misschien iets te makkelijk inschatten is goedbedoeld advies op een reisschema toch prima? Mensen moeten toch wel weten waar ze aan beginnen.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Ook ik kan soms niet wachten om weer wat anders te zien terwijl ik me echt wel vermaak op dat moment. De drang om meer (en verschillende) dingen te zien is gewoon groot.Inge schreef:En dan gaat het ook al snel kriebelen dat we weer weg willen!
Zo zijn we bijv. 2 keer naar Yellowstone geweest, allebei de keren ongeveer 2,5 dag. En toen hadden we er op dat moment ook echt genoeg van. Blij dat we weer wat anders gingen zien. Afwisseling vinden wij erg belangrijk.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 6269 Weergaves
-
Laatste bericht door Maaikemaaike
-