Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
B1/B2 visum ? Wat heb ik nodig
B1/B2 visum ? Wat heb ik nodig
Wie kan mij helpen?
Voor mijn stage op de Ned Ambassade in Washington heb ik een visum nodig. Er is nogal verwarring over welke. B1/B2 schijnt goed te zijn omdat je een onkosten vergoeding uit Ned krijgt.
Wie weet er iets meer van.
Wat voor formulieren ed heb ik nodig als ik naar het consulaat ga voor een B visum?
En hoe lang duurt het ongeveer voor je hem binnen hebt?
Bedankt
Voor mijn stage op de Ned Ambassade in Washington heb ik een visum nodig. Er is nogal verwarring over welke. B1/B2 schijnt goed te zijn omdat je een onkosten vergoeding uit Ned krijgt.
Wat voor formulieren ed heb ik nodig als ik naar het consulaat ga voor een B visum?
Bedankt
Het moet niet gekker worden. De Ned. Ambassade in de US kan je niet vertellen wat voor visum je moet aanvragen voor een stage bij hen ?!
Maar je zult toch niet de eerste stagiaire zijn die ze uitnodigen ? Werken ze niet met immigratie-advokaten voor hun personeel ?
Ik heb wel eens van iemand op het consulaat gehoord hoe moeilijk het ook voor ambassade en consulaat was/is om vergunningen voor hun personeel te krijgen. Inderdaad schijnt in voorkomende gevallen een B-visum mogelijkheden te bieden voor tijdelijk werk in de US daar niet direkt vergoed. Search op dit forum "in lieu of" en je krijgt de regels voor B in lieu of (dus ipv.) H1.
Probeer tevoren de juiste info te krijgen want een afwijzing blijft genoteerd en kan je later opbreken.
Van belang voor B visum is vooral bewijzen van binding met Ned., bv. je huurkontrakt, ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling, enz.
Zorg dat je ziektenkostenverzekering goed geregeld is.
Succes.
Maar je zult toch niet de eerste stagiaire zijn die ze uitnodigen ? Werken ze niet met immigratie-advokaten voor hun personeel ?
Ik heb wel eens van iemand op het consulaat gehoord hoe moeilijk het ook voor ambassade en consulaat was/is om vergunningen voor hun personeel te krijgen. Inderdaad schijnt in voorkomende gevallen een B-visum mogelijkheden te bieden voor tijdelijk werk in de US daar niet direkt vergoed. Search op dit forum "in lieu of" en je krijgt de regels voor B in lieu of (dus ipv.) H1.
Probeer tevoren de juiste info te krijgen want een afwijzing blijft genoteerd en kan je later opbreken.
Van belang voor B visum is vooral bewijzen van binding met Ned., bv. je huurkontrakt, ingeschreven staan bij een onderwijsinstelling, enz.
Zorg dat je ziektenkostenverzekering goed geregeld is.
Succes.
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
hi, ik ga in februari voor 6 maanden naar NY voor stage. Nu heeft het bedrijf waar ik voor ga werken mij een brief gestuurd met daarin het verzoek aan de ambassade om mij een B-1/B-2 visum te geven.
Ik ga morgen bellen voor een afspraak met de het consulaat in Amsterdam. Nu is mijn vraag; Heb ik alleen het Ds-156, 157 en 158 nodig? Heeft iemand ervaring met dit visum, zo ja kan je hier meer over vertellen?
Ook nog een vraag m.b.t het Ds-156 frmulier. Moet je bij "state/province" als nederlander in mijn geval "zuid-holland" invullen?
Ik ga morgen bellen voor een afspraak met de het consulaat in Amsterdam. Nu is mijn vraag; Heb ik alleen het Ds-156, 157 en 158 nodig? Heeft iemand ervaring met dit visum, zo ja kan je hier meer over vertellen?
Ook nog een vraag m.b.t het Ds-156 frmulier. Moet je bij "state/province" als nederlander in mijn geval "zuid-holland" invullen?
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Ik heb hetzelfde probleem. Wie kan mij helpen?Wie kan mij helpen?
Bedankt

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: B1/B2 visum ? Wat heb ik nodig
B1 visum is een zaken visum, dat zal jij wel nodig hebben. Een B2 visum is een toeristen visum, maar daarmee mag je niet werken, dus ook geen stage lopen naar mijn mening.lidy schreef:Wie kan mij helpen?
Bedankt
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Misbruik...Voor een stage is een H-3 of J-1 visum nodig. De B-visums zijn niet bedoeld voor stages, alhoewel die daar misschien wel eens voor worden misbruikt.
--john

In jouw geval lijkt een H-3 visum het meest van toepassing. Het bedrijf in de Verenigde Staten dient dit voor je aan te vragen.jobinnewyork schreef: J-1 en H-3 visums zijn meer bedoeld voor uitwisselings programma's ed. Vooral J-1 word gebruikt in het geval van een "sponsor-organisatie". Dit is bij mij niet het geval.
Het consulaat noemt voor internships ook alleen maar J-1 en H-3:
http://thehague.usembassy.gov/internships.html
Anders kun je het proberen met een B-visum. Daarmee moet je wel voorzichtig zijn, want oneigenlijk gebruik van zo'n visum kan eventueel problemen opleveren.
Of dat bedrijf je nu wel of niet heeft uitgenodigd, is voor de immigratiedienst niet zo relevant. Wat is een I-status? Daar heb ik nog nooit van gehoord.Het nederlandse bedrijf nodigt mij uit om te komen. Het bedrijf heeft ook de "I" status. Veranderd dit nog wat aan de situatie denk je?
--john
Laatst gewijzigd door JohnNJ op 04 jan 2007, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
bron: http://www.usembassy.nl/foreign_media_visas.htmlThe Immigration and Nationality Act is very specific with regard to the requirements which must be met to qualify for I-visas. I-visas may only be issued to employees of a) media organizations, b) employees of independent production companies under contract to a media organization, and c) freelance journalists under contract to media organizations.
Projects must be of an informational or educational nature. Individuals who plan to work on a film which is intended primarily for commercial, entertainment or advertising are not eligible for I-visas, and must obtain the appropriate work visa (O, P, or H). A work visa involves obtaining employment authorization from the U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS) prior to submitting a visa application.
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Wat bedoel je met I status voor het bedrijf ???
Qualifying for a Media (I) Visa
The Immigration and Nationality Act (INA) is very specific with regard to the requirements, which must be met by applicants to qualify for the media (I) visa. Applicants must demonstrate that they are properly qualified to be issued a media visa. Under immigration law, media visas are for “representatives of the foreign media,” including members of the press, radio, film or print industries, whose activities are essential to the foreign media function, such as reporters, film crews, editors and persons in similar occupations, traveling to the U.S. to engage in their profession. The applicant must be engaging in qualifying activities for a media organization having its home office in a foreign country. The consular officer will determine whether or not an activity qualifies for the media visa. The activity must be essentially informational, and generally associated with the news gathering process, reporting on actual current events, to be eligible for the media visa. For example, reporting on sports events are usually appropriate for the media visa.
Ik heb altijd begepen dat het een visum is voor journalisten enz. en dat de werkgever nu juist buiten de US gevestigd moet zijn.
Qualifying for a Media (I) Visa
The Immigration and Nationality Act (INA) is very specific with regard to the requirements, which must be met by applicants to qualify for the media (I) visa. Applicants must demonstrate that they are properly qualified to be issued a media visa. Under immigration law, media visas are for “representatives of the foreign media,” including members of the press, radio, film or print industries, whose activities are essential to the foreign media function, such as reporters, film crews, editors and persons in similar occupations, traveling to the U.S. to engage in their profession. The applicant must be engaging in qualifying activities for a media organization having its home office in a foreign country. The consular officer will determine whether or not an activity qualifies for the media visa. The activity must be essentially informational, and generally associated with the news gathering process, reporting on actual current events, to be eligible for the media visa. For example, reporting on sports events are usually appropriate for the media visa.
Ik heb altijd begepen dat het een visum is voor journalisten enz. en dat de werkgever nu juist buiten de US gevestigd moet zijn.
Een niet-betaalde korte stage op een B-visum is geen misbruik volgens mij.
Het H-3 visum is vereist als er betaald wordt voor het werk gedaan tijdens de stage. Als ik het goed inschat is de bewijslast voor een H-3 lastiger, want officieel moet de training die je ontvangt van de US werkgever, in je eigen land niet vergelijkbaar beschikbaar zijn.
Het H-3 visum is vereist als er betaald wordt voor het werk gedaan tijdens de stage. Als ik het goed inschat is de bewijslast voor een H-3 lastiger, want officieel moet de training die je ontvangt van de US werkgever, in je eigen land niet vergelijkbaar beschikbaar zijn.
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
Als dat een media-bedrijf is, dan zou het kunnen dat een I-visium mogelijk is, hangt denk ik mede af van jouw opleiding/ervaring tot nu toe.
Maar waarom raadpleeg je niet een immigratie-advokaat ?
Je kunt hier niet complete info geven (privacy enzo) dus het is gevaarlijk om op de meningen hier af te gaan en we zijn ook geen advokaten.
Maar waarom raadpleeg je niet een immigratie-advokaat ?
Je kunt hier niet complete info geven (privacy enzo) dus het is gevaarlijk om op de meningen hier af te gaan en we zijn ook geen advokaten.
Hoe het dan wel moet worden genoemd, weet ik ook niet, maar een B-visum is volgens de consulaten niet bedoeld voor stages:oortjes schreef:Een niet-betaalde korte stage op een B-visum is geen misbruik volgens mij.
"Every student who intends to do an internship, practical training or what Europeans call a "stage" in the United States must have the appropriate visa before he/she travels to the United States. Students may not travel on the Visa Waiver or with a B-1/B-2 tourist visa for such practical training. A visa is required even if the student will not receive a salary from a U.S. source."
[ http://brussels.usembassy.gov/internships.html ]
--john
- jobinnewyork
- Amerika-ontdekker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht