Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
eerste x Florida
eerste x Florida
Hoi Allemaal,
Mijn man en ik hebben al meerdere reizen naar de Westkust van Amerika gemaakt. Ook volgend jaar gaan we weer een reis maken, tijdens deze reis willen we ook 2 weken een rondreis in de oostkust maken. Ik heb al veel dingen gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de dingen die je zeker "moet" doen/gezien hebben voor een 1ste x oostkust?
Wat we zeker willen zien:
- Miami
- Everglades
- Key West
De pretparken (orlando) houden we uit deze reis.
We hebben 2 weken voor dit deel van amerika en landen op FLL.
groetjes Margot
Mijn man en ik hebben al meerdere reizen naar de Westkust van Amerika gemaakt. Ook volgend jaar gaan we weer een reis maken, tijdens deze reis willen we ook 2 weken een rondreis in de oostkust maken. Ik heb al veel dingen gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat zijn de dingen die je zeker "moet" doen/gezien hebben voor een 1ste x oostkust?
Wat we zeker willen zien:
- Miami
- Everglades
- Key West
De pretparken (orlando) houden we uit deze reis.
We hebben 2 weken voor dit deel van amerika en landen op FLL.
groetjes Margot
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: eerste x Florida
Als je het over de oostkust hebt, denk ik in eerste instantie aan New York, Washington, Boston en de rest van New England. Jij hebt neer Florida voor ogen, zo te zien. Als je daar twee weken hebt zou ik een rondreis zou Florida maken. Dus naast Keys, Miami en Everglades via de Gulf Coast en Orlando via St Augustine en Kennedy Space center n aar Miami en dan door vliegen
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Daar had ik inderdaad wat duidelijker in moeten zijn, betreft inderdaad alleen Florida.
Bedankt voor je tips.
Bedankt voor je tips.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou zeker ook een aantal dagen de westkust van Florida meepakken. De golfkust vind ik persoonlijk leuker en mooier dan de oostkant van Florida. Behalve misschien de keys. Naples, Ft Meyers, Sanibel Island, St Pete's Beach/St Petersburg, Clearwater etc.
Het scheelt in ieder geval een stuk in de planning dat je Orlando overslaat
Dan kun je in 2 weken heel veel zien en doen.
Mijn favorieten zijn de Keys en St. Augustine. Maar inderdaad ook Miami en St. Pete's downtown & beach. Everglades, kayakken, zwemmen met manatees.

Mijn favorieten zijn de Keys en St. Augustine. Maar inderdaad ook Miami en St. Pete's downtown & beach. Everglades, kayakken, zwemmen met manatees.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Jammer dat je Orlando overslaat, Cape Canaveral is geen pretpark, maar beslist indrukwekkend.
(Je kan met een tour over de site en bekijkt 1 of 2 films of ervaart een lancering.
Maar goed, bezoek dan tenminste een voormalige katoen of rijst plantage.
Laat je informeren over het leven in de slaventijd en zie hoe het er vroeger aan toe ging.
De Everglades moet je minstens 2 dagen voor reserveren om het goed te ervaren.
Vanuit Miami goed te doen.
Wij zijn via de west ingang gegaan, maar de noord ingang schijnt een totaal andere wereld te zijn.
Van de Keys, vonden we alleen uiterste puntje Key West interessant, maar niet genoeg om er dagen rond te hangen.
En vergeet de muggenspray niet! (meerdere spuitbussen aan te bevelen).
(Je kan met een tour over de site en bekijkt 1 of 2 films of ervaart een lancering.
Maar goed, bezoek dan tenminste een voormalige katoen of rijst plantage.
Laat je informeren over het leven in de slaventijd en zie hoe het er vroeger aan toe ging.
De Everglades moet je minstens 2 dagen voor reserveren om het goed te ervaren.
Vanuit Miami goed te doen.
Wij zijn via de west ingang gegaan, maar de noord ingang schijnt een totaal andere wereld te zijn.
Van de Keys, vonden we alleen uiterste puntje Key West interessant, maar niet genoeg om er dagen rond te hangen.
En vergeet de muggenspray niet! (meerdere spuitbussen aan te bevelen).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2082 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 186 Reacties